welke mogelijkheden?

Moderators: Sandy, Vivache

Re: welke mogelijkheden?

Berichtdoor Schorpioentje73 » 13 maart 2010, 12:08

Billieke schreef:Ik ben via keizersnede bevallen op maandagavond om 16.35u. Ik mocht pas naar huis de maandag erop, na veel zagen van mij bij de gyn, want normaal moest ik blijven tot dinsdagavond. Ik zie daar enorm tegenop eigenlijk, maar niks aan te doen he, want ik moet nu terug via keizersnede bevallen. :cry:

amaai zeg :shock:
ik ben van Shayenzo bevallen de vrijdag om 18u30 met KS dus en de zondagavond was ik thuis
de gyn had toestemming gegeven dak vroeger mocht vertrekken, maar kwas al weg voor ze het wist :oops: want op zondag was ze er nie en de verpleegsters maakten er geen probleem van
van Xyliano geplande KS de vrijdagmiddag en ze had gezegd dat ze liever wou dat ik wachtte tot de maandag, en heb maar toegestemd en de maandagmiddag naar huis gegaan, 3 nachten dus
de gyn maakt er geen probleem van, als je maar een vroedvrouw aan huis hebt de eerste dagen
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor Billieke » 13 maart 2010, 15:43

Moet wel zeggen dat ik toen met ons tess er geen bezwaar tegen had omdat ik het wel een luxe vond van 'verwend' te worden, maar nu zie ik dat helemaal niet zitten omdat ik er toch al eentje heb rondlopen thuis waar ik graag bij ben. Ik zal eens horen maar ik vrees er wat voor. Ik mocht pas gaan als ik terug naar de grote wc kon en tot de draadjes er uit waren, de dag voor mijn vertrek dus. En heb je dan niet te veel last gehad? Want ik had de eerste drie dagen toch wel een beetje pijn van mijn snede. :roll:
Billieke
Zygote

Berichtdoor mel » 13 maart 2010, 16:35

hoi ik ben ook sterk aan het twijfelen wat ik zou doen, vooral omdat Thomas nog zo klein is, ik denk niet dat ik 5 dagen ga blijven maar als ik mij zal voelen zoals bij Thomas zal het wel een dag of drie zijn.
ik kon mij pas deftig alleen wassen na 3 dagen door al het bloedverlies maar dat kan deze keer ook gans anders verlopen hé.
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Schorpioentje73 » 13 maart 2010, 16:56

Billieke schreef:Moet wel zeggen dat ik toen met ons tess er geen bezwaar tegen had omdat ik het wel een luxe vond van 'verwend' te worden, maar nu zie ik dat helemaal niet zitten omdat ik er toch al eentje heb rondlopen thuis waar ik graag bij ben. Ik zal eens horen maar ik vrees er wat voor. Ik mocht pas gaan als ik terug naar de grote wc kon en tot de draadjes er uit waren, de dag voor mijn vertrek dus. En heb je dan niet te veel last gehad? Want ik had de eerste drie dagen toch wel een beetje pijn van mijn snede. :roll:

Wel ik vond hier eerlijk gezegd nie veel verwennen aan :? hoor, gewoon verzorging en meer niet. Vond ze vaak ook nie echt vriendelijk op de materniteit. de 2e ochtend mocht ik douchen, wel ja, gewoon je plan trekken hoor. Dus als het daar kan, kan het thuis dan ook vond ik. Verder had ik wel effe last van de wonde ja, da trekt tegen he, de eerste 2 weken wat op het gemak rondstappen. Maar ik deed niet veel hoor thuis, gewoon rustig wat voor de pc, eens een flesje geven enzo, verder moet ik niks doen, ventje kookt dan en doet de vaat enzo. Vroedvrouw doet de verzorging van mij en de kleine en er komt dan kraamhulp (1 of 2 halve dagen per week) voor hulp met poetsen en strijken enzo, wat hulp met de ander kids. Dus dan valt da heel goed te doen. Je zou het niet moeten doen op 3 dagen naar huis als je er totaal alleen zou voor staan.
Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor Spotje » 13 maart 2010, 18:01

ik had zeker ni te klagen, de materniteit van het serruys is meer een hotel :oops:
en heel bv minded ook, ze helpen waar ze kunnen, ongeacht het tijdstip
's nacht duurde het langer eer ze kwamen, omdat ze met minder stonden

en ik vond dat wel nodig, ik was zelfs ergens blij dat ik nog een dag extra gebleven had
omdat de bv nog niet optimaal op gang was geraakt
het was eigenlijk dubbel :?
ik miste mijn gezinnetje wel, maar Timothy was in goede handen
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Schorpioentje73 » 14 maart 2010, 10:01

ja maar ik geef geen BV he, en een flesje geven mocht nie de eerste dag :roll: , vond dat al nie kunnen
zogezegd omdat sommige niet goed drinken
wel nee Shayenzo was idd ne moeilijke, en verpleegster komt dan met het flesje, en zit bij u op de kamer, met de kleine op schoot flesje te geven terwijl je er als ouders moogt zitten op kijken :evil:
wel hij dronk van haar ook nie en vermagerde snel, ben na 2 dagen naar huis gegaan, vroedvrouw kwam, toonde dak zijn hoofdje wat achterover moest houden en hij heeft direct al zijn volgende flesjes leeggedronken :roll: , wel sorry hadden ze in de kliniek ook wel moeten weten dan he :twisted:
dus ge kunt u wel voorstellen zeker bij de 2e , als ze zeiden dak nie mocht omdat zij het zogezegd beter kunnen, wat nen preek dat die toen gevangen heeft van mij ? :oops: :lol: :evil:
Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor Spotje » 14 maart 2010, 12:35

:lol: ik zie het al helemaal voor me
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor g&f&s » 14 maart 2010, 13:24

Schorpioentje73 schreef:ja maar ik geef geen BV he, en een flesje geven mocht nie de eerste dag :roll: , vond dat al nie kunnen
zogezegd omdat sommige niet goed drinken
wel nee Shayenzo was idd ne moeilijke, en verpleegster komt dan met het flesje, en zit bij u op de kamer, met de kleine op schoot flesje te geven terwijl je er als ouders moogt zitten op kijken :evil:
wel hij dronk van haar ook nie en vermagerde snel, ben na 2 dagen naar huis gegaan, vroedvrouw kwam, toonde dak zijn hoofdje wat achterover moest houden en hij heeft direct al zijn volgende flesjes leeggedronken :roll: , wel sorry hadden ze in de kliniek ook wel moeten weten dan he :twisted:
dus ge kunt u wel voorstellen zeker bij de 2e , als ze zeiden dak nie mocht omdat zij het zogezegd beter kunnen, wat nen preek dat die toen gevangen heeft van mij ? :oops: :lol: :evil:

Dat is hetzelfde met dat eerste badje hé, dat mocht ik bij Femke ook niet doen :roll: kon daar niet om lachen, maar toen was ik nog niet mondig genoeg om er iets van te durven zeggen :oops: Ik had ervaring met baby's, ook hele kleine, kleinste babysit kindje was 2 weken oud, en had stage gelopen op een materniteit. Ik vind dat ze de keuze aan de ouders moeten laten om al dan niet kindje zelf eerste badje of flesje te geven. Ze kunnen wel meehelpen om iets aan te geven ofzo, of uitleg te geven maar vind niet dat ze er mogen vanuit gaan dat zij het beter kunnen. toen ik stage liep op materniteit was ik bijna in shock omdat ik zag hoe ruw ze met die baby's omgingen tijdens het wassen en aankleden, of het is niet van porselein, maar als je daar staat als jonge onervaren moeder dan slaat je hart toch een paar keer over ze. Die waren zo precies met een pop bezig. In kliniek waar ik bevallen ben van Femke waren ze gelukkig veel voorzichtiger...

Doei
G&F&S

AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor mel » 14 maart 2010, 13:38

amai nog niet eens zelf een flesje mogen geven :roll: :twisted: , bij ons in het ziekenhuis stimuleren ze je zelfs om alles zelf te doen, de eerste dag staat er een verpleegster bij maar daarna mag je alles zelfd doen als je dat wilt, ze vragen het wel, ik ben zelfs met bed en al naar Thomas gereden toen hij bij de prematuurtjes lag om zelfs zijn fles te geven
in zo een ziekenhuis zou ik ook vlug naar huis willen hoor :evil:
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Schorpioentje73 » 14 maart 2010, 14:57

En het gaat niet alleen om 1 flesje he, is gewoon de eerste dag tot anderhalve dag zo he :evil:
zelfs van een 2e, denk wel dat je dan al weet hoe het moet :roll:
idem van die badjes, ze moeten het eerst eens "tonen" :roll:
als ze nu nog iets durven zeggen volgende keer zal ik ook nie mals zijn hoor :evil: , met een 3e peis ik wel da ik al weet hoe ik een baby in bad doe en een flesje geef :mrgreen:
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor mini » 14 maart 2010, 15:14

Ik ben ook met een KS bevallen. Was niet gepland.
En tegen dak boven was, hadden ze Fien een flesje gegeven. Oooh m'n bloed kookte toen!
Ik wou BV geven en ze hadden m'n eerste moment afgepakt. Daags nadien zeiden ze dat haar suiker ferm was gezakt. Volgens de KA was dit dan weer niet waar. :?
Ook omdat ze de eerste nacht op neonatale heeft doorgebracht omdat ik niet uit m'n bed mocht, heb ik het eerste badje enzo niet meegemaakt.
Ook hier was ik zo boos om. Maar volgens m'n man moest ik het allemaal wat relativeren en was ik gewoon van slag door de emoties. :evil:
Ik ben ne dag eerder naar huis gekomen dan gepland.
Maar mocht'k bij een volgende ook weer met KS bevallen, dan ben ik nog eerder thuis! :evil:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Schorpioentje73 » 14 maart 2010, 15:38

mini schreef:Ik ben ook met een KS bevallen. Was niet gepland.
En tegen dak boven was, hadden ze Fien een flesje gegeven. Oooh m'n bloed kookte toen!
Ik wou BV geven en ze hadden m'n eerste moment afgepakt. Daags nadien zeiden ze dat haar suiker ferm was gezakt. Volgens de KA was dit dan weer niet waar. :?
Ook omdat ze de eerste nacht op neonatale heeft doorgebracht omdat ik niet uit m'n bed mocht, heb ik het eerste badje enzo niet meegemaakt.
Ook hier was ik zo boos om. Maar volgens m'n man moest ik het allemaal wat relativeren en was ik gewoon van slag door de emoties. :evil:
Ik ben ne dag eerder naar huis gekomen dan gepland.
Maar mocht'k bij een volgende ook weer met KS bevallen, dan ben ik nog eerder thuis! :evil:

ale, ook zo goeie ervaringen precies :?
tja, eerste bad kan ik ook nie geven, door de ks, maar mijn man is er wel bij
maar een flesje kan je in je bed ook geven he, vind dat nog een verschil
en al zeker als jij dan BV wou geven, moesten ze geen flesje geven he :evil:
weet ge wa ik hier ondervind ? ge zijt geen baas over u eigen kind :cry:
Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor mini » 14 maart 2010, 15:45

Ik heb het ook al duizendmaal gezegd tegen m'n man dat'k veel vroeger naar huis kom bij een volgende.
KS ofni. Mij gaan ze daar ni langer houden dan nodig.
'k Ben sowieso al geen ziekenhuis-mens.
En mocht ik een aangenamere kamer hebben, 't zou ook al veel uitgemaakt hebben.
'k Lag net naast de kapel en één of andere waterleiding. Als de kamer naast me naar't toilet ging of de kamer boven mij. Dan hoorde je alles door de buizen lopen. :oops:

Normaal had ik eerst een andere kamer, iets meer luxe, maar iemand die voor me bevallen is, heeft die opgeëist, ze vond mijn kamer niet goed. :evil:
AfbeeldingAfbeelding
mini
Baby

Berichtdoor Schorpioentje73 » 14 maart 2010, 18:43

was da in Kortrijk Mini ? want ik hoor daar soms boffen, ale ja, der zijn meerdere klinieken daar he
van mij in Izegem
Afbeelding
Schorpioentje73
Vruchtje

Berichtdoor mini » 14 maart 2010, 18:46

st niklaas in kortrijk, meestal hoor ik mensen ook boffen over st niklaas.
Ofwel ben ik kieskeurig ofwel heb ik gewoon pech gehad ;)
AfbeeldingAfbeelding
mini
Baby

Berichtdoor EllenG » 26 maart 2010, 13:51

Hier was het een droom om onder water te bevallen, maar helaas ... is deze in het water gevallen :D :lol: Het is uiteindelijk een keizersnede geworden. Waar ik in het begin een hemels schrik voor had, maar uiteindelijk viel dat nog heel goed mee. vond het alleen niet zo leuk dat het zolang duurt vooraleer je je kindje eens goed kan vastpakken. Maar ben wel tevreden over het personeel. Had gevraagd om geen flesje te geven en ze hebben hier dan ook rekening mee gehouden. Enkel een flesje suikerwater, maar dit was dringend nodig zei de kinderarts ;) En 9 kansen op 10 zal het de volgende keer ook weer een keizersnede worden dus ... Het zal altijd een mooie droom blijven om van te dromen :D
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
EllenG
Vruchtje

Berichtdoor guup83 » 26 apr 2010, 09:34

ik ben in bad bevallen en als ik kon kiezen deed ik het direct opnieuw! Ik ben wel halfoverkop in bad gemoeten omdat Hanne er ineens snel uit wou. Ik was echt verrast hoe pijnverzachtend dat het was in bad. Je voelt de weeën komen, maar die doen geen pijn. Ik vond het moment dat Hanne werd geboren ook heel intens. Zij zwom als het ware naar mij toe en zo lagen we nog even tegen elkaar in bad. Heel intens!
guup83

Vorige

Keer terug naar De bevalling