Lentefeest (feest vrijzinnige jeugd)

Moderators: Sandy, g&f&s

Re: Lentefeest (feest vrijzinnige jeugd)

Berichtdoor Vivache » 13 jun 2011, 20:36

mor allez, voor een communie/lentefeest?
voor een trouw ja, maar toch voor dat niet?
Vivache
Baby

Berichtdoor Sandy » 13 jun 2011, 20:39

Yana heeft haar communie dus op 2/6 gedaan. De zaal zijn we gaan vastleggen op 20/6 vorig jaar.
Op haar feestdag waren er maar liefst 10 communies op het domein!
Dus veel kans als je in het najaar gaat, je geen plaats meer hebt.
En het is nog erger als je naar die zaaltjes trekt waar je alles zelf moet doen. Je weet wel.

Kleren beginnen binnen te komen in de winkels vanaf december/ januari.
Haar kleedje hebben we in januari gekocht en daar was toen al veel volk om te passen hoor.
Foto's: vroeg reserveren.
Milan zijn afspraak staat al vast ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Vivache » 13 jun 2011, 20:40

:o
owkay....
checkt even de kalender voor binnen een jaar of vier :lol:
Vivache
Baby

Berichtdoor Spooky » 13 jun 2011, 20:49

Wij hebben nog 2 jaar,maar idd, je moet op voorhand reserveren hoor! Wij waren gaan informeren aan een e zaal met hele grote speeltuin die je volledig kan afhuren.
En de eigenaar zei dat hij al een aantal geboekte communiefeesten had voor 2013! :shock: :roll:
Spooky
Embryo

Berichtdoor Sandy » 13 jun 2011, 20:50

Of je moet de strikte planning van Bio volgen, dan heb je geen jaar nodig :lol:
Nee, maar je gaat ervan verschieten hoe vlug het zal gaan met Pepijn!
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor bioMam » 13 jun 2011, 21:08

:lol: Woehaha, mijn strikte planning die is goed. *strike*

Zalen huren is soms niet zo simpel anders en dat moet vaak toch wel maanden tot ene jaar op voorhand, maar ik denk dat ik het eind september ga vastleggen deze keer - jawel - en goh, ik denk dat het in maart of mei zal zijn, maar ik heb de schoolkalenders toch pas in september en ga het dan el eens bekijken. :)
'k Zit me nu ook al een hele tijd af te vragen wat ik in oktober voor A zijne 40ste moet doen. Afgelopen week heb ik 'm gedreigd dat ik niks doe dan, want hij had met deze planning ook maar wat rapper moeten meewerken en hell hoe ga ik dat doen als ik dingen achter zijne rug moet doen? Enfin, ik ga er even niet aan denken, want eh, ik heb vrijdag alweer een feest: Jelmer wordt 12 en in al die drukte rond dat lentefeest zou ik nog vergeten om voor de klas cake te bakken en de familie hier thuis uit te nodigen, maar 't gaat simpel zijn deze keer, want hij heeft nog grote toetsen ook en zaterdag is 't alweer feest voor opa ook, want mijn schoonpa verjaart samen met zijn oudste kleinzoon hè. Tja, 'n mens weet anders niet wat doen zeker? En dan hebben we nog geen groots kinderfeest dit jaar: hij gaat deze keer maar met enkele vrienden afspreken, maar we zijn er nog niet helemaal uit wat we gaan doen deze keer. Het zal veel kleiner zijn dan de vorige jaren, ook omdat de klas uit elkaar valt en het puur onzin blijkt om zelf maar de goedzak te zijn en iedereen uit te blijven nodigen: de anderen hebben hem ook niet meer gevraagd en jammer maar helaas, sommigen zijn nu niet meer echt de maten die ze waren en de vriendschappen verschoven fel. Beter met maar 5 genodigden plezier maken dan met 15 in en gedwongen sfeertje zitten. Misschien gaan ze eens heel simpel gewoon een filmpje kijken of een namiddag ergens heen ... we zien nog wel. Eerst eens polsen of ze allemaal tegelijkertijd vrij zijn binnenkort. Jelmer wou ook dolgraag eens gaan lazergamen, maar dat kost wel veel en ik heb het nu via de grabbelpas goedkoper kunnen boeken zodat hij eens kan testen of hij dat wel tof vindt, maar ik ga het niet als feestje boeken, omdat het dan belachelijk duur zou worden en tja, wie weet is het helemaal niet wat hij er nu van verwacht en dat zou dan wel zonde zijn. We zien nog wel. Allereerst al eens ingrediënten voor cake op mijn lijstje zetten ... en mijne jongste nog eens in bed proberen te werken, want die komt hier net binnengewandeld met de mededeling dat hij echt niet kan slapen - pfff.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Vivache » 14 jun 2011, 10:23

ik schrik daar nog van hoor
in mijnen tijd was dat gewoon een bbqtje in den hof :oops:
Vivache
Baby

Berichtdoor bioMam » 14 jun 2011, 10:35

Dat kan ook hè, maar dan moet je een bruikbare tuin hebben en dat thuis zien zitten - 6 jaar geleden vond ik dat nog OK, maar vermits het alsmaar meer mensen worden en vooral meer kids & mijn huis en tuin veel te weinig opties bieden, had ik toch meer plaats nodig.
bioMam
Embryo

Berichtdoor voetballover » 14 jun 2011, 10:54

In mijnen tijd huurden mijn ouders ook altijd ne zaal af(tja,grote familie;altijd minstens 100-150 man)
En ik kan mij toch herinneren dat die minstens 2 jaar op voorhand moest geboekt worden...
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor Sandy » 14 jun 2011, 21:11

Wij deden dat thuis, in de living ;) Maar we hebben een kleine familie ook, dat scheelt.
Er werd dan eten geleverd aan huis.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor voetballover » 08 jul 2011, 08:34

Sorry Biomam,ik ga je topic ff inpikken. vind het een beetje gek om een nieuw topic te beginnen. :)

Bij Babz haar vraag over die catechese,ging er bij mij een belletje rinkelen dat Xanthe binnen een paar jaar haar communie doet.
Ik dacht,ik ga eens googlen wanneer dat hier is,hier in de buurt,liefst in de kerk waar Xiebe gedoopt is,was echt een leuke pastoor.

Bij die parochie staat dit 'Eerste communie

op het feest van Onze-Heer-Hemelvaart voor kinderen van het tweede leerjaar'.
Na wat rekenwerk(Xanthe gaat nu naar het derde kleuterklasje) lijkt mij dit te vallen in 2014.
En welke datum is dat in 2014? Donderdag, 29 Mei 2014.
Ohjee,dat gaan drukke dagen worden.Xanthe is jarig op 28 mei. :)

En dan denk ik al wat verder,plechtige communie...
Hier,in deze streek is het blijkbaar traditie dat ze 2 jaar lang elke week catechese moeten volgen,jawadde,zo van den ouwe stempel denk ik dan.
Ocharme,mogen die kinderen geen hobby's hebben ofwa?
Ik heb pakweg 15 jaar geleden mijn communie gedaan en toen was het al deze regeling;1 maal per maand,van september tot mei,een bijeenkomst van enkele uurtjes op zaterdag.Tegen mei aan was dat natuurlijk veel regelmatiger,maar da's toch veel leuker voor zo'n kind dan zo'n zware kost elke week 2 jaar aan een stuk dan nog wel?
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor bioMam » 08 jul 2011, 08:46

Daar dient zo'n topic voor hè, om verder te leven. :)

Awel, voor al dat gedoe met catecheselessen en zo ben ik blij dat ze zedenleer (hebben) kunnen doen in 't lager en goh, ik weet nog niet wanneer Runar in 't voorjaar van 2012 lentefeest heeft, maar ik denk dat ik het n september wel zal horen ... en veel kans dat ik het toch niet meer via die dienst doe en gewoon alles zelf regel.
bioMam
Embryo

Berichtdoor voetballover » 08 jul 2011, 08:59

Goh,in principe kunnen ze hier zedenleer doen(gemeenschapsonderwijs),maar ik denk niet dat kristof dat over zijn hart krijgt.
Hij is veel katholieker aangelegd dan ik,niet dat hij veel naar de kerk gaat ofzo he,maar al die sacramenten en blablabla zijn belangrijk voor hem.
Zijn visie,'ik heb (tot nu toe,zijn nog niet getrouwd voor de kerk ;) ) alle sacramenten gekregen,ik wil mijn kinderen ook die kans geven.'
Voor mij maakt mij dat niet uit of de kids nu zedenleer dan godsdienst volgen,worden ze gedoopt(en communie,enz) ,mij goed,worden ze niet gedoopt,mij ook goed.
De kids van mijn broer,William en Vince zijn ook niet gedoopt.Maakt mij dat iets uit?Neen hoor,ieder kiest dat toch zelf?
voetballover
Zygote

Berichtdoor bioMam » 08 jul 2011, 09:21

Ja natuurlijk. Wij hebben nog getwijfeld - enfin, vooral ik, om dat misschien toch nog te doen dat dopen voor de traditie, maar ik ben er intussen al lang niet rouwig meer om dat 't niet zo was. Al hou ik mijn hart een beetje vast voor J die volgend jaar in 't middelbaar op zijn katholieke school dan toch plots godsdienst zal krijgen en jaja, tegenwoordig is dat wel meer filosofisch aangepakt ook in die lessen, maar ik durf er donder op zeggen dat ze in die eerste jaren toch ook bijbelopzoekingen en zo moeten kunnen en daar heel wat over de klassieke kant ervan voorgeschoteld gaan krijgen en ik heb altijd wel gevonden dat het best zou zijn als ze de verhalen en visies van verschillende godsdiensten leren kennen en respecteren, maar het zal toch wel een omschakeling zijn en euh, hij heeft al een vrij uitgesproken atheïstische mening - en die hebben we hem niet opgedrongen of zo, maar hij is ze zelf nog nuchterder in dan wij.

Bij mij is het geloof pas goed gebroken geraakt door die domme aanpak rond de plechtige communie en tja, eigenlijk is het op mijn 10 jaar beginnen wankelen nadat mijn bompa heel ziek was geworden en is gestorven. Voor mij hoeft al dat opgeklopt gedoe dus niet. Als je echt gelooft dan heb ik daar respect voor, maar de meeste communicantjes hun ouders doen het toch meer voor de traditie en 't feest hè.

'k Vond het trouwens best wel straf dat 'n tante van A me op J zijn lentefeest zei: "Ik zou zeggen proficiat, maar daar is niks te feliciteren aan hè" en ik stond een beetje met mijn mond vol tanden en vroeg me af of ze nu bedoelde dat het toch vanzelf gaat dat ze groot worden, maar toen ik het nadien tegen A zei dan werd die wel meteen wat kwaad, want die dacht toch wel dat ze er op had gedoeld dat het niet even goed is als een communie :roll: en dan denkt ze dat maar seg, pff. 'k Heb er vaag iets op geantwoord van "Och nee" en er niet echt verdere aandacht aan besteed op dat moment omdat het zo druk was en ik heb ook geen zin om op zo'n ogenblik een hele polemiek rond geloof te moeten doorworstelen, maar ik respecteer anderen hun aanpak wel en vond haar opmerking best grof en respectloos eigenlijk.
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sandy » 27 aug 2011, 20:52

Ik haal dit hier even op :mrgreen:

Milan doet zijn communie nu officieel op 12 mei om 17u :roll: De pastoor wil van geen wijken weten!
Ewel, wij geven geen feest de dag nadien dat weet ik nu wel al!
Dus, mis om 17u, schoolreceptie en tegen rond 19u gaan wij met de intieme familie gaan eten.
En waarom haal ik dit hier op? Om te melden dat de tafel in het restaurant gereserveerd is :D :D
Ook de foto's zijn al even inorde en binnen een paar maanden gaan we eens kijken om dat kleine ventje in een pak te hijsen ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor bioMam » 09 dec 2011, 13:57

Onze zaal voor Runar zijn lentefeest is geboekt en we hebben er - zonder grap - zondag 1 april van gemaakt :mrgreen: om dat dan ineens te combineren met het feit dat hij de dag daarna 7 jaar wordt. We hebben via school nog niks info gekregen, maar ik doe het niet meer mee met die HVV, want de slappe troep dat die daarvan maken dat vonden we gewoon zonde ... Jelmer heeft dat in het eerste leerjaar wel gedaan, maar vorig jaar ook niet meer voor dat groot feest van de vrijzinnige jeugd. Als ik zag hoe en wat dan was ik rap zeker, pfff en dan kan ik dat zelf beter organiseren en daar een mooie invulling aan geven. Ik heb de uitnodiging maanden geleden al geschreven en dat is een gedicht dat past bij de levensfase van die eersteklassers. Het gaat tenslotte om hun ontwikkeling en groei & niet om een tekenfilm kijken :shock: en een attestje in hun handen krijgen. :roll: Runar had zelf wel gevraagd om het niet te groot te doen dus we ziennog wel hoe ver we zullen gaan met onze uitnodigingen, maar het moet vooral een warm familiefeest worden ... en dat we dat kunnen dat hebben we al eerder laten zien. ;)
Wel jammer is dat dezelfde zaal niet vrij is op de datum die ik voor de geboortedrink in gedachten had en vermits ik niet echt weet hoe de examens van Jelmer in juni gaan vallen, vind ik het nu wel moeilijk om dat te herplannen ...
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sandy » 09 dec 2011, 18:44

Toevallig dat je dit hier weer ophaalt :lol:
Ik heb net op wat site's zitten surfen met communiekledij :roll: pff, daar gaan we weer....
Volgende maand zullen we weer maar eens gaan zien.....

1 april....mooie datum ;)
Wanneer doe je de geboortedrink dan?
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor bioMam » 09 dec 2011, 19:23

Tja, we waren voor de geboortedrink 1 juli van plan, maar dat is dus noppes dus ik ga volgende week eens bellen om te horen of het een week eerder dan wel kan, op zondag 24 juni - ik heb intussen gezien dat Jelmer zijn examens zouden lopen vanaf vrijdag 15/6 tot en met vrijdag 22/6 en hij is samen met mijn schoonpa jarig op 17/6 dus ik zal dat dan morgen ook maar al laten weten dat we daar in zullen moeten puzzelen :roll: en er gaan garantie mensen al met vakantie zijn maar ik kan niet met iedereen rekening bljven houden en tja, te vroeg zie ik ook niet zitten - stel dat ik weer veel lat beval - dat had ik bij Runar ook hè dus bij hem was het nog goed dat we het hadden moeten verlaten omdat de zaal voordien niet vrij was, want hij was exact 4 weken op die dag van zijn drink en dat was me eigenlijk al snel genoeg. Er zal deze keer wat meer tijd over gaan, omdat ik in mei beval en tja, juni nu eenmaal een hopeloos drukke maand is, altijd al.

Toeval wil dat er daarnet ook een briefje van zedenleer in de agenda zat dat het lentefeest via het HVV op 17 maart is.
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sandy » 04 feb 2012, 16:44

Ik rakel dit hier nog eens op: de communiekledij is binnen voor onze jongste!
En hij had 'keicoole' schoenen gezien, die hij persé moest hebben. Alé, daar zijn we dan ook maar omgeweest, ze zijn mooi onder zijn kleren. Ewel, ik ben trots op mijn zoon!! Hij gaat er echt om op te eten uit zien.... :oops: Ik ben helemaal verliefd op dat manneke..... :D
En tegen alle verwachtingen in, is hij goedkoper gekleed dan Yana vorig jaar.....had het niet gedacht.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Sandy » 28 maart 2012, 19:02

Nog een update: vanmiddag zijn de foto's getrokken!
Fier dat hij was dat hij zijn volledige tenue mocht aandoen!
Zaterdag mogen we gaan kiezen, ben eens benieuwd.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

VorigeVolgende

Keer terug naar Lagere schoolkinderen