kleine twijfel

Moderators: Sandy, Vivache

kleine twijfel

Berichtdoor Ingetjeuh » 19 jun 2011, 20:10

hoi iedereen, ik had gezien dat er al een topic was over thuisbevallingen maar ik zag ook dat dit al een tijdje geleden is.

Aangezien ik het moeilijk heb gehad (babyblues zo'n beetje en ik had het moeilijk om mijn man te moeten missen) in het ziekenhuis na mijn 2 vorige bevallingen, ben ik aan het twijfelen om thuis te bevallen. natuurlijk, in het ziekenhuis als er iets is zijn ze er direct bij (ook na de bevalling) en zijn er niet constant 2 duiveltjes die mijn aandacht ook vragen, maar langs de andere kant ben ik thuis in een vertrouwde omgeving en moet ik mijn man niet missen... ja allicht ik weet het niet goed. ik ga het hier bij de volgende afspraak ook eens met de gynea over hebben. mijn man is er langs de ene kant voor, maar langs de andere kant heeft hij toch ook liever dat ik in het ziekenhuis beval...

allesinds wil ik jullie dus vragen om zowat pro's en contra's te geven zoda'k mijn besluit kan nemen op meningen van meerdere mensen.
ik moet wel zeggen dat beide bevallingen heel goed zijn verlopen zonder verdoving, ze hebben enkel mijn vliezen moeten breken bij allebei, maar voor derest ging het allemaal heel vlot.

alvast bedankt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Re: kleine twijfel

Berichtdoor mini » 19 jun 2011, 20:16

Je kan eventueel poliklinisch bevallen? ;)
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Olijfje » 19 jun 2011, 20:43

Idd, dat wou ik ook suggereren. ;) Is een mooi compromis he.
Afbeelding
*28*25*27*28*26*27*27*27*27*26*31*28*23??*29*
Olijfje
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 19 jun 2011, 21:03

Ik ben van Femke in kliniek bevallen en van sitske,thuis en moet zeggen dat ik met sitske toch een mooiere ervaring had, ik woon op nog geen 10 minuten van 3 verschillende ziekenhuizen en je vv weet ook wel wanneer ze er naartoe moet hoor. Het kan ook in kliniek gebeuren dat er iets misloopt, maar als je thuis bevalt kan de vv ook zuurstof geven, want ik had dat ook in huis bij m'n bevalling.

In kliniek hebben ze ook mijn water gebroken en heb toen wel meer pijn gehad, omdat ik dan op rug moest liggen, doordat Femke haar hartslag naar beneden was gedoken door snelle verlies van veel vruchtwater en mocht ook niet in het bevalbad tot ik op halve cm van volledige ontsluiting zat, wat me ook stoorde want eens in het bad was de ergste pijn ook weg.

Hier thuis zat ik gewoon hele dag op zitbal die ik 's middags nog zelf haalde bij de vv die achter hoek woont. En eigenlijk tijdens m'n weeën niet echt pijn ervaren, volgens m'n beste vriendin die erbij was heb ik geen echte weeën gehad :lol:

Toen het pijnlijk werd en ik het tijd vond om in bad te stappen had ik direct persweeen bij het in bad,stappen en nog geen kwartiertje later was sitske er al, mijn vliezen zijn ook pas gebroken bij het in bad stappen. De vv was ook maar net op tijd, omdat ik niet eender het gevoel had,dat ik ze al nodig had... Ze zei nadien wel dat ik sneller had mogen bellen, ze had me 's middags nog wel gezien, maar echt had echt niet het gevoel dat ik al zo ver zat, pas bij het in bad stappen en het voelen van de persweeen vond ik het nodig.

Ik vond dat echt een super ervaring, want was klein beetje ges beuren maar mocht kiezen voor hechten of niet en met dat niet te doen, had ik nadien ook veel minder last en dag later stond ik al op straat met de buren de praten :mrgreen: Femke was 's morgens naar haar vader vertrokken en is dan uurtje eender thuis gekomen om haar kleine zus te zien. Bij veel mensen is,het ook 's nachts hè wanneer hun andere kindjes slapen.

Poliklinisch is ook een optie, fan ben je dag zelf of dagje later alweer thuis, hangt van je bevalling af,en ook hoe,laat je bent bevallen...

En als,je al 2 goeie bevallingen hebt gehad is kans groot dat bij 3 de ook alles goed gaat, een vv stuurt je echt wel door bij minste twijfel.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor anneliefje » 19 jun 2011, 21:36

Ik ben bij Elias Poliklinisch bevallen. 's Morgens om 7u45 binnen (monitor en ondertussen ook weeën begonnen), 11u07 bevallen en om 19u45 zaten we met zn allen in de auto naar huis :) Ik vond het super!!
Mijn schoonzus is van haar 2e thuisbevallen en vond dat ook een fantastische ervaring.
Mama van Linus, 6 jaar en Elias, 3 jaar.
Lid sinds november 2005. Actieve lezer, iets passievere reactie-gever ;-)
anneliefje
Vruchtje

Berichtdoor Spooky » 20 jun 2011, 07:06

Ik ben van Ylian ook polyklinisch bevallen, wel met 1 nachtje overnachting...
Om 6u22 bevallen en de volgende ochtend om 11u naar huis.
Spooky
Embryo

Berichtdoor Vivache » 20 jun 2011, 07:42

m'n zus ook twee keer
ze had wel dat middel tegen streptokokken en moest daarom altijd een dag extra blijven (controle of het kindje niks 'gevangen' had)
Vivache
Baby

Berichtdoor ElLoLa » 20 jun 2011, 08:51

Hier ook 3 van de 4 keer polyklinisch bevallen, 1 nachtje gebleven.
ElLoLa
Blastocyste

Keer terug naar De bevalling