Wenslijst

Moderators: Sandy, Vivache

Wenslijst

Berichtdoor ElLoLa » 14 okt 2010, 08:25

Ik heb eens hier en daar gelezen dat ze in Nederland een wenslijst opmaken voor het ziekenhuis.
Daarin staat alles; of je verdoving wil, of het kindje mag weggehaald worden na de bevalling (om te wegen enzo)
Ik vroeg me af of ze dat in België ook doen en of het ziekenhuis daar gehoor aan geeft?
Ik wil wel graag thusi bevallen maar als mijne man daar niet achterstaat, dan doe ik dat natuurlijk niet.
Maar dan wil ik wel 100% genieten van mijn kindje en hem/haar zo lang mogelijk bij mij houden.
ElLoLa
Blastocyste

Re: Wenslijst

Berichtdoor nonijn » 14 okt 2010, 09:15

Die dingen hebben ze mij gevraagd toen ik binnenkwam toen ik ingeleid werd. Maar zowiezo nemen ze het kindje in ons ziekenhuis niet weg. ze doen aan skin to skin. En als je bijv. keizersnede hebt, dan doet de papa skin to skin. Ik denk dat Tobe al 2h was eer ze hem gewogen hebben en in een ander topic al gezegd, dat de KA hem zelfs de dag er na pas heeft onderzocht (enkel als ze goei agpar-score hebben)
Ik zou eens informeren en zeggen dat dat je wensen zijn.
nonijn
Zygote

Berichtdoor ElLoLa » 14 okt 2010, 09:46

'k Ga nu toch zeker en vast op voorhand naar de kraamafdeling want ik wil wel een kamer met bad reserveren.
Als ik dan in't ziekenhuis beval, dan wil ik weer in bad bevallen.
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor Thai » 14 okt 2010, 10:31

Ik ga ook eens op voorhand informeren in het ziekenhuis. Ik wou het ook super vinden mochten ze mijn 2de wondertje niet dadelijk wegnemen na de bevalling. Hopelijk gaan ze mee met de wensen van de toekomstige moeders
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Hope » 14 okt 2010, 19:40

Bij ons in het ziekenhuis hebben ze gezegd dat we gewoon moesten zeggen wat we wouden.
Wij hadden geen kamer met bad, maar die waren sowieso vrij, dus als ik dat wou...ook geen probleem.
Ze hebben Kobe ook lange tijd bij mij laten liggen, maar heb hem zelf uit handen gegeven zodat mijn vriend hem kon vast houden (want die stond naast mij praktisch te huppelen :lol: :lol: )
Toen hebben ze hem heel snel gewogen en onderzocht en direct terug bij mij gelegd
Ik denk dat het ongeveer 10min heeft geduurd (want ik was nog niet eens volledig genaaid)
Maar ik zou idd op voorhand navragen hoe en wat, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Waar ga je ergens bevallen? in turnhout?
Hope
Blastocyste

Berichtdoor Vivache » 14 okt 2010, 19:41

ik heb ook doorgegeven wat ik wou maar door de situatie rond de bevalling is het niet gelukt
ze hebben Pepijn meteen moeten wegnemen en hij moest de couveuse in
jammer
Vivache
Baby

Berichtdoor Sandy » 14 okt 2010, 19:44

Ik weet dat ze in het Jan Palfijn in Gent de koppels uitnodigen voor een indiviueel gesprek en rondleiding.
Dan wordt een verlosdossier opgesteld, waar instaat wat je wensen zijn en andere nuttige dingen zoals telefoonnummers.
Of ze die echt helemaal uitvoeren, weet ik niet. Maar ik denk wel dat ze daar rekening mee houden, anders heeft het weinig zin.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor mini » 14 okt 2010, 19:47

Ik had tijdens de vroedvrouw gesproken over skin-to-skin toen ze beslisten dat het KS werd.
Ze gingen er rekening mee houden, dat m'n man dan op de kamer eventjes een papa-dochter moment kreeg.
Skinnen hebben ze ni gedaan, maar hij heeft ze toch de hele tijd in de armen gehad.
Ook had ik gevraagd of ze eventueel naar de recovery zouden komen, zodat Fien daar voor het eerst aan de borst kon liggen.
De KA daarentegen vond dat niet nodig en besloot dan maar om een flesje te geven.

:evil:
Volgende keer zet ik m'n eisen op papier! néh! (weet ni of het iets uitmaakt, maar foert :D)
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor boo » 14 okt 2010, 20:37

mini schreef:Ik had tijdens de vroedvrouw gesproken over skin-to-skin toen ze beslisten dat het KS werd.
Ze gingen er rekening mee houden, dat m'n man dan op de kamer eventjes een papa-dochter moment kreeg.
Skinnen hebben ze ni gedaan, maar hij heeft ze toch de hele tijd in de armen gehad.
Ook had ik gevraagd of ze eventueel naar de recovery zouden komen, zodat Fien daar voor het eerst aan de borst kon liggen.
De KA daarentegen vond dat niet nodig en besloot dan maar om een flesje te geven.

:evil:
Volgende keer zet ik m'n eisen op papier! néh! (weet ni of het iets uitmaakt, maar foert :D)

die 'wenslijst' noemt een geboorteplan ;)

hier in België is het niet echt ingeburgerd, maar het staat iedereen natuurlijk vrij om dat toch op te stellen. natuurlijk is het geen 'contract'.

wat betreft jou wensen: jullie zijn de ouders, jullie beslissen! toch als het medisch verantwoord is ;)

mini, ik trek hier ferm mijn ogen open! heeft D. daar niet op gereageerd?

ik had geen geboorteplan op papier, maar wel heel duidelijk in m'n hoofd. in 't ziekenhuis waar ik beval is het de gewoonte de kindjes direct aan te kleden. met de papa skinnen na een ks hadden ze al helemaal nog nooit aan gedacht. ze komen na een ks wel met de baby naar de recovery.

en toen kwam Boo'tje binnen... :lol:

ik heb meteen het een en ander heel duidelijk gesteld: mijn kind kreeg geen fles (tenzij natuurlijk medisch echt noodzakelijk, zoals een erg lage bloedsuikerspiegel), en ging skinnen met de papa. einde discussie. B. wist dit ook heel goed (had ik meer dan genoeg ingestampt! ;) ), stond daar ook achter, en ging indien nodig onze wensen verdedigen. desnoods ging hij haar zelf uitkleden en op z'n borst leggen... :mrgreen:

de vv die bij de ks was sputterde wat tegen over het skinnen, maar Maité heeft toch 45min bij haar papa op z'n blote borst gelegen, en is naakt gebleven tot na de eerste bv.

nu hoop ik vaginaal te kunnen bevallen. en dat zal weer wat strijden worden vrees ik. als de baby het goed doet wil ik dat hij/zij huidcontact heeft tot na de eerste voeding. er staat een weegschaal op elke kamer, dus dat kunnen ze daar even goed. een klemmetje op de navelstreng zetten kan perfect vanop mijn buik. en ook de vitamine K kan op mijn buik of op de kamer. ik ben benieuwd... 8-)

als alles goed gaat met een pasgeborene is het onderzoek van de kinderarts standaard pas de dag nadien ;)
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor Sandy » 14 okt 2010, 20:42

Tijdens mijn bevallingen was nooit geen KA aanwezig; geen problemen dus.
Waarom is die vitamine K eigenlijk? Dat doen ze in de ogen, of ben ik mis?
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor boo » 14 okt 2010, 21:11

Sandy schreef:Tijdens mijn bevallingen was nooit geen KA aanwezig; geen problemen dus.
Waarom is die vitamine K eigenlijk? Dat doen ze in de ogen, of ben ik mis?

nee, vit. K (konakion) helpt bij de bloedstolling, het wordt gegeven om de kans op een hersenbloeding te verminderen. wordt ofwel via het mondje gegeven, ofwel ingespoten in het billetje (zouden ze bij mijn kind ook niet moeten proberen, nog maar net geboren en al een prik in de bil die evengoed via 't mondje kan gegeven worden... :evil: )

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor ElLoLa » 15 okt 2010, 05:57

Ik vind het triestig dat ze de hielprik nu in hun handje doen.
Toen ze dat bij Lorah deden, heb ik liggen bleiten samen met haar.
En ze heeft dan nog lang rondgelopen (allé ja) met een blauw plek op haar handje :(
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor ilse » 15 okt 2010, 06:21

ElLoLa schreef:Ik vind het triestig dat ze de hielprik nu in hun handje doen.
En ze heeft dan nog lang rondgelopen (allé ja) met een blauw plek op haar handje :(

hebben ze hier thuis gedaan maar amai... brrr
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor ElLoLa » 15 okt 2010, 06:25

Hier ook thuis want ik ben telkens maar één nacht gebleven, he.
Normaal ging R. hier zijn voor die prik maar hij stond toen van wacht bij zijn andere job en moest iemand uit de lift gaan verlossen.
En hij was dus niet op tijd terug.
Ik kàn daar dus niet tegen, dat ze mijn kidneren prikken.
Voor hun spuitjes gaat R. ook altijd met hen.
Ik kan daar hoe langer hoe minder tegen, stom he.
ElLoLa
Blastocyste

Berichtdoor Gucci » 15 okt 2010, 07:09

Bij mij in Jan Palfijn in Gent heb ik inderdaad zo een gesprek gehad met een vroedvrouw op voorhand en een rondleiding. toen vroegen ze vanalles en nog wat, welke kinderarts ik wou, wat ik niet lust van eten, of ik borst of flesvoeding wou geven enz. toen ik toekwam om te bevallen was er geen kamer met bad meer vrij (had het nochtans gevraagd maar ja, das soms moeilijk om te passen eh) maar achter een half uurtje kwamen ze vragen of ik naar een andere kamer wou met bad die net was vrijgekomen. vond ik heel lief.
na de bevalling hebben ze ons drietjes meer dan een uur alleen gelaten volgens mijn vriend, want voor mij kon dat evengoed 5min of 10u geweest zijn, had totaal geen besef van tijd als Zoë op mij lag. heb zelfs niet gemerkt dat we alleen waren. daarna hebben ze haar snel gewogen en gemeten en dan bij de papa gelegd terwijl ik aan het douchen was.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor nonijn » 15 okt 2010, 07:55

boo schreef:
ik heb meteen het een en ander heel duidelijk gesteld: mijn kind kreeg geen fles (tenzij natuurlijk medisch echt noodzakelijk, zoals een erg lage bloedsuikerspiegel), en ging skinnen met de papa. einde discussie. B. wist dit ook heel goed (had ik meer dan genoeg ingestampt! ;) ), stond daar ook achter, en ging indien nodig onze wensen verdedigen. desnoods ging hij haar zelf uitkleden en op z'n borst leggen... :mrgreen:

de vv die bij de ks was sputterde wat tegen over het skinnen, maar Maité heeft toch 45min bij haar papa op z'n blote borst gelegen, en is naakt gebleven tot na de eerste bv.

nu hoop ik vaginaal te kunnen bevallen. en dat zal weer wat strijden worden vrees ik. als de baby het goed doet wil ik dat hij/zij huidcontact heeft tot na de eerste voeding. er staat een weegschaal op elke kamer, dus dat kunnen ze daar even goed. een klemmetje op de navelstreng zetten kan perfect vanop mijn buik. en ook de vitamine K kan op mijn buik of op de kamer. ik ben benieuwd... 8-)

als alles goed gaat met een pasgeborene is het onderzoek van de kinderarts standaard pas de dag nadien ;)

Is dus bij mij precies verlopen zoals jij het graag zou willen het huidcontact tot na de eerste voeding tot en met het klemmetje van de navelstreng. En heb daar niet zelf moeten achtervragen. Ik hoop dat ze het met dit beebje nog allemaal op de zelfde manier doen. (behalve dan BV, want die wil ik nu wel doen lukken, Tobe heeft dus ook met flesje bijgekregen omdat zijn suikerspiegel te laag was en vanaf dan niet live meer mogen/kunnen voeden :( )
nonijn
Zygote

Berichtdoor boo » 15 okt 2010, 09:26

ElLoLa schreef:Ik vind het triestig dat ze de hielprik nu in hun handje doen.

dat is helemaal niet triestig hoor! onderzoek heeft uitgewezen dat een prik in de hiel veel meer pijn doet dan in het handje. bovendien testen ze op meer en meer ziektes, en is er dus meer bloed nodig. dat is steeds moeilijker met maar 1 prik in de hiel. die moest trouwens al dikwijls 2x gedaan worden, omdat je daar niet rechtstreeks een adertje aanprikt. in het handje gaat dat wel.

ik heb trouwens meer dan eens een volledig blauw hieltje gezien, dat zag er echt pijnlijk uit!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor nonijn » 15 okt 2010, 09:46

Ik weet niet hoeveel keer ze bij Tobe geprikt hebben. In alle 2 zijn handjes, in zijn arm en uiteindelijk dan toch hielprik gedaan. :?. Ze hadden hem meegenomen (wat ik eigenlijk nie zo leuk vond, maar als ik het nu zo bekijk... misschien maar beter zo. ) Bij de hielprik voor zijn suikerspiegel waren we er wel bij, maar dan hebben ze niet zoveel bloed nodig e.
Het is nooit leuk e als ze je kleintje moeten prikken. Die adertjes zijn nog zo klein...
nonijn
Zygote

Berichtdoor anneliefje » 15 okt 2010, 09:49

De vv heeft hier thuis die hielprik in de hand gegeven en ze vroeg me Elias aan de borst te leggen (ik gaf toen nog bv) en echt, die heeft geen kik gegeven. :) (en ik wonderwel ook niet ;) )
Mijn wenslijst was om zo vroeg mogelijk naar huis te kunnen en dat is gelukt. Ook omdat ik in de voormiddag ben bevallen en 's avonds kon ik al beschikken met goedkeuring van de kinderarts en gyn. (dat was wel een persoonlijke voorwaarde dat die 2 hun toestemming gaven). De hoofdvv vroeg wel dikwijls of ik toch niet een nacht zou blijven maar eens ze zag dat ik vlot kon opstaan en naar het toilet kon, was het ok.
We moesten nog het meest mn ma overtuigen + dat we Linus ook al direct thuis wilden die nacht :lol:
Mama van Linus, 6 jaar en Elias, 3 jaar.
Lid sinds november 2005. Actieve lezer, iets passievere reactie-gever ;-)
anneliefje
Vruchtje

Berichtdoor Thai » 15 okt 2010, 11:39

de hielprik vis hier ook in het handje gedaan. En mocht er ook niet bij zijn.
De prik van de suiker werd elke keer in het hieltje gedaan. En dat was dan bij elke voeding die ik gaf dat ze gingen prikken. :?
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Volgende

Keer terug naar De bevalling