Sorry Biomam,ik ga je topic ff inpikken. vind het een beetje gek om een nieuw topic te beginnen.
Bij Babz haar vraag over die catechese,ging er bij mij een belletje rinkelen dat Xanthe binnen een paar jaar haar communie doet.
Ik dacht,ik ga eens googlen wanneer dat hier is,hier in de buurt,liefst in de kerk waar Xiebe gedoopt is,was echt een leuke pastoor.
Bij die parochie staat dit 'Eerste communie
op het feest van Onze-Heer-Hemelvaart voor kinderen van het tweede leerjaar'.
Na wat rekenwerk(Xanthe gaat nu naar het derde kleuterklasje) lijkt mij dit te vallen in 2014.
En welke datum is dat in 2014? Donderdag, 29 Mei 2014.
Ohjee,dat gaan drukke dagen worden.Xanthe is jarig op 28 mei.
En dan denk ik al wat verder,plechtige communie...
Hier,in deze streek is het blijkbaar traditie dat ze 2 jaar lang elke week catechese moeten volgen,jawadde,zo van den ouwe stempel denk ik dan.
Ocharme,mogen die kinderen geen hobby's hebben ofwa?
Ik heb pakweg 15 jaar geleden mijn communie gedaan en toen was het al deze regeling;1 maal per maand,van september tot mei,een bijeenkomst van enkele uurtjes op zaterdag.Tegen mei aan was dat natuurlijk veel regelmatiger,maar da's toch veel leuker voor zo'n kind dan zo'n zware kost elke week 2 jaar aan een stuk dan nog wel?
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole