Ides (Idés)

Moderators: Vivache, mini

Ides (Idés)

Berichtdoor Kreeks » 08 apr 2015, 07:10

Hoi,

Wij verwachten ons tweede kindje in september. Ons lijstje die we hadden met namen zijn we ondertussen al beu gehoord, ze zijn dan ook immens populair geworden en dat vinden we wat jammer, dat wil natuurlijk zeggen dat veel mensen ze mooi vinden maar er is 'niets' bijzonders meer aan...

Overlaatst dacht ik aan de naam Ides, wat vinden jullie daarvan? Mijn vriend moet ik nog overtuigen daarom dat ik dit of bepaalde fora zet. Ik zeg bewust niet of het een zoon of een dochter wordt want op andere forums twijfelen sommige mensen toch... voor mij wat raar want ik vind het geen twijfelgeval. De naam moet ook passen bij Nora daarom zoek ik ook nog inspiratie naar 4 letternamen ook lekker kort en krachtig. Als jullie er op zijn minst uitgeraken over welk geslacht dit nu gaat :-)

groetjes!
Kreeks
Eicelletje

Re: Ides (Idés)

Berichtdoor Bolleke » 30 apr 2015, 12:13

Dag Kreeks,

Ik ga er vanuit dat jullie het geslacht wel weten.
4 letter namen (kort en krachtig)

meisje: Lisa, Lynn, Mona, Febe
jongen: tuur, guust, bram, kenji

Dat zijn namen die ik nog zou kiezen.

Ides zou ik niet direct kiezen, maar als jullie die naam mooi vinden, dan moet je er zeker voor gaan.
Afbeelding
Bolleke
Blastocyste

Berichtdoor saartje8 » 19 okt 2015, 17:06

Waarom eens geen rare naam kiezen?
uw kindje dus aan u de eer om te kiezen.
Maar je moet wel aan denken de kinderen van deze tijd kunnen erg gemeen zijn en moet je bij denken of je dan deze
naam zal kiezen en wat kunnen de gevolgen misschien zijn?
ik heb een collega die haar zoontje naddy heeft genoemd omdat ze dat in buitenland had gehoord.
in begin vonden we het zeer raar maar nu is dat een gewoonte en best een leuke naam.
ik zelf vind de namen noah, luka of loeka (voor een meisje), jonah of Mia of maya mooi
saartje8
Eicelletje

Berichtdoor Lizelore » 19 nov 2015, 10:15

Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden. Zelf twijfel ik bij deze naam over het geslacht. Is dat slecht? Neen waarom zou het?!

Wij hebben voor onze zoon ook een naam die je amper hoort maar we zelf vonden die mooi en krachtig. Nu is het iedereen het gewoon. De enigste vraag die we krijgen is "vanwaar komt die naam?".

Maar geen gepest, negatieve opmerkingen, ...

Dus ik zou zo zeggen: het is jullie kind, jullie moeten de naam mooi vinden en niet alle andere mensen. Het is omdat ze eerst zeggen "uh" dat ze het daarna niet mooi vinden.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Keer terug naar Voornamen