Tricot Slen?

Moderators: Biomam, g&f&s

Tricot Slen?

Berichtdoor Nath » 03 feb 2011, 11:54

Hoi,

Ik ga me dus ook een draagdoek aanschaffen :)
Gisteren naar Kiddybibs hier in Brugge geweest. Vriendelijke dame, mooie uitleg gekregen over de manier van knopen.
Zij dacht dat een tricot slen de beste optie ging zijn voor mij (vooral qua ergonomie voor mijn rug). Ook schijnt zo’n rekbare doek makkelijker te zijn voor leken, dan een geweven.
Maar nu lees ik hier en daar dat sommige die te warm vinden. Ik ga hem normaal volop gebruiken in de zomermaanden (uitgerekend voor 1 mei).
Wat zijn jullie ervaringen met deze doek?
Afbeelding
Nath
Zygote

Re: Tricot Slen?

Berichtdoor mel » 03 feb 2011, 11:59

hoi is inderdaad heel warm in de zomer, ik heb hem bij Thomas niet veel gebruikt, was ook een mei-kindje :D
moest ik het opnieuw moeten doen zou ik direct een geweven doek kopen.
is echt niet moeilijker om te knopen vind ik zelf en gaat veel langer mee.
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Linda » 03 feb 2011, 12:39

Ik heb ene maar met mijn pijnlijke rug kan ik hem niet lang aandoen, dat geldt voor alle doeken jammer genoeg. Verder vind ik het onhandig dat hij zo lang is, voor je hem geknoopt krijgt, ligt hij voor de helft op de grond. Maar da's mijn beperkte ervaring, er zijn hier deskundigen die je veel beter zullen informeren.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor nonijn » 03 feb 2011, 12:51

Nath schreef:Hoi,

Ik ga me dus ook een draagdoek aanschaffen :)
Gisteren naar Kiddybibs hier in Brugge geweest. Vriendelijke dame, mooie uitleg gekregen over de manier van knopen.
Zij dacht dat een tricot slen de beste optie ging zijn voor mij (vooral qua ergonomie voor mijn rug). Ook schijnt zo’n rekbare doek makkelijker te zijn voor leken, dan een geweven.
Maar nu lees ik hier en daar dat sommige die te warm vinden. Ik ga hem normaal volop gebruiken in de zomermaanden (uitgerekend voor 1 mei).
Wat zijn jullie ervaringen met deze doek?

De mijne komt ook van Kiddybibs. idd heel vriendelijke dame. Toen ook zo'n goeie uitleg gekregen.
Ik ga in het begin, de eerste 2 maandjes mijn tricot terug gebruiken. (mei-juni valt dan nog mee van t°) en dan als het te warm is mijn geweven doek gebruiken. Als ze zo heel mini mini zijn, vind ik de tricot om mee te beginnen wel handig, kan je op voorhand al aandoen. En eens je er mee weg bent kan je overschakelen om een geweven doek.
Zou je niet ene van iemand kunnen gebruiken in het begin of 2de hands kopen. Je moet maar eens zien... enorm aanbod van 2de hands tricots doeken.
nonijn
Zygote

Berichtdoor Nath » 03 feb 2011, 13:35

Dus zo'n geweven doek is handiger als het warm is?

Ik zou idd eens kunnen kijken voor een 2e hands en dan een geweven kopen in dat winkeltje. Dan kan ik bij haar nog altijd terecht voor verdere uitleg over het knopen.
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Nath » 03 feb 2011, 13:41

Oja, hoe heet zo'n geweven doek van BB?
Dat is de BB-slen zeker?
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor boo » 03 feb 2011, 14:17

voor in de zomermaanden is een TS idd wel erg warm. bovendien gaat hij na een tijdje uitzakken als je kindje zwaarder wordt, dus ook op vlak van ergonomie is een geweven doek handiger.

dat op voorhand knopen vind ik eigenlijk helemaal niet zo handig...als je hem strak genoeg wilt hebben, is het een heel gepruts om je kindje erin te krijgen.
een geweven doek hang je ook al klaar, en dan span je aan en knoop je af met je kindje erin. poepsimpel, en lekker strak zonder veel gepruts... ;)
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor mel » 03 feb 2011, 15:27

moest je interesse hebben, ik verkoop mijn groene tricot slen voor 10 euro ;)
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Dagmar » 03 feb 2011, 18:08

De TS is héél geschikt voor pasgeboren babies, maar inderdaad warm en kan je niet zo lang gebruiken als een geweven doek.. Mei gaat op het randje zijn, of we krijgen een koude mei of 't wordt weer warm. Voor de zomer zou ik hem sowieso niet aanraden, je gaat het echt warm hebben.. Voor je rugprobleem: rustig opbouwen qua draagtijd, en zorgen dat je heel goed knoopt (als je slecht knoopt, ga je zeker last krijgen, ik kan niet garanderen dat je geen problemen krijgt als je wel goed knoopt, maar toch maar aandacht aan schenken, evt een draagconsult vragen als kraamcadeau ;) )

Op youtube zeker eens zoeken naar filmpjes van Webkim, zij is ook een gecertificeerd draagdoekconsulente en heeft goei filmpjes gemaakt..
En verder dezelfde tips die ik iedereen geef: zorg dat het goed voor jezelf en je kindje zit, knietjes hoger dan de poep, geen kommahouding, niet met gezicht naar buiten knopen en liefst niet voeden in de doek als ze nog kleintjes zijn.. Vroeger zou ik geen problemen mee gehad hebben met dat voeden, en zou ik het soms zelfs durven aanraden, maar met wat ik nu weet, raad ik voeden in een doek af voor kleine babietjes. ;)

Alvast veel draagplezier!
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Nath » 04 feb 2011, 11:34

Heb eens zo'n filmpje van webkim bekeken en dat lijkt idd wel een goede uitleg.
Ik vond enkel geen filmpje voor een rekbare doek voor een pasgeborene (enkel rechtop dragen).
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor boo » 04 feb 2011, 11:52

net dat rechtop dragen is de goeie manier, ook voor een pasgeborene! ;)

de kommahouding is niet zo goed, niet naar ergonomie van de baby toe, en ook niet naar veiligheid toe. in de kommahouding kan het kinnetje op het borstje zakken, waardoor ze minder goed kunnen ademen.

als je ze netjes strak rechtop zet, hebben ze zeker genoeg steun. desnoods rol je vanboven een spuugdoekje in de doek, ter hoogte van het nekje.
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor Spooky » 04 feb 2011, 13:22

Ylian is in mei geboren en ik heb die TS toch wel gebruikt hoor! Als het te warmwas, gewoon in body'tje erin :)
Voor in begin vind ik dat een zeer goede doek! Nu ik moet zeggen, Ylian was denk ik 3w dat ik hemrechtop droeg dat ging hem beter af, wsch ook owv
de reflux! Na een tijdje gaat die idd doorzakken en dan heb ik een BBThai aangeschaft, is ook in geweven stof, heel handig en minder knoopwerk,maar de BBslen is ook een aanrader, heb ik zelf niet maar dacht die te kopen en uiteindelijk voor de BBthai gegaan...
Er zijn ook echt geschikte zomerdoeken,denk dat Dagmar je zeker kan voorthelpen en ook bij MamAditi kan je info inwinnen ;)
Spooky
Embryo

Berichtdoor Nath » 04 feb 2011, 20:08

boo schreef:net dat rechtop dragen is de goeie manier, ook voor een pasgeborene! ;)

de kommahouding is niet zo goed, niet naar ergonomie van de baby toe, en ook niet naar veiligheid toe. in de kommahouding kan het kinnetje op het borstje zakken, waardoor ze minder goed kunnen ademen.

als je ze netjes strak rechtop zet, hebben ze zeker genoeg steun. desnoods rol je vanboven een spuugdoekje in de doek, ter hoogte van het nekje.

Ben totale leek hé :oops: :D

Draag je ze dan met de beentjes er uit? Of in die speciale houding voor reflux (alé, die mevrouw toonde dat toch zo voor, precies met beentjes in kleermakerszit)?
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Dagmar » 05 feb 2011, 07:11

Dat mag je geheel kiezen, beentjes eruit mag van in het begin, maar ze mogen er net zo goed nog in.. Beetje kijken wat voor jou en je kindje het meest comfortabel is.. ;)
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor Spooky » 05 feb 2011, 10:13

de 1ste 2maanden ongeveer droeg ik met beentjes erin, daarna met beentjes eruit.
Spooky
Embryo

Berichtdoor Thai » 05 feb 2011, 15:24

Heb Lana van in het begin met de beentjes eruit gedragen. Maar dat kan je volledig zelf kiezen.
En als je niet zeker bent welke geweven doek je wilt, dan kan je mss eens gaan doekvoelen bij iemand. Moet zelf bekennen dat ik ondertussen al 9geweven doeken heb :oops: En er zullen hier nog een paar mama's zijn met een aantal doeken in hun bezit ;)
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor tima » 05 feb 2011, 20:00

Heb ook op mijn geboortelijst een tricot slen draagdoek gezet had dat van manon niet en nu goede uitleg gehad. Ik ben uitgerekend voor 12 juni dus dat gaat dan zeker te warm zijn zeker? En die geweven doeken kan je die ook gewoon in babyzaak kopen of is dat ergens anders want waar ik mijn geboortelijst leg hadden ze maar 2 soorten tricot slen en bb slen?
Afbeelding
Afbeelding
tima
Zygote

Berichtdoor Dagmar » 05 feb 2011, 22:50

BBSlen is een geweven doek (van hetzelfde merk als de TricotSlen, nl Babylonia)..
Juni zal ervan afhangen hoe een zomer we dit jaar gaan krijgen.. Maar waarschijnlijk gaat hij in juli en augustus toch te warm zijn en lang ga je hem daarna niet meer kunnen gebruiken owv het gewicht van je kindje.
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor inneke » 22 feb 2011, 13:55

Hey,
ik heb nog steeds geen problemen met de TS.
Ik draag onze Louis er lekker in en inderdaad hij rekt na een tijdje uit maar ik knoop hem in het begin eigenlijk een beetje te strak en als hij dan wat uitrekt zit Louis juist perfect. Ik heb er echt nog geen problemen mee gehad en Louis is ondertussen toch een dikke 6 maand.
Qua warmte dat kan ik nog niet zeggen want ik heb niet echt warme maanden meegemaakt met onze Louis.
Nu ga ik me voor deze zomer wel nog een geweven doek aanschaffen denk ik. Ook gewoon zodat ik kan afwisselen.

We zijn juist terug van een heerlijk weekje Zwitserland en Louis heeft lekker alles meegedaan in de doek.

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Keer terug naar Draagdoekenhoekje