wat aan doen?

Moderators: Sandy, Vivache

wat aan doen?

Berichtdoor Snoopie » 28 mei 2010, 09:50

Hallo,

de titel zegt het al, maar wat moet je in godsnaam aandoen tijdens een bevalling? In het ziekenhuis werken ze niet met schorten, dus je moet zelf iets meebrengen.
Het zal natuurlijk midden in de zomer zijn, en dus warm. Anders leek zo'n nachthemd me ideaal: je kan dan de knoopjes open doen als ze je baby'tje op jou willen leggen. Maar ik weet nu al dat ik zo'n lange mouwen niet zal kunnen verdragen, heb sowieso al snel te warm. Nu had ik gedacht om de mouwen eraf te knippen?
Wat deden jullie in de zomer?
Het gaat me niet om de mooie kant (want dat wordt waarschijnlijk toch weggesmeten na de bevalling), maar vooral de praktische kant, wat is er gemakkelijk?

En dan ook nog voor in het moederhuis, hadden jullie gewoon twee mooie pyjama's mee, of deden jullie overdag gewone kleren aan?

Stomme vraagjes eigenlijk, maar ik ben er toch mee bezig :D
Snoopie
Zygote

Re: wat aan doen?

Berichtdoor ilse » 28 mei 2010, 09:59

ik had voor bevalling een t-shirt bij (ruim en versleten) maar helaas geen tijd gehad om het aan te doen...
Ben in een t-shirt met lange mouwen bevallen en was wel warm maar ja op dat moment stond mijn hoofd er niet meer naar van het is warm.

In kraambed had ik zo huispakjes gekocht.
soort van joggings. handig omdat je niet weet hoe snel je buik weg is en zit losjes wat gemakkelijk is als ze komen spoelen in bed en zo.
of jogginsbroek met een simpel t-shirt erop
Afbeelding

Afbeelding
ilse
Vruchtje

Berichtdoor babz » 28 mei 2010, 10:02

Hier was het pitje winter maar had een gewone t-shirt met korte mouwen aan (was warm op de kamer) maar is dan toch operatiekleedje geworden op het laatste.
Moest 'k in de zomer moeten bevallen zou 'k een soort marcelleke (dat aansluit op het lichaam) aandoen denk 'k. Of ja, iets met knoopjes. Denk wel dat zoiets moet bestaan met korte mouwtjes.
Voor de rest had 'k tijdens de dag gemakkelijke kledij aan: pyjamabroek of andere losse broek (in de hema hadden ze van die losse en zachte flodderbroeken, zalig) met een gemakkelijk shirtje of truitje.
Had gewone kleren meegenomen voor overdag maar achteraf enkel gebruikt om naar huis te gaan. Met m'n keizersnede kon 'k nog geen knopen of ritsen verdragen die eerste dagen.
Tijdens de zomer zal dat waarschijnlijk eerder een korte gemakkelijke broek en t-shirt of topje zijn overdag. Echt gewoon wat voor jou het makkelijkst is, makkelijk zit en niet te warm is (als het een warme zomer zou worden).
Afbeelding

Afbeelding
babz
Embryo

Berichtdoor Kim » 28 mei 2010, 12:02

Bij de oudste had ik een t-shirt van m'n man aan;
Daarna 2 keer in m'n blootje (was thuis een onderwaterbevalling) :)
de laatste keer een slaapkleedje geloof ik.

De dagen erna droeg ik m'n smalste zwangerschapsbroeken of m'n ruimste gewone broeken met een leuk t-shirt op. Ik heb veel zwangerschap- en borstvoedingst-shirten, die vallen lekker los rond je buikje en zijn handig om te voeden!
Nu een jaar later draag ik ze nog steeds ;-) Ik geef nog steeds de borst, en m'n buije raakt ook niet meer weg, dus die t-shirten camoufleren wat :-))
Kim
Zwemmertje

Berichtdoor inneke » 28 mei 2010, 12:26

Ik heb een slaapkleedje (kort met spaghetti bandjes en daarover heb ik een carigan van hetzelfde met lange mouwen) voor mij is dat echt het gemakkelijkste slaapkleedje dat ik heb.
Op het moment wordt het gewassen en gedroogd en diezelfde dag meestal terug aangedaan want zit nog lekker aan en ik voel mij daar gewoon goed in!
En ik heb eigenlijk al redelijk snel gezegd dat ik daarin wil bevallen. Als ik het dan koud zou hebben/krijgen kan ik iets overaandoen en als ik het warm zou hebben kan ik dat vestje uit doen.
Voor de rest heb ik één nachtkleed welk mijn mama gedragen heeft toen ze is bevallen van mij en ga ik proberen morgen met mijn man nog een "nachtkleed" te kopen voor tijdens het verblijf in het ziekenhuis. Kan ook eventueel top met broekje ofzo worden. Ik weet het eigenlijk nog niet! hetgeen mij aanstaat en het moet natuurlijk ook gemakkelijk zijn met de borstvoeding.

Inneke
Laatst bijgewerkt door inneke op 28 mei 2010, 12:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor natalie » 28 mei 2010, 12:36

van Yves ben ik bevallen in een t-shirt en overdag had ik slaapkledij aan bij Sylvie was het ook de bedoeling om in dat t - shirt te bevallen maar wegens opname op zondagavond en geen gerief mee is het een operatiekleedje gewordenen overdag terug slaapkledij aan groetjes Natalie
natalie
Vruchtje

Berichtdoor Sandy » 28 mei 2010, 12:50

van Yana was het winter en ben ik bevallen in het bovenstuk van een pyjama (met lange mouwen)
Van Milan ben ik bevallen in de lente en had ik een topje aan.
Ik heb ze allebei gewassen en die liggen nu netjes opgeplooid in mijn kast....ik hou dat om te koesteren. Als je goed kijkt, zie je zelfs nog bloedvlekken.....*smelt*
Overdag had ik mooie (nieuwe) pyjama's aan en s'nacht had ik mijn 'oude' pyjama's aan.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Vivache » 28 mei 2010, 14:05

ik had om te bevallen een ruime t-shirt aan (I'm not deaf, I'm just ignoring you stond erop ;) )
in kliniek droeg ik dan om bv te geven een paar mooie pyama's met knopen vooraan, was gemakkelijk
Vivache
Baby

Berichtdoor mini » 28 mei 2010, 17:03

Ik had een lange losse t-shirt aan, maar is uiteindelijk ook zo'n operatieschort geworden. :roll:

Overdag had ik zo'n losse broek. Soort trainingsbroek aan met comfortabele t-shirt
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor kimberlyvdb » 28 mei 2010, 17:26

bij de twee bevallingen had ik oud en wijd t-shirt aan, hier knipten we dan stukjes af achteraf waar de baby had gelegen zodat de hond kon wennen aan de geur
overdag eigenlijk pyjama's, overdag mooie (nieuwe) met knoopjes vooraan voor de bv, s nachts oudere pyjama's ook met knoopjes
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor juffie » 28 mei 2010, 21:15

Ik ben bevallen (in december) met een kort nachtkleed met korte mouwen in t-shirtstof. Mijn moeder is er in bevallen van mijn jongste zus, het mijne had ze helaas niet meer, want dan zou ik dat gedragen hebben. En ondanks het feit dat het putje winter was, was ik erg blij met het eerder zomerse nachtkleed, want ik had het bloedheet tijdens de arbeid! Daarna droeg ik steeds een BV-t-shirt en gemakkelijk zittende broeken (soort joggingbroek) die ik tijdens de zwangerschap ook droeg.
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor Thai » 28 mei 2010, 21:31

Ik had een t-shirt mee om in te bevallen. Maar ben uiteindelijk bevallen in mijn kleren die ik aan had toen ik in het ziekenhuis kwam.
Na de bevalling droeg ik mooie nieuwe pyjama's met knoopjes aan de voorkant.
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor voetballover » 28 mei 2010, 21:36

Hier een losse t-shirt,heb bij allebei diezelfe t-shirt aangedaan,express,die t-shirt doe ik nooit weg.
Mama van schattige dochter (28/05/2006) en flinke zoon (21/04/2008).
life is like toilet paper, you're either on a roll or taking crap from some asshole
voetballover
Zygote

Berichtdoor bijou » 20 nov 2011, 20:16

Hier ligt ook een ruime t-shirt klaar om in te bevallen.
Voor te slapen heb ik een japon mee. En voor overdag een joggingbroek 3/4 en een t-shirt
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 21 nov 2011, 00:19

Vivache schreef:ik had om te bevallen een ruime t-shirt aan (I'm not deaf, I'm just ignoring you stond erop ;) )
in kliniek droeg ik dan om bv te geven een paar mooie pyama's met knopen vooraan, was gemakkelijk

:lol: die tekst! Gewoon geweldig!

Ik ben de eerste keer in een voze short van het ziekenhuis gestoken, maar wel pas nadat ze me veel hadden laten sukkelen en ik zelfs overgegeven had - hopla goeie kleren naar de knoppen ... en het was toen een hittegolf, maar kan me net herinneren welke kleren dat juist waren.
Voor de thuisbevalling had ik een ruim t-shirt maar denk dat ik dat heb uitgegooid. :mrgreen:
Ik heb nachthemden en bloesjes voorzien die handig waren om te voeden. Broeken van een pyjama verdraag ik met momenten niet en ik heb nu enkele deftige nachthemdjes aangeschaft die nog zeker van pas gaan blijven komen. ;)
Nachthemden met korte mouwen of zonder mouwen met knoopjes bestaan ook. ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor inneke » 24 nov 2011, 16:35

Ik ben in een nachtkleedje bevallen van Louis. En dat nachtkleedje zal de laatste weken van deze zwangerschap terug in het valiesje gestoken worden...
Nu wordt het nog lekker gedragen.

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor Nath » 28 nov 2011, 22:54

ik ben zo mega schaamtelijk uit mijn bed gekomen toen mn vriendin en haar vriend op bezoek waren.

was de eerste dag dat ik zelf uit mijn bed kon (keizersnede) en ik had dus die witte steunkousen aan, een boxershort van mijn man en een borstvoedings t-shirt waar mijn borsten bijna bijna uitpuilden :oops:
Ik kon mijn kamerjas niet aan doen want er hing nog een baxter aan mijn arm :roll:

Nuja, nu weet mijn vriendin die zelf nog geen kindjes heeft dat bevallen niet altijd even glamoureus is als ze op tv soms tonen :lol:
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor inneke » 29 nov 2011, 07:43

Hahaha uiteindelijk is het belangrijkste dat jij je goed voelt hè
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor ericardtje » 09 apr 2012, 08:38

hebben jullie een gewone piama genomen om te bevallen of een versleten tshirt dat je kan wegsmijten nadien?
En wat tijdens de arbeid? Kan/mag je dan nog een piama of broek dragen of wordt dat standaard allemaal al uitgesmeten tijdens je arbeid?

Ik lig namelijk meestal het comfortabelst met een onderbroekje en short of broek aan ... :oops:
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor molly » 09 apr 2012, 09:26

Ik had zo'n zomerslaapkleedje aan en een boxershortje. Eens de arbeid goed gevorderd was, werd dat volgens ik mij nog kan herinneren wel uitgezwierd...
Ik ken een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent,
een woord waarmee ik zeggen wil,
dat jij de liefste bent!
molly
Blastocyste

Volgende

Keer terug naar De bevalling