opmerkingen over het dragen van je kindje

Moderators: Biomam, g&f&s

Re: opmerkingen over het dragen van je kindje

Berichtdoor mini » 21 feb 2010, 19:44

Wa stomme opmerkingen, pfff :?
Spotje, gaan we volgende week naar het indoorspeelplein met den draagdoek?! :P
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Spotje » 22 feb 2010, 23:06

off course!!
sowiso heb ik mijn draagdoek nodig
om op de trein niet met een sjaret gekl**t te zitten
want alleen met 2 kinderen op een trein stappen :? :roll:

ventje komt later achter naar het speeldorp ;) met auto
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor bioMam » 23 feb 2010, 09:47

De grofste reactie die ik ooit heb gehad, was van een ouwe pee die (in groep met de andere peekes en meekes van 't rusthuis) aan 't wandelen was en hij staarde me al een halve straat op voorhand lelijk aan om dan op het moment dat ik binnen gehoorsafstand was met een vieze blik en een boze stem te zeggen: "Precies een Afrikaanse" en uit zijn toon bleek duidelijk dat meneer-met-de-nogal-koloniale-houding niet erg ingesteld was op de positieve kanten van een multiculturele samenleving. :roll:
Soit, ik ben liever een Afrikaantje dan in elk geval: zoveel beter voor ons kind, LOL ...

Ah ja, openbaar vervoer is een pest met een buggy hè: dan is ene doek véél handiger.

Trouwens, ik had zelfs als ik met de buggy ging mijn doek altijd bij en heel vaak haalde ik die dan onderweg nog uit om ons aapje daar in te steken of nog vaker ging hij op voorhand al in zijn doek dicht bij mij en gebruikte ik de buggy als "loopkar" waar ik al mijn gerief in kwijt kon, LOL. Boodschappen, de boekentas van grote broer, enz dat kon daar allemaal onderin en mocht ons kleintje dan in slaap vallen èn k even nood hebben aan een pauze dan kon ik er nog voor kiezen om 'm in de buggy te leggen. Op onze buggy (een Xplory van Stokke) kreeg ik ook veel commentaar zenne: zo hoog en zo raar en amai, dt hadden ze allemaal nog nooit gezien. Duizenden keren heb ik moeten uitleggen wat en hoe. Die doek dat kenden ze wel precies en sommige mensen reageren daar ook wel lief of fijn op, zeker oudere dametjes: die vinden dat vaak geweldig.

Sann, je kan bij vroedvrouwen of geboortecentra zelfs sessies volgen (helemaal niet duur) om uitleg te krijgen over de mogelijkheden: er zijn zoveel doeken intussen en elke doek heeft zijn eigenheden hè. Er zijn hier ook een heleboel mensen met ervaring. Gewoon eens vragen om hulp. 'k Weet nog dat ik bij Jelmer helemaal niet wist hoe ik de doek moest knopen en pas na de geboorte van Runar heb ik begrepen wat ik 5 jaar daarvoor niet wist: de banden spreiden over je schouders is heel belangrijk, alles kreukvrij willen steken is onzin :P en je kindje moet relatief hoog en stevig tegen je aan zitten - al heb ik er eens eentje geizien die bijna o de mama haar schouder hing en dat vond ik er nu toch ook weer over. ;)

Dragen op de rug is me echter nooit goed gelukt :cry: en ik vond dat heel jammer - misschien moet ik dan toch nog voor een derde gaan, ROFL. Ons spring-in-'t-veld wou ook al heel snel niet meer in de doek: meneertje wou (al heel snel) kruipen en lopen hè, niet "ingewikkeld" zijn in zo'n ingewikkelde ;) doek, LOL - doet me denken aan dat mopje over de mummie die mijn zoon enkele jaren gelezen do geweldig vond: "Ken je die over die mummie? Ingewikkeld hé" en hij maar gieren van 't lachen.

We zijn dus allemaal goed bezig: gemumificeerde Afrikaantjes die hun kindjes lekker veel (huid)contact gunnen. :P :lol:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor ElLoLa » 23 feb 2010, 10:03

Die van ons willen ook niet op de rug, dan worden ze echt lastig.
Lorah zit erg graag op de heup maar da's toch ook niet altijd gemakkelijk voor mij omdat je dan de last op één schouder draagt en dat hou ik niet lang voor.
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 23 feb 2010, 12:59

oh ons tiegan die zit overal graag (op mijn buik, op mijn rug, op mijn zij) zolang ze maar dicht bij mama is :mrgreen:
op de buik dragen wordt nu te zwaar voor me (last van heupen) dus zet ik ze meestal op mijn rug en ze valt dan vrij snel in slaap
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Spotje » 26 maart 2010, 15:39

het moet niet altijd negatief zijn
in de lift van het zh (bezoek opa)
daarnet 2 verpleegsters die helemaal vertederd waren
door Julie in de doek te zien
één van hen was ook fan van de doek
toen haar kindje nog klein was

kzei het tegen m'n ma: meestal kijken ze u aan of ge komt van mars :evil:
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor beefje » 26 maart 2010, 16:41

gisteren aan de creche over mijn werk een mama met een donkergrijze tricot slen
ze ging fietsen met haar kleintje op de buik (iets wat ik nooit zou durven daar op de turnhoutsebaan waar je tussen de auto's moet fietsen)
beefje
Embryo

Berichtdoor bioMam » 26 maart 2010, 19:15

ElLoLa schreef:Die van ons willen ook niet op de rug, dan worden ze echt lastig.
Lorah zit erg graag op de heup maar da's toch ook niet altijd gemakkelijk voor mij omdat je dan de last op één schouder draagt en dat hou ik niet lang voor.

ik droeg zo wel graag eens met zo'n heuptasje - gewoon een soort broeksriem met een verdikking einelijk, waar ik mijn spulletjes en een doekje in propte en hem dan op zette, maar dat was dan zonder riem en met mijn arm om hem heen, maar mijn vriendin had voor haar dochtertje zo'n model van heupdrager.
bioMam
Embryo

Berichtdoor g&f&s » 26 maart 2010, 19:41

@ beefje, Ik fietste ook altijd met Sitske in doek ze, eerst in tricot slen, dan in mei tai op buik en achteraf ook al wel eens op rug.

De Commentaren die ik kreeg en me het meeste ergerde: jij bent verkeerd geboren, je had beter in afrika geboren geweest, omdat ik ze mét toestemming keertje mee uit werken nam en ze dus op rug zette om m'n werk goed te kunnen doen. En dan nog in combinatie met m'n lang bv geven gaf de man van dat gezin die commentaar.

Van oude vrouwkes meestal, dat het wel handig is en lekker knus zo dicht bij mama.

Op verlof in Rhodos, op m'n rug in mei tai, ze liepen dan voorbij (zonnehoedje van Sitske kwam dan net over mijn schouder) en dan keken ze zelf achterom en hoorde ik zeggen "kijk er zit echte baby in ;)

Sitske draag ik niet meer zo vaak, omdat ze zich te "opgesloten" voelt op m'n rug, heb dan nog wel eens ze op buik gedragen met mei tai en dan had ik haar gezeur niet, maar dat woog dan wel wat door op den duur.
Heb doek wel altijd in auto liggen voor noodgevallen maar vandaag kleine plooibuggy meegenomen om tram te nemen en dan stapt ze ook af en toe, als ze in doek zit wil ze dat ook, maar vind het onhandiger om ze dan daarna terug op rug te zetten en ze wil niet hele tijd hetzelfde...

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor bioMam » 26 maart 2010, 20:23

g&f&s schreef: om tram te nemen en dan stapt ze ook af en toe, als ze in doek zit wil ze dat ook, maar vind het onhandiger om ze dan daarna terug op rug te zetten en ze wil niet hele tijd hetzelfde...

Awel ja, dat as mijn "probleem" met die stapfreak ;) hier hè: hij wou altijd zelf stappen en zolang ze klein waren vond ik de doek ideaal op het openbaar vervoer, maar als ze alsmaar willen stappen dan is het een gewriemel met dat in en uit en dan werd het al gauw zonder doek. :roll:
bioMam
Embryo

Berichtdoor ilse » 19 apr 2010, 08:50

echt opmerkingen niet (gelukkig maar kan ik geen liplezen watn amai)
heb nogal blikken gekregen in center parcs

terwijl er heel veel wandelwagens met maxi cosys rondreden daar komt geen reactie op, maar een kind in een draagdoek

die blikken leken me vaak dood te bliksemen en bekeken me vaak of ik was mijn kind aan het mishandelen.
vreselijk terwijl Jurre telkens heel snel vredig in slaap viel (hij had er serieus last van huilbuien)
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor g&f&s » 19 apr 2010, 12:42

ilse schreef:echt opmerkingen niet (gelukkig maar kan ik geen liplezen watn amai)

terwijl er heel veel wandelwagens met maxi cosys rondreden daar komt geen reactie op, maar een kind in een draagdoek

die blikken leken me vaak dood te bliksemen en bekeken me vaak of ik was mijn kind aan het mishandelen.
vreselijk terwijl Jurre telkens heel snel vredig in slaap viel (hij had er serieus last van huilbuien)

Vooral als je kindje dan eens huilend in de draagdoek zit is dat dan hé, precies of je wurgt je kind ofzo, terwijl ik ook altijd medelijden heb met baby's in draagmand of maxi cosi die liggen te huilen en geen aandacht krijgen, met draagdoek troost je je kindje dat toch sneller hé, allee heb geen van m'n kids ooit laten wenen in buggy ook niet ze, dan haalde ik hen er direct uit, hoewel Sitske pas op 7 mnd in buggy ging, daarvoor had ik enkel draagdoek, want mevrouw wenste niet in buggy, draagmand of maxi cosi te zitten (dat laatste gaf ik auto altijd grote drama's...)

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Cindy » 19 apr 2010, 12:49

Ik zie liever iemand lopen met kindje in de draagdoek dan met kindje in maxicosi op de wandelwagen. Zij geven dan commentaar van "is dat wel goe voor die kleine, zo nen doek" terwijl het veel slechter is om een lange wandeling te doen in de maxi cosi.
Cindy
Vruchtje

Berichtdoor ilse » 19 apr 2010, 16:06

g&f&s schreef:
ilse schreef:echt opmerkingen niet (gelukkig maar kan ik geen liplezen watn amai)

Vooral als je kindje dan eens huilend in de draagdoek zit is dat dan hé, precies of je wurgt je kind ofzo, terwijl ik ook altijd medelijden heb met baby's in draagmand of maxi cosi die liggen te huilen en geen aandacht krijgen, met draagdoek troost je je kindje dat toch sneller hé, allee heb geen van m'n kids ooit laten wenen in buggy ook niet ze, dan haalde ik hen er direct uit, hoewel Sitske pas op 7 mnd in buggy ging, daarvoor had ik enkel draagdoek, want mevrouw wenste niet in buggy, draagmand of maxi cosi te zitten (dat laatste gaf ik auto altijd grote drama's...)

Doei
G&F&S

tis omdat ik hem in draagmand wilde leggen en hij huilde, niet te troosten was dat ik de draagdoek vaak greep.
vond ook vreselijk dat ze in center^parcs verbieden om wandelwagen mee te pakken in speeltuin.
ze bieden u een maxi cosy aan..
ik heb kei serieus gezegd van nee dank u.. dat is slecht voor mijn kind zijn rug. ik ga hem niet martelen hoor...
die hun ogen haha
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor beefje » 28 apr 2010, 12:28

vorige week een stel kinderen
'oh kijk die heeft een baby in haar buik' en het waren toch al wel wat oudere kinderen :D

ik krijg heel wat gapende blikken maar denk meestal wel in de positieve zin hoor
en nu met haar crocs is het wel schattig want als ik ze op de rug draag dan steken haar crocs opzij uit aan mij zij hahaha
en vanmorgen twee meisjes 'oh kijk hoe schattig, dat kindje heeft mini-crocs!!!' hahahahaha :lol:
beefje
Embryo

Berichtdoor boo » 28 apr 2010, 13:09

gisteren ging ik m'n mama ophalen in 't ziekenhuis (operatie aan de elleboog). Maité in het doorgaan op de buik, toen kreeg ik al veel verwonderde blikken, en heel wat 'hoe lief' ed.
toen we eindelijk weg mochten heb ik ze op m'n rug gezet, onder toeziend oog van enkele verpleegkundigen en stagaires... ;)
de oooeeh's en aaah's waren van de partij, moet ik helpen, amai, dat zou ik niet kunnen,... 8-)
en op weg naar de auto natuurlijk nog heel wat meer gapende blikken!

maar geen negatieve reacties gehad! :)
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor beefje » 28 apr 2010, 16:04

ik krijg dat ook wel veel als ik sta te knopen mensen die komen vragen of ze moeten helpen
maar eerlijk gezegd stoort me dat :oops: maar ik blijf wel vriendelijk hoor en zeg dat ik eht wel alleen kan

vanmiddag had de doek toch maar weer eens zijn nut bewezen
miatan had bewegingsschool en we trokken het bos in, op de bergen , heel moeilijk met de buggy
maar tiegan in de doek op de rug dat was supermakkelijk!!
beefje
Embryo

Berichtdoor g&f&s » 28 apr 2010, 16:13

beefje schreef:ik krijg dat ook wel veel als ik sta te knopen mensen die komen vragen of ze moeten helpen
maar eerlijk gezegd stoort me dat :oops: maar ik blijf wel vriendelijk hoor en zeg dat ik eht wel alleen kan

vanmiddag had de doek toch maar weer eens zijn nut bewezen
miatan had bewegingsschool en we trokken het bos in, op de bergen , heel moeilijk met de buggy
maar tiegan in de doek op de rug dat was supermakkelijk!!

Ik knoop dat ook liever alleen, want met hulp gaat dat veel moeilijker...

Ik heb vandaag zelf een opmerking moeten maken op iemand met een babybjorn (lees bij topic drager in het wild) maar anders zou die baby daar uit gevallen zijn, dus heb m'n goede daad gedaan en haar ff geholpen om dat juist vast te zetten...

Doei
G&F&S

AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor marijke77 » 07 jul 2010, 14:31

't is niet echt een opmerking, maar ik denk dat het het beste past onder dit topic. Maar hebben jullie dat ook dat jullie kindje precies publiek bezit wordt in de draagdoek. Sta ik ergens in de winkel met Louis in de doek dan wil iedereen een keer over zijn wangetje wrijven of aan zijn neusje kietelen of wat dan ook. 'k Vind dat toch niet altijd alles hoor en ene keer werd het me zodanig beu dat ik zelf ook een keer in dame in kwestie haar wangen heb geknepen ('k moet zeggen ze keek wel ne keer raar, maar 'k denk dat de boodschap duidelijk was :oops: )
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor Thai » 07 jul 2010, 14:37

Hier is het ook wel zo.
Jou reactie is gewoon zalig :lol:
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo