Voeding en slapen

Moderators: Sandy, mini

Voeding en slapen

Berichtdoor Youcka » 25 feb 2013, 09:06

Hallo

Mijn zoontje is nu 3 maanden oud en ik heb enkele vraagjes over zijn slaap- en eetgewoonte.
De eerste 2 maanden heeft hij enorm last gehad van reflux. Na over te schakelen op goede medicatie en andere melk is dat heel fel verbeterd :) !
Hij krijgt nu Novalac AR digest. Op de doos staat dat baby's van zijn leeftijd/gewicht 5 flesjes van 180 ml/ 24u mogen drinken.
Nu drinkt hij al van zijn 2 maanden zoveel en zelfs 6 flesjes van 180 ml. Hij heeft 1 nacht doorgeslapen van 23.00u tot 6.00u. Hier waren we heel blij mee maar dit wil niet meer lukken. Hij krijgt zijn laatste fles om 22.30u maar wordt telkens rond 04.30 u wakker en dan geef ik hem 150ml die hij volledig leegdrinkt. Ik heb al geprobeerd de tijd te rekken maar dit lukt niet. Na zijn flesje valt hij meestal binnen de 3 kwartier terug in slaap tot 06.30u. Als ik nu zorg dat hij overdag zijn hoeveelheden (en zelf wat meer) binnen heeft, wordt hij 's nachts toch nog wakker om te eten.
Ik vroeg mij af of het normaal is dat hij 'zoveel' drinkt?
Met zijn gewicht zit hij net boven het gemiddelde.

Groetjes
Youcka
Eicelletje

Re: Voeding en slapen

Berichtdoor aquake » 25 feb 2013, 14:58

Ik zou daar niet teveel mee inzitten hoor. Ze gaan uit van gemiddelden hé en ze denken wss dat alle baby's al doorslapen aan 3 maanden. Jitse sliep door toen hij 5 maanden was en 't gebeurde ook dat hij boven zijn 'hoeveelheid' zat. Mss eens vragen aan K&G als je je zorgen maakt?
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor beefje » 25 feb 2013, 17:16

hier at mijn zoontje ook meer dan gemiddeld op die leeftijd. Maar hij was wel een fameus brokje ook.
Hetgeen waar je mee moet opletten is dat ze anders teveel eiwitten binnen krijgen die hun lijfje niet goed kan verwerken (of zoiets).
Maar als je kindje qua lengte en gewicht in de bovenste curve zit, zou ik er niets mee inzitten als hij een voeding meer nodig heeft.
Hier had het geen effect op zijn nachtritme.
Hij liet wel 6u tussen zijn avond voeding en ochtenvoedign (laatste voeding rond 20u à 20u30 en dan was hij er rond 3u 's nachts terug) maar daar hebben we pas rond 8 à 9 maanden verandering in gekregen.
Ik herinner me nog vrienden die toen hun kindje (een maand ouder) langskwamen en vroegen of die van ons al doorsliep. Dus ik vertelde dat hij rond 3u er nog eens was, zeiden zij fier dat die van hen doorsliep maar die kreeg nog een voeding rond middernacht en was er om 6u terug. LOL volgens mij kwam dat op hetzelfde neer, alleen dat de mijn vroeger op de avond zijn laatste fles at en dan wel 6 à 7u doorsliep. Na papje van 3u sliep hij altijd nog tot 6 à 7u hoor of later soms.
En rond 9 maanden sliep hij dus 12u aan een stuk. Dus het is allemaal kwestie van perspectief. Ik vond het handig dat zijn laatste fles rond 20u was want zo hebben we hem makkelijk in een goed avond-slaapritueel gekregen ;)

dus niet teveel zorgen maken, hijis nog klein en als hij toch 6u er tussen laat dan is hij op goede weg ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Youcka » 26 feb 2013, 09:52

Bedankt voor de reacties!

Gisterenavond heb ik hem om 21.00u in bad gedaan en daarna flesje. Rond 21.40u lag hij in zijn bedje. Hij is wakker geworden om te eten om 04.45u :D Dus dat zijn 7 uren. Hier ben ik wel heel blij mee! Alleen duurt het dan tot 06.00 eer hij weer goed slaapt (hij zit dan de hele tijd te kreunen en onrustig te zijn). Om 06.20 was hij opnieuw wakker. Daarna weer geslapen tot 08.00u. Dus het begint echt wel te beteren. Alleen vraag ik mij af waarom hij na zijn nachtflesje (150ml) zo onrustig is? Boeren gaat dan vaak moeilijk.
Youcka
Eicelletje

Berichtdoor marijke77 » 26 feb 2013, 11:23

Het grootste deel van onze vertering verloopt 's nachts. Vandaar dat kindjes met maagproblemen/krampen hier 's nachts het meeste last van hebben. Indien je het nog niet zou doen, zou ik hem 's nachts een beetje langer rechtop houden vooraleer hem in zijn bedje te leggen na zijn flesje.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Berichtdoor Youcka » 26 feb 2013, 11:41

marijke77 schreef:Het grootste deel van onze vertering verloopt 's nachts. Vandaar dat kindjes met maagproblemen/krampen hier 's nachts het meeste last van hebben. Indien je het nog niet zou doen, zou ik hem 's nachts een beetje langer rechtop houden vooraleer hem in zijn bedje te leggen na zijn flesje.

Ik houd hem ongeveer een 20 minuten rechtop. Ik vind dat persoonlijk meer dan lang genoeg omdat hij anders er een gewoonte van gaat maken om bij mij te slapen?
Youcka
Eicelletje

Berichtdoor beefje » 26 feb 2013, 12:32

Ik wiegde mijn zoontje ook terug in slaap hoor om 3u 's nachts in een donkere kamer sliep ook toen op onze kamer
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Keer terug naar Babies