Ik weet niet goed wat nu..

Moderators: g&f&s, mini

Ik weet niet goed wat nu..

Berichtdoor Muffin » 28 dec 2012, 20:16

Ik heb altijd al boekhouder willen worden. Maar ik wou evengoed veel te snel een kindje en een eigen huisje enz enz.. Met als gevolg dat ik op m'n 18e stopte met school, ging samenwonen én zwanger werd. Van geen enkele van die beslissingen heb ik ook maar een beetje spijt, begrijp me niet verkeerd! Ik zou m'n kapoentje of m'n ventje of zelfs een eigen stekje hebben (ook al is het maar een huurhuis) niet meer kunnen missen.

Maar momenteel werk ik dus als huishoudhulp. Ik doe het best wel graag, maar het is zo zwaar en uiteindelijk verpest je met zo'n werk alleen maar je lichaam. En de ambitie om voor boekhouder te gaan is er nog altijd. Als huishoudhulp gaan werken is altijd alleen maar een tijdelijke oplossing geweest, omdat ik (vanwege de onthaalmoeder) alleen kan werken op maandag, dinsdag en donderdag en ik verder geen job vond.

Dus dacht ik aan avondschool/weekendschool/webleren. Maar langs de andere kant spring ik niet graag het onbekende in, kost het allemaal zoveel geld, duurt het zo lang, en wil ik absoluut m'n kleintje niet missen. Dan zou webleren nog haalbaar zijn, maar ik ben een beetje bang dat de diploma's/getuigschriften die je daarmee haalt niet voldoende zullen zijn om werk als boekhouder vast te krijgen achteraf.

Ik wil het allemaal heel graag, maar ik wil ook weer niet... Moeilijk, echt waar. Daarbij komt dan nog dat we van plan zijn na nieuwjaar te horen hoeveel we kunnen lenen om een huisje voor onszelf te kopen. Dus dat zal dan ook weer veel tijd in beslag nemen, en eens we een lening hebben zal ik dus ook al helemaal niet minder mogen verdienen als nu..

Heeft er iemand raad? Ik word van mezelf niet veel wijzer hoor, ik wil zoveel op korte tijd verwezenlijken maar als ik dan naar de nadelen kijk zou ik eerder verdergaan met de manier waar ik niet meer tevreden mee ben, puur om meer bij m'n kindje te zijn en ook om de stress te vermijden :oops:
Thuisleren of moeilijkere studies op kortere tijd nemen zou geen probleem mogen zijn, ik ben indertijd afgestudeerd via de centrale examencommissie en heb drie studiejaren op 1 jaar geleerd. Ik was dan ook bij de paar percent die er vanaf de eerste keer door was. Dus als ik er me echt op toeleg, lukt het me wel. (enfin, als ik me er echt op KAN toeleggen met een kleintje in huis natuurlijk)
Muffin
Zwemmertje

Re: Ik weet niet goed wat nu..

Berichtdoor mini » 28 dec 2012, 21:56

Ik zou het zeker doen of toch minstens verder kijken als ik jou was.
Ik heb beetje een gelijkaardige situatie. Ik heb werk, al jaren maar 't is ni de droomjob die ik wou. Ooit begonnen in het hoger onderwijs als leraar lager onderwijs maar door omstandigheden gestopt of beter gezegd moeten stoppen. Daarna gaan werken met als doel om m'n studies te hervatten. Dan m'n ventje leren kennen, samen gaan wonen omdat het thuis ni zo goed boterde, trouwen, eigen huisje, kindjes... en jah dan komt er opeens van studeren niks meer in huis.
Maar net als jij heb ik van geen enkele keuze spijt ;)
Anders zat ik ni waar ik nu zat... :D
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Muffin » 28 dec 2012, 22:06

En overweeg jij dan niet meer om er toch nog voor te gaan mini?
Muffin
Zwemmertje

Berichtdoor mini » 28 dec 2012, 22:34

Gohja, enerzijds wel, maar anderzijds wil ik m'n 'luxe' nu ni opgeven ;)
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Spooky » 29 dec 2012, 07:36

Aniek, je bent nog jong...in uw plaats zou ik ervoor gaan! Ook al doe je er zelf 2 of 3 jaar over...Ik zou zelf kijken voor avondonderwijs. Pas op, tis ni te onderschatten,mijn vriendin deed het ook met 2 kids waarvan een baby en dankzij de hulp van familie is ze er ook gekomen en ja, in die periode zag ik mijn vriendin veel minder want ze moest veel leren. Maar nu werkt ze wel als apotheekassistente in een ziekenhuis en doet ze haar job ontzettend graag!
Spooky
Embryo

Berichtdoor kimberlyvdb » 29 dec 2012, 07:40

ik herken je verhaal volledig aniek! ook hier geen spijt van mijn keuzes, snel gaan samenwonen, kindjes,huisje enzovoort... maar toch de drang om zorgjuf of iets met boekhouding te doen (jaja twee totaal verschillende dingen) is hier ook enorm groot... webleren zou het hier worden.. want die diplomas zijn evenwaardig... maar zoiets kost dan weer veel geld en ja... moeten dan soms financieel de keuze maken... momenteel hier wel op zoek naar ander werk en we zien wel wat uit de bus komt
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor elien » 29 dec 2012, 15:43

ik zou nog steeds willen gaan voor vroedvrouw, maar denk dat het met de stages niet haalbaar zal zijn. Maar eerst genieten van mijn oudersschapsverlof en mijn laatste kleintje in huis en daarna zien we wel.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Muffin » 29 dec 2012, 22:12

@Mini; gaan we er dan samen voor gaan? :lol: nee, serieus, ik herken je gevoel volledig, hier is dat net hetzelfde.

@Spooky; goh ja, je hebt gelijk zenne, maar ik kan moeilijk op hulp van m'n familie rekenen, ze zitten daar veel te ver voor. Enkel mijn schoonmoeder woont hier in de buurt enneuh, nee dank je :lol: Het zou dus allemaal op m'n vriend zijn rug terechtkomen en een schatje gelijk hij is heeft hij me al gezegd dat als dat is wat ik wil dat hij dat graag doet voor mij. Maar hij blijft natuurlijk wel fulltime met ploegen werken (ik verwacht ook niet anders hoor, begrijp me niet verkeerd), dus avondonderwijs is wel uitgesloten.

@kimberlyvvdb; ben je zeker dat die diploma's evenwaardig zijn? Want ik heb al een paar cursussen van boekhouden via de vdab gedaan via webleren (heb wel geen examens gaan afleggen omdat ik ook niet zo diep ben ingegaan op die cursussen) en ik kreeg enkel getuigschriften dat ik die cursussen had gevolgd, en daarop stond dan ook nog eens dat het via webleren was. Geen enkel bewijs dat ik dat deftig heb geleerd dus.

@elien; groot gelijk, geniet nog maar wat van je kleintje!
Muffin
Zwemmertje

Berichtdoor Thai » 29 dec 2012, 22:22

Mijn verhaal is gelijkaardig. Buiten dat ik eindelijk de stap voor gaan studeren heb gezet. Mede door de steun van mijn werkgever ben ik sinds september begonnen en als het meezit dan ga ik Februari 2014 voor verpleegster gaan :D
Maar eerst deze 2module's nog afmaken.

Ik moet er wel bijzeggen dat studeren, full - time werken, huishouden en kindjes absoluut niet te onderschatten is. Je moet zeker zijn dat je partner je ten volle steunt. Anders ga je er aan onder door. Het is nu 22u30 en nu heb ik eindelijk nog eens vrije tijd. Heb tot nu gestudeerd en mijn huishouden gerund en met de kinderen bezig geweest ;) Maar eigenlijk zou ik nu nog moeten studeren :|
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Muffin » 30 dec 2012, 08:03

wauw thai, respect voor je keuze hoor! en al zeker voor je doorzettingsvermogen, ik zou al geknapt zijn! Jij werkt dan nog eens fulltime én je hebt er twee kindjes ipv eentje! :shock:
Muffin
Zwemmertje

Berichtdoor Boke » 30 dec 2012, 08:42

Ik zou de stap toch ook zetten hoor. Je leeft tenslotte maar één keer en wil je in dat leven de tijd die je nog rest tegen je zin gaan werken? Dat is nog heel lang hoor. dat is de reden waarom ik 2 jaar geleden ook terug ben beginnen studeren. Ik dacht dat het heel moeilijk ging zijn, maar eerlijk gezegd valt de A2-opleiding voor verpleegkunde héél goed mee. Zo goed zelfs dat ik er spijt van heb dat ik geen A1 gekozen heb. Nu hoef ik amper te studeren om goede resultaten te halen, wat natuurlijk wel als voordeel heeft dat ik genoeg tijd over houd voor mijn gezin en de vakanties ook degelijk kan invullen als vakantie (en niet om te studeren) :-)

Zeker de stap wagen zou ik dus zeggen! Eender wat je wil gaan studeren, als je het echt wilt, dan lukt het wel.
Boke
Vruchtje

Berichtdoor Spooky » 31 dec 2012, 09:52

Aniek schreef:@Mini; gaan we er dan samen voor gaan? :lol: nee, serieus, ik herken je gevoel volledig, hier is dat net hetzelfde.

@Spooky; goh ja, je hebt gelijk zenne, maar ik kan moeilijk op hulp van m'n familie rekenen, ze zitten daar veel te ver voor. Enkel mijn schoonmoeder woont hier in de buurt enneuh, nee dank je :lol: Het zou dus allemaal op m'n vriend zijn rug terechtkomen en een schatje gelijk hij is heeft hij me al gezegd dat als dat is wat ik wil dat hij dat graag doet voor mij. Maar hij blijft natuurlijk wel fulltime met ploegen werken (ik verwacht ook niet anders hoor, begrijp me niet verkeerd), dus avondonderwijs is wel uitgesloten.

@kimberlyvvdb; ben je zeker dat die diploma's evenwaardig zijn? Want ik heb al een paar cursussen van boekhouden via de vdab gedaan via webleren (heb wel geen examens gaan afleggen omdat ik ook niet zo diep ben ingegaan op die cursussen) en ik kreeg enkel getuigschriften dat ik die cursussen had gevolgd, en daarop stond dan ook nog eens dat het via webleren was. Geen enkel bewijs dat ik dat deftig heb geleerd dus.

@elien; groot gelijk, geniet nog maar wat van je kleintje!

Als er iets is, ik wil Aiden gerust bijhouden, met veel plezier want tis een schattig ventje en dan heb ik nog eens een "kleintje" in huis! ;)
Spooky
Embryo

Berichtdoor Muffin » 31 dec 2012, 10:26

Dankjewel hoor Spooky, ik ga da zeker in gedachten houden, is heel lief!
Muffin
Zwemmertje

Berichtdoor Muffin » 15 jan 2013, 21:09

En ik studeer terug! Webleren via vdab, het is nu dus ook gratis geworden voor werknemers!
Muffin
Zwemmertje

Berichtdoor Spooky » 16 jan 2013, 10:50

en wat studeer je dan?
Spooky
Embryo

Berichtdoor Muffin » 16 jan 2013, 13:55

Eerst nog een keertje de cursusb binnenlandse handelsdocumenten overlopen en daarna boekhouden :)
Muffin
Zwemmertje

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren