opvang vakantie

Moderators: g&f&s, mini

Re: opvang vakantie

Berichtdoor Olijfje » 04 jul 2010, 11:26

Amai ja, dat lijkt me echt geen gemakkelijke klus, opvang vinden voor de kindjes in de grote vakantie. Ik heb zelf een ma die in het onderwijs staat, maar ze woont wel op anderhalf uur rijden van ons :? , dus onze kids zullen daar later wel naartoe kunnen gaan maar dan moeten ze al blijven slapen. En dat vind ik dan ook weer niet iets dat je vaak kan doen. Maar ja we zullen wel moeten vrees ik. Mijn schoonouders zullen er ook wel op willen letten, die zijn echt aan het uitbollen qua werk ook, maar je kan er onmogelijk van vragen dat ze dat dagelijks doen he. Ze gaan in de zomer ook heel vaak op reis, waardoor dat al moeilijker wordt. Ik heb er al vaak aan gedacht dat dat nog een hele puzzel wordt, net als de opvang van de kindjes in 't algemeen, buiten de grote vakantie.
Afbeelding
*28*25*27*28*26*27*27*27*27*26*31*28*23??*29*
Olijfje
Zygote

Berichtdoor Olijfje » 04 jul 2010, 11:27

Ahja een ex-collega van mij die heeft vorig jaar de hele maand augustus trouwens voltijds ouderschapsverlof genomen. Augustus was zo'n maand waar het qua werk toch heel rustig was, en ze had haar ouderschapsverlof van haar beide dochters nog tegoed. Dus da's mss ook nog een optie voor sommige ouders.
Afbeelding
*28*25*27*28*26*27*27*27*27*26*31*28*23??*29*
Olijfje
Zygote

Berichtdoor Kim.D. » 05 jul 2010, 20:02

lander gaat naar de speelpleinen. hier is dat van de stad antwerpen en dat zijn alleen kleuters. hij kan er terrecht van 7u tot 18u
AfbeeldingAfbeelding
Kim.D.
Zwemmertje

Berichtdoor molly » 05 jul 2010, 20:06

Lowie gaat naar Ratjetoe.
Zij organiseren crea-kleuterkampen in verschillende vlaamse gemeenten.
Het is het 2° jaar dat hij er naartoe gaat.
Telkens 4 weken tijdens de grote vakantie.
Hij gaat er echt heel graag naartoe.
Ze werken dan de hele week rond een bepaald thema en 's vrijdags doen ze een 'optreden' voor de mama's en de papa's.
Hij kan er dagelijks terecht van 8 tot 17 u.
J. zijn ouders brengen en halen hem, want wij moeten vroeger vertrekken richting Brussel en zijn niet op tijd terug.
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Berichtdoor mamavans » 26 mei 2012, 08:31

en wat doen jullie dit jaar voor de vakantie opvang?

wij hebben hier eigenlijk wel veel keuze:

3 buitenschoolse kinderopvang in de buurt (1 op wandelafstand en 2 zo'n 5a7 minuutjes rijden met de auto)
dan nog keuze uit 3 verschillende speelpleinen (1 op 5 min en 2 op 10 min. rijden met auto)
ik ga niet voor de buitenschoolse kinderopvang kiezen want deze zijn weer serieus met hun prijzen opgestegen (13.5) en de speelpleintjes in onze gemeente kost 4.5euro en de speelpleintjes in de gemeente hiernaast (7min rijden) kost 1,5euro!!!
mamavans
Zygote

Berichtdoor voetballover » 26 mei 2012, 11:21

Toevallig vandaag moeten gaan inschrijven voor vakantieopvang.
Bijna drie uur moeten aanschuiven,pffff.

Wij zijn in januari verhuisd,dus moesten hier op zoek naar opvangmogelijkheden.
Blijkbaar maar twee mogelijkheden hier.
Ofwel naar stekelbees,dichtbij,maar duur,een dikke twintig euro voor de twee kids per dag.
Ofwel naar de speelpleinwerking,zo van grabbelpas,verder weg,een 4km met de fiets,enkel.Maar maar vier euro per dag per kind,een heel verschil vind ik.
Uiteindelijk voor het tweede gekozen.

Enige jammere was dat we voor beide mogelikheden op voorhandmoeten inschrijven,en dat was de vorige jaar het geval niet,daarmoesten we niet op voorhand inschrijven,gewoon de dag zelf brengen en gedaan.

en dan heb ik nog chance dat ik nu ander werk heb,en dat ik op voorhand mijn roosters weet,en duskan zeggen wanneer ik opvang nodig heb.
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor mamavans » 26 mei 2012, 12:05

amai 3u!!

wij kunnen ook voor stekelbees kiezen maar dat ga ik enkel doen dat ze met het speelplein op uitstap gaan. ik vind hem nog te jong om mee te gaan want zij doen alles te voet!
mamavans
Zygote

Berichtdoor beefje » 26 mei 2012, 12:09

hier gaan ze naar de buitenschoolse kinderopvang, voor gemeentelijke speelpleinen vind ik ze echt nog te klein. vanaf 6 jaar mag miatan wel naar speelpleinen gaan als hij wil. Ze gaan heel graag naar buitenschoolse kinderopvang en met al het verlof dat ik neem moeten ze in totaal maar 8 dagen naar kinderopvang (waarvan een paar halve dagen)
en de rest dus thuis bij mama.
Miatan gaat mss nog wel een workshop volgen verhalen tekenen en boekje ervan binden. En voor de rest ga ik wel uitkijken naar grabbelpasactiviteiten dit jaar.
maar vooral veel met vrienden afspreken hoor zoals vorig jaar, toen wou miatan niet meer terug naar school omdat hij in de vakantie echt heel veel met de kindjes van onze vriendenkring had gespeeld ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Spooky » 26 mei 2012, 13:41

Hier zullen ze zowel naar de buitenschoolse kinderopvang gaan als naar't speelplein. Yerko wil niet naar't speelplein,waarom weet ik niet, want hij heeft het daar altijd goed gehad. Het is een superspeelplein met heel veel monitoren(die in jeugdbeweging zitten of lerarenopleiding doen ofzo),maar ik merk dat hij vooral met kindjes van't school wil zijn. En het speelplein is idd niet in onze gemeente (die begint pas vanf 6j),maar bko is wel 9€/dag,terwijl speelplein 6€/dag en vanaf nu zijn het 2 kindjes om op te vangen.tussendoor gaan ze ook nog naar mijn mama gaan. Hier inschrijven voor bko is het 4 juni,kben benieuwd...
Spooky
Embryo

Berichtdoor mamavans » 26 mei 2012, 19:10

Spooky schreef:Hier zullen ze zowel naar de buitenschoolse kinderopvang gaan als naar't speelplein. Yerko wil niet naar't speelplein,waarom weet ik niet, want hij heeft het daar altijd goed gehad. Het is een superspeelplein met heel veel monitoren(die in jeugdbeweging zitten of lerarenopleiding doen ofzo),maar ik merk dat hij vooral met kindjes van't school wil zijn. En het speelplein is idd niet in onze gemeente (die begint pas vanf 6j),maar bko is wel 9€/dag,terwijl speelplein 6€/dag en vanaf nu zijn het 2 kindjes om op te vangen.tussendoor gaan ze ook nog naar mijn mama gaan. Hier inschrijven voor bko is het 4 juni,kben benieuwd...

amai dan is de bko bij ons echt wel heel duur met hun 13.5euro per dag :o
mamavans
Zygote

Berichtdoor beefje » 26 mei 2012, 19:24

mamavans wij betalen hier ook ongeveer zoiets hoor
wacht ik zoek het eens op
bij ons is dat gebaseerd op inkomen
9,64 euro voor een volle dag
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor mamavans » 26 mei 2012, 19:36

beefje schreef:mamavans wij betalen hier ook ongeveer zoiets hoor
wacht ik zoek het eens op
bij ons is dat gebaseerd op inkomen
9,64 euro voor een volle dag

hier is dat voor iedereen hetzelfde
mamavans
Zygote

Berichtdoor mamavans » 26 mei 2012, 23:36

ik zit nog met iets: in de zomer zal ik voor elke dag opvang nodig hebben behalve voor woensdag
ik weet dat hij graag naar de speelpleintjes hier in onze gemeente gaat, maar als zij op uitstap gaan (1x op dezelfde dag in de week) mag hij van mij ni gaan omdat ik hem te klein vind. en dan zou hij ergens anders naartoe moeten gaan. op die dag zal ik geen opvang vinden in de familie. wat zou ik doen:

1)hem zoveel mogelijk naar t speelplein brengen en dan de dagen dat ze op uitstap zijn naar ergens anders brengen of
2)hem 2 dagen naar t speelplein laten gaan dat hij al kent en 2 dagen naar het andere speelplein in de andere gemeente

...
mamavans
Zygote

Berichtdoor Spooky » 27 mei 2012, 07:30

Waarom zou je hem niet op uitstap sturen? Hij is toch al 6 jaar? Met school gaan ze toch ook op uitstap?
Yerko was 2,5j toen hij met de bus naar plopsaland vertrok met het speelplein en het was echt wel met een bang hartje,maar hij heeft het daar super gedaan en heeft zich keigoed geamuseerd. Tis een beetje loslaten... ;)
Spooky
Embryo

Berichtdoor mamavans » 27 mei 2012, 08:17

Spooky schreef:Waarom zou je hem niet op uitstap sturen? Hij is toch al 6 jaar? Met school gaan ze toch ook op uitstap?
Yerko was 2,5j toen hij met de bus naar plopsaland vertrok met het speelplein en het was echt wel met een bang hartje,maar hij heeft het daar super gedaan en heeft zich keigoed geamuseerd. Tis een beetje loslaten... ;)

bij ons geen bus of tram. alles te voet. met soms heel veel kinderen en echt wel weinig moni's (vind ik) en sommige dingen zijn echt heel ver stappen. hij doet dat zelf ook niet zo graag. hij wil liever gewoon spelen dan. kweet het, het is een beetje loslaten, normaal ben ik zo helemaal niet. s mag overal naartoe gaan en blijven slapen en doen, maar hier wil ik echt niet dat hij al mee gaat. ;)
mamavans
Zygote

Berichtdoor Spooky » 27 mei 2012, 10:50

Is het dan ver dat ze op uitstap gaan, als ze het te voet doen?
Bij ons worden er extra krachten ingezet als ze op uitstap gaan, de speelpleinverantwoordelijk is echt ne supertoffe kerel en die waakt daar dan ook over dat ze veilig zijn! Ja, als ze effectief alles te voet doen, dan gaan die kinderen toch doodop zijn?
Spooky
Embryo

Berichtdoor Aditi » 27 mei 2012, 22:04

Hier wordt het een weekje turnen voor kleuters en voor de rest van de vakantie ben ik gaan aanschuiven voor de naschoolse opvang. Ze gaan ook af en toe op uitstap en dat is wat spannender, maar ik vertrouw de begeleiders wel. Vorig jaar kon de oudste nog mee met de jongste naar de om. Ze zouden nog mogen gaan,maar ze worden een beetje groot, vind ik. Tja, die vakanties ... onze ouders werken ook nog allemaal en zo met vrienden afspreken zie ik mij nog niet direct doen. aditi
Aditi
Vruchtje

Berichtdoor Sandy » 28 mei 2012, 20:19

Op dat vlak heb ik luxe: Filip werkt in ploegen en in de week dat hij de late heeft, moet ik de kids maar juist op dinsdagnamiddag wegbrengen.
In de week van de vroege kijken mijn ouders of mijn schoonma naar de kids, maar dat is dan maar tot de middag.
Maar ik versta heel goed dat het niet makkelijk moet zijn met die opvanguren en werkuren.....
Zonder hulp van oma's en zo, is het bijna niet te doen hé...
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor mamavans » 28 mei 2012, 21:00

[quote="Spooky"]Is het dan ver dat ze op uitstap gaan, als ze het te voet doen?
Bij ons worden er extra krachten ingezet als ze op uitstap gaan, de speelpleinverantwoordelijk is echt ne supertoffe kerel en die waakt daar dan ook over dat ze veilig zijn! Ja, als ze effectief alles te voet doen, dan gaan die kinderen toch doodop zijn?[/quote

nee, geen extra begeleiders. ik wil het dit jaar nog niet punt ;)
mamavans
Zygote

Vorige

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren