Geboortelijst tweede kindje

Moderators: Vivache, mini

Geboortelijst tweede kindje

Berichtdoor bijou » 08 jul 2011, 14:13

Hallo,

Voor onze tweede hebben we eigenlijk niet zo veel nodig.
We hebben vrij veel kunnen bewaren van bij Beau.

Voorlopig zou ik dit op ons lijstje zetten:

Babycook
Draagdoek
Babyknuffel
Kleding
Flessen
Spenen
Park
Bijtring

Da's alles. Zou dat een probleem zijn om voor zo'n beetje een geboortelijst te leggen?
Wat denken jullie? Ik heb het een beetje moeilijk met een envelopje op de kaartjes te zetten en leg liever een lijstje
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Re: Geboortelijst tweede kindje

Berichtdoor elien » 08 jul 2011, 14:15

ik weet hier bij ons in de kinderplaneet (baal - tremelo) moet je aan een bedrag van 500euro liggen. Voor minder mag je geen lijstje leggen. Nu als je wat kleinere dingen bij oplegt kom je daar wel gemakkelijk aan zenne. Misschien nog wat speelgoed voor de oudste spruit?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor bijou » 08 jul 2011, 14:17

Hey,

Ik dacht voor Beau zelf een cadeautje te kopen als grote broer.
En ik denk dat oma dat ook wel doet.
Was niet echt van plan ook voor hem nog eens wat op de lijst te leggen.

Maar 500 euro, daar zit je inderdaad snel aan he.
De babycook en het park zijn samen al snel 200 denk ik.
En kleertjes gaat ook vlug omhoog he.
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Berichtdoor Anne83 » 08 jul 2011, 14:26

Ik vind het ook moeilijk om een geboortelijst samen te gaan stellen (gelukkig hebben we nog wel even :D )
Waarschijnlijk gaan we onze lijst leggen bij de krokodil, is een speelgoedwinkel met veel houte speelgoed enz. Dan kunnen we leuke dingetjes voor de baby er opzetten en ook voor onze dochter, we dachten nu vooral aan een schommelpaard, en dan moeten we nog heel erg nadenken.
Ik vind dat jullie al een redelijk lijstje hebben hoor, misschien nog wat leuke kinderbordjes?
Afbeelding

Afbeelding
Anne83
Vruchtje

Berichtdoor babz » 08 jul 2011, 15:14

Hier ook van uitgegaan dat we niet veel meer nodig hadden voor een tweede kindje. Maar ja, als je dan die catalogus doorbladert, zie je altijd nog wel iets dat je handig vindt of mooi of leuk.
Heb op 't laatste wel wat speelgoed erop geplaatst voor matisse. Dus hier is het wel een lijst geworden ipv een lijstje.
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Vivache » 08 jul 2011, 15:53

hier ook een serieuze lijst toch
heb nog handdoeken erop gezet, speelgoed voor Pepijn
een autostoel voor groep 3,enz
Vivache
Baby

Berichtdoor voetballover » 08 jul 2011, 18:01

Ik ben ook in de kinderplaneet geweest bij Xanthe ,daar had je inderdaad een minimum.
Maar dat valt op te lossen he,al zet je daar een paar waardebons bij,of pampers,dat heb je toch sowieso nodig,of shampoo of van die dingkes.
Bij Xiebe heb ik dat niet meer gedaan,een geboortelijst,aangezien er maar 5 mensen van de lijst gekocht hadden bij Xanthe.
Jammer,we hadden er zo op gelet om een winkel te kiezen die tussen de 2 families tussenin ligt,en 't is nu niet dat het een dure winkel is ofzo,ik vind het een keileuke winkel.Een geluk dat we er zo 'ver' af wonen,anders zat ik er vroeger elke dag denk ik :lol:

En zoals sommigen hier zeggen,een autostoel ofzo,daarom niet voor direct,maar al een stapje verder zien?Potje misschien,loopfiets,...?
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor lienewien » 11 jul 2011, 21:12

ben nog geen 3 maanden zwanger van een tweede maar dat geboortelijstje zit ook al in mijn hoofd... 8-)
Wat ik deze keer wil, is een grote luieremmer met van die plastiek zakjes voor errond, daar was ik de eerste keer tegen - tegenwoordig hebben ze er bio.afbreekbare (sowieso zijn de wegwerppampers al een aanslag op t milieu... :oops: ), maar heb me bedacht omdat zo een klein gewoon emmertje toch vol is en hard kan stinken :) . Wat nog: nieuwe flesjes en bestek, een tweede doorgroeistoel en misschien een nieuwe babycook (de oude ziet er niet meer zo fris uit). Verder speelgoed en kleertjes, denk ik. Als je bv. de lijst bij dreamland legt, kan je naast babyspulletjes ook speelgoed vragen of gezelschapsspelletjes, of groot speelgoed in schijven (bv. een deel van een tuinspeelhuisje of trampoline).

Ben daarnaast ook de optie aan het overwegen om toch centjes te vragen, maar dan voor iets, bv. een bakfiets of zo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lienewien
Zwemmertje

Berichtdoor Vivache » 11 jul 2011, 21:14

idd, wij hebben ook dingen van in dreamland erop gezet, en ze maakten er geen probleem van!
Vivache
Baby

Berichtdoor inneke » 14 jul 2011, 11:38

Ik ben toch ook van plan om nog een geboortelijst te leggen voor nummertje 2 hoor.
Waar daar moet ik nog eens over beginnen nadenken...
wat er bij ons al zeker opgaat is :
- een 2e doorgroeistoel
- katoenen luiers maar deze keer die voor pasgeboren want met die 1 maat groter heb ik bij Louis toch heel veel ongelukjes gehad dus nu gewoon met de kleinste beginnen
- nog een draagdoek maar nu een katoenen (kwestie van ze beide te hebben)
- speelgoed voor Louis
- potje
- stoel nr. 3 voor Louis
- een paar nieuwe flessen
- nieuwe spenen voor de flessen
en ik denk dat je altijd nog wel iets tegenkomt dat je deze keer toch graag hebt of ...
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor marijke77 » 14 jul 2011, 13:10

Ook hier leggen we voor ons tweede een geboortelijst. Alhoewel ik dacht niet veel nodig te hebben, is het toch een behoorlijke lijst geworden:

- 2e babyfoon
- familyfix (Louis zijn autostoel staat nu op de familyfix en vermits we het systeem heel gemakkelijk vinden, nu ook gekozen om er een tweede van op de lijst te zetten)
- luiertafel (we gaan verhuizen en dan is er in de living plaats voor een luiertafel, nu werken we met een verzorgingskussen dat we steeds in en uit de kast moeten halen wat niet echt handig is)
- een extra reisbedje
- een lodger
- nog wat extra tetradoeken en -washandjes
en voor de rest zo wat dingetjes die niet echt nodig zijn, maar wel leuk zoals:
- een spenentasje
- een isoleertas
- extra lakentjes
- speelgoed voor louis en extra speelgoed voor prutske
- hoesjes voor de maxi - cosi en de autostoel
- luchtbevochtiger
- opstapje
- tandenborstelset
en nog wat kleinigheden

En nog vergeten: een stokke eetstoel. Nu hebben we de bloomstoel, maar louis heeft er nooit willen inzitten. Bovendien is die stoel ook vrij zwaar en lomp waardoor we aan het overwegen zijn om het te verkopen.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor nonijn » 14 jul 2011, 14:28

die familiyfix is wel handig hé. merken we nu vooral omdat we ene moeten missen. het handvat is afgebroken :?, dus nu zitten we zonder in papa's auto. Gaat ook wel nog met de gordels, maar het is zo gemakkelijk dat je er maar de maxi-cosi moet inklikken en je vertrokken bent. Nu is het weer wat sukkelen. Nog een geluk dat het die in papa's auto is :lol: en dat we voor T uiteindelijk nog een andere stoel gekozen hebben. We hebben elk een auto en de hele tijd de familyfix verhuizen zagen we niet zitten omdat het toch niet zo vlotjes gaat. En aangezien Wke en T samen nog in een groep 1 stoel gaan zitten (is toch tot ongeveer 3,5 jaar), hadden we naast de pearl er toch nog een 2de nodig. Getwijfeld van nog een pearl en 2 basissen... maar komt ook duur uit. En uiteindelijk zijn we dan voor de Römer duo fix gegaan en nog geen moment spijt van gehad. De basissen zijn nu voor maxi-cosi en de Römer die wisselt super vlot van de ene naar de andere auto. De pearl staat nu eventjes op de zolder voor WKe binnen een paar maanden.

Hier hadden we ook een geboortelijst voor nr 2 en ben ook verschoten dat we er nog zoveel hadden opstaan. (der is trouwens weer goed verkocht geweest)
Nu ja, we hadden ook nog een 2de babykamer met matras nodig.
Verder stonden er donsovertrekjes voor W op, handdoeken, flesjes, doomoo seat, wat speelgoed, bobuxen in alle maten, slaapwekkertje, 2de babyfoon, 2 autostoelen groep 2-3
autostoel groep 1 (als je daar mee begint, loopt het wel wat op hé) rugzakje voor T, 2de verzorgingstas (grotere zodat er ook voor 2 kids gerief in kon) nog een lodger bunker,
knuffeltjes voor Wke, kleertjes voor W en T, katoenen dekbed voor W, sack'n seat, wat eetgerei, poncho, nog een waskussen met overtrek voor in badkamer en nog wat hebbedingetjes

En als ik nog spullen nodig had voor T, dan liet ik het ook eerst op de lijst zetten voor ik het meenam. :oops: Dus hier lag 2de lijstje al redelijk vroeg.
nonijn
Zygote

Berichtdoor nonijn » 14 jul 2011, 14:28

lijstje lag (ligt, moeten het deze week al weer gaan afsluiten ) bij dreambaby
nonijn
Zygote

Berichtdoor Vivache » 14 jul 2011, 15:18

hoe lang kun je die lijst weer houden, Nonijn?

oh maar ik doe dat ook al sinds oktober hoor (sinds onze lijst ligt): alles eerst op de lijst laten zetten voor ik het meeneem. Zo is er ook al een behoorlijk bedrag door ons gekocht geweest maar ja we gingen dat toch kopen en nu hebben we er nog 10% korting op
vorige keer hebben we zo met onze korting de babycook kunnen kopen, dat was mooi meegenomen.
Nu zal het misschien nog een autostoel zijn, of zo.
Vivache
Baby

Berichtdoor nonijn » 14 jul 2011, 16:29

Vivache schreef:hoe lang kun je die lijst weer houden, Nonijn?

oh maar ik doe dat ook al sinds oktober hoor (sinds onze lijst ligt): alles eerst op de lijst laten zetten voor ik het meeneem. Zo is er ook al een behoorlijk bedrag door ons gekocht geweest maar ja we gingen dat toch kopen en nu hebben we er nog 10% korting op
vorige keer hebben we zo met onze korting de babycook kunnen kopen, dat was mooi meegenomen.
Nu zal het misschien nog een autostoel zijn, of zo.

Normaal gezien 2 maand. Ben deze week gebeld geweest met de vraag of we het lijstje konden gaan afsluiten. Maar zal voor volgende week zijn, we geraken er niet meer deze week. Wke is nu 11 weken en ik denk normaal gezien dat de termijn 8 weken is. Maar pas deze week gebeld... dus ja... ik zou wachten tot ze bellen ;)

Wat ik wel fijn bij dreambaby, is dat je ook nog je 10% krijgt op de spullen die je meeneemt bij afsluiten lijst.En dan kan je diene bon al onmiddellijk gebruiken voor die spullen.
Bij fun krijg je je bon maar achteraf met de post (aangetekend) Heb dan niet de overige spullen meegenomen. Zal het dan achteraf wel met de bon doen. Maar dan daar wel geen procentje meer op. Och ja... we kunnen niet alles willen e :lol: . Bij dreambaby zal het een mooie kortingsbon zijn.
nonijn
Zygote

Berichtdoor bijou » 13 aug 2011, 09:39

Hier gaan we toch voor een geboortelijst voor ons tweede ventje dat op komst is.
Ookal hebben we op 't eerste zicht niet zo veel nodig. Er zullen nog dingen genoeg zijn waaraan we niet eens gedacht hebben.

We denken eraan deze bij premaman te leggen. Iemand ervaring daarmee?
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Berichtdoor elien » 13 aug 2011, 09:46

neen hier geen ervaring met premaman. Ik denk als er hier een derde komt om geen geboortelijst meer te leggen en gewoon kadobonnen te vragen van de kinderplaneet of centjes zodat we dan zelf kunnen zien wat we ermee kopen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor bijou » 13 aug 2011, 10:11

Daar hebben we ook aan gedacht maar ik denk dan dat veel mensen zelf een cadeautje uitkiezen.
Vorige keer hadden we ook geoortelijst en envelopje op de kaart gezet en toch komen veel mensen nog met een eigen cadeautje.
Lees: fotoboekje in pluche...?! Zonder ondankbaar te willen klinken, zijn we daar niet veel mee... :oops:
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Keer terug naar De zwangerschap