de geschiedenis herhaalt zich??? Ik vrees het

Moderators: Thai, Biomam

de geschiedenis herhaalt zich??? Ik vrees het

Berichtdoor Fienemie » 22 dec 2010, 13:45

hey allemaal,

mag ik even zagen, klagen om advies vragen?
Eigenlijk kan ik hier een super lang verhaal typen maar ik probeer het kort te houden.
Mijn man is enig kind. Zijn ouders zijn nogal rigoureus in hun mening.
Een greep uit het verleden: mijn man zat al in het middelbaar en schoonma stond met hem aan de bushalte.
De klasgenoten die al van de vorige haltes op de bus zaten, lachten met mijn man want zijn "mama" stond nog bij hem.
Een leerkracht heeft toen geprobeerd om dit bij schoonma aan te kaarten.
Zoals zij zegt heeft ze die man toen "zijn vet gegeven". En ze is er nog fier op ook. Zij zou haar zoon veilig op de bus zetten. Dat er hierdoor met hem gelachen werd, daar had ze geen oren naar.
Mijn man mocht ook nooit jeans of een losse pull dragen want dat zijn "zakken". Daar zit geen vorm in.
Mijn man moest altijd zo'n semi kostuumbroek aan (en de plooi netjes gestreken!).
Toen mijn mans nicht in het huwelijkbootje trad, mocht mijn man samen met een aantal neefjes bruidskindje zijn.
Schoonma vond de kledij van de bruidskindjes maar niks. Groot protest en madam kocht een mini kostuumpje.
Toen mijn man met de lagere school ging zwemmen, zat schoonma altijd in de cafetaria om te kijken. Ze is er fier op want alle kindjes kennen haar!! (geen haar op haar hoofd die er natuurlijk aan denkt dat het ook wel eens negatief kan zijn)
Zo ging mijn man (bijna 18) met de klas op bezinning. De klas zou met de fiets naar het bezinningslokaal rijden.
Mijn man mocht toen niet mee want met de fiets euh brrr
Als enige zou hij met de auto gebracht worden. Dit moest hij dan ook vooraf aan de leerkracht gaan melden.
En zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Nu is het zo dat ze voor en na school voor onze dochter zorgen (als ik ga werken).
Ze komen dan naar hier tegen dat ik moet vertrekken.
Onze flinke meid eet met hen een boterhammetje en schoonma wast mijn dochter dan (alé ja ergens met een puntje van de waslap denk ik want echt grondig gewassen is ze niet).
We zijn hen enorm dankbaar voor hetgeen ze doen maar nu stellen we vast dat ze onze flinke meid net zo behandelen als hun zoon destijds.
Ze mag absoluuut niet op school eten (vorig schooljaar geprobeerd). Toen we dit stilletjes probeerden aan te kaarten, begon schoonma te roepen, vloeken,wenen enz
In samenspraak met de directeur (mijn mans nonkel) hebben we haar een tijdje op school laten eten om haar assertiviteit te verhogen.
Gisteren had J (onze dochter) een briefje mee "als beloning voor de goede pannenkoekenverkoop zou de directie, leerkrachten enz voor iets speciaals zorgen. 's Middags zou het gewone eten voor een keer vervangen worden door frietjes met frikandel. Voor 2,50 euro kunnen de kindjes frietjes smullen. Ook wie anders naar huis gaat om te eten, mag frietjes eten op school.
Onze dochter "mag niet" van opa en oma.
Ze is de enige van de drie kleuterklassen. Traantjes in overvloed.
Op het einde van dit jaar is er schoolreis en in het eerste leerjaar gaan ze twee dagen op bosklassen.
Ik vrees echt het ergste (= zal niet mogen van opa en oma).
Ik ben echt ten einde raad. Ik wil niet dat de geschiedenis zich herhaalt.
Telkens als er iets te bespreken valt, boomt schoonma hier echt drie maanden over door (ze zet dan zelfs de radio niet aan, heeft een lang gezicht en stelt "is dat nu jullie manier om ons te bedanken;....."
Wij kunnen er ook niet ten volle tegenin gaan want anders hebben we het risico dat ze helemaal niet meer voor onze dochter willen zorgen (ofschoon ze hiermee enorm in hun eigen vingers zouden snijden).
Ik ben echt ten einde raad. Ik wil het beste voor mijn kindjes (hebben ook nog een baby van 11,5maanden) maar wat moeten we hiermee.
Schoonma is in de familie ook al gekend om haar kuren en we zijn er echt van overtuigd dat als ze deel zou uitmaken van een andere familie, iedereen al heel lang het contact met haar verbroken zou hebben.
Ik weet het momenteel echt niet meer (slaap nie tmeer, mijn eten smaakt niet meer).
Mijn man wil het ook niet gan uitbabbelen want dan boomt ze ontzetten lang hierover door, gaat ze tot in het extreme enz enz.
Wat zouden jullie doen?
Fienemie
Zwemmertje

Re: de geschiedenis herhaalt zich??? Ik vrees het

Berichtdoor Thai » 22 dec 2010, 13:52

Ik zou op mijn strepen staan. Het is heel leuk dat ze willen helpen, maar jullie zijn de ouders en jullie hebben de eindbeslissing als het over de kids gaat! Dat er aan hun hun mening wordt gevraagd oké maar dat je je beslissing laat afhangen van je schoonmoeder. :?

Mijn SM krijgt Lana ook gewoon niet meer om te blijven slapen. Als ze haar niet aan de afspraken houd dan moet ze de gevolgen maar dragen! En ze voelen het hoor ;) Ze mag binnenkort hier in mijn huis nog eens proberen op Lana te passen en als ze waar haar goesting doet en niet luistert naar mijn wensen dan zal het ook gedaan zijn dat ze hier op Lana mag passen.

Ik kan er niet mee leven dat mijn schoonmoeder beslist hoe ik mijn kinderen ga opvoeden enzo
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor mel » 22 dec 2010, 13:54

ik zou andere opvang zoeken ;)
nee bij mij zou dat geen waar zijn hoor, het is toch jullie kind hé??
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor marijke77 » 22 dec 2010, 14:09

Geen makkelijke situatie. En spijtig genoeg klinkt het dreigement "en dan zorgen we er niet meer voor" vrij bekend in de oren. Maar ik zou toch ook proberen op mijn strepen te staan hoor. Het is jullie dochter en als jullie vinden dat het beter voor haar is om op school te eten dan is dat ook jullie beslissing of zij dat nu goed vindt of niet.
Laat je niet doen hoor want voor je het weet gaat zij nog beslissen hoe jullie de kinderen moeten opvoeden!
Zoals je de situatie nu beschrijft, ga je er volledig aan onderdoor. Misschien is het zo slecht nog niet om de boel een keer te laten ontploffen en laat haar maar doorbomen. Blijkbaar is dat de manier om haar goesting gedaan te krijgen: dreigen. Zolang ze merkt dat ze op die manier haar zin krijgt, gaat ze blijven dreigen en blijven doorbomen.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 22 dec 2010, 14:16

Ik zou ook op m'n strepen staan hoor, want ocharme dat ze dan niet mee frietjes mag eten op school terwijl alle andere kinderen dan wel mogen. tis toch ook maar één keertje hé.

Van die bosklassen, het is toch maar één nachtje hé en anders zou ze gewoon bij jullie zijn, dus wat is het verschil. Het is toch JULLIE kind en hun KLEINKIND hé, toch wel een groot verschil. Ze zal mss idd wel wat zagen, maar denk niet dat ze lang zal volhouden om er niet voor te willen zorgen hoor.

Anders kan je mss een smoesje gebruiken met te zeggen dat je tijdens die bosklassen verlof neemt en ze zelf wel zal halen en brengen van school en ondertussen gaat ze wel mee op bosklassen.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Sofie » 22 dec 2010, 14:28

pff, lastig hé! Aan de ene kant ben je dankbaar dat ze haar opvangen voor en na school. Maar dan denken ze meteen dat ze zich met de ganse opvoeding mogen moeien!

Nu ja, mijn ma is ook een beetje zo hoor. Wij willen ook dat de kindjes op school blijven eten vanaf januari, zodat zij niet telkens heen en weer moeten; maar dat wil ze niet. :| Maar dan wel altijd steen en been klagen dat het altijd zij zijn die moeten oppassen en zo :evil:

Hopelijk kun je haar duidelijk maken dat jullie het zo willen en dat jullie dochtertje het eigenlijk ook wil. Misschien kan zij wel eens zeggen tegen oma dat ze het heel leuk zou vinden om mee te gaan met haar vriendjes?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Spooky » 22 dec 2010, 14:38

Ik zou toch op mijn strepen staan, het gaat om jouw kinderen hé!
Wij hebben destijds ook discussies gehad met de mama van G over zijn eczeem en zij was ervan overtuigd dat het aan de melk lag en ze zei dat een kind perfect enkel op groenten en fruit kon leven.
Of dat ik geitenmelk moest gebruiken. Wel heb haar gezegd dat ik daar ni achter stond en zolang niets was gebleken dat hij allergisch was aan melk ik melk zou blijven geven.(en uiteindelijk kreeg ik gelijk :mrgreen: allergisch aan eieren en aardappelen(toen) en konijnen, cavia's en katten)
Of zo wou ze hem zink en andere mineralen geven maar ik vertrouw die goedjes ni echt :oops:
Spooky
Embryo

Berichtdoor Lizelore » 22 dec 2010, 14:54

't Is iets lastigs maar ik zou toch op mijn strepen staan. Sebiet heeft die kleine van JULLIE een trauma door HAAR, wordt ze gepest door HAAR, ... Dat is toch niet wat jullie willen voor JULLIE kleine?

En ja het is waar dat het gemakkelijk is dat je kleintje daar naar de opvang kan: geen extra kosten, mensen die je kent, ... MAAR ik zou dit toch niet ten koste laten gaan van andere dingen.

Dat is toch gewoon kei-erg dat je kleintje niet mag blijven eten van hen. Wie zijn kleine is het? Zo 1 ding is genoeg voor je kleintje om jarenlang nog een trauma te hebben.

Kijk de kat is uit de boom qua andere opvang, zodoende het niet erg is als ze dreigt. Ik ben hier al heel blij dat de grootouders van beide kanten ver genoeg wonen, kunnen we zulke dingen al nooit voorhebben.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor EEE » 22 dec 2010, 14:59

Het zijn jouw kinderen en jij en je man beslissen nog altijd over de opvoeding van je kind!
Jullie nemen de eindbeslissing en niemand anders! Er moeten toch duidelijke afspraken gemaakt worden over zoiets...
Mijn mama past 3 dagen per week op onze dochter en ze hanteert de regels die ik zeg...
wij hebben ook afgeproken dat ze mijn dochter op iets mag wijzen... of iets mag verbieden als ik er niet ben... maar als ik er ben, dan ben ik de baas en zwijgt mijn mama. Dat is van begin zo afgesproken. Mijn mama zal zich dan ook met niets bemoeien en zal me ook niets opleggen te doen.

Ik vind het absoluut niet kunnen dat je schoonmoeder zo reageert... het zijn toch jullie kinderen...
ik zou er iets van zeggen... ik zou ook in staat zijn een andere oppas te zoeken in zulke situatie! Je schoonmoeder gaat jullie leven toch niet bepalen..

En erg voor je kindje... alle klasgenootjes mogen dat dan wel en je dochter dan niet. 't is juist goed dat alle kindjes samen eens weg zijn! En samen dingen kunnen doen!
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor babz » 22 dec 2010, 15:00

Ik zou zo niet kunnen leven, sorry.
Hier hebben ze ook een periode gezorgd voor M. (eerst 2 dagen, later 1 dag in de week) bij hen thuis maar het was volgens onze 'regels' en niet omgekeerd.
Nu m'n SM is een schat van een mens en ze houden met zoveel mogelijk rekening met hetgene wij willen of zeggen.
Maar nee, de dingen die je hier neerschrijft, mag er niet aan denken.
Dat m'n kindje voor 1 keertje geen frietjes op school zou mogen eten, omdat oma dat niet wilt? :shock:

Ik zou ook (beginnen) uitkijken naar andere opvang. En als dat niet mogelijk zou zijn, het in ieder geval aankaarten bij je schoonma (en daar moet je man z'n verantwoordelijkheid opnemen vind 'k persoonlijk). Ook al zullen haar reacties extreem zijn.

En als jullie willen dat jullie meisje op school blijft eten (hier vindt hij dat dus echt de max he, als een 'grote' jongen mogen blijven eten in de refter), dan doen jullie dat toch gewoon? Nu blijft ze niet meer eten dan (want je schrijft: vorig schooljaar geprobeerd)? Mede door je schoonmoeder of..?

Ik zou alles doen om de herhaling van de geschiedenis te doorbreken (moest 'k in jouw schoenen staan).
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Sandy » 22 dec 2010, 15:02

Mijn haar komt recht als ik dat lees!! Dat meen je toch niet?
Het is jullie kind, dus jullie maken de beslissingen! Ik zou hier nog liever ruzie hebben met mijn ouders dan dat ik hen blindelings zou moeten volgen.....alles voor de kinderen en ouders en schoonouders komen daar op geen enkele manier tussen.
Dat door de schuld van je schoonma je dochter verdrietig is, dat kan toch niet?
En van die bosklassen, je schoonma kan haar toch niet terughalen?

Mijn dochter gaat naar het 1ste leerjaar. Af en toe wordt ze s'avonds afgehaald door mijn ouders. Ik heb hem in het begin gezegd dat er bij mijn ouders geen huiswerk gemaakt wordt. Dat is mijn taak en ik wil zien of ze het begrijpt en dergelijke....
Die hebben daar begrip voor en ze passen zich aan.
Maar ik zeg wel wat ik wil dat er gebeurt met mijn kinderen. Op een beleefde manier, maar de eindbeslissing ligt hier altijd bij ons.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor bioMam » 22 dec 2010, 17:32

zie pb ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor mini » 22 dec 2010, 18:14

Ik volg de rest.
Het is jullie kind, dus jullie beslissen wat mag en niet mag!

Mag er ni aandenken dat m'n SM zoiets zou doen.
M'n meisje de fijne dingen afzeggen? Jamais! Toch zeker ni voor de SM. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Vivache » 22 dec 2010, 19:03

niet te doen hoe ze dat zelfs maar probeert
je moet nu optreden of het zal alleen maar erger worden

ok, ik vind dat je nooit moet overdrijven en de mensen soms in hun mening laten
maar als ze je kindje kwaad berokkend, door haar domme gedrag, dan zou ik daar rap staan en mijn gedacht eens zeggen
en geloof me, ik heb een heks van een SM
en toch zou dat me niet tegenhouden hoor
tenslotte, jullie zijn de ouders en als zij daardoor dan je dochtertje niet meer ziet, dan is dat haar probleem...
ik denk dat ze maar al te goed beseft dat jullie van haar 'afhankelijk' zijn voor de opvang en ze zal zich almaar meer permitteren
straks mag je idd niet meer kiezen welke kleertjes je dochtertje draagt...
Vivache
Baby

Berichtdoor elien » 23 dec 2010, 07:56

Hele moeilijke situatie, maar ik zou ook op mijn strepen staan.
En wat die opvang betreft, voor alles is een oplossing. Ik spreek uit ervaring, mijn ouders wonen 160km van mij en mijn schoonmoeder is gestorven. Wij hebben alleen mijn schoonvader nog, maar die heeft teveel last van reuma om nog voor de kinderen te kunnen zorgen. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en weg van "s morgens 4u tot "s avonds 19- 20u dus ik moet ook mijn plan trekken. Het is soms heel moeilijk, maar je moet echt opkomen voor je dochterje want zij kan het nog niet.
Veel succes
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Fienemie » 23 dec 2010, 08:51

Hallo iedereen,

eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de reacties, de berichten.
Terwijl ik hier aan het typen ben, zit ik te bibberen op mijn stoel en drukt het binnenin mijn hoofd van de spanning.
Ten opzichte van gisteren is er al heel wat gebeurd.
Zoals ik al aangaf willen mijn schoonouders niet dat onze dochter op school eet. Op de dag dat ze het briefje (ivm de frietjes) mee naar huis had, zou ze in de auto gezegd hebben "er zijn frietjes enz" (zoiets ongeveer want ze is slechts 4,5 jaar).
Oma heeft dit geïnterpreteerd als "ze wil frietjes eten en heeft dan ook gezegd dat zij die wel eens zou klaarmaken als ze die absoluut wou" (en dus niet op school!).
Onze dochter dus ontgoocheld dat ze geen frietjes op school mocht blijvene eten.
Mijn mans nonkel is directeur in die school en hij had in het verleden al eens verteld dat het vroeger op de menulijst vermeld werd als het frietjes zouden zijn.
Het gebeurde dan wel eens dat er een menuwijziging was of zo en dat er dan vele kindjes ontgoocheld waren.
Mijn schoonouders wilden ons nu die ontgoocheling besparen.
Maar het ging hier nu absoluut niet om een gewone middag.
Het is het slot van de hele pannenkoekenverkoop, iets speciaals enz enz
Ik vermoedde gisteren al dat er zo'n misverstand in het spel was en heb mijn man gisterenavond nog naar zijn ouders gestuurd.
Hij kwam daarna thuis met de mededeling dat het allemaal in orde was enz
Enfin iedereen gelukkig en onze dochter superblij want papa had ervoor gezorgd dat ze toch kon meedoen met haar klasgenootjes.
Deze morgen komen mijn schoonouders zoals gewoonlijk onze dochter halen om naar school te brengen.
Ik zag al onmiddellijk aan mijn schoonmoeder dat er alweer iets niet in orde was.
Onze flinke dochter kreeg eerst al op haar donder omdat ze het verkeerd gezegd had. Hé dat kind is slechts 4,5 jaar!!!!! Ze is dan wel een mini advocaatje maar je kan toch echt niet verwachten dat zij heel tactvol en gepast het verhaal zal bedenken en het dan ook nog eens goed zou verwoorden om toch vooral niet op oma's tenen te trappen??????
En toen kwam ook dat ze ferm ontgoocheld waren in mijn man. Dat hij altijd zo kortaf was en het beter eens zou leren inkleden dan uit te vliegen of zo.
Hij kon het vroeger wel en bla bla bla;
Ik kon toen toch moeilijk zeggen dat hij vroeger niet anders kon: leef eens met zo'n gendarme van een moeder.
En ze zijn het beu en het mag wel eens veranderen en bla bla bla.
Al die tijd stond onze dochter gewoon bij mij aan de zetel. Tactvol hé! Ze heeft gewoon alles gezien en gehoord!!!
Het is jammer dat ik niet alles heb kunnen filmen want je moet je dit hele spektakel voorstellen als schoonma en schoonpa zitten naast elkaar in de zetel. Schoonma met een gezicht dat op donderen en janken staat (durft ons dan ook niet aan te kijken) en terwijl ze dan heel haar beklag doet en ontzettend oude koeien uit de sloot haalt, vraagt ze continu instemming van haar man. Het was alweer merkbaar dat ze dit zoals gewoonlijk alweer honderden keren besproken hadden vooraleer ze hier heel hun gal zouden komen uitspugen.
Tof hoor zo'n ochtend.
Om 8U30 voelde ik me al compleet leeggezogen.
Fienemie
Zwemmertje

Berichtdoor mini » 23 dec 2010, 09:06

Enfin meid, dit kan toch echt niet verder hoor! :|
Heb je hen dan niet van antwoord gediend? :oops:
AfbeeldingAfbeelding
mini
Baby

Berichtdoor Fienemie » 23 dec 2010, 09:38

@Mini: we zijn hier eigenlijk al jaren zo bezig.
Het summum was onze huwelijksreis.
We zijn bevriend met een Mexicaans koppel.
We wilden als huwelijksreis bij hen op bezoek gaan.
Amai die beslissing.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeken heeft ze gejammerd.
Een paar voorbeelden: "tegen jullie trouw lig ik in het ziekenhuis. Dat geef ik jullie op een blaadje". "Is dat jullie manier om ons te bedanken" "Ik ben al 5kg vermagerd hierdoor" enz enz
En dan ook weer telkens een gezicht dat zo lang mogelijk was, radio uit in huis om het toch maar allemaal op een begrafenis te laten lijken.
Amai wij moeten toch wel echt boosaardige wezens zijn hé dat we hen dat aandoen! Ahum :lol:
Bij hen moet echt alle info ingekaderd, verpakt, aangekondigd, gepland zijn.
Dit vreet tonnen energie.
Om eentje kunnen we nog altijd lachen en die wil jullie hier toch nog even meegeven: toen ik bijna moest bevallen van mijn dochter, beweerde ze dat ik de ambulance moest bellen als het zover was. Ik kom me namelijk niet voorstellen hoeveel pijn dat zou doen en mijn man zou op dat moment ook zijn kluts kwijt zijn enz
Ik zag me al een ziekenwagen bellen op dat moment. Wedden dat ze dan bij de meldingscentrale zeiden: madammeke heb je een wagen, laat je man dan naar het ziekenhuis rijden
Fienemie
Zwemmertje

Berichtdoor babz » 23 dec 2010, 09:53

Mo vint toch, fienemie, ik zou gewoon zot komen in jouw plaats :shock:.
Dat is toch te gek voor woorden allemaal :oops:.
Hoe lang moet jij dit al allemaal pikken? :oops:
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor mini » 23 dec 2010, 10:50

Als ge al jaren zo bezig zijt, is het dan geen tijd voor een revolutie? ;)
AfbeeldingAfbeelding
mini
Baby

Volgende

Keer terug naar Oma en opa worden en zijn