tv bij onthaalmoeder?

Moderators: Sandy, mini

tv bij onthaalmoeder?

Berichtdoor vlindertje » 05 dec 2011, 20:32

Ik ben onlangs op gesprek geweest bij m'n onthaalmoeder. Alles verliep vlot, tot ik haar vroeg of ze de kinderen weleens voor de tv zette.
Ze antwoordde niet meteen dus ik wist genoeg ..

Ze zegt dat ze 's middags de kinderen voor de tv zet, omdat ze ze niet allemaal gelijk kan voeden. (ze heeft 6 kinderen om op te letten)
Toen ik vroeg hoelang ze dat deed, zei ze maximum een halfuur per dag. Maar ze kan zeggen wat ze wil natuurlijk.

Maar ik vind voor zo kleine kindjes tv toch overbodig..thuis zou ik hem ook niet voor tv zetten (mede omdat het een overload aan prikkels is) dus heb ik dat liever ook niet ergens anders.
Nuja, ze doet wat ze wil als ik het niet zie hé.

Wat vinden jullie daarvan?
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Re: tv bij onthaalmoeder?

Berichtdoor Anne83 » 05 dec 2011, 21:47

Ik zou dat persoonlijk niet echt op prijs stellen :oops:

Hou de televisie liever wat langer weg. Er zijn volgens mij ook wel andere alternatieven, hier is de televisie geïntroduceerd op 1 jaar door mijn schoonvader, en dat had ik eigenlijk liever niet gehad, maar die mens wist niet dat wij dat nog vermeden. En ja als ze het eenmaal kennen...
Afbeelding

Afbeelding
Anne83
Vruchtje

Berichtdoor Vivache » 05 dec 2011, 21:52

reken maar dat het langer is dan een half uur dan :roll:

voor mij zou het reden zijn om mijn kindje niet naar daar te zenden :oops:
Vivache
Baby

Berichtdoor Thai » 05 dec 2011, 22:31

Dat is 1 van de redenen dat Lana niet meer naar de OM ging. Er liep bij ons wel meer fout, maar de tv was 1 ervan.
Die van ons speelde wel van s'morgens tot s'avonds. Ze deed ook nooit iets met de kinderen :|
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Spotje » 05 dec 2011, 23:00

Ik zie daar weer geen graten in, laat staan een reden om mijn kindje daar weg te halen
zeker als het maar om max een half uurtje gaat.
Het kan soms een hulpmiddel zijn in dat geval van dat voeden

als die om op alle alle vlakken wel een goed gevoel brengt, zie ik daar zeker geen probleem in

die van mij doet het ook, maar is ook veel bezig met hen
knutselwerkjes maken, samen spelen, ...
mama's lieve schatten....
Afbeelding Afbeelding
Spotje
Embryo

Berichtdoor Thai » 05 dec 2011, 23:12

Hier is er wel veel fout gelopen, kleine opsomming:
-roken bij de kinderen
- heel de dag de tv op. De kids in de speelruimte en zij zat in de keuken met bezoek. Elke dag was daar bezoek!
- Lana had een stoffe luier aan en ben haar terug gaan halen met dezelfde luier aan. Haar reactie, je weet dat ik dat niet wil, dus heb ik het maar aangelaten :o
- sterkt vermoeden dat ze het niet zo nauw nam met Lana haar allergie's.
- kan zo nog wel eventjes doorgaan hoor :|
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor elien » 06 dec 2011, 06:56

Dat is inderdaad niet alleen de tv he thai, kzou ze daar ook weghalen zenne.

Toen ik onthaalmoeder was, stond mij tv heel ook regelmatig op, maar dat was dan om naar studio 100 liedjes te luisteren. De meeste kinderen keken daar niet naar, maar soms stonden we hier met zijn allen te shaken, super leuk.

's middags als de kleintjes in bed zaten, mochten de grote van mij (die niet echt meer sliepen) een filmpje kiezen. Zo konden ze ook een beetje rusten.

En wees maar zeker, kinderen die geen tv willen kijken, kijken geen tv zenne ;)
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Lizelore » 06 dec 2011, 07:13

ik vind dat het afhangt van je verdere gevoel
nu voor de tv zetten omdat je niet iedereen tegelijk kan voeden?Om is toch het huiselijke wat is er verkeerd aan om dan samen aan tafel te zitten?En moet ze echt ze allemaal helpen zijn er geen bij die al zelfstandig kunnen eten?
De om waar fen naar toe zal gaan zet de kindjes enkel 1 programma 's ochtends bij de koek voor de tv.
Ik zie daar geen problemen mee. Voor de rest houdt ze zich veel bezig met de kindjes.

Ik ben gaan kijken en de kindjes gingen direct spelen. Als ze een ganse dag tv keken zou dat niet zo zijn.

Nu als ik merk dat hij meer tv kijkt dan zal ik toch ook uitkijken naar iets anders hoor. Maar voor eventjes heb ik er geen problemen mee.
Afbeelding

Afbeelding
Lizelore
Zygote

Berichtdoor bliksem » 06 dec 2011, 08:47

Toen ik OM was, stond de tv voor de opvangkindjes eigenlijk bijna nooit op. De tv stond 's morgends en na schooltijd even op omdat mijn oudste zoon, na school, even tv keek. Wat ik wel deed, was 's middags een filmpje laten kiezen voor de grotere kinderen die geen dutje meer deden. Die keken dan rustig in de zetel naar de tv, sommigen vielen dan toch nog in slaap.

Als ik bij de OM een goed gevoel heb dan zou ik niet zo struikelen over dat tv kijken. Maar als er meerdere minpunten zijn, tja..
Afbeelding
bliksem
Zwemmertje

Berichtdoor vlindertje » 06 dec 2011, 09:58

Als ik zeker ben dat het effectief maar een halfuurtje is zou ik er niet over vallen. Maar toen ik haar dat vroeg aarzelde ze ook om te antwoorden. Ik vind het heel jammer, want ik twijfel of ik het moet geloven. Jammer genoeg zijn er niet bepaald veel onthaalmoeders om uit te kiezen.
Afbeelding
vlindertje
Vruchtje

Berichtdoor bioMam » 06 dec 2011, 10:22

Goh, enerzijds vind ik elke dag een half uur voor een baby of peuter best wel veel en ik zou dat maar niks gevonden hebben en ik had daar bij J heel strenge limieten op gezet indertijd: die mocht als peuter zo 1 of 2 korte filmpjes zien en dat was dan samen max 20 minuten en gut ja, bij de grootouders was dat al wel eens ietsje meer, maar dat was toch nooit als bezigheidstherapie. anderzijds moet ik otegeven dat ik met de komst van Runar heb ingezien dat die jongere kinderen gewoon rapper mee zijn, want tja, dien oudste mag dat dan al en dan zien die kleinere deugenieten eigenlijk mee ... En ja, nu ze groter zijn, sta ik dat wel toe dat ze filmpjes kijken tijdens het eten en dat is als slechte gewoonte gegroeid in de periode van veel ziek zijn, maar eigenlijk vinden we zelf dat we op dat vlak eens terug wat strenger moeten zijn en tja, onze rekels zijn al zoveel groter hè. Met van die kleintjes vind ik dat toch nog anders en eh, om de handen voldoende vrij te hebben met "maar" zes kotertjes??? Eerlijk gezegd vind ik dat maar een flauwe reden. De kindjes samen aan tafel zetten lijkt mij ook veel vanzelfsprekender. Ze leren dan toch gezellig samen eten en de groteren die geef je al wat dat ze zelf kunnen doen en de rest die geef je om de beurt een hapje of zo. Nu ja, er zijn zoveel onthaalmoeders die dat doen en een vriendin van me die stak ook altijd een kaarsje aan voor het eten en als iedereen klaar was dan mocht een groter kindje (elke dag een ander en natuurlijk eerlijk verdeeld om de beurt) dat kaarsje uitblazen en dat was daar altijd zo supergezellig hè. Best even een druk moment, dat wel, maar genieten ... Puur en zonder afleidende toestanden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Spooky » 06 dec 2011, 10:57

Bij onze onthaalmoeder staat de tv ook regelmatig op en dat is ver het enige minpunt. Ylian is pas interesse beginnen te tonen in tv rond 18m en dan nog,5min.
Nu kijkt al langer naar Uki ofzo maar ni zoals zijn broer die kon op 2 jaar al een volledige plopfilm zien en Yerko ging naar de creche en daar was geen tv...
Ik weet dat ze zich bezig houd met de kindjes ook en ze maakt knutselwerkjes enzo en s' middags staat de tv af. tis meestal ' smorgens.
Spooky
Embryo

Berichtdoor beefje » 06 dec 2011, 11:33

ik zie er ook geen graten in
als ik zag hoe het middaguurtje op de creche verliep (huilende baby's die nog moesten eten ofwel gedaan hadden), een hels lawaai, zou ik liever hebben dat ze mijn kind even voor TV zetten dan te laten brullen eerlijk gezegd :oops:
het moet zeker beperkt in tijd zijn en niet een hele dag door. TV is geen babysit eh?
Hier komt in de week 's morgens geen TV op, na het school wel en dan kijken ze ook of ze gaan spelen. Als de dag op school erg vermoeiend was dan vinden ze een filmpje wel leuk. In het weekend is het in principe 's morgens maximaal 1 tot 1,5u TV. Meestal de rest van de dag niet meer tenzij ze zelf vragen achter een filmpje ofzo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor annagirl » 06 dec 2011, 18:20

Senne kijkt ook soms tv op het einde van de dag in de creche. De vrijdag na de fruitpap, maken ze alles schoon, en dan gaan ze wat langer voor tv...
Ik maak er geen problemen van, zolang ze voor de rest ook genoeg aandacht geven aan de kindjes ;)

Laat je vooral leiden door je gevoel, zou ik zo zeggen!
Afbeelding
Afbeelding
annagirl
Vruchtje

Berichtdoor Sandy » 06 dec 2011, 20:36

Raar.... een creche of OM is geen plaats om tv te kijken.... :?
Ik heb dat bij mijn OM nooit geweten dat ze dat deed en het zou me heel sterk verwonderen...
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor major » 06 dec 2011, 22:51

Ik zie er ook geen graten in dat er de tv op staat. Die staat bij ons nl ook veel op. Runa beslist zelf of ze kijkt of niet en als ze kijkt, dan is het voor bumba en/of Ukkie en da's in totaal een 10-tal minuutjes. Voor de rest speelt ze veel liever. Torben zat vroeger veel liever voor de tv en ik zie er geen "onderactieve" kleuter in.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
major
Zygote

Berichtdoor jenny » 06 dec 2011, 23:59

Hier zie ik er ook ni echt veel kwaad in :? Vroeger, in de tijd van Femke, hadden ze ook tv in de crèche, net voor dutjestijd een 10min, kwestie om ze rustig te krijgen, ik vond daar nier echt slecht in

Nu is het kapot en geen geld voor een nieuw, dus doen ze zonder, maar zou er een nieuw komen, zou het me nog steeds ni storen!

Hier thuis ook ganse dagen tv op, als achtergrond muziek, want ook al kijken ze af en toe naar, spelen doen ze nog altijd liefst, maar er moet iets op de achtergrond staan, anders is het ni goed :lol: t'zou te stil zijn :lol:
Laatst bijgewerkt door jenny op 07 dec 2011, 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.
AfbeeldingAfbeelding
Femke, 40w1d bij mama, geboren op 12/02/2007 om 12h05, 3,950gr & 51cm

AfbeeldingAfbeelding
Mylo, 39w6d bij mama, geboren op 21/09/2009 om 7h07, 3,760gr & 51cm

AfbeeldingAfbeelding
Mylo is ermee gestopt, het waren fantastische momenten, bedankt lieve schat.

AfbeeldingAfbeelding
jenny
Zygote

Berichtdoor Tijger » 07 dec 2011, 14:54

In de creche doen ze dat niet bij ons, maar Lena is zot van Studio 100 en Bumba!
Als ze het beu is, dan gaat ze spelen (meestal als Bumba gedaan is of als Spring komt, dat vindt ze echt niet goed).
Maar ze kan er echt wel heel lang naar kijken ook, precies een zombie :) en dan gaat de tv ook uit hoor! Dan is het tijd voor actie!
Je moet kijken hoe jij je erbij voelt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor lovely » 07 dec 2011, 15:06

ik heb daar geen groot probleem mee dat ze af en toe tv kijken bij de dagmoeder, kzeg ni moesten ze daar niets leren en hele dagen voor de tv plakken en de dagmoeder binst koffietje aan het drinken is met vriendinnen dan zou ik dat niet zo aanvaarden, maar zo een beetje per dag neen heb ik totaal geen problemen mee, Mor ik heb echt wel een dagmoeder uit de 10000000 en weet dat ze de kinderen ni zomaar heel de dag voor de tv zal zetten en bij ons staat de tv ook regelmatig aan maar hij is dan zodanig aan het spelen dat hij zelfs geen aandacht heeft voor de tv :)
Afbeelding

Afbeelding
lovely
Zwemmertje

Berichtdoor inneke » 07 dec 2011, 16:15

Ik denk dat je daar vooral je eigen gevoel mee moet volgen.
Ik ben heel blij dat hij naar een créche gaat waar helemaal geen tv is.
Ze zingen en dansen daar ook maar dan met cd.

Louis is trouwens helemaal niet geïntereseerd in tv kijken en we hopen het zo nog even te houden...

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Volgende

Keer terug naar Babies