Fietsen en zelfvertrouwen

Moderators: Sandy, Molly

Fietsen en zelfvertrouwen

Berichtdoor Lizelore » 25 feb 2015, 10:26

Fen is een schrikkebees op veel vlak.
Daardoor hadden we ons ook voorgenomen om zeker geen zijwieltjes aan zijn fiets te zetten. Gewoon de loopfiets en als we merkten dat het ging lukken hup de grote fiets op. Dit omdat we wisten dat hij anders de zijwieltjes er nooit af zou willen.

Nu kwam het probleem al dat hij daardoor nooit heeft leren trappen. Voor de driewieler was hij al te groot.
We hebben hem geprobeerd zonder zijwieltjes maar doordat hij niet doortrapte ging het langs geen kanten en wou hij natuurlijk niet meer.

Nu hebben we de wieltjes er terug op gezet met de bedoeling hem goed te leren doortrappen. Als je dacht dat het daarmee opgelost was zit je mis.

Het probleem nu is dus dat hij gewoon niet durft te fietsen. Hij trapt wel, dus dat is in orde, maar na een paar meter is het van "stop stop". Hij vindt de weg te hobbelig, hij vindt het te snel gaan, ... :roll:

Hoe pakken we dat aan? Hoe zorgen we ervoor dat hij wel vertrouwen krijgt in het fietsen? Hij begint stilletjes aan te zwaar te worden om mee op te fiets te gaan bij mij dus zou ik het wel leuk vinden als hij zelf begint te fietsen ;)
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Re: Fietsen en zelfvertrouwen

Berichtdoor Spooky » 24 maart 2015, 12:42

Ik denk dat hij er gewoon niet klaar voor is...Ylian heeft een ganse tijd op zijn fiets niet willen gaan, terwijl hij wel al kon fietsen (wij hebben nooit zijwieltjes voor hem gezet).
Op een gegeven moment heb ik gezegd ok, dan ga ik hem verkopen voor een ander kindje en na een tijdje is hij erop gegaan...Ylian heeft eerst op zijn kleine fiets leren fietsen maar de overgang naar een iets grotere fiets zorgde dat hij bang was...Uiteindelijk kon hij fietsen maar eer hij kon starten...dat kan hij pas van oktober ofzo (en had hij meer zelfvertrouwen gehad dan had het veel eerder gekund).
Als ik naar school fiets dan zet ik Ylian nog in de fietsstoel en hij is eigenlijk al te dik/te groot voor de fietsstoel...
(hij weegt 26kg en doet 122 aan)
Spooky
Embryo

Keer terug naar Kleuters