Ouderschapsverlof

Moderators: g&f&s, mini

Re: Ouderschapsverlof

Berichtdoor ericardtje » 13 jan 2014, 09:53

geen idee, maar misschien weet Beefje dat wel.. :-)
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 21 jan 2014, 20:16

mamavans schreef:weet er iemand dit? ik overweeg om 1/5de ouderschapsverlof te nemen. ben je dan verplicht om 1 volledige dag te nemen? of mag ik ook 2 halve dagen kiezen??? :)

je moet dat overeen komen met je werkgever. De richtlijn is 1 volledige dag (als je niet tot een overeenkomst zou komen) maar je werkgever mag hier afwijkingen op toestaan zoals (2 halve dagen, elke dag zoveel minuten vroeger stoppen, etc). De meeste werkgevers doen niet moeilijk zolang het goed organiseerbaar blijft voor de werkvloer
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor beefje » 21 jan 2014, 20:18

beefje schreef:
mamavans schreef:weet er iemand dit? ik overweeg om 1/5de ouderschapsverlof te nemen. ben je dan verplicht om 1 volledige dag te nemen? of mag ik ook 2 halve dagen kiezen??? :)

je moet dat overeen komen met je werkgever. De richtlijn is 1 volledige dag (als je niet tot een overeenkomst zou komen) maar je werkgever mag hier afwijkingen op toestaan zoals (2 halve dagen, elke dag zoveel minuten vroeger stoppen, etc). De meeste werkgevers doen niet moeilijk zolang het goed organiseerbaar blijft voor de werkvloer

oh ja, best in je aanvraag zetten hoe jij het wenst op te nemen
dus ik wens mijn recht op ouderschapsverlof in de vorm van 1/5de ouderschapsverlof voor een periode van.... maanden op te nemen vanaf ...... Ik stel voor om deze als volgt op te nemen: maandagnamiddag vrij, woensdagnamiddag vrij (bijvoorbeeld).

Als je werkgever hier dan geen tegenvoorstel op doet, dan is jouw voorstel eigenlijk geldig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor mamavans » 23 feb 2014, 21:36

bedankt beefje
mamavans
Zygote

Vorige

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren