Zwemmen met 9-maand jonge baby

Moderators: Sandy, mini

Zwemmen met 9-maand jonge baby

Berichtdoor casey » 15 jul 2013, 20:21

Doen of niet doen? Zelf zijn we geen grote waterratten, dus 't is niet dat we het zwembad heel hard zouden missen, maar we vertrekken op reis binnenkort en daar is zowel een binnen- als buitenzwembad op het domein. Ik vermoed dat het wel met chloor zal zijn.

Zijn jullie toch al gaan zwemmen met je baby onder 1-jarige leeftijd? Schijnt niet aangeraden te zijn hé. Telt dat dan ook voor 1 à 2 keer of zou het over regelmatig zwemmen gaan? Ik twijfel toch een beetje ... En als we het zouden doen, zou jij dan kiezen voor het buitenluchtzwembad of net voor het (tropisch) binnenzwembad. Zijn ze dan niet nog gevoeliger met die vochtige lucht die daar hangt?

We waren van plan wel eens te gaan, maar nu twijfelen we dus weer :roll:
casey
Zwemmertje

Re: Zwemmen met 9-maand jonge baby

Berichtdoor juffie » 16 jul 2013, 08:46

Wij zijn met Daan vorig jaar toen hij bijna 6 maand was naar Sunparks geweest en toen is hij 2 keer in het binnenzwembad geweest (in zo'n peuterbadje met 20 cm water erin en in het grote bad als er golven waren) . Ik denk niet dat het kwaad kan om dat af en toe eens te doen. Sowieso ga je ook geen uren zwemmen met zo'n kleintje he.
AfbeeldingAfbeelding
Kaat, 26/12/2009, 50 cm en 3,400 kg

AfbeeldingAfbeelding
Daan, 07/10/2011, 54 cm en 4,520 kg
juffie
Vruchtje

Berichtdoor Sandy » 16 jul 2013, 12:23

Gewoon doen!! Dat is echt genieten voor zo'n kleintje!!
Wij gingen zwemmen met onze kids toen ze een maand of 3 waren.....toen was dat nog niet slecht hoor ;)
En je gaat ook geen 365 dagen per jaar zwemmen hé? :D
Geniet van jullie vakantie én van het zwembad!
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor beefje » 16 jul 2013, 17:03

wij zijn gaan zwemmen met onze kids vanaf dat ze 4 maanden waren (cursus babyzwemmen en daarna watergewenning). Toen was er nog geen sprake over nadelige gevolgen. Bovendien hebben veel factoren in onze omgeving waar we geen controle over hebben veel meer negatieve invloeden (uitlaatgassen, etc) maar soit ;)

hier zijn het echte waterratjes, niet bang van het water en wij vinden dat toch een voordeel, ze doen in het schooljaar elke week zwemles en dat doen ze graag. Voor ons is het belangrijk dat ze leren zwemmen en niet bang zijn in het water.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor kimberlyvdb » 16 jul 2013, 18:03

hier altijd vanaf 11-12 weken gaan zwemmen en nog nooit geen last gehad, ons meisjes zijn alle drie echte waterratjes en ook met beebje vier gaan wij snel zwemmen
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kimberlyvdb
Blastocyste

Berichtdoor annagirl » 19 jul 2013, 08:50

Wij zijn met Senne voor eerst naar center parcs geweest toen hij 5,5 maand was en hij vond het geweldig, en nog steeds!
Dus zeker doen!
Ivm buiten, zeker niet te lang, van zodra hij/zij koud krijgt, goed in de handdoek draaien, tegen je aan, zodat hij/zij snel weer opgewarmd is :D
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Berichtdoor casey » 19 jul 2013, 19:03

Ik dacht het ook zo eens te proberen, maar nu is hij net herstellende van een oorontsteking ... En ik zit met een keelontsteking ... Toffe congé :roll:
Dusja, 'k weet niet of er veel geplonsd zal worden, we zien wel ... Ben toch geen waterrat hoor! 't Zou eerder zijn voor mijn man en voor zoontje die het denk ik ook wel leuk zou vinden.
casey
Zwemmertje

Berichtdoor joachiem » 26 aug 2013, 11:00

Zeker doen! Wij zijn met Eef naar baby zwemles gegaan. Ze genoot hier altijd erg van en het was ook leuk om met andere ouders in contact te komen.
Als we op vakantie zijn gaat ze ook mee het water is. Echter niet heel de tijd. We passen er wel op dat ze het niet te koud heeft. Maar ik zou het altijd doen je zult merken dat ze er snel van gaan genieten en jij zelf natuurlijk ook!
joachiem
Eicelletje

Berichtdoor Lbk » 01 sep 2013, 18:47

Wij zijn met onze kinderen vanaf 6 maanden gegaan,Ze hebben er volgens mij toch niks aan overgehouden:)
Mijn webwinkel eens bekijken?
http://www.luxebabykleding.be
Lbk
Eicelletje

Keer terug naar Babies