zoeken zoeken en zoeken

Moderators: g&f&s, mini

zoeken zoeken en zoeken

Berichtdoor Ingetjeuh » 26 jan 2012, 07:45

Ik ben sinds de geboorte van john volop bezig met sollicitaties en tot nu toe is dit allemaal negatief. ik solliciteerde in het begin vooral voor deeltijdse functies, maar ben nu ook bezig met voltijdse, omdat ik zo weinig vond. Ik word er zo'n beetje gek van. ik ben in bezit van een diploma via de examencommissie (kantooradministratie en gegevensbeheer) en ik ken enkele mensen die dan ook direct ander werk hadden. Maar als ik de meeste vacatures bekijk hebt ge direct al een bachelor nodig. ik heb mij ook al geinformeerd om voor een bachelor te gaan, maar ze raadden mij dit sterk af omdat de studies zeer zwaar zijn, dus nu blijf en blijf ik maar zoeken, maar ik vind dus echt niks. ook moet ik denken aan mijn rug dat ik niet opnieuw zwaar werk doe.

ik ben zo'n beetje de moed aan't verliezen om te solliciteren en ik denk ook dat het een negatieve invloed heeft op de enkele sollicitatiegesprekken die ik gehad heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Re: zoeken zoeken en zoeken

Berichtdoor inneke » 26 jan 2012, 08:08

Vooral de med niet laten zakken! Blijven zoeken en op een bepaald moment valt er wel iets uit de lucht!
Geniet tussendoor maar van je kleine ventje!
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor bioMam » 26 jan 2012, 08:32

Herkenbaar en het is altijd wel iets hè :roll: en ja, het is veel werk en enorm frustrerend, maar voor elke administratieve job zijn er minstens 200 kandidaten dus het is gewoon moeilijk en je kan hooguit eens sollicitatitraining volgen of zo, maar ik heb al wel geleerd om niet meer overal naar te schrijven: als ik er toch niet kan geraken of de werkuren zijn hopeloos om met mijn gezinssituatie te combineren dan heeft hetniet veel zin om er weer eens al mijn energie in te steken hè. Elke keer dat negatief gedoe of vaak zelfs geen reactis krijgen dat is ook zo deprimerend hè, pfff.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor g&f&s » 26 jan 2012, 13:23

Idem hier, ben dan wel aan het werk maar die job steekt me enorm tegen... En doe ook niks anders dan solliciteren, en als ik dan vrije vacatures vind, dan zijn ze al ingenomen voor je ze goed en wel hebt zien staan, dus maw ze pakken iemand intern of via vriendjes politiek :roll:

Ik zoek ook een te combineren job, want met 2 kinderen op verschillende scholen moet het nog ergens haalbaar blijven voor ons allemaal en kan niet op iemand rekenen om ze op verschillende scholen op te halen, vind dat zelf al zo'n gedoe, laat staan als ik dat aan iemand ga vragen... Het is idd frustrerend hè, en wil ook niet eender wzt aannemen, want dan kom ik weer op zelfde punt als waar ik nu zit en niet wil zijn ;)

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Sylvie S » 26 jan 2012, 14:30

En wij zoeken mensen en vinden er geen... Is wel in Brussel, diploma hoger middelbaar. Is een administratieve job op een boekhoudafdeling. Enige administratieve ervaring is wel een groot pluspunt. Het ligt wel in Brussel. Indien interesse stuur maar een berichtje.
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Spotje » 26 jan 2012, 17:16

veel succes :D
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Nath » 30 jan 2012, 11:46

Jij hebt dat ongeveer hetzelfde diploma als ik. Ik heb nog een 7e jaar gedaan dus heb een A2.

Welk soort werk zoek je, en heb je al ervaring in die richting?
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Peggy » 31 jan 2012, 06:41

Veel succes, op een dag lukt het wel hoor. ;)
Afbeelding
Peggy
Vruchtje

Berichtdoor Ingetjeuh » 08 feb 2012, 23:35

Ondertussen heb ik mijn ontslag gekregen door medische overmacht (mijn rug) en ik moet zwaar werk vermijden dus niet heffen, trekken, sleuren van zware lasten en lang voorovergebogen mag ook niet. Maar ondertussen heb ik nog verder gesolliciteerd en heb voorbije dinsdag in een winkel gaan werken. ik had wel al wa ervaring maar da's dan weeral ff geleden dus het is allemaal weer even wennen, maar ik mag komende dinsdag opnieuw gaan. het is voorlopig enkel dinsdag voormiddag, goed te combineren met de kinderen. en vanaf eind februari - begin maart komt daar nog deeltijds (2 volle dagen van 10 tot 17u per week) bij, ook mag ik volgende week vrijdag selectieproeven gaan doen voor administratief bediende in antwerpen EN heb ik daarstraks nog telefoon gehad voor deeltijds 3 dagen in de week, bij mijn man op't werk, als pr-medewerker om op gesprek te komen. dus die ga'k morgen terugbellen om een afspraak te maken en dan zien we wel he :) maar ben weer even uit het dipje :) dan zeker met de vooruitzichten van verbouwingen of verhuizen, ben ik nu op zoek naar een job die ik graag doe en die ik wil en kan blijven doen. ik let vooral op administratief werk, maar ook voor bij bakker, broodjeszaak of iets creatiefs met decoratie en bloemen en planten...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor inneke » 09 feb 2012, 07:49

Amai! Dat is ineens heel wat! Wat goed voor je! We duimen dat die ene perfecte job er voorjou bij zit en dat je er ook mag beginnen!!
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor Spooky » 09 feb 2012, 09:05

Klinkt goed, alleen maak ik mij toch de bedenking, in een winkel,broodjeszaak,bakker ga je toch ook moeten sleuren en heffen met bakken enzo? :?
Spooky
Embryo

Berichtdoor Ingetjeuh » 09 feb 2012, 20:46

nee hoor, dat hoort er niet bij, ik heb dit duidelijk gemeld en ik weet ook wat ik kan. zij begrijpen dit en willen mij toch de kans gunnen om te laten zien wat ik kan. en geloof mij een doos van +25 kilo met printeronderdelen of een doos met broodjes van om en bij de 5 kg is wel wat anders...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren