Welke draagdoek???

Moderators: Biomam, g&f&s

Re: Welke draagdoek???

Berichtdoor bioMam » 06 okt 2011, 13:32

Maar een mei tai is toch eenhele simpele gewone knoopdoek die je snel aan kan doen ...of welke gebruik jij dan Vivache?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Vivache » 06 okt 2011, 13:36

jaja, ik reken de mei tai niet onder die echte gewone knoopdoeken
ik heb trouwens voor mezelf een mei tai besteld ;)
de gewone knoopdoeken, dat is voor mij zo'n tricot slen of zo, daar kan ik niet goed mee overweg :oops:
Vivache
Baby

Berichtdoor bioMam » 06 okt 2011, 14:00

Ah zo, maar iets zegt me da tje dan nog een andere hebt. Klopt dat? Een ringsling of zo??
bioMam
Embryo

Berichtdoor Vivache » 06 okt 2011, 14:03

ja ik heb er een paar liggen
een tricot slen dus maar niet meer gebruikt nu voor Floris, ik had een veel betere:
mijn Störchenwiege, onafscheidelijk sinds Floris een paar weekjes oud was :lol: dat is een ergonomische draagzak genre Ergo baby carrier of manduca, dus niet echt een draagdoek hé
vroeger voor Pepijn trouwens nog even een ringsling gebruikt maar dat was het niet echt voor me, en een ergo baby carrier heb ik ook nog even in bruikleen gehad
ik heb trouwens ook nog een zsazsa liggen die mijn moeder heeft gemaakt
en binnenkort dus een gepersonaliseerde mei tai, ik heb toch via die persoon op fb besteld ;)
Vivache
Baby

Berichtdoor Vivache » 06 okt 2011, 14:04

die echte doeken om helemaal te knopen vind ik prachtig, maar het is niks voor mij, ik heb het geduld niet om ze mooi aan te doen denk ik
terwijl met mijn störchenwiege nu, in crisissituaties (en dat is het meestal als ik hem aandoe :lol: ) heb ik hem in een halve minuut erin ;)
Vivache
Baby

Berichtdoor Sofie » 06 okt 2011, 14:19

een MT is inderdaad een knoopdoek hé, maar tis niet het "echte" werk vind ik :oops: 8-)

een ringsling vind ik ook heel handig om zo efkes binnen te lopen in de winkel of zo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 06 okt 2011, 14:44

ja dat is juist, dat is geen echte knoopdoek hé 8-)
Vivache
Baby

Berichtdoor mini » 06 okt 2011, 15:59

Ik heb;
tricot slen (amazonas jersey sling olive)
BB slen grey fruit
BB tai pineapple
manduca LE skyline plum
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Anne83 » 06 okt 2011, 18:02

Welke mei tai heb je besteld?

Wij hebben twee doeken, een ring sling (voor even snel naar de winkel), bondolino voor buikbaby, manduca voor E velyne en 2 mei tais (eentje van mister Mirko en eentje van bymama)

Ik wil enkel nog een heel zachte bamboo doek voor de buikbaby, maar ben nog niet zeker de welke exact. :D
Maar ik draag het eerste jaar dan ook enorm veel, en gebruik dan ook geen kinderwagen ;)
Afbeelding

Afbeelding
Anne83
Vruchtje

Berichtdoor Vivache » 06 okt 2011, 18:56

zo leuk, de mannen zouden t moeten zien ze zouden nogal lachen hoe we hier stoefen met ons materiaal :lol:

@Anne het is toch die van op fb geworden ;) ze heeft het eerste stofje al en gaat eraan beginnen zie
Vivache
Baby

Berichtdoor vlindertje » 31 dec 2011, 23:10

Ik heb zonet de Hoppediz Das Leichte besteld! (Montreal)

Nadat ik dit topic 3 keer gelezen heb om zeker geen foute keuze te maken :lol: denk ik toch dat dit de beste is voor ons.
N heeft nl heel snel warm, en met de aankomende zomer (als we er dit jaar 1 krijgen tenminste) zal dit het meest comfortabel zijn. Ook draag ik hem altijd als we ergens op bezoek gaan.
Lekker bezitterig :twisted: en hij is snel overprikkeld ocharme.

Ik had dus de tricot slen maar aangezien m'n ventje groeit gelijk kool en dus al behoorlijk zwaar is, heb ik de indruk dat ik hem niet meer strak krijg. Ik gebruik hem wel dagelijks zeker 6 uur.
Ik gebruik de doek eigenlijk altijd als hij overstuur is of oververmoeid..hij valt er direct van in slaap :D
en kheb m'n kleintje supergraag dicht bij me!!

Me happy :P kan al niet wachten tot m'n doek er is!!
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor Anne83 » 01 jan 2012, 09:32

Die heb ik ook gehad, is een heel fijne doek :-)
veel plezier ermee
Afbeelding

Afbeelding
Anne83
Vruchtje

Berichtdoor Tijger » 16 jun 2012, 19:34

Zoveel namen en soorten die hier op me afkomen...
Ik kan van een vriendin een TS lenen die zij amper gebruikt heeft, maar zo te lezen kan je die niet zo lang gebruiken.
Dat 'kindje dragen' lijkt me handig, maar Lichtervelde is nogal ver van hier.
Iemand tips welke ik dan best wel zou aankopen?
Alle raad is welkom, ik ben een totale leek in het dragen...
Wij hebben wel een draagzak van Baby Bjorn maar volgens mij niet zo goed om al van in het begin te dragen? Of ben ik mis?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor vlindertje » 16 jun 2012, 20:02

Tijger schreef:Zoveel namen en soorten die hier op me afkomen...
Ik kan van een vriendin een TS lenen die zij amper gebruikt heeft, maar zo te lezen kan je die niet zo lang gebruiken.
Dat 'kindje dragen' lijkt me handig, maar Lichtervelde is nogal ver van hier.
Iemand tips welke ik dan best wel zou aankopen?
Alle raad is welkom, ik ben een totale leek in het dragen...
Wij hebben wel een draagzak van Baby Bjorn maar volgens mij niet zo goed om al van in het begin te dragen? Of ben ik mis?

Een tricot slen is in het begin wel handig, omdat die doek makkelijk knoopt en rekbaar is. Na enkele maanden heb je al wat knoopervaring en dan kan je nog kijken voor een andere doek (rekbaar, geweven,...)
Als je boven 7kg ongeveer gaat dragen is een geweven doek het stevigst denk ik. Die rekt niet mee en je kindje blijft altijd mooi op zijn plaats. Als je die tricot slen mag lenen zou ik alvast daarmee beginnen :)
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor Tijger » 16 jun 2012, 20:07

Bedankt voor je reactie vlindertje!
Dat ga ik zeker doen.
Binnekort krijg ik hem al, dan kan ik al beginnen oefenen.
Ik heb op internet al gezocht naar workshops draagdoeken in de buurt van Leuven maar niet meteen iets gevonden.
Als ik alles zo wat gelezen heb, komen de geweven doeken er idd als beste uit.
Maar waar koop je die dan en welke kies je?
Moest het kunnen, zou ik er graag één op mijn lijst zetten... :)
Tijger
Zygote

Berichtdoor bioMam » 16 jun 2012, 21:01

Kijk eens bij Goekjes en broekjes - die zitten in Leuven: http://www.doekjesenbroekjes.be/doekjes-en-broekjes :D en je kan zeker met de TS beginnen - die gebruik ik ook en warm kan nu nog opgelost worden met een kledinglaagje minder. ;)
bioMam
Embryo

Berichtdoor vlindertje » 16 jun 2012, 21:04

Tijger schreef:Bedankt voor je reactie vlindertje!
Dat ga ik zeker doen.
Binnekort krijg ik hem al, dan kan ik al beginnen oefenen.
Ik heb op internet al gezocht naar workshops draagdoeken in de buurt van Leuven maar niet meteen iets gevonden.
Als ik alles zo wat gelezen heb, komen de geweven doeken er idd als beste uit.
Maar waar koop je die dan en welke kies je?
Moest het kunnen, zou ik er graag één op mijn lijst zetten... :)

Ik heb mijn tricot slen in Nederland gekocht, en m'n hoppediz ook (maar wel via een website). Bij de tricot slen zit normaal gezien een DVD met de instructies om te knopen, en ik vond het heel goed uitgelegd! Dus daarvoor hoef je al geen workshop. ;) Daarna is het afhankelijk van welke doek je kiest, maar je kan ook altijd een draagdoekconsulente raadplegen (Dagmar bijvoorbeeld :) ) en op ongeveer een uurtje heb je al veel bijgeleerd! Verder vind je online ook veel filmpjes met instructies. De doek kies je ook naargelang je kindje, bijvoorbeeld N. heeft het altijd heel erg warm dus heb ik een extra lichte doek gekocht die hem zeker niet warm houdt (zoals de tricot slen, die is superwarm!) maar als je kindje net snel koud heeft is een warme doek wel handig. Dus 't is wat afwachten..ik denk dat je na een paar maanden tricot slen wel ongeveer een idee hebt van welke doek je volgende zal worden. Om mijn keuze te maken heb ik in dit topic veel gelezen :mrgreen: en daarna online de beste prijs gezocht :) en een week erna had ik 'm :D In België heb ik eigenlijk nooit een doek te koop gezien..(buiten de stand op de babybeurs in de Grenslandhallen) en in nederland zijn moeders op dat vlak toch meer ruimdenkend vind ik, en daar vind je echt veel doeken. Gelukkig bestaan er goede websites voor en hoef je niet tot daar te gaan :D (voor het geval je ver van de grens woont)
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor vlindertje » 16 jun 2012, 21:06

bioMam schreef:Kijk eens bij Goekjes en broekjes - die zitten in Leuven: http://www.doekjesenbroekjes.be/doekjes-en-broekjes :D en je kan zeker met de TS beginnen - die gebruik ik ook en warm kan nu nog opgelost worden met een kledinglaagje minder. ;)

Wauwie! Hadden ze zo'n winkel ook maar bij mij in de buurt! :P
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 16 jun 2012, 21:11

Hier in Mortsel heb je nu Mammies & Pappies = ook een juweeltje ;) :mrgreen: hoor.
bioMam
Embryo

Berichtdoor Tijger » 16 jun 2012, 21:27

Juist, daar had ik niet meer aan gedacht!
Bedankt biomam!

Maar ik zal idd starten met de TS en dan na enkele maanden kijken hoe het loopt of als het toch een warme zomer zou worden, mss wat sneller! :)
Tijger
Zygote

VorigeVolgende

Keer terug naar Draagdoekenhoekje