1e was een KS, 2e zou natuurlijk kunnen verlopen

Moderators: Sandy, Vivache

Re: 1e was een KS, 2e zou natuurlijk kunnen verlopen

Berichtdoor verena » 17 jan 2013, 22:11

EEE schreef:uiteraard.. ik had me er eigenlijk al een beetje op verhoopt om natuurlijk te kunnen bevallen..
maar nu ik al die reacties hierboven lees.
Een vraag voor volgende keer! Want ik zou niets liever willen dan natuurlijk bevallen.. voor het herstel, maar ook om gewoon meer te kunnen doen dan met een ks... met een ks ni uit de voeten kunnen is gewoon ni leuk voor mn oudste..! En dan zolang in't ziekenhuis blijven... en ik wil eigenlijk ook wel weten hoe een natuurlijke bevalling aanvoelt... want ik denk dat het een héél andere ervaring is.. veel intenser dan met een ks... mss hoop ik wel een beetje te hard :?

mijn gyn die sprak van een 70 kans natuurlijk en 30 procent kans ks
houd wel een ks in gedachten maar focus u niet op een ks ik heb gewoon mijn lichaam gevolgd en de nacht voor ik binnenmoest voor mijn inleiding ( madam wou nog niet)
zijn de weeen vanzelf begonnen de nacht van 24 op 25 mei ;)

heb bijna niks van hulp nodig gehad

succes
Louise Marie 6 maart 2007 om 14u17 48cm groot en 3kg15 zwaar
Helena 25 Mei 2011 om 15u28 50 cm groot en 3kg250 zwaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
verena
Zygote

Berichtdoor emi » 26 jan 2013, 15:50

Mijn eerste was een Ks omwille van stuit en de 2e was een gewone bevalling. Inleiden mocht wel niet door de kans op teveel druk op het litteken.
Ik ben uiteindelijk een week overtijd gegaan en alles is normaal op gang gekomen. Mijn gyn wist dat ik erg opzag tegen een 2e ks en liet me rustig over tijd gaan. Na 10 dagen over tijd zou ik wel elke dag aan de monitor moeten gaan liggen om alles in het oog te houden. Hij zei dat we zo gerust tot 3 weken over tijd konden gaan. Gelukkig is het niet zo ver moeten komen.
emi
Eicelletje

Berichtdoor EEE » 01 feb 2013, 14:25

Terug van de gynaecoloog,
en die ziet geen enkel probleem om natuurlijk te bevallen.
voorwaarden zijn wel.. dat het kindje zelf zakt en wil komen.. inleiden doen ze niet omdat ze geen kunstmatige weeën willen opwekken omdat dat niet goed zou zijn voor het litteken.
En als je epidurale neemt dan steken ze een sonde voor je urine om te kijken of die normaal van kleur blijft, als er bv bloed in zou zitten weten ze dat er iets niet klopt met je litteken.
Maar de kans is miniem dat een litteken zou scheuren.
Hier zal het dus afhangen.. daalt ze van zichzelf in en krijg ik natuurlijk weeën en ook nog van de bekkenmetingen die nog moeten gebeuren binnenkort,
omdat ze dat zeker willen weten omdat die vorige stuitligging ook daardoor zou kunnen veroorzaakt zijn.

2 keer keizersnede = niet meer natuurlijk bevallen omdat dat weefsel daar dan te zwak zou zijn.

We wachten dus in volle spanning af :)
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor Mam Me-Time » 20 feb 2013, 18:03

Een 'natuurlijke' bevalling is niet altijd mooier dan een geplande keizersnee, EEE.
Ik hoop dat je dit ooit zelf mag vergelijken maar je kan een geplande keizersnee ook heel intens beleven terwijl je bij een natuurlijke bevalling ook zo met pijn kan bezig zijn dat het gebeuren in een soort 'roes' voorbij gaat. Ik zeg kan en kan. Niet dat het zo is. Ik wil je alleen behoeden voor te erge teleurstelling. Dat is echt nergens voor nodig.
Mam Me-Time
Eicelletje

Berichtdoor ericardtje » 20 feb 2013, 18:22

Hier eerste keer ks gekregen wegens stuitligging en nu, vier jaar later natuurlijk mogen bevallen van ons Marieke. En eerlijk? Ik zou onmiddellijk opnieuw voor een natuurlijke bevalling gaan ook al was onze ks zeer intens en mooi ook! Maar het herstel verloopt veel vlotter ten eerste en je baart je kind echt zelf hé! En dat is een ongelofelijk mooi iets! Ik wens het iedereen toe!
Hier dezelfde voorwaarden om natuurlijk te bevallen: geen inleiding. Ik heb ondanks de eerdere ks toch tijdens de arbeid lichte weeopwekkers bijgekregen omdat heel het zaakje dreigde stil te vallen...dus mits goede omstandigheden en goede begeleiding kan er heel veel hoor om natuurlijk te bevallen na een ks...;-) Ga ervoor meid!
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor verena » 20 feb 2013, 19:25

ericardtje schreef:Hier eerste keer ks gekregen wegens stuitligging en nu, vier jaar later natuurlijk mogen bevallen van ons Marieke. En eerlijk? Ik zou onmiddellijk opnieuw voor een natuurlijke bevalling gaan ook al was onze ks zeer intens en mooi ook! Maar het herstel verloopt veel vlotter ten eerste en je baart je kind echt zelf hé! En dat is een ongelofelijk mooi iets! Ik wens het iedereen toe!
Hier dezelfde voorwaarden om natuurlijk te bevallen: geen inleiding. Ik heb ondanks de eerdere ks toch tijdens de arbeid lichte weeopwekkers bijgekregen omdat heel het zaakje dreigde stil te vallen...dus mits goede omstandigheden en goede begeleiding kan er heel veel hoor om natuurlijk te bevallen na een ks...;-) Ga ervoor meid!

ik kan het niet mooier zeggen ;)
Louise Marie 6 maart 2007 om 14u17 48cm groot en 3kg15 zwaar
Helena 25 Mei 2011 om 15u28 50 cm groot en 3kg250 zwaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
verena
Zygote

Berichtdoor EEE » 20 feb 2013, 21:51

Dat gevoel heb ik dus ook he.
Ik heb die geplande keizersnede niet slecht ervaren maar een natuurlijke bevalling lijkt me toch anders.
En ook het herstel, weet je bij een eerste kindje is er enkel dat babytje dat verzorging vraagt, maar nu loopt hier reeds een kleuterke rond van 4 en die wil ook haar portie aandacht en de pijn die ik had tijdens het herstel was niet te onderschatten na die ks....
Vandaag na controle blijkt dat ze begint in te dalen en dat het normaal wel natuurlijk zou moeten kunnen lukken.
Mijn gynaecoloog ziet het allesinds volledig zitten om voor de natuurlijke bevalling te gaan.
Ze zei ik kan u dat 100% garanderen maar het ziet er voorlopig heel goed uit.
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor aquake » 22 feb 2013, 16:50

Ik duim alleszins dat het lukt!
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor Winter » 20 maart 2013, 14:51

hoi,
hier 2 keer spoedkeizersnede gehad. de 2e mooi over de 1e gesneden. mooi genezen ook.
de ween waren bij beide heel heftig... succes
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor Sandy » 20 maart 2013, 20:28

Ondertussen weten we hoe het afliep hé! ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor EEE » 20 maart 2013, 21:05

Idd het kan dus wel degelijk ! En ik ben blij dat ik beide heb ervaren.
Ik heb nu een mooi vergelijk ;)
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor robjexx » 07 jun 2013, 09:35

bedoel je met natuurlijke bevalling ook een bevalling zonder medicatie?
''I've been through it all, baby, I'm mother courage'' - Elizabeth Taylor
robjexx
Eicelletje

Berichtdoor EEE » 07 jun 2013, 16:33

Gewoon algemeen via de normale weg en niet via het babyluik ;)
Epidurale beslis je op de moment zelf e
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Vorige

Keer terug naar De bevalling