zindelijkheid enzo

Moderators: Sandy, Molly

zindelijkheid enzo

Berichtdoor sann » 05 nov 2014, 13:57

Ik maak me hier wat zorgen om Alexander. Hij heeft overdag nog regelmatig ongelukjes. Soms maar een druppel zodat hij zo een plek in zijn broekje heeft, maar soms is hij gewoon helemaal te laat en is alles in zijn broek. Als ik dan boos zeg dat hij toch voelt dat hij naar toilet moet dan zegt hij vaak nee. Zou dat echt zo kunnen zijn of zegt hij dat zomaar? Weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Iemand die de situatie herkent en weet hoe ik hier mee om moet gaan?
Verder is hij snachts nog helemaal niet proper. Hij slaapt nog steeds met pamper. En heel vaak ( soms dagelijks ) is die pamper zelfs niet voldoende en is hij dus helemaal nat, pyjama en zijn lakens en al. Iemand die hier raad mee weet. Hij wordt over enkele maanden 5 jaar.

Verder nog een laatste ding dat mij heel erg bezig houdt. Alexander heeft een heel klein plassertje. Maar echt miniem klein. Ik spreek dan over een centimeterke. En op sommige momenten kruipt dat zelfs helemaal weg. Hij is op zijn 3 jaar besneden omwille van zijn velletje en toen zeiden ze dat dat allemaal in orde ging komen dat zijn plassertje echt nog int babyvet zit en dat tegen dat hij groot is een normaal formaat zou hebben... probleem is dus dat die moeite heeft om deftig naar toilet te gaan. Hij moet steeds zijn broek helemaal uit doen zodat hij zijn benen helemaal open kan doen en zijn plassertje zo naar beneden kan richten dat hij dus in toilet plast. Als je dat niet doet plast die dus omhoog. Wat dus niet de bedoeling is he. Rechtstaand plassen is voor hem ook heel moeilijk ( hij is maar net 1m groot, en ha dat minike richten is ook niet zo simpel. Iemand met hetzelfde probleem?

Sann
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Re: zindelijkheid enzo

Berichtdoor g&f&s » 05 nov 2014, 23:20

Voor de zindelijkheid overdag zou ik proberen om hem op vaste tijdstippen naar toilet te laten gaan, eventueel met wekkertje zodat hij er zelf aan denkt.

'S nachts kan je hem voor je zelf gaat slapen nog op potje zetten, ok dat wordt afgeraden, maar voor sommige kindjes werkt dat wel. Dan plast hij mss nog goed en blijft hij wel droger of mss wel helemaal droog tot 's morgens.

Voor dat kleine plassertje zou ik het niet weten, geen ervaring daarmee. Mss eens aan je ha informeren, al was het maar een trucje om gerichter te plassen ofzo. Desnoods doorverwijzing naar uroloog ofzo. Had hij voor hij besneden was dan een groter plassertje toen velletje er nog aan was? Heb ook al wel gehoord dat het soms komt door vet rond die plek en dat het op volwassen leeftijd wel kan opgelost worden door dat vet of teveel aan vel weg te nemen.

Doei
G&F&S&F
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor sann » 12 nov 2014, 14:54

zowel Ka als uroloog zeggen dat het echt puur door babyvet is en dat hij daar wel uitgroeit... Als ik nog eens bij de KA ben zal ik het haar nog eens vragen.

Hem 's nachts in zijn slaap op toilet zetten zie ik niet zo goed zitten. Door zijn plassertje moet je dan alles uitdoen, pamper en broek en dan gaat hij echt wakker zijn, en die is niet te genieten als die wakker gemaakt wordt...
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 12 nov 2014, 18:26

Eventueel dan luier vervangen in z'n slaap voor je zelf gaat slapen. Femke heb ik zo ook eens moeten omkleden enz toen ze keer in bed plaste (bij koorts voelde ze het niet) en die sliep gewoon door...

Doei
G&F&S&F
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Lizelore » 25 feb 2015, 10:21

Voor 's nachts moet je je nog geen zorgen maken. Dat is niet abnormaal. Dat kan zelfs nog langer dan 6 jaar duren.
Voor door de dag zou ik ook proberen hem op vaste momenten er op te zetten.

Is het trouwens vooral thuis een probleem of ook op school?
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor Sandy » 18 jul 2015, 20:25

Voor die nachtelijke zindelijkheid moet je je inderdaad echt nog geen zorgen maken! Onder de 6 of zelfs 7 jaar zal er daar niemand iets aan doen, wegens 'normaal'.

Overdag zou ik hem ook op geregelde tijdstippen op een potje of wc zetten. Beloning geven? Knikkers in een potje als hij niet nat is.
Kan je eventueel ook voor de nachten doen hé.

Als het echt een zindelijkheidsprobleem is, dan kan het ook dat overdag en s'nachts iets met elkaar te maken hebben.....
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Keer terug naar Kleuters