Bange dochter

Moderators: Sandy, g&f&s

Bange dochter

Berichtdoor sigri » 28 jan 2015, 21:08

Hallo allemaal,

We weten niet meer wat te doen met dochterlief. Ze wordt half feb bijna negen. Ze is een gevoelig meisje.
Ze slaapt met grote broer op haar kamer.

Sinds de terreuracties in Parijs is ze bang. Bang dat het hier kan gebeuren. Ze wil niet alleen (zonder mama of papa) slapen. Een aantal keer heeft één van ons in het logeerbed daar geslapen. Niet de beste oplossing.

Twee weken geleden heeft haar broer , die diabetes heeft , een zware hypo gehad. Zo zwaar dat we in eerste instantie in paniek waren. De ambumance is ook gekomen. Dochterlief heeft dit ook allemaal gezien. Ze bleef er vrij rustig onder. Maar we weten dat ze bang is dat dit opnieuw zal gebeuren. We gaan ook niet liegen. Het kan gebeuren maar we gaan direct weten wat te doen. Sinds die zware hypo hebben mijn man en ik daar afwisselend geslapen omdat we zoonlief 's nachts moesten prikken.

Nu willen we terug op onze kamer slapen. We wisten dat het moeilijk ging zijn.

Iemand tips ?

Ze is nu eindelijk stil. Ze heeft een half uur ongeveer erg zitten huilen, smeken dat of mama of papa daar straks gaat liggen.
Ik heb haar proberen te kalmeren. Grote broer is ook tegen haar bezig geweest en ik denk dat ze nu in slaap is.

Wat als ze deze nacht wakker wordt..

Alle tips zijn welkom.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding
sigri
Zwemmertje

Re: Bange dochter

Berichtdoor Spooky » 08 feb 2015, 22:20

Rustig blijven maar ook consesuent zijn denk ik dan...
Spooky
Embryo

Berichtdoor Lizelore » 25 feb 2015, 10:31

Heb je al geprobeerd iemand in te schakelen? Iemand waar Ilsa eens mee kan praten? Niet enkel voor Jonas is diabetes een hele ingreep in zijn leven ook voor Ilsa en de rest van de familie.

Dat consequent zijn is voor mij zo dubbel. Als je weet dat het komt omdat ze schrik heeft dan heeft ze echt wel iemand nodig om haar rustig te houden. Maar aan de andere kant is dat misschien het enigste wat helpt.

Misschien eens met haar rond tafel zitten en vragen wat zij vindt dat kan helpen. Met allemaal tips afkomen: vb. licht aan, een speciale knuffel, mama/papa die een half uurtje bij haar komen liggen en dan weg gaan, ...

Maaike heeft zo van die momenten dat die ook liever bij ons ligt maar meestal is dat dan na een weekje of zo over. Dat is meestal als er iets te gebeuren staat of zo. Maar een week of langer gelijk bij Ilsa is natuurlijk een groot verschil ;)
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor Lizelore » 03 jun 2015, 09:21

En hoe gaat het met Ilsa?
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor Sandy » 23 jun 2015, 19:07

Heftig verhaal....zo een gevoelig meisje....
Mss idd haar een laten praten met een professioneel iemand, iemand van clb of zo? Of in de eerste plaats de huisarts?
Want anders is het geen gezonde situatie, je kan je negenjarig kind niet bij je blijven nemen s'nachts....
Omdonder weegt dit als koppel ook op jullie hé?
Succes!!
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Keer terug naar Lagere schoolkinderen