de geschiedenis herhaalt zich??? Ik vrees het

Moderators: Thai, Biomam

Re: de geschiedenis herhaalt zich??? Ik vrees het

Berichtdoor bioMam » 23 dec 2010, 11:28

mini schreef:Als ge al jaren zo bezig zijt, is het dan geen tijd voor een revolutie? ;)

:lol: Totaal mee eens, al is het des te moelijker na zo'n lange tijd hè. 'k Ken het heel goed hoor en revolteren heeft soms niet eens zin hè, maar toch ...
Staatsgreep meisje! Zet eens op een rij hoeveel je zonder hen hoe kan oplossen, want hoe meer je ze ziet en van ze afhangt hoe zotter ze je gaan draaien - ik spreek uit ervaring. Niet dat je ze volledig moet bannen, maar ze mag voelen dat JIJ de touwtjes in handen hebt als 't om je gezin gaat.
Laat je niet kisten hè. 'k Wéét dat jij niet gemakkelijk nee zal zeggen en/of openlijk opstandig gaat reageren, maar doe het nu toch maar eens. Mits de nodige voorbereiding, maar niet te lang wachten hè. ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor sann » 23 dec 2010, 11:36

maar vent toch! Ik zou dit ook niet pikken hoor. Ik zou al lang uit mijn krammen geschoten zijn...
Dit zou voor mij te veel zijn.
En van al haar dreigementen zou ik me niet te veel aantrekken. Ik zou ook zoals gezegd op zoek gaan naar andere oplossing ivm opvang.
Tis toch jullie kind, komaan zeg!!!
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor beefje » 23 dec 2010, 19:03

jullie hebben het zelf ook zover laten komen eh?
en dan vooral je man
hij is het die op zijn strepen moet staan to zijn ouders (want ja, als schoondochter krijg je anders wel wat naar je hoofd geslingerd).

ik heb hier van in het begin mijn strepen getrokken en wij doen het volledig op onze manier
gelukkig staat mijn man achter me en wij hebben hier ook al wat euvels achter de rug met de schoonfamilie en daardoor zijn die nu niet meer in ons leven.

UIteindelijk hebben jullie het grootste wapen in handen en dat is het contact met hun kleinkind, dat kunnen jullie hen ontzeggen dus ik zou toch eens met je man goed praten en dan een gesprek aangaan met de groutouders, daarin duidelijk de grenzen stellen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Fienemie » 24 dec 2010, 08:44

Hey,

gisteren had ik de hele situatie van 's morgens doorgegeven aan mijn man.
Woedend was hij.
En heu dat hij volgens hen zijn info meer moet inpakken enz.
Ze eisen alsmaar meer.
Eerst moet het ingepakt en straks janken ze nog omdat er bij wijze van spreken geen strikje rond zit.
Hij stelt dat hij veel zin heeft om als ze morgen opnieuw zo doen, dan onze jas te pakken en weg te gaan.
Ze hebben hier net onze dochter opgehaald en deden semi normaal. Toch lieten ze goed doorschemeren dat het niet allemaal 100% was.
Schoonma had gisterenavond gezegd: zaterdag dan tussen 14u en 14u30.
Ik had toen geantwoord dat ze met 14u30 rekening moest houden want dat het altijd een heel gecross is voor iedereen om op tijd klaar te zijn.
Deze morgen opnieuw: "en dan morgen tussen 14u en 14u30"
Er schort toch echt wel iets aan haar geheugen geloof ik.
14u30!!!!! Antwoord van haar "maar je hebt toch de hele voormiddag om jullie klaar te maken".
Ho ho dacht ze nu echt dat wij met twee kinderen in huis (waaronder een baby) echt niks anders te doen hebben dan in de badkamer te staan? Trouwens als we er al rond 14u zouden zijn moeten we de hele namiddag naar de zoveelste herhaling luisteren van "wat heb ik in den boek (Dag allemaal)" gelezen en "wat hebben ze nu in de PAFS" gezien. Het is morgen wel Kerstmis maar gegarandeerd gaat ze nog eens opnieuw over mijn mans houding beginnen.
Wij zien er tegenop maar Jozefien telt af tot Kerstmis, verheugt zich al verschillende dagen over die geschenkjes die ze zal krijgen enz enz

Stel dat we hen een tijd niet meer zien dan zouden we het als volgt regelen: ik doen J naar school en neem de bus aan de school. Dit zou er wel voor zorgen dat ik per werkdag 1u15 minimum later ben dan gewoonlijk.
Na schooltijd zou J dan ongeveer 40 minuten in de naschoolse opvang moeten blijven.
Er zou zich echter een probleem stellen als er een van beide kindjes ziek zou zijn op een van mijn werkdagen (ik werk halftijds). Bij cm is er iets als opvang voor zieke kinderen maar dat doe ik eerlijk gezegd liever niet. J wil ook niet bij vreemden blijven.
Pff we zien wel zeker??
Fienemie
Zwemmertje

Berichtdoor mini » 24 dec 2010, 08:55

Het moet daarom geen blijvende oplossing te zijn hé.
Gewoon eventjes laten aanvoelen dat jullie je plan kunnen trekken en dat jullie baas zijn over jullie kindjes.
Een week, een maand, het kan al genoeg zijn om eindelijk hun ogen open te laten gaan.
Nu, ik hoop dat je alsnog een fijne kerst tegemoet gaat.
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor beefje » 24 dec 2010, 10:07

die oppas zieke kinderen valt heel goed mee eh
en je hebt bovendien elks 10 dagen familiaal verlof (ok mss niet betaald) waarmee je kan thuis blijven voor je zieke kindjes

ik hoop dat jullie er aan uit geraken want volgens mij kan dit ook niet gezond zijn voor jullie relatie
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Sandy » 25 dec 2010, 01:18

Al wel goed dat je man aan jou kant staat, anders stond je nog verder van huis.
Ik hoop dat het allemaal wel meevalt en dat jullie de deur niet definitief achter jullie moeten toetrekken.....hopelijk komen ze tot inzicht..... :?
Mag ik vragen hoe oud je dochter is?
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor bioMam » 26 dec 2010, 17:22

Hoe was 't gisteren? Tja, dat van niet bij vreemden willen blijven en problemen hebben als (1 van) de kinderen ziek zou(den) vallen dat ken ik maar al te goed en begrip moeten ze maar eens leren opbrengen hè: dwing het gewoon af en als je te laat komt dan is dat zo, punt. Met kleine ukjes is het nu eenmaal moeilijker om op tijd te zijn hè.
bioMam
Embryo

Berichtdoor Schorpioentje73 » 26 dec 2010, 21:52

Hoh meid mijn haar komt recht als ik het lees, ik herken er veel van mijn schoonmoeder in.
Die ging ook heel ons menage regelen en ze moesten ook alles weten nog voor we het zelf al goed en wel wisten.
Dat blijft niet duren hoor, ik maakte me er ziek in ook en op den duur kwamen we hier ondereen in ruzie als we naar ginder moesten, mijn man kon het over hem laten waaien, hij was nie beter gewoon, maar ik niet. Maar hij durfde niet tegen haar ingaan, als hij haar zag. Tot ze es begon aan de foon, amaai toen vloog alles er ineens uit en is de bom ontploft, intussen gaan we al bijna 4 jaar niet meer, en we zijn zo gemakkelijk.
En leren? denk niet dat zo mensen ooit geleerd geraken, helaas. Want ze zien niet eens in dat ze fout zijn.
Veel succes en ik hoop dat jij en je man sterk staan ertegen.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor Olijfje » 27 dec 2010, 22:26

Amai Fienemie, echt een ongelooflijke situatie... Kan geloven dat je er bijna onderdoor zit.

Blijkbaar is jouw schoonmoeder een enorm controlerend iemand: ze wilde haar zoon (jouw man) toen hij klein was al enorm "controleren" en nu probeert ze het ook bij uitbreiding naar het hele gezin van jouw man. Blijkbaar heeft ze het nodig om het gevoel te hebben te touwtjes in handen te hebben.

Eerlijk waar, volgens mij heeft jouw schoonmoeder hulp nodig. Klinkt misschien verregaand maar dat soort gedrag is echt ongezond he. Door haar dwang naar controle heeft ze eerst jouw man een normale jeugd ontnomen en nu zou ze het ook nog proberen bij jouw kindjes (en eigenlijk ook bij jou, want ze probeert jou ook onder de knoet te houden blijkbaar).

Dit mag je niet blijven aanvaarden hoor. Hoe pijnlijk en hoe erg ook, als het echt moet, moet je het contact verbreken, eventueel tijdelijk. Want zoals hier ook al gezegd kan dit heel slecht zijn voor je relatie met je man en dat is alleen maar slecht voor je gezin he.

Veel sterkte, want kan me inbeelden dat het verschrikkelijk stresserend is. Velen hebben wel eens moeite met hun schoonmoeder dus iedereen kan zich wel wat inleven in wat jij meemaakt (maar dan erger dan bij de meesten vrees ik).
Afbeelding
*28*25*27*28*26*27*27*27*27*26*31*28*23??*29*
Olijfje
Zygote

Berichtdoor inneke » 28 dec 2010, 13:57

pff nu pas alles gelezen...
Maar wat een situatie seg.
En het is niet gemakkelijk om zomaar te zeggen we gaan er even tegenin gaan en zien hoe het afloopt hé want dat brengt voor ieder van jullie veel veranderingen mee.

Hopelijk vinden jullie er snel een oplossing voor want zo kan het echt niet verder volgens mij!
En ik vind het belangrijk dat jullie ouders zijn en dat jullie de regels voor de kinderen opleggen en niet de grootouders.
Grootouders hebben zich naar jullie regels te voegen.

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor bioMam » 11 jan 2011, 11:38

Fienemie, hoe 't ondertussen met jullie??
bioMam
Embryo

Berichtdoor kyrodu » 14 jan 2011, 10:37

Ik herken veel van mijn schoonmoeder hierin.
Het begon al toen ik zwanger was van de oudste.
We moesten trouwen,want we gingen de schande van de familie zijn enz...
Dus wij dan maar getrouwd,terwijl we dit wilden doen als ons dochter twee was en ze dan mee alles kon beleven.
Ons dochter een maand te vroeg geboren en in de couveuse,was toch wel mijn schuld zeker! :roll:
Ik werkte in de horeca,en twee weken voor ik in zwangerschapsverlof ging was ik zwaar gevallen,maar volgens de gynaecoloog was er niks aan de hand.
Maar het was mijn schuld want ik deed veel te zwaar werk!
Die gynaecoloog was dan nog de gynaecoloog van schoonmoeder ook.
Moest zeker naar die gaan,want zo'n goeie.
Tuurlijk,die vent luisterde nooit als ik iets zei,na die valpartij heeft hij geen echo genomen enz...
Dus na de geboorte ben ik naar mijn huidige gynaecoloog gegaan,en het was ambras met schoonmoeder.
Want het is een lesbische (wat niet waar is),en ze kent er niks van enz... :roll:
Dat baas spelen over mijn kinderen zeker!
Mijn schoonmoeder paste op ons dochter als ik moest werken.
Ik had onregelmatige uren (horeca) en dus kwam ze haar altijd halen en haalde ik of mijn man haar s'avonds op.
Zo had mijn dochter een broekje aan met zo uitgerafelde zoom.
Ik had dat zo gekocht en ze stond daar beeldig mee.
Schoonmoeder had niet beter gevonden om dat allemaal af te knippen en mij er op te wijzen dat ik wel fatsoenlijke kleren mocht kopen voor dat kind. :o
Zal maar niet zeggen hoe mijn man er uit zag indertijd.
Te grote pulls,te grote jeans,die als een zak aan zijn lijf hing enz...
Geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht dat ik mijn kind zo zou aankleden.
En nu nog geeft ze zo'n zakken van kledingstukken aan mijn dochter. :roll:
Ik heb indertijd ons dochter naar de onthaalmoeder gedaan.
Ze was 2 jaar maar ik kon het echt niet meer aan.
Ze heeft mij dat altijd heel kwalijk genomen.
En toen mijn dochter op haar 2,5 jaar met een longontsteking zat was dat dus mijn schuld,want ik had haar naar een onthaalmoeder gestuurd.
Van de tweede vloog ik in de keuken om mijn zoon borstvoeding te geven.
Zelfs mijn man mocht niet bij mij komen!
Die heeft mij wel al naakter gezien dat dat hoor,maar toch!
Zo moeide ze zich ook met het feit dat ik opnieuw zou gaan studeren.
Ik zou dat niet aan kunnen,zeker niet met twee kinderen,en ik hoorde voor mijn gezin te zorgen en niet de losbol uit te hangen. :o
Nu nog regelt ze alles achter mijn rug.
Mijn dochter kreeg van haar een gsm kaart (ook een hele geschiedenis),maar mijn moeder ging dat geven samen met een gsm voor haar communie.
Onlangs zei ze tegen mijn dochter ik ga je een gsm kopen voor uw communie! :o
Weten dat ze het er met mijn moeder over gehad heeft op de doop van de jongste,dat mijn moeder dat ging kopen voor haar.
Mijn dochter heeft direct geantwoord van,neen,want ik krijg er een van mijn andere oma.
Schoonmoeder ferm in haar gat gebeten natuurlijk.
Zo sms't ze naar mijn dochter de zaterdag,ik kom u morgen om 8u ophalen,goed?
Ze moet niet eerst vragen aan mij of dat wel past hoor,neen ik besta niet meer volgens haar.
Dus na al die jaren ga ik mij nog eens moeten kwaad maken ,dat ze zich niet met ons leven moet bemoeien en dat ze eerst ons moeten contacteren voor ze iets afspreekt met de kinderen.
Echt,Fienemie,zorg er gewoon voor dat je alles geregeld krijgt om hen zo min mogelijk te betrekken bij het dagelijks leven van jullie en van de kindjes.
Ik spreek uit ondervinding.
Op den duur heb je gewoon niks meer te zeggen over je eigen kinderen,en dan op een bepaald moment barst de bom bij jou!
En dan gaat het zijn,waarom heb je niks eerder gezegd en blablabla..... om dan weer uit te komen dat jij hen niet dankbaar bent enz...
Het ene oor in en het andere uit is dat nu bij mij.
Het is jouw gezin,niet het hare, zijn jouw kinderen,niet haar kinderen.
Als jij zegt ze eet op school,is dat zo!
Jullie zijn baas over die kinderen,jullie zijn de ouders.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Vorige

Keer terug naar Oma en opa worden en zijn