september

september

Berichtdoor marijke77 » 04 maart 2011, 12:37

Zo, ik zal hier maar ne keer starten met de september 2011 babies. Op 11/02 ben ik de eerste keer naar de gyn geweest, maar uit de meting bleek dat het kleine buikbewonertje meer dan een week minder ver was dan zou moeten volgens mijn cyclus. Dus dinsdag mocht ik nog een keer passeren bij de gyn. Weer een echo, opnieuw gemeten (2X om zeker te zijn) en Freggeltje bleek goed zijn/haar best gedaan te hebben want ik bleek 9w6d te zijn. Hij/zij had dus een weekje groei ingehaald. Oef....
Bloed laten prikken en 16 maart krijg ik dan de resultaten samen met de nekplooimeting.
Enerzijds wel leuk om zo 3 echo's te krijgen op een goede maand tijd, maar wat gaat het daarna lang duren voor ik Freggeltje weer ga mogen bewonderen.
De personeelsdienst is hier al op de hoogte gebracht, mijn directe baas en collega's krijgen maandag het blijde nieuws te horen (omdat directe baas momenteel op verlof is).
En nu hoop ik dat mama van Stan hier vlug komt meetetteren, anders gaat het hier maar een saaie monoloog worden.
Ah ja, Freggeltje is "under construction" tot ongeveer 25 september. En als ie op zijn grote broer lijkt, dan kan ik beter van de eerste keer ook het oktober 2011 topic openen :lol:
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Re: september

Berichtdoor jenny » 04 maart 2011, 13:08

Dikke proficiat :lol: geniet er maar dik van, want het verwonderde mij dat het nu al 2 jaar geleden is dat ik ook zo'n heerlijk nieuws mocht melden, :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Femke, 40w1d bij mama, geboren op 12/02/2007 om 12h05, 3,950gr & 51cm

AfbeeldingAfbeelding
Mylo, 39w6d bij mama, geboren op 21/09/2009 om 7h07, 3,760gr & 51cm

AfbeeldingAfbeelding
Mylo is ermee gestopt, het waren fantastische momenten, bedankt lieve schat.

AfbeeldingAfbeelding
jenny
Zygote

Berichtdoor elien » 04 maart 2011, 13:22

vorig jaar was ik ook aan het schipperen tussen september en oktober baby, uiteindelijk is het dan toch nog september geworden samen met sofie :D

Alvast nen hele dikke proficiat!
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor mini » 04 maart 2011, 18:51

alvast ne dikke proficiat! Geniet er maar van!
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor babz » 04 maart 2011, 19:44

Dikke proficiat marijke!
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Vivache » 04 maart 2011, 19:59

proficiat!!!!!!
Vivache
Baby

Berichtdoor Bolleke » 10 maart 2011, 22:22

een hele dikke proficiat!
Afbeelding
Bolleke
Blastocyste

Berichtdoor Sofie » 11 maart 2011, 16:47

proficiat hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor marijke77 » 17 maart 2011, 12:42

Gisteren naar de gyn geweest voor de nekplooimeting. Niet de gyn waar ik normaal bij ga. In het uz gent heb je voor de nekplooi en de structurele echo telkens een andere. Maar amai ik kwam er echt met een slecht gevoel buiten.
Het goede nieuws is, dat de nekplooi in orde was (allé dat weet ik omdat het 1.8mm was en hetzelfde als bij Louis en omdat zijn secretaresse/vroedvrouw zo terloops het percentage vermelde en zei dat dat in orde was). Voor de rest: geen controle gewicht, geen controle bloeddruk, geen controle urine. Het was binnenkomen, vlug op die zetel gaan liggen, hop tube van dat plakkerig spul op de buik, echo toestel erop en vervolgens was het stukjes geluid proberen te ontcijferen. Ongeveer zo dus "mompel mopel, neusbeentje aanwezig, mompel mompel, 4.7 cm (dat zal dan wel de lengte geweest zijn van kroon tot stuit), mompel mompel, placenta, mompel mompel, 1.6 -1.8 mm (bleek dan de nekplooi te zijn), mompel mompel, placenta, mompel mompel, hartje zoveel slagen, mompel mompel" en toen stond hij recht en ging elders in die ruimte iets anders zitten doen. Enfin, 'k heb dan maar zelf wat papier genomen om mijn buik af te vegen. Zijn secretaresse/vroedvrouw zat aan het bureau heeft daar 1 fotootje in onze handen geduwd en mijn moederboekje lag al klaar bij mijn handtas op de stoel. Pfffff.... diene mens zal misschien wel goed zijn in zijn job maar er mankeerde toch wel iets grondigs aan zijn menselijke kant hoor. Ik heb me nog nooit zo een nummertje gevoeld. Ik was totaal van mijn melk en ben zelfs een attest vergeten vragen voor mijn werk (om mijn afwezigheid te kunnen wettigen). Gelukkig gaan ze het via het secretariaat voor mij opsturen.
En van de uitslag van mijn bloedonderzoek weet ik ook niets, cmv, toxo, ik heb er het raden na (enfin zal wel in orde zijn anders zouden ze het wel hebben vermeld denk ik). En oh ja, bij mijn vorig onderzoek was ik zo blij dat kleine uk een weekje had ingehaald en op schema zat voor het aantal weken en nu staat klein ukje weer een week achter in groei.
Als ik mijn afspraak moet vastleggen voor de structurele echo ga ik toch uitdrukkelijk vragen om een andere gyn. En ik denk dat als deze gyn van wacht is tijdens mijn bevalling, ik toch alle moeite van de wereld ga doen om mijn benen stijf dicht te houden totdat zijn shift erop zit.
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor mama van Stan » 18 maart 2011, 13:47

Dag Marijke,

Hier ben ik dan :-)

Je benen dichtknijpen tot zijn shift erop zit, ... we weten allemaal dat dit in weze niet haalbaar is eh maar ik begrijp wel je frustratie!! Je komt tenslotte naar de gyn om heel wat nieuws te weten te komen en om te zien of alles in orde is. Niet om gecontroleerd te worden door één of andere gedemotiveerde gyn die dan ook nog eens uw geld opstrijkt zonder je de volledige info te geven!!
Ik vind ook dat je het recht hebt om te eisen dat dit volgende keer anders moet verlopen ofwel dat je dan een andere gyn wil! Als je bij deze gyn nog moet blijven tot einde zwangerschap ... ocharmkes dan.
Ik ben 23/2 voor de 1e keer naar gyn geweest en bleek dat ons prutske al vrij groot was. Ik kan ook al stillekes aftellen naar het volgende bezoek dat gepland staat op 5/4. Wanneer mag jij opnieuw terug?

Last van allerlei kwaaltjes? Ik beleef deze zwangerschap alvast heeeel anders dan mijn eerste.
Op de één of andere manier voel ik nu al kleine brubbeltjes in mijn onderbuik, meer ter hoogte van mijn schaambeen. Jaja, ik denk dat ik ons baby'tje al voel ...

Groetjes en fijn weekend
Afbeelding
Afbeelding
mama van Stan
Zwemmertje

Berichtdoor marijke77 » 21 maart 2011, 13:33

Dag mama van Stan,
Fijn dat je hier ook komt schrijven! We zijn dan met twee voor september.
Tja, spijtig genoeg weet ik dat het niet echt realistisch zal zijn om mijn benen dicht te knijpen tot de bewuste gyn zijn dienst erop zit :lol: Het is wel zo dat dit niet mijn vaste gyn is. Ik ga steeds op controle naar het uz Gent en daar krijg je een eerste consultatie bij je gekozen gyn, de nekplooimeting gebeurd dan door iemand anders, vervolgens heb je een gesprek bij een vroedvrouw, daarna de structrule echo (ook bij een andere gyn) en pas daarna wordt je verder opgevolgd door je gekozen gyn. 13 april heb ik afspraak bij de vroedvrouw en dan wordt er naar het hartje geluisterd, de ligging van de baarmoeder wordt dan gecontroleerd en verder heb je tijd om al je vragen af te vuren. Als ik daarna de afspraak ga moeten maken voor de structurele echo ga ik wel duidelijk vermelden dat ik iemand anders wil dan diegene die de nekplooi heeft gemeten hoor.
Van kwaaltjes mag ik eigenlijk niet klagen. Tijdens mijn zwangerschap van Louis ben ik geen enkele keer misselijk geweest. Ook nu ben ik niet echt misselijk maar soms begin ik gewoon uit het niets te kokhalzen en soms hoort daar ook een spurt naar het toilet bij. Echt raar want ik voel dat dus totaal niet opkomen hé. Ook wel lastig als je net in een overvolle metro zit of aan het rijden bent. Voor de rest ben ik moe, moe en nog eens moe. Ze zeggen dat die vermoeidheid betert na 3 maanden en je dan weer wat energie krijgt, maar uit ondervinding bij de zwangerschap van Louis weet ik dat dat niet altijd zo is. En ik vrees dat ik ook deze keer 9 maanden moe ga lopen. En voor de rest duidelijk last van bandenpijn.
Het zou kunnen hoor dat je je kindje al gevoeld heb. Ik heb ook al af en toe zo van die "strelingen" langs de binnenkant van mijn buik gevoeld en vraag me dan ook af of dit ons freggeltje al zou kunnen zijn. Louis had ik maar pas gevoeld zo rond de 21-22 weken, maar ze zeggen toch dat je een tweede vlugger kan voelen?
Groetjes
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor mama van Stan » 10 apr 2011, 15:52

Hallo!!

Ik ben deze week dinsdag opnieuw naar de gyne geweest. Alls dik in orde en ook de misselijkheid lijkt zo goed als achter me te liggen. Alleen de vermoeidheid die blijft aanslepen en er zijn echt dagen dat ik in de namiddag een dutje van 2 uurtje moet doen. De gyne vroeg of ik ons kleintje al voelde en ik zei duidelijk JA!!! Ze vond dit wel zeer vroeg en ik vertelde haar dat ik al echt schopjes voel ... .
Bij het maken van een fotootje was het haar duidelijk waarom ik ons kleintje zo fel voel met momenten. Hij of zij kan niet stil blijven liggen, een fotootje maken was dus moeilijk ... .
Bij spanningen, als ik bijvoorbeeld gestrest ben, dan voel ik ons prutske heel hard trappelen.
Voor't moment willen we nog niet weten wat het geslacht is. Misschien komt dit nog, misschien niet.
Willen jullie dat weten???
Jij kan ook stilletjes aan gaan aftelle naar 13 april!! SPANNEND!!
Afbeelding
Afbeelding
mama van Stan
Zwemmertje

Berichtdoor Vigasjoe » 14 apr 2011, 10:26

hoi hoi!

allee we zijn hier al met drie voor september! Ben uitgerekend voor 25 september maar onze pruts groeit zo goed dat hij of zij al een weekje verder is... dus ja 't zal misschien voor wat vroeger zijn ;)

we willen wel graag weten wat het gaat worden! Op 9 mei nog eens naar de gyn dus misschien dat we het dan weten! Spannend wel! :D

@mama van stan: ben blij voor je dat de misselijkheid over is! heb daar gelukkig geen last van gehad maar ben wel snel moe!

veel groetjes en geniet nog van het zwanger zijn :D
Afbeelding
Vigasjoe
Eicelletje

Berichtdoor marijke77 » 14 apr 2011, 11:00

Welkom Vigasjoe, je bent op dezelfde dag uitgerekend als ik.

Gisteren dan nog eens naar ukkepuk gaan kijken. Hij/zij amuseerde zich duidelijk in mama's buik. Lustig aan het stampen, draaien, zwaaien. Geslacht hebben we nog niet kunnen zien, dat zal zijn voor binnen een vijftal weken.
Gisteren zei ik nog tegen de vroedvrouw dat ik ukkepuk nog niet echt voelde bewegen, af en toe zo een fladdertje maar meer niet. Hij /zij heeft daar dan vanochtend op de trein eens verandering in gebracht en plots was het een geplop van jewelste in mijn buik.
En ja, ook hier blijft die vermoeidheid maar aanslepen. En ik merk nu al dat na een dagje werken het enorm vermoeiend begint de worden om 's avonds deftig met Louis te spelen. Gelukkig zit hij in een leesfase momenteel en doet hij niets liever dan op mijn schoot te komen zitten en boekjes te kijken. Helaas wil hij maar op één manier schootzitten en dat is mama mee op de grond, 1 knie omhoog en 1 been gestrekt. Maar zolang ik nog rechtgeraak vind ik het ok. :lol:
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor Vigasjoe » 15 apr 2011, 09:19

ah zo das altijd super he die echo's! kan al niet wachten tot de volgende keer dat we mogen gaan :D

en zo plezant dat je 't al voelt zeg! heb denk ik wel al iets voelen bewegen maar ben niet echt zeker, kijk wel al uit naar de stampjes etc :D
Afbeelding
Vigasjoe
Eicelletje

Berichtdoor juffie » 19 apr 2011, 12:17

Ik denk dat ik hier maar wat mee kom praten als het niet stoort? Ik ben eigenlijk uitgerekend rond 6 oktober, maar voorlopig is er niemand anders voor oktober en als ik zoals bij Kaat een weekje te vroeg beval, wordt het toch september :D

Gisteren zijn we nog eens naar de gynaecoloog geweest en alles is in orde met buikbaby. We hoopten ook dat hij/zij zijn/haar geheim zou prijsgeven, maar dat was niet het geval. Nu is het nog wachten tot 19 mei, wat lang! Ik denk dat ik het beebje ook al wat voel bewegen, maar nog heel lichtjes, het zijn zo van die kriebeltjes in mijn buik. De gyn vond dat ik al een serieus buikje heb voor mijn termijn, maar dat komt ook wel deels door Kaat (nog wat overschot :lol: ), maar op de weegschaal viel dat allemaal nog goed mee: bijna 1,5 kg erbij nu. En joepie, mijn misselijkheid is véél beter. Wel nog last wanneer ik te veel tijd tussen 2 maaltijden laat, bij bepaalde geuren en bij kakapampers van Kaat. Het kokhalzen bij het tandenpoetsen dat betert jammer genoeg niet.

En hoe is het met jullie?
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor marijke77 » 20 apr 2011, 14:18

Hey Juffie,
Tetter hier maar rustig mee hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugde :lol:
Oei, nog steeds kokhalzen bij het tandenpoetsen? Hopelijk betert dat snel.

Hier vandaag een mindere dag. Verschrikkelijk veel hoofdpijn en ik voel me niet zo super. Ik ben niet echt misselijk en kan ook niet zeggen dat ik ergens pijn heb ofzo, maar gewoon een algemeen gevoel van mij slecht te voelen. Straks toch maar eens mijn bloeddruk nemen. De onderdruk stond vorige week toch wat te hoog (9), na een half uurtje had de vroedvrouw opnieuw mijn bloeddruk genomen en toen was het volgens haar toch al beter. Maar nu met die hoofdpijn... Toch maar geen risico nemen en bloeddruk een keer nakijken. Als ik me morgen nog steeds zo belabberd voel, dan neem ik toch wel een dagje vrij hoor van het werk.
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor Vigasjoe » 21 apr 2011, 14:07

hey Juffie!

tof dat je komt meekletsen he! 'k ben blij voor jou dat de misselijkheid toch al beter is (heb hier zelf gelukkig geen last van gehad, maar lijkt mij echt wel beu :( )
hopelijk weet je volgende keer wat het wordt he, wij moeten ook nog even wachten om het te weten (8 mei! spannend! :lol: ), ben wel heel nieuwsgierig :D

en marijke77 hopelijk voel je je snel beter he!!

ondertussen voel ik de baby wel al goed bewegen en ploffen en zo :D is echt super gevoel he amai :lol:

allee geniet nog van het mooie lenteweer he :D
Afbeelding
Vigasjoe
Eicelletje

Berichtdoor juffie » 22 apr 2011, 14:44

Marijke: voel je je al beter?

Vigasjoe: is het je eerste kindje?
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor Vigasjoe » 23 apr 2011, 13:37

ja 't is ons eerste :D ben alles voor de eerste keer aan 't meemaken en vooral ervan aan 't genieten :)

ga je zeggen wat het wordt? of hou je het liever geheim? :) wij gaan het niet zeggen maar ja 'k denk dat ik mij snel eens zou misklappen hoor :lol:
Afbeelding
Vigasjoe
Eicelletje

Volgende

Keer terug naar September 2011 Babies