Volgende maand verkiezingen: hoe kiezen jullie?

Moderators: Thai, g&f&s

Re: Volgende maand verkiezingen: hoe kiezen jullie?

Berichtdoor vlindertje » 20 sep 2012, 16:37

ElLoLa schreef:Ik kan daar nu eens moeilijk tegen, se, de mensen die overstappen.
Ik vind dat er een wet moet zijn, of dat je ze moet verplichten van bij hun partij te blijven tot de volgende verkiezingen.
De geloofwaardigheid verdwijnt toch wel een beetje met al dat partij-hoppen. :|

Dan zouden verkiezingen geen zin meer hebben hé, als de keer erop sowieso dezelfde partij de meerderheid zou hebben.. of begrijp ik dat nu verkeerd :)
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor beefje » 20 sep 2012, 19:24

bij ons in de gemeente en omliggende gemeentes verschijnen nu opeens alternatieve partijen (met andere naam en meestal ook met een pak overlopers :D )
is dat bij jullie ook zo?
het viel me gewoon op...
In kontich heb je nu partij Sander en zijn er een aantal die van Groen! komen maar hun partijpunten draaien helaas enkel maar over het verkeerscirculatieplan, meer groen in een bepaalde regio (lees regio waar 1 van hen woont en waar een tijd geleden flink gerooid is in het groen) en het opstarten van een brouwerij :roll:

Kontich zou men zoveel meer aangenamer kunnen maken. Het dorspcentrum is verouderd en lelijk. Er mogen meer initiatieven komen voor jonge mensen met kinderen. Er moet meer rond verkeersveiligheid in het dorpscentrum gebeuren. Kontich kazerne is een eiland op zich waar meer een samenhorigheidsgevoel is en dat zouden ze wel eens mogen proberen uit te breiden naar heel kontich toe. Waarloos waar wij wonen is ook maar een verloederd stukje deelgemeente....
Enfin, zoveel potentieel maar ze wordt niet benut!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor vlindertje » 20 sep 2012, 20:21

Aha nu begrijp ik het, de overlopers zijn de kandidaten zelf :D even fout geinterpreteerd daarstraks :D
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor Nath » 03 okt 2012, 13:01

Nog mensen die "de stem van vlaanderen" gedaan hebben?

Als eerste partij kwam ik uit bij Vlaams Belang :o
Tweede Open VLD
Derde "Lijst burgemeester", nog nooit van gehoord!!! :D En nee, dat is niet de lijst van de burgemeeter zelf, want die is van CD&V :)
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor ElLoLa » 04 okt 2012, 06:13

Iedereen die ik ken dat die test heeft gedaan kwam uit op VB.
Maar de vragen ook, he, precies of er speelt niks anders in ons landje dan de "vreemdelingen-kwestie" en minaretten. :roll:
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor major » 04 okt 2012, 19:04

In de stem van Vlaanderen kwam ik uit op
1. PVDA
2. Groen
3. SPa

In de sociale stemtest was dat ook mijn top 3, maar in andere volgorde... daar stond Groen op 1, gevolgd door Spa
Ik ben blij dat ik langs de sociale kant blijf ;-)
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
major
Zygote

Berichtdoor Spooky » 05 okt 2012, 07:38

De sociale stemtest gaf bij mij een heel ander beeld van wat ik in gedachten heb,maar in de stem van Vlaanderen kwam ik op Sp.a- Groen-Cd&V
Spooky
Embryo

Berichtdoor Winter » 05 okt 2012, 08:57

ElLoLa schreef:Iedereen die ik ken dat die test heeft gedaan kwam uit op VB.
Maar de vragen ook, he, precies of er speelt niks anders in ons landje dan de "vreemdelingen-kwestie" en minaretten. :roll:

Hier in Brugge vond ik de vragen nogal extreem rechts. Dus je wordt idd in een hoekje geduwd.
Ik stem hier in Brugge voor verandering!
Het enige wat ik hoop en dit geldt voor heel het land. Als de grootste partij dit keer weer niet mag meedoen of er is een boycot, dan ga ik niet gaan stemmen in 2014!
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor major » 05 okt 2012, 09:40

Winter schreef:

Hier in Brugge vond ik de vragen nogal extreem rechts. Dus je wordt idd in een hoekje geduwd.
Het enige wat ik hoop en dit geldt voor heel het land. Als de grootste partij dit keer weer niet mag meedoen of er is een boycot, dan ga ik niet gaan stemmen in 2014!

een coalitie vorm je in eerste plaats door compromissen te sluiten. Die partij van de "verandering" (die toevallig ook in de meerderheid van de Vlaamse regering zit), was als eerste aan zet bij de federale regeringsvormingen. Maar door gebrek aan mogelijkheid om compromissen te sluiten, hebben we het wereldrecord regeringsvorming gebroken. Ze mochten dus wél meedoen, er was géén boycot, behalve van binnen zichzelf.
Ik ben er zeker van dat ze (bijna) overal aan bod zullen komen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
major
Zygote

Berichtdoor Winter » 05 okt 2012, 11:31

major schreef:
Winter schreef:

een coalitie vorm je in eerste plaats door compromissen te sluiten. Die partij van de "verandering" (die toevallig ook in de meerderheid van de Vlaamse regering zit), was als eerste aan zet bij de federale regeringsvormingen. Maar door gebrek aan mogelijkheid om compromissen te sluiten, hebben we het wereldrecord regeringsvorming gebroken. Ze mochten dus wél meedoen, er was géén boycot, behalve van binnen zichzelf.
Ik ben er zeker van dat ze (bijna) overal aan bod zullen komen.

Je hebt hier idd een stuk gelijk in hoor, maar je zou eens moeten weten welke coalitie's er hier bijvoorbeeld in Brugge de ronde doen... En dan een kandidaat-burgemeester die de uitspraak doet van: " Een stem voor de N-VA in Brugge is "sterk af te raden". "Dat is kiezen voor het onbekende. :o Dit is geleden van de tijd van Daens.
Zoiets doe je niet.
Enne mocht BDW in in A'pen de meeste stemmen hebben, dan vrees ik nog dat t hem niet gegund zal zijn. Ik vrees dat wij als burger niet weten wat er zich allemaal afspeelt in dat wereldje... Pas op ik gun het Janssens absoluut hoor, daar niet van...maar in België is niet de regel wie "wij" als kiezer willen die aan zet komt, t is wie binnen het kringetje past....
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor major » 05 okt 2012, 20:14

Winter schreef:Je hebt hier idd een stuk gelijk in hoor, maar je zou eens moeten weten welke coalitie's er hier bijvoorbeeld in Brugge de ronde doen... En dan een kandidaat-burgemeester die de uitspraak doet van: " Een stem voor de N-VA in Brugge is "sterk af te raden". "Dat is kiezen voor het onbekende. :o Dit is geleden van de tijd van Daens.
Zoiets doe je niet.
Enne mocht BDW in in A'pen de meeste stemmen hebben, dan vrees ik nog dat t hem niet gegund zal zijn. Ik vrees dat wij als burger niet weten wat er zich allemaal afspeelt in dat wereldje... Pas op ik gun het Janssens absoluut hoor, daar niet van...maar in België is niet de regel wie "wij" als kiezer willen die aan zet komt, t is wie binnen het kringetje past....

Ik vermoed wel dat als BDW de meeste stemmen heeft, en dat ziet er wel zo naar uit, dat hij burgemeester zal worden,... of tenminste de eerste kans krijgt om een coalitie te vormen. Ik hoop alleen dat het niet met het Vl.B zal zijn, maar dat ziet er ook niet meteen naar uit.
Langs de andere kant, ben ik tegen negatieve campagne zoals het afraden om voor een bepaalde partij te stemmen. Ik ben eerder voor het in kaart zetten van de punten van de eigen partij om kiezers te overtuigen. M.a.w. niet "stem niet voor die of die", maar "stem voor mij"... een wereld van verschil tussen negatieve en positieve campagnevoering
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
major
Zygote

Berichtdoor Nath » 17 okt 2012, 14:05

In Kortrijk is het nu toch zo afgelopen dacht ik?
CD&V had de meeste stemmen, maar De Croo is met de burgemeesterpost gaan lopen omdat hij al afspraken had gemaakt met SPA (dacht ik).

Wel, hier in Brugge is de partij met wie ik in het minste standpunten overeen kwam aan de macht gekomen :roll:
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Vivache » 17 okt 2012, 14:53

en in Harelbeke van hetzelfde: CD&V meeste stemmen, huidige burgemeester meeste voorkeursstemmen, maar toch andere coalitie doordat twee andere partijen hebben samengespannen
het is wat wrang vind ik dat dat zomaar kan
uiteindelijk moet niemand stemmen als zij toch beslissen voor ons
Vivache
Baby

Berichtdoor Winter » 17 okt 2012, 15:05

T is idd een soep geworden hé... ze doen wat ze willen..pffff.
Eerlijk gezegd vind ik het goe dat het in A'pen heel veel scheelde tss de eerste en de tweede.
Hier in Brugge ist zo nipt dat het ook weer nie goed is.
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor anneliefje » 17 okt 2012, 15:07

Nath schreef:In Kortrijk is het nu toch zo afgelopen dacht ik?
CD&V had de meeste stemmen, maar De Croo is met de burgemeesterpost gaan lopen omdat hij al afspraken had gemaakt met SPA (dacht ik).

Het is Quickie die de burgemeestersjerp heeft opgeëist samen met idd SpA en Open VLD.
Mama van Linus, 6 jaar en Elias, 3 jaar.
Lid sinds november 2005. Actieve lezer, iets passievere reactie-gever ;-)
anneliefje
Vruchtje

Berichtdoor Spotje » 17 okt 2012, 16:46

hier in Oostende deed nva voor de eerste keer mee, vorige keer was het nog met cd&v kartel...Ze zijn al meteen de 2de grootste partij :roll:
Ik blijf erbij: de mensen geraken meer en meer verzuurd en solidariteit is een vies woord geworden
De roden zijn nog steeds de grootste hier, maar ze hebben wel verlies geleden.

En ja, er lopen veel profiteurs rond van ons systeem, in alle kleuren, gewichten en maten
en ja, dat stoot tegen de borst en ja het lijkt soms wel eens dat het allemaal maar gedoogd moet worden
maar die rechtsen hebben daar ook geen pasklaar antwoord voor, zeker al geen te menselijk ...
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Linda » 17 okt 2012, 17:37

anneliefje schreef:
Nath schreef:In Kortrijk is het nu toch zo afgelopen dacht ik?

Het is Quickie die de burgemeestersjerp heeft opgeëist samen met idd SpA en Open VLD.

En NVA
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Dagmar » 19 okt 2012, 21:21

Spotje schreef:Ik blijf erbij: de mensen geraken meer en meer verzuurd en solidariteit is een vies woord geworden

Ja, dat valt mij helaas ook meer en meer op.. :(
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Sofie » 22 okt 2012, 11:19

ik heb nu zelf van heel dichtbij kunnen meemaken dat politiek verdikke een heel vies spelleke is ze :|
kleine dorpspolitiek en toch vallen er verwijten, zijn er mensen die zelfs tegen mij niet meer willen praten ... (het gaat hem over mijn broer hé, niet over mij!), zelfs de kinderen worden er in betrokken :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Vorige

Keer terug naar Politiek