Zwanger worden tijdens studies

Moderators: g&f&s, mini

Zwanger worden tijdens studies

Berichtdoor sarahke » 07 aug 2012, 17:46

Zoals ik al eerder had verteld in mijn voorstelling hier, ben ik dus nog aan het studeren en ga ik nu mijn laatste volledige jaar. Ik werk hier ook nog bij en daardoor heb ik mijn studies wat verlengd. Ik ga namelijk in het schooljaar dat nu komt, mijn stage en eindwerk niet doen. Ik ben van plan om mijn stage en eindwerk te doen in een zogezegde "4de jaar". Ik ga dat jaar dus geen school meer hebben, maar dus enkel die stage en het eindwerk.

Ik had graag in mijn "4de jaar" zwanger willen worden. Maar denken jullie dat het haalbaar is om in verwachting te zijn tijdens je stage? We zouden beginnen proberen met zwanger te geraken in oktober, mijn stage loopt normaal tot december/ januari/ februari, hangt een beetje af van de stageplaats. Dan heb ik mijn eindwerk nog waaraan ik moet werken en in juni moet ik deze dan ook voorstellen aan een jury.

Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Beginnen met klussen in oktober, of misschien toch maar wachten tot januari wanneer mijn stage gedaan is? Of helemaal wachten tot na mijn eindwerk presentatie?

Ik hoor van op verschillende plaatsen, verschillende reacties, dus op den duur weet ik het zelf niet meer :D
Afbeelding
sarahke
Zwemmertje

Re: Zwanger worden tijdens studies

Berichtdoor elien » 07 aug 2012, 18:32

Wat moet je doen van stage?

En als dat voor jullie financieel haalbaar is kun je in oktober al beginnen klussen, tis daarom nog niet gezegd dat het sebiet pakt. Natuurlijk als het wel sebiet pakt en je raakt direct zwanger en je bent de eerste 3 maaanden zo mottig als je groot bent, dan heb je natuurlijk ook een probleem e. Tis een beetje dubbel e, want je weet nooit wat je zwangerschap zal geven.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor sarahke » 07 aug 2012, 18:40

Ik ga stage moeten doen als maatschappelijk werkster, hoe of wat precies weet ik dus nog niet. Daar is het nog een beetje te vroeg voor om nu al naar te zoeken ;) het kan dus een beetje vanalles zijn. Over het algemeen houdt het in dat ik je in take gesprekken doet, huisbezoeken, opvolgingen van cliënten...

Ja voila, de financiële kant is niet echt een probleem. Maar het is idd zoals je zegt hé, je weet nooit hoe de zwangerschap gaat verlopen. Voor hetzelfde geld voel je je goed en ben je volledig in staat om nog te gaan werken en stage te gaan doen. Maar langs de andere kant ben je alle dagen misselijk en ben je blij met alle vrije tijd die je maar kan krijgen... en als je dan ook nog op stage moet. En als ik een beetje de aard heb van mijn mama, dan ga ik al vrij snel platte rust moeten houden, zij heeft bij al haar zwangerschappen plat moeten liggen vanaf 3/4 maanden zwangerschap... En moest het in het beste geval ineens prijs zijn in oktober, dan zou ik op mijn eindwerkuitreiking 7 maanden ver zijn, is dat te doen? Ik weet het niet...
Afbeelding
sarahke
Zwemmertje

Berichtdoor bioMam » 07 aug 2012, 21:32

Je zal sowieso bepaalde dingen al niet meer mogen doen dan, zeker niet als je niet immuun bent voor CMV en zo ... Ik zou het niet onderschatten, zwanger zijn en stage erbij. Lijkt me vrij zwaar toch.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor sarahke » 07 aug 2012, 21:40

Ja idd biomam, ik weet het. Als ik er niet immuun voor ben, mag ik ook niet meer gaan werken enz. Dat is idd iets waar ik al heb over nagedacht.

Het is mss toch niet zo dom om te wachten tot januari. Al doet het mij wel een beetje hartzeer om nog langer te moeten wachten :oops: :D
Afbeelding
sarahke
Zwemmertje

Berichtdoor mamavans » 08 aug 2012, 10:11

ik zou toch ook wel wachten tot na je eindwerk hoor. je zal zien dat je dan blij bent dat dan alles achter de rug is ;)
mamavans
Zygote

Berichtdoor Sylvie S » 09 aug 2012, 13:51

Ik zou ook wachten tot januari.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 19 aug 2012, 20:23

Ik zou wachten tot alles achter de rug is. Zwanger zijn is geen ziekte, maar het loopt niet altijd van een leien dakje. Het zou jammer zijn dat je je 4de jaar niet kan afmaken door een zwangerschap die wat moeilijker verloopt.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor juffie » 19 aug 2012, 20:56

Ik kan je ongeduld héél goed begrijpen (ik was er ook al heel wat langer klaar voor dan mijn man en heb dus serieus wat geduld moeten hebben), maar ik zou toch wachten tot je studies achter de rug zijn. Zo kun je voor de volle 100% van je zwangerschap genieten.
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor major » 19 aug 2012, 22:07

persoonlijk zou ik ook wachten, MAAR....
in het leven is er altijd een reden waarom je zou moeten wachten om eraan te beginnen en als iedereen zou wachten tot het ideale moment, zouden er minder kinderen geboren worden ;-)
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
major
Zygote

Berichtdoor Svea » 21 aug 2012, 17:48

Rationeel gezien zou ik zeggen: wacht tot je studies volledig afgewerkt zijn, want je weet inderdaad nooit hoe je je gaat voelen tijdens je zwangerschap en het zou jammer zijn dat je daardoor je studies niet volledig zou kunnen afwerken. Emotioneel gezien begrijp ik ook heel goed dat eens dat moedergevoel en die kinderwens de kop opsteekt, dat je dat moeilijk kan opzij schuiven en dat geduld hebben dan extra zwaar is. Ik volg major ook wel: er is inderdaad altijd wel een reden waarom het niet uitkomt en een zwangerschap laat zich nu eenmaal niet plannen.
mama van Sverre (°30/08/05) en Kira (°10/01/10)
stiefmama van Ezri (°14/02/03) en Kobe (°6/04/05)
AfbeeldingAfbeelding
Svea
Zwemmertje

Berichtdoor sarahke » 21 aug 2012, 18:00

Ja ik vind het wachten echt niet makkelijk :oops: Dat zullen velen onder jullie wel begrijpen hé ;) Mijn vriend wordt er soms horendol van :lol: Ik zit maar vanalles uit te dokteren en enthousiast te wezen, maar hij is daar veel nuchterder in, hij is van het principe dat hij niet enthousiast kan zijn, zo lang er niks is :D Een beetje logisch, maar ja wij vrouwen hebben nu éénmaal op de vlak een kronkel zeker ;)

ik begrijp Major ook wel, maar toch hé, de ene reden om te wachten weegt al wat zwaarder op dan de andere hé. Ik zou echt niet willen dat ik mijn studies niet zou kunnen afmaken, daarvoor heb ik te hard gewerkt. ik zou het mijzelf nooit vergeven denk ik. En mijn studies terug opnemen als het kindje geboren is, nu ja dat zie ik niet direct gebeuren...
Afbeelding
sarahke
Zwemmertje

Berichtdoor Sandy » 21 aug 2012, 20:11

sarahke schreef:ik begrijp Major ook wel, maar toch hé, de ene reden om te wachten weegt al wat zwaarder op dan de andere hé. Ik zou echt niet willen dat ik mijn studies niet zou kunnen afmaken, daarvoor heb ik te hard gewerkt. ik zou het mijzelf nooit vergeven denk ik. En mijn studies terug opnemen als het kindje geboren is, nu ja dat zie ik niet direct gebeuren...

Dat vind ik ook wel.....
Als je aan het werk bent, onderbreek je dat tijdens je zwangerschap en erna.
Studies onderbreken is niet zo makkelijk al werk.
Ik snap dat het moeilijk is, maar mij lijkt het geen ideale combinatie. Ik ken er een paar die gestudeerd hebben na het 30ste met elk 2 kinderen en ze zeggen allebei dat het zéér moeilijk is met momenten....
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Svea » 21 aug 2012, 20:40

sarahke schreef:hij is daar veel nuchterder in, hij is van het principe dat hij niet enthousiast kan zijn, zo lang er niks is :D Een beetje logisch, maar ja wij vrouwen hebben nu éénmaal op de vlak een kronkel zeker ;)

Dat is zo, mannen zijn daar veel nuchterder in. Ik herken die gedachtengang van ergens ;) Bij hen komt de verandering ook pas wanneer het kindje effectief geboren is. Als vrouw leef je naar die zwangerschap toe en voel je dat kindje in je buik groeien. Mijne man was heel betrokken bij mijn zwangerschappen, maar hij voelde zich toen toch wel ook vaak buitenstaander omdat hij niet kon voelen wat ik voelde. Eens geboren, was die band er ook onmiddellijk hoor.
mama van Sverre (°30/08/05) en Kira (°10/01/10)
stiefmama van Ezri (°14/02/03) en Kobe (°6/04/05)
AfbeeldingAfbeelding
Svea
Zwemmertje

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren