Nog een baby...

Moderators: Ericardtje, Thai

Nog een baby...

Berichtdoor bliksem » 27 nov 2011, 12:55

Na 7 jaar is er een einde gekomen aan mijn huwelijk (9 jaar samen geweest). Ik hou er 2 prachtige kindjes aan over. Na een moeilijke scheiding (elke scheiding is moeilijk) en nog steeds wat ups en downs ivm co-ouderschap, heb ik weer het geluk gevonden. Mijn nieuwe partner heeft ook kindjes maar ziet die helaas maar een weekend om de 14 dagen.
Wij zijn heel gelukkig samen en hopen dat uiteraard nog heel lang te blijven. We zitten er al een tijdje mee, maar waren er nog niet helemaal uit. We hebben recent samen een huis gekocht en wonen dus voltijds bij elkaar (wat we eigenlijk al bijna van in het begin van onze relatie doen..). En eergisteren hebben we de knoop doorgehaakt. Wij gaan voor een liefdesbaby! Wij zijn heel zeker van ons stuk, maar ik weet heel zeker dat er hier en daar negatieve dingen gezegd zullen worden... Mijn moeder heeft zo al laten vallen dat ze het niet ziet zitten om nog een kleinkind te hebben.. Mensen zullen zeggen, ze hebben er al 4 waarom moet er nog eentje bijkomen? Ja op zich is dat wel waar, in totaal hebben we wel 4 kinderen, 2 ervan zijn hier 1 volledige week op 2 van zaterdag tot zaterdag en de andere 2 komen van vrijdagavond tot zondagavond. De 4 kinderen zien elkaar van vrijdagavond tot zaterdagochtend.. We hebben ze heel uitzonderlijk eens alle 4 samen tijdens vakanties..

Wij willen heel graag een kindje van ons 2, maar ik ben bang dat ik niet tegen de negatieve commentaren zal kunnen..
Heeft iemand ervaring met zo'n situatie??
Afbeelding
bliksem
Zwemmertje

Re: Nog een baby...

Berichtdoor inneke » 27 nov 2011, 13:34

Ik denk dat jullie zelf het beste kunnen beslissen wat jullie doen en wat de rest ervan denkt dat zijn hun zaken!
Als jullie denken dat nog een babietje in jullie leven past gewoon voor gaan...
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor Sandy » 27 nov 2011, 14:31

ja se, als jullie vinden dat jullie een liefdesbaby willen, heeft niemand zich daar mee te moeien.... Ik veronderstel dat jullie 2 gezonde mensen zijn die volwassen genoeg zijn om zelf zo'n beslissing te maken en daar kan niemand jullie bij helpen.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Vivache » 27 nov 2011, 15:11

ik vind dat heel begrijpelijk hoor, dat jullie zeggen van 'onze liefde is zo mooi dat er een baby'tje van mag komen'
goh, en mensen hebben altijd commentaar hoor, is het daar niet over, dan is het over iets anders...
zolang het kindje heel graag gezien is van jullie, doet de rest er toch niet toe
Vivache
Baby

Berichtdoor bliksem » 27 nov 2011, 20:27

Wij staan zowiezo mega hard achter onze beslissing. De pil is even weggezet en ik ben met foliumzuur begonnen en tja, wij gaan nu idd voor een liefdesbaby.. En ik weet dat ik me bij de commentaren zal moeten neerleggen maar soms is dat moeilijk. Maar het zal me wel lukken. Ik ben tenslotte 33 en ik beslis nu zelf wat ik wil ;)
Jaja, wij gaan ervoor!!! Zal hier wel een drukke bende worden, mar hoe meer zielen hoe meer vreugde :lol:
Afbeelding
bliksem
Zwemmertje

Berichtdoor Schorpioentje73 » 27 nov 2011, 20:28

Hoh dat moeten jullie uitmaken he, vind het cru van je moeder dat ze nog een kleinkind niet ziet zitten :roll: , ze moet zij het niet kopen en opvoeden he, zij heeft daar niks aan te zien zitten, als jullie dat doen ist voldoende.
Ik versta dat wel dat je nog een kindje wil met je nieuwe partner, lijkt ergens logisch ook denk ik.
Normaal zou je u de kritiek niet mogen aantrekken, maar kweet het, is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 27 nov 2011, 23:11

Je moet je hart volgen hè. Hoe oud / jong zijn de andere kinderen? Hoe zouden zij er tegenwover staan?? Niet dat je jullie beslissing daar van moet laten afhangen, maar het is niet onbelangrijk ... Als ze echt niet om kunnen met de situatie dan is dat wel een extra punt om op te letten in hoe je de dingen gaat aanpakken. Nu ja, ik denk er maar aan omdat ik iemand ken die echt afzag van de reacties van haar stiefkinderen die ronduit gemeen waren tegen de baby en zelfs tegen haar oudere kinderen die dan nog ouder zijn dan de stiefkindjes en het gekke was dat die hun mama zelf ook nog een baby ui tene nieuwe relatie had van ongeveer dezelfde geboorteperidoe en daar waren ze wel lief tegen dus dat was echt wel erg. anderzijds zijn er meer dan genoeg die totaal geen problemen hebben en een prachtig evenwicht vinden. Wat grootouders of wie dan ook er van vinden dat is uiteindelijk minder belangrijk en als jullie er echt voor willen gaan dan heeft niemands mening daar iets tegen in te brengen. Grootmoeders die een extra kleinkind niet zien zitten die draaien overigens heel vaak bin eens ze dat kleintje zien hoor. ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor elien » 28 nov 2011, 05:37

mijn schoonvader zijn haren gaan recht omhoog staan als wij hier klappen dat er nog een derde komt, maar daar trek ik mij geen r**t van aan. Ik moet ze op de wereld zetten en groot krijgen, dus mijn probleem, niet het zijne :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 28 nov 2011, 10:00

proberen die commentaren naast je neer te leggen
het is jullie leven en jullie beslissing

veel succes met het klussen trouwens ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor bliksem » 14 dec 2011, 16:09

Schorpioentje, ons mama draait wel bij en anders heeft ze pech!

bioMam, de andere kindjes zijn 7 - 5 - 4 en 2.5 en ze hebben zowel aan mij als aan mijn nieuw partner gevraagd wanneer ze nog een broertje en zusje zouden krijgen! Dus ik denk wel dat de kindjes het helemaal zien zitten. Mijn jongste vraagt me af en toe of er wel een baby in mijn buik zit. Ik vertelde eens dat als dat zo was ze de baby maar 1 week op 2 zouden zien en de jongste was daar niet zo akkoord mee die zei dat de baby mee moest. Tegen de tijd dat er een baby is kan ik het wel uitleggen en zullen 2 van de 4 kids moeten begrijpen dat ze de baby 1 week zien en de 2 anderen maar een weekend om de 14 dagen..

elien je hebt groot gelijk ;)

beefje, klussen was geen probleem, alleen hopen dat het op juiste moment was hé ;)
Afbeelding
bliksem
Zwemmertje

Berichtdoor Schorpioentje73 » 16 dec 2011, 21:27

ge kunt nog doen zoals ik bij mijn pa, wachten tot 7 maand om het te vertellen :oops: :mrgreen:
tja, hij reageerde al maar koel bij de 2e, durfde ik da bijna niet zeggen
en gezien mijn postuur zie je da nie snel bij mij, maar aan 7-8 maand kon ik het niet zo goed meer verbergen :lol:
en ik was hem voor, ik zei van "ik weet dat het u nie zal aanstaan, maar ge wordt binnenkort nog es opa"
awel hij wist nie meer wat zeggen, stond met de mond vol tanden en ik kreeg dus bijna geen reactie, maar beter zo dan een vlaag achter u hoofd, want zoiets kan je op zo moment missen he
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor elien » 17 dec 2011, 08:29

Schorpioentje73 schreef:ge kunt nog doen zoals ik bij mijn pa, wachten tot 7 maand om het te vertellen :oops: :mrgreen:
tja, hij reageerde al maar koel bij de 2e, durfde ik da bijna niet zeggen
en gezien mijn postuur zie je da nie snel bij mij, maar aan 7-8 maand kon ik het niet zo goed meer verbergen :lol:
en ik was hem voor, ik zei van "ik weet dat het u nie zal aanstaan, maar ge wordt binnenkort nog es opa"
awel hij wist nie meer wat zeggen, stond met de mond vol tanden en ik kreeg dus bijna geen reactie, maar beter zo dan een vlaag achter u hoofd, want zoiets kan je op zo moment missen he

Dat moet ik onthouden en ook proberen, al vrees ik dat ik niet ga kunnen wachten tot 7 maanden. Ik ben ook niet een van de magerste, maar ik had van de andere twee ook enorme buiken :mrgreen: dus maar wachten tot 16 weken moet lukken :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor bliksem » 19 dec 2011, 14:29

Goed om te onthouden!!
Ben ook niet van de slankste maar tot 7 maanden verbergen dat gaat mij niet lukken denk ik..
Afbeelding
bliksem
Zwemmertje

Berichtdoor Svea » 22 jan 2012, 20:29

Ik zie dat je ondertussen al zwanger bent :D Proficiat!!

Bij ons was het ongeveer hetzelfde verhaal. Allebei gescheiden, ik 1 zoon, hij een dochter en een zoon. Mijn mama had ook zoiets van: ze hebben al 3 kinderen, daar moet er geen meer bijkomen. De reactie op mijn zwangerschap was dus ook niet onverdeeld positief. Na een tijdje begon dat wel te wennen en eens onze dochter geboren was, was dat volledig gedraaid. Ze zijn totaal gek op haar en zouden haar niet meer kunnen missen. En ja, met 4 in huis is het soms wel druk, maar ik vind dat al bij al wel meevallen. De kinderen van mijn man zijn hier ieder weekend (om de 2 weken wel enkel op zaterdag) en de helft van de vakanties. Ik had altijd graag 3 kindjes gewild, dus bij mij kriebelt het wel voor nog eentje, maar tot nu toe kan ik die kriebel nog de baas ;) Trek je van alle negatieve commentaar maar niks aan. Het is jullie leven en jullie beslissing. Geniet van je zwangerschap en van jullie liefdesbaby!
mama van Sverre (°30/08/05) en Kira (°10/01/10)
stiefmama van Ezri (°14/02/03) en Kobe (°6/04/05)
AfbeeldingAfbeelding
Svea
Zwemmertje

Keer terug naar Samengestelde gezinnen