Werk en ziek kind

Moderators: g&f&s, mini

Werk en ziek kind

Berichtdoor mb90 » 10 jun 2014, 11:09

Pfff moet even van mij afschrijven, ben nogal geschrokken.

Kindje (7maand) heeft sinds vrijdag hoge koorts (40.5), zaterdag ziekenhuis geweest, terug naar huis mogen gaan. Moesten om de 3 uur afwisselend perdolan en nurofen geven. Als de koorts
vandaag er nog was moest ik terug gaan.

Gister avond was de koort weer 40. Gebeld naar werk dat ik niet kon komen omdat ik naar kinderarts moet. Vonden ze niet leuk maar was ok.
Ze heeft aan beide oren een onsteking en neus/keel infectie. Ze vroegen of ik haar daar wou laten (omdat ze niet eet of drinkt, voor infuus) of eerst antibiotica wou proberen thuis.
Koos voor dit laatste. Natuurlijk mag ze niet naar de creche en ik heb ook niemand om op te passen.

Bel dus terug naar het werk dat ik de rest van de week ook niet kan komen. Krijg ik daar nogal op mijn kop zeg! Heb nog nooit onder mijn voeten gehad van mijn chef en nu kwam zelf ontslag uit zijn mond.
Hij ging naar de groepschef bellen wat hij moest doen maar die ging razend zijn. Ik kan namelijk niet zomaar bellen om thuis te zijn voor ziek kind.

Ok ik snap wel dat ik niet bij verkoudheid ofzo thuis moet blijven, maar ze is echt doodziek! Ze eet en drinkt niet, slaapt heel de dag,.... wat moest ik anders doen.
Nu heb ik natuurlijk thuis gekregen maar als ze nog eens ziek is dan kan dat niet meer, ik moet maar een oplossing zoeken!

Ik was echt heeeeel hard verschoten hoor en pieker er erg over. Maar kind gaat voor natuurlijk.

Hoe reageert jullie werk en wat doe jij in zo situatie.
mb90
Eicelletje

Re: Werk en ziek kind

Berichtdoor Spooky » 13 jun 2014, 07:06

Normaal gesproken heb je recht op 10 dagen omstandigheidsverlof(maar dat moet je eens vragen aan je personeelsdienst), indien deze opgebruikt zijn kan je iemand laten komen van thuisoppas zieke kinderen (mutualiteit),wij hebben daar al een paar keer beroep op moeten doen en is telkens heel goed meegevallen,natuurlijk het is wel een vreemde in je huis,daar moet je mee omkunnen.
Spooky
Embryo

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren