moeilijke kleutervragen

Moderators: Sandy, Molly

Re: moeilijke kleutervragen

Berichtdoor Winter » 02 okt 2011, 20:51

Susannah schreef:Ik zie net staan "Waar komt de regenboog vandaan?" Dat heeft Vance wel al eens gevraagd, gelukkig niet aan mij maar aan mijn man, want ik zou niet weten wat ik had moeten antwoorden :P

Sorry dat ik hier even tussen kom... maar dat zijn toch vragen die je wetenschappelijk kunt uitleggen? Uiteraard beetje op kinderniveau en desnoods teken je het...
Dit weekend vroeg de oudste wel hoe een kraan werkt :P
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor Vivache » 02 okt 2011, 21:04

met die regenboogvraag zou ik ook geen moeite hebben :D
Vivache
Baby

Berichtdoor molly » 02 okt 2011, 21:06

Ewel, ik ook niet ;)
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!

Afbeelding
molly
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 29 mei 2012, 10:46

miatan kan er weer wat van de laatste dagen hoor
we waren bezig over hoe baby's in de buik groeide en toen kwam DE vraag :D 'hoe worden die gemaakt? die baby's?'
ik heb het simplistisch gehouden dat mama's een eitje hadden en papa's een zaadje en dat als het zaadje bij het eitje komt en erin gaat er dan een baby kan groeien
voorlopig was hij content met dat antwoord
maar ik weet al dat hij er wat op gaat liggen malen en we binnen x-aantal weken daar een vervolgvraag op zullen krijgen :D

dit weekend waren we ook weg met een groep en daar was een lesbisch koppel bij die hun kindjes niet bij hadden omdat die bij hun papa waren (die ene mama was dus eerst getrouwd) en hij heeft hen helemaal uitgevraagd hoor over hun gezinssituatie :oops: gelukkig vond hij het niet raar dat er dan nu twee mama's waren :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Sandy » 30 mei 2012, 20:12

Jawadde, ik weet niet of mijn kids al weten van het eitje en het zaadje :lol:
Laat weten wat de vervolgvraag is :D
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor elien » 31 mei 2012, 05:20

De vraag hoe de baby's erin komen heb ik ook nog niet gekregen, maar hoe ze eruit moeten wel zenne.

Ik heb tekeningen getoond en adh daarvan uitgelegd. Hij leek er tevreden mee, maar had precies toch compassie omdat zo'n grote baby door zo'n klein gaatje moest. :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor cindyd » 31 mei 2012, 13:59

beefje schreef:miatan kan er weer wat van de laatste dagen hoor
we waren bezig over hoe baby's in de buik groeide en toen kwam DE vraag :D 'hoe worden die gemaakt? die baby's?'
ik heb het simplistisch gehouden dat mama's een eitje hadden en papa's een zaadje en dat als het zaadje bij het eitje komt en erin gaat er dan een baby kan groeien
voorlopig was hij content met dat antwoord
maar ik weet al dat hij er wat op gaat liggen malen en we binnen x-aantal weken daar een vervolgvraag op zullen krijgen :D

dit weekend waren we ook weg met een groep en daar was een lesbisch koppel bij die hun kindjes niet bij hadden omdat die bij hun papa waren (die ene mama was dus eerst getrouwd) en hij heeft hen helemaal uitgevraagd hoor over hun gezinssituatie :oops: gelukkig vond hij het niet raar dat er dan nu twee mama's waren :P

ongelooflijk hè!!Elinka stelde me enkele weken net dezelfde vraag en heb ook de uitleg gedaan van het eitje en het zaadje en dacht al en dan zal het opeens zijn''mama,en hoe komt dat zaadje bij dat eitje'' maar gelukkig is ze momenteel wat minder in haar''baby interesse periode''en is de vraag nog niet gekomen :roll: :mrgreen:
hoe baby's geboren worden weet ze ook al die komen uit het babygaatje uit mama's poep want iemand van haar klas had tegen haar verteld dat de ooievaar die bracht ''maar mama,das toch helemaal niet juist hè'' :roll: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor beefje » 11 jun 2012, 09:00

ik kom hier weer eens terug wat posten

deze morgen was hij in form hoor

'mama, hebben meisjes ook ballen zoals jongens?'

iets later in de auto maakt van die popgeluiden met zijn mond 'mama, hoe komt dat zo dat dat geluid maakt als ik zo doe?'
euhm over die laatste moest ik toch even nadenken hoe ik dat moest uitleggen :D
beefje
Embryo

Berichtdoor Sandy » 11 jun 2012, 11:59

En wat heb je op het eerste geantwoord? :D
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor beefje » 11 jun 2012, 13:36

dat meisjes dat niet hadden omdat in de ballen van de jongens hun zaadjes zaten en aangezien meisjes geen zaadjes hebben maar eitjes ze dus geen ballen nodig hadden ;)
daarna volgde nog een hele vragenlijst hoor want miatan denkt natuurlijk bij eitjes aan eitjes zoals bij de kip dus heb hem moeten uitleggen dat dat mini-eitjes zijn zonder harde schaal en dat als het zaadje erin komt het een zakje wordt met een embryo = mini baby in die dan groeit in de buik van de mama
dan vroeg hij of hij dicht bij mijn hart zat enzo en of hij dan mijn hart kon aanraken als hij in mijn buik zat .... soms is het een echt doordenkertje :D
beefje
Embryo

Berichtdoor Sandy » 11 jun 2012, 13:46

Ik verschiet ervan dat hij dan al best veel weet :shock:
Ik denk niet dat mijn kids weten van het zaadje en het eitje..... ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor beefje » 11 jun 2012, 15:23

ja sandy, dat had ik al eens moeten antwoorden op een eerdere vraag over hoe een baby gemaakt wordt dus ja, hij weet van het zaadje en het eitje

als hij vragen heeft, wil ik er zo duidelijk en eerlijk mogelijk op antwoorden :D
beefje
Embryo

Berichtdoor bioMam » 11 jun 2012, 15:54

Tot hij dan ooit ergens een opmerking gaat horen over "vrouwen met ballen" :roll: :oops: :lol: en dan kan je het weer eens gaan uitleggen en begin dan maar om duidelijk te maken dat zoiets niet letterlijk bedoeld is ... ;) :P

Hij stelt inderdaad wel doordenkersvragen hè beefje, amai seg ... Die plopgeluiden, eeeuh, ik aou het zo niet weten hoe dat komt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sandy » 11 jun 2012, 19:28

bioMam schreef:Tot hij dan ooit ergens een opmerking gaat horen over "vrouwen met ballen" :roll: :oops: :lol: en dan kan je het weer eens gaan uitleggen en begin dan maar om duidelijk te maken dat zoiets niet letterlijk bedoeld is ... ;) :P .

Hilarisch!!! :lol: :lol:

Beefje, je hebt gelijk hoor dat je zo eerlijk mogelijk antwoord. Ik zou dat ook doen. Maar als de vraag niet komt, ga ik daar tegen kinderen van 7 en 8 niet zelf over beginnen ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Vorige

Keer terug naar Kleuters