studerende mama's/papa's

Moderators: g&f&s, mini

studerende mama's/papa's

Berichtdoor Dagmar » 16 nov 2011, 20:07

Hoe lukt het met jullie studies?

Ik ben in mijn tweede jaar verpleegkunde geraakt en heb momenteel stage. Mannekes, 't valt tegen :evil: .. Maar ik ga me niet laten kennen en morgen maar eens wat op mijn strepen staan (op een respectvolle manier natuurlijk).. Komt wel in orde dus, en anders niet en dan denk ik dat het "maar" zes weken zijn.. Het contact met de patiënten is dan weer wel super, dus daar trek ik me voorlopig maar aan op..

(en ja, er was al een topic voor ons, maar de helft van de personen die daar in postten, waren dus hersenspinsels of zoiets.. ;) , dus we beginnen maar opnieuw hé)
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Re: studerende mama's/papa's

Berichtdoor voetballover » 16 nov 2011, 20:44

Zoiets ja,hersenspinsels :? ...Succes nog zo,met je studie en stage!
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor Spotje » 16 nov 2011, 21:12

lol, Dagmar hersenspinsels hihi

wat valt er dan zo tegen? Zijn de collega's niet echt gediend met komst van stagiair?

hier begin ik met een kijkstage vanaf 1 dec tot 16 dec
ik hoop dak snel mijn uren krijg, want kloop daar een beetje kribbig van

kwil zeker zijn dat mijn opvang goed geregeld is

in februari zou ik dan echt starten met de verpleegkunde
nu zit ik in kennismakingopleiding met sociale sector
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Boke » 16 nov 2011, 21:54

Sinds deze week ook gestart met stage op heelkunde. Heel toffe dienst, maar 'moeilijke ' collega's. Ik ben nogal een 'open' persoon die vrij direct is in de omgang en houdt van eens goed lachen. Maar daar is iedereen net het tegenovergestelde en het is zoo moeilijk om mijzelf in toom te houden. Wanneer ik mezelf zou blijven tijdens stage, heb ik echt kei veel schrik om op de tenen te trappen van de vasten. Maar bij ons is het deze keer maar 3 weken (hebben er al 4 achter de rug van september)
Boke
Vruchtje

Berichtdoor Spotje » 17 nov 2011, 07:20

hoe regelen jullie je opvang? weet je je shiften genoeg op voorhand?
waar moet je met je kids naartoe als je er om 6 uur moet staan ?
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Lizelore » 18 nov 2011, 10:39

wat valt er tegen Dagmar het personeel? Hopelijk vliegt de tijd wat en vallen de andere stages beter mee.

Hier is het vrouwtje haar laatste jaars stages aan het doen. Doordat ze in haar 2de jaar een verkeersongeval had gehad kon ze toen haar stages niet doen waardoor alles wat is opgeschoven. Momenteel haar 2de van de 3 aan het doen. De eerste is heeeeeeel goed meegevallen. Ze was heel onzeker omdat ze er verleden jaar eentje had die tegen gevallen was. Het personeel dat zei dat het goed was maar bij de eindevaluatie alles afbrak, ...
Deze stage is vooral saai maar valt goed mee. Het einde komt eindelijk in zicht.

@spotje: hier vangen we die diensten op door zelf niet met diensten te werken. Ik werk dus speciaal geen diensten omdat zo de opvang geen probleem is. Want grootouders die vast komen helpen hebben we niet. Af en toe willen ze wel eens komen maar dat is het dan ook.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor Boke » 18 nov 2011, 18:11

Hier begint een vroege om 7u. Dan vertrek ik om 5u45 thuis. Mijn man heeft glijtijden en kan de kindjes dan om 7u naar de opvang brengen of Daantje naar oma. Maandag en vrijdag komen mijn ouders tot bij ons thuis. Wanneer ik een late shift heb, begint mijn man om 7u en is hij dan vroeger thuis om de kindjes uit te halen.
Ik heb dus wel het geluk dat mijn man glijtijden heeft en dat we ons zo op elkaar afstemmen
Boke
Vruchtje

Berichtdoor Dagmar » 18 nov 2011, 20:40

Boke, Welk ziekenhuis doe jij stage?

Lizelore: de collega's.. Echt, zo studentonvriendelijk dat ze zijn.. Wat je ook doet, het is nooit goed.. Neem je initiatief, dan remmen ze je af en geven ze hun werk niet uit handen, wacht je dan af, dan is het dat je niet genoeg initiatief neemt.. Enzoverder.. Mijn stagelector (dus een leerkracht van 't school) stelde voor om het er met de hoofdverpleegkundige over te hebben, ik kon haar melden dat dat mijn plan was (maar ze is helaas afwezig wegens ziekte, dus 't zal nog moeten wachten)..
Maar vandaag had ik eindelijk een leuke dag, de verpleegkundige waar ik mee samenstond liet mij heel veel doen, heb dan ook mijn eerste bloedafname achter de rug en 't was gelukt! Ik fier! :mrgreen: Dus ja, hopelijk blijft het zo..

Spotje, ik wist mijn uren pas de week voor mijn stage, maar ik heb geen opvangproblemen..
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Boke » 18 nov 2011, 21:14

Ik loop nu stage in Heilig Hart Leuven en op de afdeling waar ik nu sta, hetzelfde probleem als jij met personeel. Vooral een enorme hierarchie (vpk - student) en daar heb ik het soms wel moeilijk mee. De vorige twee stages werd je als student mee opgenomen in het team en als volwaardig beschouwt. Ze toonden niet alleen interesse in je leerproces, maar eveneens in wie je bent als persoon. Dat is deze keer allesbehalve het geval.
Waar loop jij nu stage?
Boke
Vruchtje

Berichtdoor voetballover » 18 nov 2011, 22:06

Boke,ik meen mij te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat Dagmar stage loopt in GHb,op Hepatologie dacht ik?

Blij dat het vandaag al wat beter is verlopen Dagmar.

Boke,jammer van de houding tov stagiairs. :roll:
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor Spotje » 18 nov 2011, 22:12

idd spijtig
ze zouden je juist moeten aanmoedigen
want ze zitten met serieuze tekorten aan personeel
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Dagmar » 19 nov 2011, 09:28

Jup, Gasthuisberg Hepatologie.. Mijn vorige stages waren ook anders, tijdens mijn eerste stage was het super.. De mentor daar zei zelfs dat ze er echt werk van maken om stagiairs goed te begeleiden, want ooit worden het misschien collega's.. ;) Maar kom, we bijten effe door en hopen op een leukere volgende stage..
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Katharina » 19 nov 2011, 12:04

Ik volg Vroedkunde, maar dan naast mijn deeltijdse job (afstandsonderwijs dus). Ik ben nog maar gestart in september, heb al twee examens achter de rug (en allebei geslaagd gelukkig). De stages zijn maar voor volgend jaar...
Nu ben ik volop aan het leren aan Anatomie...

Ik vind het wel zwaar de combinatie gezin, werk, studeren,...maar ik ben wel nog steeds heel gemotiveerd en hoop dat de stages ook zullen meevallen! Maar je weet idd niet waar je terecht komt he...je kan maar hopen dat ze je veel willen bijbrengen.

Spotje, Boke en Dagmar....veel succes met jullie studies! Doe dat goed!
Groetjes, Katharina
Afbeelding
Afbeelding
Katharina
Eicelletje

Berichtdoor Marleen » 19 nov 2011, 13:29

ik zit in de 3e module (van de 4) van kinderzorg. ik moet per module 200u stage doen, dat is ongeveer een part-time jobke :? dat in combinatie met een gezin + de opdrachten voor school is soms erg zwaar.
ik heb deze module ook precies niet zoveel zin in de opdrachten :oops: ik geraak niet in gang.
bijgevolg loop ik dus hopeloos achter op alles.

de stage op zich is gelukkig wel goed. ik sta nu in de buitenschoolse opvang. ben wel blij dat het er bijna opzit. nog 1 maand. ik mis mijn kindjes te fel :(
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
Marleen
Zwemmertje

Berichtdoor Dagmar » 20 nov 2011, 10:43

Marleen schreef:ik mis mijn kindjes te fel :(

Ik herken het helemaal, ik was blij da ik in het tweede jaar geraakt ben (moet enkel anatomie opnieuw doen), maar ik zag er zo tegenop om in september weer te starten.. De vakantie mocht van mij nog wel een maandje langer duren (ook de eerste keer sinds jaren dat ik dat zeg :lol: ).. Nu zie ik hen soms amper, bijv dinsdagochtend zag ik hen, ik had toen ne late en woensdags had ik ne vroege en zag ik hen pas dan 's avonds terug.. Ik vond het vreselijk.. Als ik afgestudeerd ben, zijn ze gelukkig al ietsje ouder, maar nu wringt het soms.. Maar ik doe het wel graag (ook al valt deze stage nu wat tegen) en da's ook belangrijk om het vol te houden..
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Boke » 20 nov 2011, 11:50

Inderdaad motivatie en enthousiasme doen veel om sommige stageperioden door te komen :D
Ik heb vrijdag nog een aanvaring gehad met een vpk van op dienst, en dat terwijl ik niets verkeerd had gedaan :? :? Is echt niet plezant, maar ik vind het werk op zich heel interessant en ik leer heel veel bij en dat vind ik belangrijker da overeen komen of het goed kunnen vinden met het team. Ik moet nog maar 2 weken stage lopen, dus nog even doorbijten en beleefd blijven ;) ;)
Boke
Vruchtje

Berichtdoor Tijger » 20 nov 2011, 15:38

Kom op, volhouden hoor!
Ik bewonder jullie want ik zou het echt niet zien zitten om naast werk en gezin nog iets bij te studeren.
Een dikke welverdiende pluim voor jullie!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor Lizelore » 21 nov 2011, 13:37

Bij E heb ik dat ook gemerkt dat er sommige stageplaatsen erg zijn. Die hebben totaal geen respect naar de stagiairs toe en anderen dan weer des te meer. Echt erg om te zien soms.

Wat zijn jullie plannen eigenlijk als jullie afgestudeerd zijn? Of hebben jullie daar nog niet bij stilgestaan?
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor Spotje » 21 nov 2011, 15:18

ik zou uiteindelijk graag op de psychiatrie staan
of in een centrum/afdeling werken met mensen met eetstoornissen
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Boke » 21 nov 2011, 22:32

Waarschijnlijk nog verder studeren voor een A1 in de spoed of pediatrie :D Ik vind het zo tof en leuk dat ik me niet zie stoppen als ik deze drie jaar gedaan heb ;)
Boke
Vruchtje

Volgende

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren