Tijdsindeling

Moderators: g&f&s, mini

Tijdsindeling

Berichtdoor Peggy » 30 jul 2012, 07:30

Hoi

Sinds januari ben ik dus van werk verandert, weer meer uren (wat ik ook wel wilde). Maar daarom minder tijd voor vrienden en dergelijke.
Ik ben nu op zaterdag een ganse dag met het huishouden bezig, soms komen de neefjes dan ook nog hier spelen dus gaat het niet vooruit zoals ik zou willen...
Vaak ben ik 1 à 2 avonden nog van 21 tot 22 uur aan het strijken.
Mijn moeder wil ook de strijk doen, maar papa rookt sigaren en die geur kruipt dan zo in de kleren he.

Dit weekend kregen we dan de opmerking van de grootouders van David dat ze ons voor dood hielden. Tja sinds januari zijn we daar niet meer geraakt. Maar denk dat we sinds dan ook met moeite 1 weekend voor onszelf gehad hebben ook (+ het weekje vakantie vorige week)
WIj moeten moeite doen om eens met ons drietjes iets leuks te doen en dan krijg je zo een opmerking.
Tja het doet toch iets met een mens... :(

Als ik nu in mijn agenda zou beginnen noteren wie ik wanneer wil bezoeken en dergelijke dan ben ik bezet tot eind dit jaar. :?:
Afbeelding
Peggy
Vruchtje

Re: Tijdsindeling

Berichtdoor Spooky » 30 jul 2012, 08:16

Waarom zou je geen strijkhulp vragen via DC? Allé het kan toch niet de bedoeling zijn dat je geen tijd meer hebt voor je zelf???
Moest ik fulltime werken dan zou ik zeker mijne strijk regelmatig wegdoen en misschien een poetshulp aannemen hoor. Ik werk maar 25,25u/week en heb een buurvrouw dat voor heel veel gezinnen strijkt en als mijne berg was te hoog is dan breng ik ook een mijne strijk(is wel niet via DC,maar allé ;) )
Denk aan jezelf,meid!
Spooky
Embryo

Berichtdoor vlindertje » 30 jul 2012, 08:31

Ik herken je situatie..het enige dat je kan doen is je die opmerkingen niet teveel aantrekken..hier krijg ik ook altijd commentaar (alleen van de schoonfamilie eigenlijk), maar mensen hebben precies tijd om de hele dag te wachten tot je eens langskomt met de kleine :roll: het enige dat je kan doen is iedere keer opnieuw aanhalen dat jullie het écht wel druk hebben en dat je niet iedere week bij dezelfde op bezoek kan gaan.
En zelf kunnen ze ook eens bellen om te horen hoe het gaat hé. Of een e-mailtje of smsje,...
Ik kan begrijpen dat je je dat aantrekt, mijn vriend trekt zich die zaken ook aan, omdat zijn familie degene is die de opmerkingen maakt. En t is eigenlijk erg, maar wij hebben nu wel een soort routine in onze bezoeken. Om de 3 à 4 weken bij de grootouders/overgrootouders. Afwisselend, ieder weekend 1 bezoek, zodat we zelf ook nog wat hebben aan ons weekend. En 1 keer in de maand helemaal nergens op bezoek gaan, maar lekker doen waar wíj zin in hebben :mrgreen:

Over het huishouden..ik zou een huishoudhulp overwegen, en als je dat niet ziet zitten toch ten minste je strijk wegbrengen naar een strijkatelier? (met dienstencheques ofzo) want sigarenlucht zou ik ook helemaal niet in m'n kleren willen hoor! Want hoelang kan je het volhouden om voltijds te werken én het huishouden alleen te doen? én nog een sociaal leven met vrienden én met familie én...

Mijn prioriteit is om eerst in te plannen wat wíj willen doen, en daarna, als er tijd over is, kunnen we nog altijd ergens binnenspringen om iemand te bezoeken. (en net dan zijn ze niet thuis hé :roll: ) en tegenwoordig heb ik ook de gewoonte om iedereen uit te nodigen, dat neemt veel minder tijd in beslag om de hele boel van N. in te pakken enzo :) nadeel is natuurlijk dat ze zo lang kunnen blijven zitten zoals zíj willen..

Je mag gerust wat egoïstischer worden hoor ;)
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor elien » 30 jul 2012, 10:22

Ik werk "maar" 20u per week, maar heb een heuse agende om al mijn afspraken in te noteren. En ja daar zitten ook de koffiekletsen met vriendinnen bij. Laat ons zeggen dat ons eerste vrije weekend, het derde weekend van september is :? maar we moeten het zo doen anders zien we ook niemand meer.
En het zal er niet op beteren als er nog eentje bijkomt. Tis een beetje aanpassen, maar dit is voor ons de enige manier om het zo te doen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Peggy » 30 jul 2012, 10:50

Ik klaag niet over mijn leven, ik heb nog voldoende tijd voor Marit, maar het is gewoon die "verplichte" bezoeken die er precies te veel aan zijn.
We zijn sinds zaterdag terug van vakantie en David is alweer gaan werken, meestal werkt hij van 7u tot 20u - zaterdag werkt hij ook maar niet zo lang.

Als Marit niet 1à2 keer per week bij m'n ouders zou gaan dan zou ik die ook niet zien. Het is ook soms maanden geleden dat ze David gezien hebben.

Maar ja schoonzus en schoonbroer zaten beiden in "ziekentrok" vorige week en die zijn op bezoek geweest. Halloooooo, wij waren in Duitsland...
Deze week kan ik eventueel binnenspringen, maar zonder David doe ik dat niet, hij zijn tenslotte zijn grootouders.

Ik plan deze week nog geboortebezoek, nog dringend bezoek bij een goede vriendin, en vriendin uit NL komt ook nog dagje af... dat zijn al 2 volle dagen enkel voor dat. Dan heb ik nog de was en plas na de reis. en mijn verlof zit er dan ook alweer op.

Ik overweeg toch die strijkhulp.
Afbeelding
Peggy
Vruchtje

Berichtdoor Vivache » 30 jul 2012, 15:04

wel, wij krijgen hier ook zulke giftige opmerkingen, zelfs van Js ouders. Die zouden beter moeten weten vind ik, ze weten dat ik het zo druk heb gehad de laatste maanden, ze weten dat J vaak laat thuis is
en dan nog verwachten ze dat we daar ieder weekend staan
maar tis wel een half uur rijden hé, dus dan zijn we meteen een halve dag kwijt rekening houdend met Floris' dut
dus ik heb liever dat ze naar hier komen maar blijkbaar is vragen of ze eens afkomen niet genoeg 'want het moet van twee kanten komen' :?:
dus ja nu zijn ze met Js zus naar de Ardennen want van die kant komt het blijkbaar wel en Floris krijgt nooit iets van aandacht van hen
soms zien we ze maar eens in de maand en ik zou voor de kindjes ook graag meer hebben maar ik weet dus soms niet wanneer nog iets te doen
ok nu in de vakantie is het wat beter maar ik heb nu heel wat inhaalwerk in huis van het te laten liggen de laatste maanden: diepvries uitkuisen, kelder uitkuisen, zolder aan het opdoen, keukenkasten eens uitwassen, de badkamer eens goed kuisen
en daar komt dan nog dat oneindige was en plas bij
vorige week eens niet veel gedaan omdat J eens thuis is en we zijn veel in de tuin aan het spelen geweest met de kindjes en bbq eten
wel, ik ben dus al anderhalve dag bezig met het een beetje proper krijgen binnen weer en het trekt nog op niets
heb vijf wasmachines moeten doen eer mijn was weg was, gisteren tijdens Floris middagdut staan strijken en dan gisteravond ook nog
mijn was geraakt niet in de kast, de ruiten zijn vuil vanbinnen, de buitentoer heb ik gelukkig vorige week eens kunnen doen want het was echt erg
denken de Sos nu echt dat ik me daarbij goed voel? Maar ik heb er ook maar twee en Pepijn én Floris zijn allebei nog in een high maintenance leeftijd
ik heb er ook maar twee hé
dus ja je verhaal is herkenbaar
Vivache
Baby

Berichtdoor Nath » 01 aug 2012, 10:09

Herkenbaar!

Maar het is dikwijls mijn man zelf die zaagt dat we niet genoeg naar zijn ouders gaan.
Ik moet dan altijd mee naar daar (terwijl hij bijna nooit mee gaat naar mijn ouders).

Het zou idd makkelijker zijn als zij eens wat meer tot bij ons komen. Verliezen wij minder tijd, moeten we ons minder haasten om etenstijd, dutjes, ... te halen. De kleine is dan ook rustiger, want ze is in haar eigen omgeving.
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor kimberlyvdb » 01 aug 2012, 11:47

heel herkenbaar, gelukkig wel geen verplichte bezoeken...
wij hebebn sinds ons hannah er is wel een huishoudhulp die hier voornamelijk twee keer per maand de strijk komt bijwerken en de ramen poetst
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor Peggy » 01 aug 2012, 14:12

:D Voila, vandaag ganse dag gekuist. Marit was flink tot +/- 14u dan wou ze bij haar neefjes gaan die hier om de hoek wonen, zij komen zoveel bij mij dat ik daar geen graten in zag. Antwoord van schoonzus "ja maar ik moet zeker om 16u weg" - tuurlijk ze start op haar werk om 17u. "kom ze dan maar halen tegen 15u45". Zal ik dan zeker doen.
die reactie is eigenlijk niet zoals ik het verwacht had. Temeer omdat de hare ook bij mij zitten terwijl zij thuis is.

Heb onzen boven redelijk grondig aangepakt, enkel onze kamer is nog niet gans gedaan (maar ja is tot in de nok 4m30 hoog), maar wel gedweild en stof afgedaan.
Marit haar kamer is echt supergrondig gedaan, en die straalt.
Beneden gewoon gedweild, morgen doe ik de living goed (zetels vertrekken enzo)

Nu BBQ'tje voorbereiden voor mijn schoonma en David zijn zus met man. :D
Afbeelding
Peggy
Vruchtje

Berichtdoor Spotje » 02 aug 2012, 12:07

hier ontbreekt eerder discipline en stuctuur
ik kan niet plannen of zeggen nu dit nu dat...
in de vakantie ook, je hebt geen eer van je werk
een half uur later is het weer een stort :(
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Sylvie S » 02 aug 2012, 16:08

Ik heb een poetshulp 4u in de week, die ook helpt met strijken en mijn ma helpt ook met de strijk. Ik moet dus enkel koken, wassen en afwassen en dat lukt vrij aardig. Mijn ventje helpt ook (zolang het op zijn momenten is= niet 's morgens)
Ik doe niet aan verplichte bezoeken, ik heb dat direct tegen mijn ouders en schoonouders gezegd. Nu mijn eigen ouders zie ik wel veel omdat die vaak op Tess letten, mijn schoonouders zie ik ook regelmatig (dan kookt mijn schoonma voor ons). Mijn grootmoeder zie ik af en toe en dat vind ik wel jammer want zij zou ons "kelleke" :roll: veel vaker willen zien...maar dat is niet simpel he. Sam zijn grootmoeder woont in Antwerpen en die zien we maar drie keer op een jaar of zo maar die mist ons niet echt. Ik heb wel al gemerkt dat mijn meme ook al blij is als ik haar eens bel...
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor molly » 06 aug 2012, 17:53

Sylvie S schreef: Ik heb wel al gemerkt dat mijn meme ook al blij is als ik haar eens bel...

Ja, dat is bij ons net zo ;)
Als ze maar ne keer hun klapke kunnen doen hé ;)

Jij hebt echt wel chance dat je mama je strijk doet.
Bij ons is het de omgekeerde wereld.
Ik doe onze was en strijk en dan nog es den dieje van papa en m'n broer (woont nog thuis) er bovenop :roll:
Mah ja, m'n mama heeft 't me gevraagd toen ze zo ziek was, en ik kan dat dus echt niet laten hé...
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Berichtdoor Sylvie S » 07 aug 2012, 15:04

broer zou het toch zelf kunnen leren?
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor g&f&s » 07 aug 2012, 15:36

Toen ik full time werkte en dat wa maar 1 mnd heb ik in al die tijd niemand van vrienden gezien, enkel e omdat we in weeknd samen zijn en mijn zus omdat onze kids samen Italiaanse les volgden ;)

Voor al de rst geen tijd, zelfs aan mailen kwam ik amper toe... Koken was half en half, maar mrt kids op 2 verschillende scholen ikke werken op nog een 3de en dan de toer om af te leveren en op te halen was soms zo enorm, en sitske heeft veel slaap nodig dus om ze op tijd in bed te krijgen hebben we die maand vaak simpele dingen gegeten die maar op te warmen waren ze :oops:

Mijn huishouden viel toen wel mee, wilde eerst iemznd laten komen voor die maand, maar er nie van gekomen en gewoon dagelijks als ze in bed lagen afwas oprum en dweil gedaan... Met de nodige dicipline lukte dat laatste redelijk, maar heb ook dagen gehzd da ik de boel gewoon de boel liet ze :mrgreen:

En als je vrienden en familie dat niet snappen kunnen ze beter eens wat hulp bieden ;) vroeger in hun tijd was dat allemaal veel simpeler, enkel de mannen gingen uit werken (in meeste gevallen toch) vrouwen waren thuis voor opvang kids en de grootouders werden vaak ingezet voor opvang wzzr nodig, waar die nu vaak nog zelf werken...

Zlfs om t bellen moest ik dat soms in agenda zetten, Wznt ja naar sommigen kan je na 21u niet meer bellen he, maar dat wax soms probleem dat ik voor die tijd nie stil zat...

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren