Back to school

Moderators: g&f&s, mini

Back to school

Berichtdoor Sarah » 03 maart 2013, 16:18

Sinds enkele weken kriebelt het weer enorm om terug te gaan studeren. Na mijn middelbare studies heb ik 1 jaartje kleuteronderwijs gestudeerd, maar door het overlijden van mijn broer vlak voor de examens had ik teveel herexamens en zag ik het niet meer zitten. Ik heb daar altijd spijt van gehad natuurlijk. Zeker nu ik enkele vriendinnen heb die wel kleuterjuf zijn en hier heel enthousiast over zijn.
Ik woon nu ook terug in bij mijn ouders en is het de moment om de studies terug op te pikken. Mijn mama werkt niet, dus zij kan zorgen voor de opvang van de kinderen en het huishouden en zo.
Ik zou wel blijven werken en dus deeltijds gaan studeren. Ik werk 3 dagen per week en dit zijn vaste dagen, dus maakt het de combinatie wel makkelijker.
Op de site van KhLeuven had ik gezien dat er nu een blended traject is, dat werken en studeren combineert. Hun vaste lesdag is op donderdag en soms ook dinsdagavond. De rest gebeurt via zelfstudie.

Ik besef wel dat het niet te onderschatten zal zijn, zeker deze opleiding vraagt veel discipline omdat er ook veel taken en knutselen bij komt kijken. Maar wie niet waagt, niet wint natuurlijk.
Zijn er nog mensen die studeren via afstandsonderwijs en hun ervaring/tips willen delen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sarah
Zwemmertje

Re: Back to school

Berichtdoor vlindertje » 03 maart 2013, 19:50

Iemand die ik heel goed ken (familie van me) studeert ook op die manier, ook voor kleuterjuf, en als ik eerlijk moet zijn, ze doet niks anders dan klagen en zagen over hoe moeilijk het allemaal is. Als ik haar dan eens zie, want ze heeft het overdruk met de combinatie deeltijds werken/studeren/kinderen.

Zelf studeer ik in dagonderwijs, heb ook een huishouden enzo, en 't is ook superdruk (maar niet dat ik erover klaag want ik doe het heel graag). Als je echt gemotiveerd bent lukt het je wel. En als je de zelfdiscipline hebt natuurlijk om alles ook effectief zelfstandig te studeren.
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor Sandy » 04 maart 2013, 20:41

Er zijn er hier genoeg die werken/studeren/gezin combineren....
Hoe ze het doen, weet ik niet (weten ze het zelf wel?), maar het lukt...
Ik wens je veel succes toe! Grijp deze kans met beide handen, het is nu of nooit!
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Sarah » 05 maart 2013, 20:19

Ik ga er gewoon voor gaan! De motivatie is er, ook de steun van mijn collega's/verantwoordelijke en mijn ouders.
Lukt het niet, dan is het nog maar zo. En af en toe hier eens komen klagen zal ook wel eens opluchten he :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sarah
Zwemmertje

Berichtdoor vlindertje » 05 maart 2013, 21:14

Sarah schreef:Ik ga er gewoon voor gaan! De motivatie is er, ook de steun van mijn collega's/verantwoordelijke en mijn ouders.
Lukt het niet, dan is het nog maar zo. En af en toe hier eens komen klagen zal ook wel eens opluchten he :D

Goed zo ! :lol:
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor juffie » 06 maart 2013, 17:55

Kijk anders ook eens op http://www.lerarenforum.be, daar zitten een aantal mensen die via afstandsonderwijs studeren terwijl ze werken en/of een gezin hebben. Veel succes in elk geval, werken met kinderen is echt geweldig (ik sta zelf in het lager onderwijs)!
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor Sarah » 14 maart 2013, 20:21

Op lerarenforum heb ik al enkele interessante onderwerpen gevonden. Merci voor de tip!

Gisteren ben ik naar een infodag geweest op de hogeschool. Het heeft me nog meer gemotiveerd om er mee te starten.
Nu is het alleen nog even afwachten of mijn verantwoordelijke op het werk het haalbaar vindt. Ze zei daarstraks dat ze dan vreest dat we in de problemen komen met de uren als ik niet kan invallen als er iemand ziek is of verlof heeft. Ze ging het eens bespreken met de regiomanager.
Ik vraag me af of ze het eigenlijk wel kan weigeren. Misschien dat ik me toch beter eens bevraag bij de vakbond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sarah
Zwemmertje

Berichtdoor Sylvie S » 15 maart 2013, 17:19

Ik zou er ook voor gaan hoor, lijkt me een zware maar voldoening gevende job. Ik denk niet dat ze je kunnen weigeren je in te schrijven maar ze kunnen je volgens mij wel verplichten bepaalde dagen te komen werken. :?
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Keer terug naar Mama's en papa's die werken of studeren