Veranderen school

Moderators: Sandy, g&f&s

Veranderen school

Berichtdoor Lizelore » 27 mei 2016, 15:29

Zijn er hier mensen die (niet om verhuisredenen of zo) hun kind van school hebben laten veranderen? En waarom? En viel dat mee?

We denken erover om M. van school te laten veranderen maar weten niet of dat een oplossing is voor de huidige problemen. We zijn het daar een beetje beu dat tijdens een overleg dingen beloofd worden en ze die dan niet waarmaken.
Maar het probleem is natuurlijk: is het wel beter op een andere school? Gaat M.e zich daar wel goed voelen? F. moet dan natuurlijk ook mee en dan willen we toch dat ze ook goed terecht komen.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Re: Veranderen school

Berichtdoor molly » 27 mei 2016, 20:37

Gn ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het gn makkelijke keuze is.
Heeft M er zelf last van? Van het feit dat zaken niet opgevolgd worden?
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Berichtdoor Lizelore » 30 mei 2016, 07:58

M heeft er inderdaad ook last van. M is heel onzeker, zeker in school durft ze niet opkomen voor haarzelf, ...
Een tijd terug hebben we met school een gesprek gehad (het zoveelste) en daar zijn dingen in beloofd. Maar zoals weer maar eens komen zij die weer niet na. Wij geven die beloftes door aan M en die altijd blij. En ja dan blijkt dat ze ze niet nakomen. Hoe moet M zich dan beter in haar vel gaan voelen?

Vandaag nog naar school geweest. Ze hadden beloofd dat ze niet meer langs een bepaald iemand moest zitten. Ze wisten zelf dat dit niet goed was en blablabla. Nu bleek vrijdag dat ze er toch naast te zitten kwam. Tja dat heb je als je stil bent he?!
Vandaag gaan horen en kreeg ik te horen "Kinderen evolueren". Ja dat is waar maar het probleem van M is al van in de kleuterklas bezig. En vanaf toen al wou niemand het inzien, behalve wij en de directrice. Toen ik zei dat we zo een slecht gezind kind thuis kregen, elke dag (en slecht gezind is nog lief uitgedrukt). Kreeg ik te horen "Denkt u echt dat dat door dit komt?" "Neen niet enkel door dat maar OOK door dat". Maar de juf wou niet luisteren en zei nog eens "Kinderen evolueren. Zouden we het toch niet eens proberen". We spreken hier over nog geen 2 maanden geleden voor iets dat al jaren bezig is. Op 2 maanden tijd gaat een kind dat zich al jaren niet goed in haar vel voelt zich echt niet beter voelen hoor.
Geheel tegen haar zin gaat ze M dan toch verhuizen. Met de melding "dan moet ik wel een aantal kinderen van plaats veranderen".

In het tweede leerjaar zijn er indertijd ook dingen beloofd geweest en nooit uitgevoerd geworden. Nu in het vierde leerjaar is het duidelijk weer van dat. En na dit gesprek (van deze morgen) voel ik me daar echt ongewenst. De manier waarop de juf bezig was ... echt erg.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor mamavans » 06 jun 2016, 09:47

als ik dat zo lees vind ik wel dat ze met jullie voeten aan het spelen zijn. dingen beloven maar het dan toch maar niet uitvoeren. ik vind wel dat jullie daar heel veel geduld mee hebben aangezien dit al zo lang bezig is. als ik van u was zou ik ze veranderen van school zenne...
mamavans
Zygote

Berichtdoor Lizelore » 06 jun 2016, 19:07

@mamavans: donderdag hebben we een gesprek met school. Samen met de zorgjuf, de juf van volgend jaar, de therapeut van M EN de directrice. Verleden week hebben we met de directrice samengezeten.

De laatste kans in onze ogen.
Bij het gesprek met de directrice is er over gesproken en eigenlijk is dat vorige gesprek (enkele maanden geleden) voor niets geweest omdat zij er toen niet bij was :roll: Toen zijn er dingen beloofd en volgens de directrice niet concreet genoeg. Lees: ze snappen eigenlijk niet als je zegt "M heeft last van de ballen op de speelplaats. kan er iets aan gedaan worden? een plekje apart of ...?" Neen ze willen horen "geef m in het gebouw een plekje waar ze ten alle tijden mag gaan zitten als ze er nood aan heeft."

Nu donderdag dus een gesprek met een hele waslijst van zulke "adviezen" (om het zo te zeggen). En dan zien we. Komt er niets van in huis dan zijn we weg. Want inderdaad er wordt al zo veel beloofd en weinig gedaan.

Bovendien heeft de juf op haar eigen houtje gehandeld. Zij zag een vooruitgang bij M dus kon ze toch maar proberen. Neen veel te vroeg in onze ogen. Ja M is enorm vooruit gegaan maar ze is belange nog niet op het punt dat ze moet staan. Op school houdt ze ook nog veel te vaak een masker op.

Trouwens het verhaal van de verhuis ... Uiteindelijk had de juf M niet verhuisd, ook al had ze mij dat beloofd. Neen ze had M 3 keuzes gegeven: ruilen met iemand anders, S er langs laten zitten OF het een weekje proberen.
Oh ja natuurlijk kiest M het laatste WANT ze wilt het iemand anders niet aandoen langs die persoon te gaan zitten (is echt een heel vervelend persoon met het gedrag van een 3 jarige als ze haar zin niet krijgt). S had ruzie met die ene. En die ene gooit met dingen dan (zelfs met scharen) en dat wou M S niet aandoen. Dus ja durfde ze niet anders dan het laatste te kiezen.

Aaarrrggghhh wat was ik kwaad en blij dat we toen nog naar de directrice gingen gaan. Zoveel dagen later had het probleem zichzelf opgelost en hadden ze die ene apart gezet op een bank :roll:
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Keer terug naar Lagere schoolkinderen