zna middelheim of az nikolaas

Moderators: Sandy, Vivache

zna middelheim of az nikolaas

Berichtdoor Ingetjeuh » 18 maart 2014, 10:51

even misschien een rare vraag, maar omwille van het feit dat ik een andere gyneacoloog heb zou ik bevallen in het AZ Nikolaas in Sint-Niklaas, terwijl mijn vorige 3 bevallingen allemaal zijn doorgegaan in het Middelheim in Antwerpen.
We zijn gisteren naar de info-avond in Sint-Niklaas geweest (wat voor mij een hel is geweest, aangezien ik veel harde buiken en rugpijn hierdoor heb gekregen) voor mij was het voornamelijk om de kamers en materniteit te kunnen bezichtigen (wat uiteindelijk een kwartiertje heeft geduurd tijdens die 3u), probleem was dat je ook nie alle kamers kon bezichtigen. ik weet dat in het Middelheim de eenpersoonskamers vrij ruim zijn, terwijl ik gisteren de grootste kamer in Sint-niklaas redelijk klein vond en kon niet anders denken dan dat je wat veel bezoekers hebt het er echt verstikkend gaat zijn...
aangezien ik gisterenavond zoveel last had, ziet mijn vriend het niet echt zitten dat ik een info-avond in het Middelheim ga doen (wat sinds mijn laatste bevalling volledig vernieuwd is)

nu wou ik weten of er hier mensen zijn die in een van de 2 ziekenhuizen of allebei bevallen zijn en misschien een foto ofzo hebben van een eenpersoonskamer zodat we deze misschien eens kunnen vergelijken.

alvast bedankt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Re: zna middelheim of az nikolaas

Berichtdoor bioMam » 18 maart 2014, 14:05

Mijn oudste zoon is in het Middelheim geboren en ik zeg daarop luid en duidelijk: nooit meer! Wat een vreselijk slechte begeleiding en rotaanpak was me dat daar - en ik heb van anderen gehoord dat eht er na al die jarennog geen haar beter is. Nu ja, ik zou sowieso nooit meer kiezen voor ene ziekenhuisbevalling en ben van de tweede zoon gelukkig thuis kunnen bevallen en voor de geboorte van onze dochter zijn we met onze eigen - zelfstandige - vv uiteindelijk toch wel naar het ziekenhuis moeten gaan, maar dat was dan in Vincentius. Als ik het zo hoor dan is Vincentius het beste en daarna heb je ook nog Sint-Jozef in Mortsel, maar van Sint-Nikolaas weet ik eigenlijk niets. Over het Middelheim hoor ik eigenlijk nooit iets dat ik als een positief verhaal kan zien. Ik ben indertijd toch naar daar gegaan, omdat mijn gyn alleen daar werkte en ik er al zo lang bij ging en hem echt wel bij de bevlling wou, maar dat is dan ook nog anders uitgedraaid door omstandigheden, maar ik vond het echt een verschrikking hoe ze daar met een geboorte omgaan. De bezoekers die lieten wij op een babyborrel komen, maar ik ken er genoeg die iedereen in het ziekenhuis lieten komen en die zowat stonden te feestne in de kamers en ook dat kan in Vincentius wel vlot, maar dan ga je dus wel een gyn moeten vinden die daar werkt als je daar wil bevallen en ik weet dat omschakelen niet altijd vanzelfsprekend is, maar als jij dat echt wil en voelt da thet beter is dan volg je best je hart. Ik heb in elk geval spijt dat ik het bij mijn eerste bevalling niet heb gedaan ...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Keer terug naar De bevalling