Draagdoek FAQ

Moderators: Biomam, g&f&s

Re: Draagdoek FAQ

Berichtdoor Dagmar » 08 dec 2011, 21:47

inneke schreef:Een domme vraag waarschijnlijk maar vanaf wanneer mag je je kindje in de doek steken???

Vanaf hij/zij geboren is.. ;)

Opletten met het advies van de vroedvrouw, zij raden heel vaak de kommahouding aan, rechtop is beter..
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor kimberlyvdb » 09 dec 2011, 06:37

bedoel je met rechtop kikkerhouding?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor nonijn » 09 dec 2011, 07:41

kimberlyvdb schreef:bedoel je met rechtop kikkerhouding?

De kikkerhouding, of gewoon met de beentje eruit mag ook. Ik wist ook niet dat dit kon voor hele kleintjes. Want W die vond de kikkerhouding helemaal niet leuk, totdat Kathy van kindjedragen me zei dat ik ook gewoon de beentje er mocht uitlaten. Ze zei er nog bij dat je voor kleintjes best nog bijv. een spuugdoekje mee in de doek steekt om het nekje te ondersteunen.

Ik heb naast de boba, nu ook een emeibaby in huis. En wat is die laatste een superdrager voor jonge kindjes (en ook voor grotere). Tis een kruising tussen een doek en een voorgevormde drager en geschikt voor pasgeboren baby's. Wat heel fijn is aan deze drager, is dat het zitje aanpasbaar is aan de grootte van je kindje. De emeibaby is gemaakt van de girasol doeken.
nonijn
Zygote

Berichtdoor kimberlyvdb » 09 dec 2011, 12:31

en we hebben weeral bijgeleerd se :) mercikes nonijn!

ja ik geraak nooit uit aan die kommahouding... ben precies altijd te bang met zo'n klein beebje;.. maar nu ik weet dat rechtop toch beter is ;-) is dat probleempje ook van de baan
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor bioMam » 09 dec 2011, 20:01

Dagmar schreef:
inneke schreef:Een domme vraag waarschijnlijk maar vanaf wanneer mag je je kindje in de doek steken???

Vanaf hij/zij geboren is.. ;)

Opletten met het advies van de vroedvrouw, zij raden heel vaak de kommahouding aan, rechtop is beter..

Mijn vv zei wel dat rechtop mocht, maar dat ik dan best toch zijn voetjes nog goed ondersteunde in de doek en ik las onlangs nog ergens iets over die kikkerhouding rechtop met de beentjes goed geplooid en de voetjes gesteund: dat zou ook goed zijn tegen krampjes - klopt dat?

Ik heb intussen al even in mijn berging gezocht en jeuj, de tricot slen en de meitai zijn allebei gebruiksklaar - zal ze nog eens wassen tegen dat ik moet bevallen, want ze liggen al een tijdje opzij nu, maar ze zijn me wel proper teruggegeven door degenen die ze geleend hadden. Zo'n sling lijkt me ook heel handig trouwens en daarin kan je ook rechtop dragen blijkt - ik ben al wat instructiefilmpjes aan het bekijken geweest via youtube, hihi. Leve internet! ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Dagmar » 09 dec 2011, 20:21

bioMam schreef:Mijn vv zei wel dat rechtop mocht, maar dat ik dan best toch zijn voetjes nog goed ondersteunde in de doek en ik las onlangs nog ergens iets over die kikkerhouding rechtop met de beentjes goed geplooid en de voetjes gesteund: dat zou ook goed zijn tegen krampjes - klopt dat?

Voetjes mogen zowel in als uit de doek vanaf dag 1.. Rechtop en buik tegen buik is goed tegen de krampjes, de kikkerhouding ook (soms raden ze toch aan als je babietje krampjes heeft om fietsbewegingen te maken, niet te bruusk natuurlijk).. Of als je zelf buikpijn hebt, dan helpt het ook om je benen op te trekken.. Dit staat helemaal los van het feit of je de voetjes ondersteunt of niet, het zijn de kikkerhouding, de rechtop-houding en de buik tegen buik (vgl met een warmwaterkruik) die helpen tegen de krampen..
mama van één meisje '02 en drie jongens '04, '08 & '08..
gecertificeerd draagconsulente Trageschule Dresden
voorzitter Draagconsulenten Vlaanderen vzw
Dagmar
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 20 dec 2011, 14:14

Seg, van die babylegs of leggingachtige broekjes en zo, is dat in mei en de zomerperiode ook nog nodig, of dragen jullie ze dan met blote beentjes?? Met de jongens had ik broekjes, maar ik herinner me nu niet meer of ik die ook shortjes aandeed en dan met blote beentjes in de doek had - ik denk eigenlijk van wel, maar raar genoeg lijkt me dat nu met een meisje weer anders, zo met jurkjes en rokjes.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Anne83 » 20 dec 2011, 14:46

In de zomer is dat niet nodig hoor, dan hebben ze het al snel te warm, voor de winter is het wel fijn, je kunt ze trouwens ook gewoon zelf breien als je handig bent
Afbeelding

Afbeelding
Anne83
Vruchtje

Berichtdoor Thai » 20 dec 2011, 16:18

Of zelf maken van sokken ;)
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Vorige