Longontsteking

Moderators: Biomam, mini

Longontsteking

Berichtdoor CindyL » 14 sep 2010, 05:55

Vrijdagavond kreeg ik een telefoontje van de onthaalmoeder dat er een kindje met longontsteking naar het ziekenhuis was gebracht. Bleek dat de onthaalmoeder zelf het virus had en ze is volgens procedure zeker tot en met woensdag gesloten...;

Gisterenmorgen begon Kobe al wat te hoesten, hij had geen koorts en voor de rest was er niets maar voor de zekerheid ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Die hoorde dan toch iets aan de rechterkant en ik moet hem dus goed in de gaten houden. Ben vannacht een paar keer gaan kijken omdat hij ook zwaarder aan het hoesten is gegaan, maar tot nu toe heeft hij geen koorts. Allé tis te zeggen vannacht want nu slaapt hij nog en ben ik nog niet gaan zien.

Gaat een longontsteking altijd gepaard met koorts? Kmaak mij toch een beetje ongerust en wil er op tijd bijzijn om het niet te laten evolueren...
Hij heeft ook niets van medicatie, buiten een hoestfles, maar ik kan mij voorstellen dat die geen longontsteking gaat tegehouden :(
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
CindyL
Zwemmertje

Re: Longontsteking

Berichtdoor g&f&s » 14 sep 2010, 10:41

Longontsteking geeft denk wel koorts ze. Femke heeft dat gehad toen ze net 1j was en ze had geen hoest maar wel begin van longontsteking :shock: dus gewoon goed opvolgen en als hij niet meer actief genoeg is naar je zin (hangt van kind tot kind af) toch nog eens naar dokter gaan dan.

Hopelijk heeft hij het toch niet over gekregen.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor ilse » 14 sep 2010, 10:49

mja wat is koorts he...
ik had ook een longonsteking en had ook koorts maar voelde me niet ziek.
Koorts had ik niet eens door omdat ik net uit ziekenhuis kwam en daar is het altijd kei warm (na bevalling) en dan hier binnen is het gemiddeld een 20 graden.
De overgang was met nodige bibberen en zo
toch goed in oog houden...
Bij mij is alarm bel pas gegaan doordat ik zoveel pijn had aan mijn long dat ademen zoveel pijn deed (niet normaal) zelfs op die zij liggen ging totaal niet. Laat staan dat ik Jurre nog kon verzorgen
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor Spooky » 14 sep 2010, 17:22

Mijn 2 jongens hebben vorig jaar een longontsteking gehad (niet tegelijkertijd) met zikenhuisopname en ze hadden alle 2 koorts en dat was toch rond de 39°C
Spooky
Embryo

Berichtdoor kyrodu » 15 sep 2010, 09:04

Mijn oudste heeft 3x een longontsteking gehad tussen haar 2,5 jaar en 3,5 jaar.
Bij haar merkte ik dat ze heel snel ademde,hoge koorts,een zware hoest,niet willen eten of drinken en zo slap als een vod.
Maar de term longontsteking word nogal snel gebruikt en om zeker te zijn worden er longfoto's genomen.
Bij haar was het iedere keer dus een longontsteking,ze had op haar longfoto's zwarte vlekjes.
Ze is daarvoor dus iedere keer opgenomen geweest in het ziekenhuis.
Maar eens ze de juiste medicatie krijgen zie je ze zo opknappen.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor CindyL » 15 sep 2010, 10:25

Ik heb een hel van een nacht gehad...

gisteravond toch nog even terug naar de dokter omdat hij heel snel ademde en 38.1 koorts had. Nu heeft hij dan antibiotica gekregen. we zijn die nog gaan halen gisteren zodat hij voor de nacht toch al een lepeltje gehad had. Om half 9 lag hij in zijn bed en is zonder problemen in slaap gevallen...tot half 11. Vanaf dan is hij de hele nacht wakker geweest tot ongeveer een uur of 4. Hij was wel moe maar als ik hem in zijn bed legde was hij aan het brullen tot en met en als ik onder kwam dan was hij aan het lachen en het spelen. Om 4 uur is hij dan toch nog even in slaap gevallen maar om 6.15 uur lopen hier de wekkers af en was hij natuurlijk ook terug wakker. Hij gloeide van de koorts maar als ik ze opnam gaf het maar 37.6 aan, dus ik vermoed dat er iets mis is met mijn thermometer.

Om half 9 heb ik hem dan toch terug in zijn bed gekregen tot half 11 :?

Ik weet eigenlijk niet goed wat te doen. Momenteel hoest hij weinig en is hij aan het spelen, maar nog wel kort van adem :?:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
CindyL
Zwemmertje

Berichtdoor g&f&s » 15 sep 2010, 13:17

Als hij al AB krijgt zal je wat moeten afwachten tot het aanslaat hé, want dat vergt ook wel wat tijd. Meer kan je denk ik niet doen. Je kan wel z'n bedje rechter zetten zodat hij niet te plat ligt om te slapen.

Alvast veel beterschap!

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Winter » 18 sep 2010, 21:15

de antibiotica moet idd haar werk kunnen doen, reken toch op 3 tot 4 dagen. De koorts zou ook beter moeten zijn. toch de ademhaling goed blijven volgen want da ist meest aanstaanjagende vind ik aan een longontsteking.
gr
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor Sandy » 06 okt 2010, 21:22

In januari had ik een redelijke bronchitis. Had ik er nog langer mee gewacht, was het naar een longontsteking geëvolueerd. En van mijn bronchitis had ik al een wat koortsig gevoel.
En dat niet aan de adem kunnen had ik ook, ik moest met momenten zelfs zittend slapen omdat ik anders het gevoel kreeg dat ik ging stikken.....

Hoe is het verhaal eigenlijk afgelopen?
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor CindyL » 06 okt 2010, 21:33

Na een paar dagen ab is het gelukkig beter geworden, maar het had voor mij geen dag langer moeten duren want dan was ik toch eens langs het ziekenhuis gegaan. :?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
CindyL
Zwemmertje

Keer terug naar Peuters