Geboortelijst bij dreamland

Moderators: Biomam, g&f&s

Re: Geboortelijst bij dreamland

Berichtdoor juffie » 15 jan 2012, 21:05

De lijst blijft minimum 2 maanden na de geboorte liggen. Normaal gezien bellen ze je dan eens om te vragen of je langs wilt komen om de lijst af te sluiten.
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 15 jan 2012, 21:10

Dat zou dan mooi uitkomen. :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor nonijn » 15 jan 2012, 22:55

Warre is van 27 april en is pas bij ons ergens eind juli afgesloten :oops:
De lijst hadden we nog niet kunnen afsluiten omdat er iets bleef openstaan (iets nog niet betaald dat gekozen werd) en er moest nog altijd thuislevering gebeuren van de meubeltjes en was pas iets voor augustus ofzo. En zolang die thuislevering blijkbaar niet gebeurd was, konden ze die dus niet afsluiten. En kast wilden we betalen met de bon die we kregen na het afsluiten van de lijst, maar dat lukte dus niet omdat ze eerst moesten leveren. uiteindelijk hebben we het dan opgelost door de kast in de winkel te laten toekomen, de rest thuis te laten leveren. En toen konden we de lijst eindelijk afsluiten en de kast ermee betalen.

uiteindelijk hebben ze niet moeilijk gedaan hoor. Ze moeten er gewoon een termijn op plakken.
nonijn
Zygote

Berichtdoor bioMam » 18 jan 2012, 20:21

Keigoed dat ik die tipS hier had gelezen want er stond net iets in promo dat een paar dagen geleden nog zowat 7€ duurder was en het kunnen kleine beetjes zijn die maar weer helpen: ikheb het er snel afgegooid en aan de nieuwe prijs weer toegevoegd. :mrgreen:
bioMam
Embryo

Berichtdoor bioMam » 06 maart 2012, 19:25

Effe inplakken uit mijn andere topic:

Ik heb daarstraks eens gebeld met mijn vragenlijst en het is zo dat je bij Dreamland / Dreambaby / Colruyt dus alleen nog dingen voor de baby op de geboortelijst kan zetten dus we gaan voor Runar zijn lentefeest een aparte lijst moeten aanleggen en dat is dan maar met een voordeel van 5% ipv 10% zoals bij de geboortelijst en als ik reserve-onderdelen koop - zoals degene (siliconen stukken) die ik nu dus wil bestellen voor de handkolf - dan kan je die wel in je winkel laten leveren, maar die tellen ook niet mee voor de lijst :roll: maar och, zoveel kost het nu ook weer niet - al waren ze vroeger gewoon gratis tot Philips de hele lijn van Avent overnam. Ik weet nog dat we bij Runar voor de nieuwe siliconenstukken voor diezelfde handkolf enkel verzendingskosten (5€) moesten betalen en nu is het als ik het uitreken voor identiek dezelfde bestelling wel iets van een 19€ en gut ja, 10% daarvan is nog geen 2€ dus dat overleven we wel. ;)
bioMam
Embryo

Berichtdoor Winter » 08 maart 2012, 19:29

verena schreef:Hallo iedereen

ik heb een geboortelijst bij dreamland aangelegd nu heb ik nog een aantal vraagjes

ik las daarjuist bij veel gestelde vragen dat als je een geschenk vb een autostoel van meer of 50 euro in schijven deelt
en dan iemand een schijf betaald je hem dan ook moet aankopen (in de winkel beweren ze van niet)

hoe was dit bij jullie en hebben goede of minder goede ervaringen waar ik rekening moet houden

Alvast bedankt

groetjes verena

Hoi,
Hier ook 2 x de geboortelijst in dreamland gelegd en een aantal dingen in schijven opgedeeld.
Je hoeft idd de onbetaalde schijven niet te betalen.
De waarde van je artikel (dat dus niet helemaal betaald werd door je bezoekers) kan je in waardebon's krijgen.
zo doe jij er geen verlies aan maar weet de winkel ergens wel dat je de waardebons nog wel es zal inruilen mss voor iets anders...
Gr
Afbeelding

Afbeelding
Winter
Zygote

Berichtdoor mini » 08 maart 2012, 19:50

Amaai, dan is er in 8 maand toch veel veranderd. :?
Want ik heb er spullen mogen opzetten voor Fien. Wel spijtig natuurlijk.
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor ericardtje » 09 maart 2012, 09:23

dat is dus de reden waarom ik toch niet bij dreambaby gegaan ben...wij hebben hem nu liggen bij paradisio, principe is grotendeels zelfde als bij dreambaby maar daar mag je er wel andere spullen opzetten of met je waardebons "niet-babyspullen" aankopen in de winkel (ze hebben ook tuinmeubelafdeling en kantoorartikelen...) ;-)
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor Thai » 09 maart 2012, 09:28

Amai, ja dan is er veel veranderd. Ik had ook nog anders spul op de lijst gezet voor Lana. En naderhand met mijn waardebons is er de sinterklaas mee gekocht voor de kids.
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor marijke77 » 09 maart 2012, 12:05

Volgens mij is het een beetje afhankelijk van waar je je lijst legt bij dreambaby. Toen wij informeerden zeiden ze dat het in principe niet mocht om spulletjes voor een ouder kindje op de lijst te zetten, maar dat ze het toch toestonden. Zo mochten we eenmalig 1 karretje vullen bij dreamland en dat werd dan mee op de lijst gezet en geleverd bij dreambaby. Maar ja, het kan natuurlijk altijd dat dat weer volledig veranderd is. En het feit dat dat in Gent nog steeds zou worden toegestaan, veranderd natuurlijk niets aan jouw situatie hé. Gelukkig kun je toch nog een heel aantal dingen op de lentelijst zetten.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor bioMam » 09 maart 2012, 13:21

Goh ja, het was die van de advieslijn die dat zei toen ik belde ivm wat vragen en die onrdelen voor de kolf, maar ik kan in de winkel zelf natuurlijk ook wle eens proberen te polsen - maar er geraken :roll: met al die afspraken hier tegenwoordig, pfff.
bioMam
Embryo

Berichtdoor marijke77 » 09 maart 2012, 13:59

En heb je het rechtstreekse nummer van de winkel niet? Anders kan je een keer naar daar bellen? Een nee heb je al en een ja kan je krijgen. 't Is toch een verschil hé 10% tegenover 5%
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor Ingetjeuh » 10 maart 2012, 17:31

Hier is de geboortelijst tot na de babyborrel blijven liggen. ongeveer 3 maand dacht ik, ze bellen je na een bepaalde termijn op om te vragen wanneer de lijst afgesloten mag worden en dat je dan eens langs moet gaan om die af te sluiten: john is geboren 1 november, 22 januari babyborrel en ben pas begin februari de lijst gaan afsluiten. Ik vind dat ze zeer flexibel zijn en dat ze veel moeite doen, alleen gelijk met kerst had ik voor john zo kerstbody's via internet op de lijst bijgezet maat 62 en aangezien hij da al droeg van bij de geboorte wou mijn ma die een maat groter meenemen en dat wouden ze niet doen. ookal zei mijn ma da ze mijn ma was en dat john ne grote baby was. maar voor derest heel content. ik heb een bon gehad van 70 euro bij het afsluiten en die is een jaar geldig dus gelijk voor binnen 2 weken is die handig met tim zijn verjaardag :D en waarschijnlijk ook voor john en renske hun verjaardag :D
Maar ik zou daar opnieuw gaan, overzichtelijk via internet, ruime keuze, flexibel (ge past aan wanneer ge maar wilt) ook met de aanbiedingen en geen aankoopverplichting... ik ben daar wel content van (maar het zal zeker niet meer voor een geboortelijst zijn ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ingetjeuh
Zwemmertje

Berichtdoor bioMam » 10 maart 2012, 17:35

marijke77 schreef:En heb je het rechtstreekse nummer van de winkel niet? Anders kan je een keer naar daar bellen? Een nee heb je al en een ja kan je krijgen. 't Is toch een verschil hé 10% tegenover 5%

Ik kan eens polsen en heb nu eindelijk een rechtstreeks nummer ja, maar zou er nog eens willen geraken ook ... en als het dan niet kan voor R dan ineens een aparte lentefeestlijst doen.

O ja, de onderdelen voor mijn borstkolf zijn besteld: nog een mail van de advieslijk gehad waarin ze bevestigden dat ze me laten weten wanneer ze in onze winkel zijn.
bioMam
Embryo

Berichtdoor bioMam » 17 maart 2012, 19:53

Het mocht dus niet mee op de geboortelijst. sterker nog: je kind moet zelf het karretje vullen en je mag maar eenmalig rondgaan en dan de lijst leggen dus kan je nadien niks aanpassen of zo en je kan dat lentelijstje ook niet online beheren of zo ... Ik ontdekte net dat de lentefeestlijstvoorwaarden toch wel interessanter zijn dus die Dreamland-lijst zal het toch niet worden en al zeker nu ik weet dat je die niet eens zoals de geboortelijst kan beheren ...

Ik vond ze eigenlijk behoorlijk kortaf en ze konden maar weinig info geven :roll: en dan nog iets ivm de geboortelijst: ik zie online enkel "leveringsdatum ongekend" bij een aantal artikels en als ik die dan wil weten dan moet ik dat daar persoonlijk navragen per artikel dat ik wil nazien en dan kan ze dat in de computer zien en ik heb het nu voor enkele dingen zoals mijn luierkussen gevraagd en dat was dan 27/4 pas :o en ik ben al serieus aan het denken dat als ze dat dan niet op tijd hebben, ze het kunnen opstoven en dan koop ik er gewoon terug eentje bij de Hema hoor. Man toch. OK, er is (gelukkig) geen aankoopverplichting is goed, maar al wat je navraagt daar krijg je amper deftige info over en dan zal het er maar pas anderhalve week voor mijn uitgerekende datum zijn?? :o Dan moet ik al niet te vroeg bevallen hè. enfin, als het wel zo zou zijn dan kan A maar baar de Hema fietsen om een andere luierkussen.

Soit, het was mijn dag duidelijk niet vandaag. :?
bioMam
Embryo

Berichtdoor verena » 17 maart 2012, 22:39

bioke
tipke koop u luierkussen in de ikea supperdingen echt waar ;)

en voor de rest niet stressen meideke een geboortelijst hoor je happy van te worden ;)

Succes nog
Louise Marie 6 maart 2007 om 14u17 48cm groot en 3kg15 zwaar
Helena 25 Mei 2011 om 15u28 50 cm groot en 3kg250 zwaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
verena
Zygote

Berichtdoor bioMam » 18 maart 2012, 09:32

Goh, mijn mama koopt het luierkussen en ze wou me al een ander (dubbel zo duur en helemaal niet praktischer, maar dat zien ze niet hè) proberen aan te smeren :roll: maar ik heb mijne kop nu op dat ene gezet en goh dat van IKEA zo hadden wij er eentje voor op de kamer (= andere verdieping) bij R en ik vond dat toch niet zo goed als mijn Hema-kussen omdat ik die schuinere randen voor wriemelmansje R echt wel nodig had.

Er staat ook vanalles op de lijst waarvan ik denk dat als ik het niet krijg het daar dan gaat blijven hoor: zou plezant zijn om te hebben, maar ik heb zeker de voorkerusitems goed aangeduid - al verander ik daar nog wel eens in, maar sommige dingen daar wil ik echt wel zeker van zijn dat ik ze krijg. :)
bioMam
Embryo

Berichtdoor verena » 18 maart 2012, 10:22

wat heb je erop gezet en niet echt van plan om het aan te schaffen :)
bij ons was het vb een hoes om over de autozetel te leggen waar de autostoel opstaat
nooit gekregen niet gekocht en nog niet gemist :)
Louise Marie 6 maart 2007 om 14u17 48cm groot en 3kg15 zwaar
Helena 25 Mei 2011 om 15u28 50 cm groot en 3kg250 zwaar
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
verena
Zygote

Berichtdoor bioMam » 18 maart 2012, 11:06

Bwa vanalles eigenlijk: ik ga er echt niet rouwig om zijn als er een aantal dingen niet genomen zijn zoals wat nieuwe lakentjes en slabben (OK, ik wil er wel een aantal, maar als ze niet gegeven worden dan ga ik die niet - of toch niet allemaal - nemen) en de badthermometer op batterijen bijvoorbeeld! Ik heb nog een gewone en weet van bij R dat die op batterijtjes geweldig tof zijn, maar als ht gaat om de kosten te drukken dan kan ik die wel missen. Een voetje voor de doorgekregen tummytub is ook zoiets dat ik wel plezant, maar niet noodzakelijk vind. Ah ja en zo een sangenic hebben we er nu ook opgezet, maar de vorige keren nooit gehad dus zonder gaan we zeker niet dood. ;) ik heb ook handdoekencapes en washandjes liggen en nog doorgekregen, maar er toch wat nieuwe bij opgezet en zou het plezant vinden om er enkele bij te hebben, maar als we ze niet krijgen en de dringende dingen moeten eerst dan weten we wat kiezen of laten hè.
Soit, ik kan beter zeggen wat ik zeker wel wil: de hangmat voor de fietskar, de voetenzak (paarse Lodger bunker), schuine kussens (eentje voor de wieg en eentje voor het spijlenbed), het luierkussen met enkle hoezen en ja, enkele grotere mooie slabben van Koeka heb ik ook als voorkeursding aangeduid. O ja en de babyfoon heb ik nu ook als voorkeursitem aangeduid.
bioMam
Embryo

Berichtdoor mini » 18 maart 2012, 13:23

Sangenic luieremmer? :oops:
Ik zou die toch snel switchen met een andere, ik heb er ene en na een tijdje sterft die plastic of hoe zeg je dat?
Dan breken er stukken en af en dan sluit die ni meer af.
Ni zo handig.
Ik probeer nog m'n vullingen er door te krijgen en dan ga ik me een nieuwe kopen, die korbell. :oops:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

VorigeVolgende

Keer terug naar Baby-uitzet