En plots hebben ze de kleuterleeftijd! Nog halftijds werken?

Moderators: g&f&s, mini

En plots hebben ze de kleuterleeftijd! Nog halftijds werken?

Berichtdoor Spooky » 16 nov 2011, 09:05

Ik krijg precies een soort van angstaanval, allé da's misschien wat overdreven, maar toch...
In januari gaat Ylian naar school en had altijd gedacht van hem halve dagen te laten gaan in het begin.
Maar als we nu effectief die middagdutjes afbouwen dan zal hij volle dagen kunnen gaan en wat dan?
Ik begin plots het besef te krijgen dat mijn kinderen groot worden!
Ik ben bewust halftijds gaan werken (ik werk alle dagen enkel in de vm, juist dinsdag een ganse dag) voor de kinderen. En ik vraag mij af wat ik ga doen als ze nu alle 2 naar school zijn, allé het zal mijn huishouden ten goede komen dat wel... :mrgreen:
Maar misschien moet ik denken om toch naar de toekomst toe van werk te veranderen en fulltime of 4/5 de te gaan werken? Hoewel ik hier een goede job heb die niet slecht betaald...
Spooky
Embryo

Re: En plots hebben ze de kleuterleeftijd! Nog halftijds wer

Berichtdoor Vivache » 16 nov 2011, 09:30

bwa, als het financieel lukt...
waarom niet tijd om eens een hobby te doen, gaan sporten? iets lekkers klaar te maken, de kindjes op tijd van school te kunnen halen?
Kunnen helpen met het huiswerk...?

ik zie toch nog veel voordeel aan halftijds werken ook als de kindjes naar school gaan hoor
Vivache
Baby

Berichtdoor Spooky » 16 nov 2011, 09:52

financieel lukt het idd, maar echt sparen zit er ni echt in (buiten als er dan een 13de maand is ofzo...en dan nog?dan betalen we daar een autoverzekering mee ed)
er zijn zeker voordelen aan hé, als er iets is ben ik beschikbaar voor de kids enzo.
Aan de andere kant, met de toekomst op onze pensieoenen denk ik dat het gene vette gaat zijn als ik een ganse carriere halftijds zou werken...
Spooky
Embryo

Berichtdoor bijou » 16 nov 2011, 10:32

Dat vind ik een moeilijke.
Langs de ene kant ben ik realistisch dat we inderdaad zelf voor ons pensioen zullen moeten zorgen.
Van de andere kant heb ik zoiets: met alle overlijdens in onze familie en vriendenkring de laatste tijd.
Meestal mensen van rond de 50 wat nog erg jong is...Dan denk ik, zij moeten niet meer van het leven profiteren...
Dus zou ik zeggen, als je rondkomt, neem tijd voor jezelf om leuke nieuwe dingen te doen.
En profiteer van het leven want voor je het weet is het gedaan.
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 16 nov 2011, 12:40

Goh, aan de ene kant kan je tijdens die kleutertijd nog veel moeten regelen voor als ze ziek vallen en inderdaad, waarom geen opleiding of zo volgen en dan kan je op termijn nog meer uren gaan doen, maar zo direct zou ik dat zelf niet doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Linda » 16 nov 2011, 19:41

Ik begin weldra eindelijk deeltijds en ik ben van plan dat zeker te doen zolang hier eentje nog naar het basisonderwijs gaat. Financieel zal het net lukken maar sparen zal er ook niet inzitten maar ja, tijd voor de kids, mezelf én het huishouden daar heb ik echt behoefte aan nu want ik ging er onder door ...
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 16 nov 2011, 20:34

Ik werk parttime en zou niet meer terugwillen naar 4/5de of fulltime.....
Ik had ook zoiets: als ze in het lager zitten, ga ik meer werken....
Vergeet dat maar. Waarom? Omdat ik het nu drukker vind dan als ze klein waren.....
Als de kids op school zitten, doe ik mijn huishouden. Als ze thuiskomen moet ik helpen met hun huiswerk.
Dan hobby's: zwemmen, voetballen, tekenschool,.....je moet je soms in 2 delen.....
Vergis je niet: grotere kinderen vragen minstens evenveel tijd als baby's, maar dan anders ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Spotje » 16 nov 2011, 21:08

ik zou het blijven doen, zeker als het financieel haalbaar blijkt!
ik studeer nu weer voltijds (behave woe: dan ook halve dag)
maar tis zwaar zenne
de weken gaan echt open en toe
:shock:
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Spooky » 17 nov 2011, 08:01

Spotje schreef:ik zou het blijven doen, zeker als het financieel haalbaar blijkt!
ik studeer nu weer voltijds (behave woe: dan ook halve dag)
maar tis zwaar zenne
de weken gaan echt open en toe
:shock:

dat weet ik, heb hetzelfde meegemaakt, ik stond om 5u15 op, gaf nog fulltime bv,zette Yerko op school om 7u af en om 8u in de les en pas thuis om 17u30-18u en toen zelf opname meegemaakt van Ylian...
was slopend, maar toch blij da tik het heb gedaan ;)
Spooky
Embryo

Berichtdoor Lizelore » 18 nov 2011, 08:46

mijn doel was ook om halftijds te werken totdat de kinderen naar school gingen
en toen Maaike naar school ging had ik er geen zin meer in.Bovendien kan ik zo rustig in het huishouden werken en als ze later huiswerkproblemen hebben rustig meehelpen zonder dat er huishoudwerk zit te wachten
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor ElLoLa » 18 nov 2011, 09:22

Ik denk er ook soms over na om, als ze allemaal op school zitten, part-time te gaan werken.
Niet om weg te zijn van thuis, meer echt om iets meer centjes te hebben.
Maar wat doe je dan met de kindjes tijdens de vakantie's?
Allemaal op kamp sturen (zoals mijn broer en ik vroeger) zie ik niet zitten, Ella-Noor zou daar bv aan kapot gaan want da's een echt huismusje.
We kunnen ze hier wel naar een dagopvang doen ("de gabbers") maar ik weet niet, da's voor mij toch wel een serieuze stap en het voelt aan alsof ze in de vakantie nog naar school moeten...
Voor de rest hebben we hier geen opvang, mijn ma werkt zelf nog full-time (ja, ook nog binnen 3 jaar).
Dus ja, 't zullen cursussen zijn, volgend jaar begin ik met een avondcursus naald en snit, als ze naar school gaan, wil ik "grotere" cursussen volgen om zo zelfstandig of freelance te beginnen.
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 23 nov 2011, 17:04

sommige werkgevers bieden in de vakantie kinderopvang aan...ik ben vandaag naar zo'n bedrijf geweest
en anders zorgen dat je idd van thuis uit kunt werken hé
Vivache
Baby

Berichtdoor Sandy » 23 nov 2011, 19:51

Lizelore schreef:mijn doel was ook om halftijds te werken totdat de kinderen naar school gingen
en toen Maaike naar school ging had ik er geen zin meer in.Bovendien kan ik zo rustig in het huishouden werken en als ze later huiswerkproblemen hebben rustig meehelpen zonder dat er huishoudwerk zit te wachten

Dat is dus precies wat ik bedoel en ook gewoon doe ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren