Draagdoekenleek, welk type?

Moderators: Biomam, g&f&s

Re: Draagdoekenleek, welk type?

Berichtdoor Linda » 26 nov 2012, 15:35

De mei-tai lijkt me weer zo'n knoopgedoe, of zie ik dat verkeerd? 't Is echt de bedoeling dat ik uit de auto spring en hup dat spel aandoen en de baby erin en wij vlug weg. Ik weet nog met mijn tricot-slen dat ik dan nog een half uur zat te prutsen om dat spel goed te krijgen ... dat wil ik nu voorkomen.
Wat vinden jullie van Bondolino? Iemand gevonden die eentje te koop heeft.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor juffie » 26 nov 2012, 18:05

Ik heb ook een emeibaby en ben er zeer tevreden van.
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor g&f&s » 26 nov 2012, 18:20

Een mei tai knoopt heel vlot hoor. De onderste banden knoopte ik op voorhand en bovenkant danopgevouwen en met losse knoop. Zo in de auto stappen en nadien kindje erin. Heb ook tricot slen en bb slen, mar die laatste heb ik te lang gepakt, wist ik veel welke maat het beste was, ik heb die wek gebruikt maar zat altijd met stof overschot en met die lengte ook moeilijker knopen...

Komma houding heb ik 1 keer gedaan bij sitske en na 3 minuten nooit meer, die krijste alles bij elkaar. Met met tai zat ze op haar 3 mnd al op mijn rug, ook makkelijk te doen als je alleen bent, je hebt dan enkel een zetel nodig, zelfs vanuit autozetel kon ik dat :mrgreen:

Zo'n ergo drager heb ik nooit gehad, maar lijkt me ook wel handig.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor elien » 26 nov 2012, 19:31

pffff wat een keuze allemaal, ze zouden zo eens beurzen moeten organiseren waar je ze allemaal eens vrijblijvend kunt testen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor ElLoLa » 26 nov 2012, 19:44

Ik heb heel veel deugd gehad van mijn Ergo baby.
Die komt met een verkleiner en wij hebben Lewis daarin gedragen vanaf dag 1.
Tot zijn 6 maand had hij zelfs maar één à twee keer in een oude poussette gezeten.
Nu wil hij niet meer in de draagdoek :-(
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor elien » 27 nov 2012, 07:18

Den boba vind ik ook wel iets hebben, ik zal hier eens naar de babywinkel gaan en vragen of zij die verkopen en ik die eventueel eens in "live" kan zien en aandoen.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor nonijn » 27 nov 2012, 20:25

ElLoLa schreef:Ik heb heel veel deugd gehad van mijn Ergo baby.
Die komt met een verkleiner en wij hebben Lewis daarin gedragen vanaf dag 1.
Tot zijn 6 maand had hij zelfs maar één à twee keer in een oude poussette gezeten.
Nu wil hij niet meer in de draagdoek :-(

Oh jammer... ik krijg Warre er gelukkig wel nog in.
nonijn
Zygote

Berichtdoor nonijn » 27 nov 2012, 20:27

elien schreef:Den boba vind ik ook wel iets hebben, ik zal hier eens naar de babywinkel gaan en vragen of zij die verkopen en ik die eventueel eens in "live" kan zien en aandoen.

Ik weet niet of je een boba gaat vinden in een babywinkel. Wat ik wel héél positief vind, is dat ze nu de ergo verkopen bij dreambaby en Fun. Eindelijk een ergonomische drager binnen hun aanbod. Ik heb getwijfeld toen tussen boba en ergo baby... maar me laten verleiden door het motiefje van de boba :lol: en dan later door de emei-baby (ook omdat hij zo mooi is, maar vooral omdat hij zo goed zit)
nonijn
Zygote

Berichtdoor bioMam » 27 nov 2012, 20:54

Die mei tai knoopt idd heel vlot hoor, maar er zijn nog allerlei knooploze doeken ook tegenwoordig en ik ben al lang niet meer mee met alle mogelijkheden. Het prutsen met de slen dat heb ik ook nooit helemaal overwonnen. :? Nu ja, die tricot dat is blijkbaar niet zo goed als een geweven doek - hoor ik altijd weer van de kenners ;) hè. Anderzijds heb ik een geweven doek van iemand geleend en dat lag me toch ook niet helemaal. Als je nu wat dichterbij zou zitten dan zou ik zeggen, probeer een van mijne eens uit. Ik heb ook nog een slen en een watersling, maar ik moet zeggen dat die laatste me tegenvalt - die stof is me te glad en ik kan dat amper deftig aankrijgen terwijl een sling net zo makkelijk zou moeten zijn, maar dat ligt echt aan het feit dat die stof glijdt en tja, dat is goed voor wat het is, maar toch niet voor vaak te gebruiken en het draagt ook assymetrisch en dat is met mijne rug niet ideaal.
Met van die voorgevormde kliksystemen heb je meestal niet de spreidbarde schouderbanden en die zijn bij mij van essentieel belang, want als ik dat niet goed verdeel dan verrek ik in "ni time" van de pijn in mijn nek en rug.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor ElLoLa » 28 nov 2012, 06:52

Ik had een draagdoek nodig die ik rap kon aantrekken.
Ik had 3 ongeduldige meisjes en eens dat die klaar staan, moet het vooruit gaan. ;)
Die ergo klik je rond je taille vast en op de rug, trek je wat aan en je kan vertrekken.
Echt zo veel plezier aan gehad.
We hebben vorig weekend nog eens geprobeerd hem erin te zetten maar dat was geen succes.
Vanaf hij deftig kan stappen, wil hij er echt niet meer in.
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor g&f&s » 28 nov 2012, 07:08

EILOLA: sitske was ook zo, maar eens weer wat ouder wilde ze er wel weer graag in, tot voorbije zomer zelfs nog een keertje :mrgreen: en met haar 19kg was de mei tai nog net te doen... Zat toen met hernia die er nog niet volledig uitwas en 2 keer kwartier lukte toch. Was ook maar voor stukje van auto naar marktje en nadien weer terug.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 28 nov 2012, 13:01

mijn zus heeft een ergo, moet ik es vragen of je die eens mag uitproberen?
Het verschil met de mijne is dat het idd zoals een rugzak is, zij moet er niks aan knopen
Vivache
Baby

Vorige

Keer terug naar Draagdoekenhoekje