tut...

Moderators: Sandy, mini

tut...

Berichtdoor Voila » 06 okt 2011, 08:49

Jasmijn en de tut...een echt dilemma...

's Morgens wordt ze wakker, drinkt ze flesje, was ik haar... een groot uur à uur en half erna is ze terug moe, steek ik ze in bedje, kom ik terug naar beneden en dan begint het gevecht... tut eruit trekken, of hij valt eruit, ze steekt haar vingertjes achter de tut en floept hem eruit...zucht... we kunnen
onze klok erop zetten!

Gisteren heb ik zeker id voormiddag 20 keren naar boven moeten lopen...een tutdoekje eraan hangen is geen optie, want dan trekt ze daaraan... Ik kan ook niet bij haar id kamer blijven tot ze in slaap is, want Jozefien is beneden...

We zijn al overgeschakeld van Difrax tutjes naar Suavinex tutjes met latex speen omdat die toch beter in het mondje zouten moeten blijven zitten, maar dat is bij Jasmijntje dus niet het geval...

ik weet niet wat ik nog kan doen want 't is echt héél vervelend, zowel voor haar als voor ons!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Re: tut...

Berichtdoor g&f&s » 06 okt 2011, 09:07

Geen tut gevennofzo? Ze is,nog jong genoeg om,het,zonder,te doen hè, en mss zijnnde eerste nachten dan moeilijk daarna zal ze wel leren om zonder tut in te slapen. En anders op je tanden bijten ;) maar tut met enkel schild is,mss ook een optie ipv met een ring aan. Ik had bij Femke die van mam

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor ericardtje » 06 okt 2011, 10:11

joline heeft die tuutjes van mam ook en heel tevreden over! Waren trouwens enige tuutjes die ze wou nemen nadat die van tommee tippee van de markt werden gehaald (borstvoedingstuut van closer to nature)...en zijn tuutjes zonder ringetje dus een echte aanrader!
ericardtje
Blastocyste

Berichtdoor elien » 06 okt 2011, 10:38

ja misschien wil ze wel geen tutje? Fien heeft hier in het begin ook 5 verschillende tutjes geprobeerd, maar die spuwde ze ook altijd allemaal uit. Ze was wel altijd bezig op mijn of haar vingers te sabbelen. Zo rond een maand of 4 heeft ze dan uiteindelijk zelf haar duim gevonden en nu is het dus een duimertje. Tis altijd een beetje zoeken in het begin.
Onze yarne is een tutter en die heeft van dag 1 nen tut in zijne mond gestoken en 5 jaar later zit hij er nog steeds voor te slapen :oops:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 07 okt 2011, 11:54

Je wil niet weten hoeveel keer ik opgestaan ben om een tut in hun mond te steken.....met 10 keer zeg ik nog weinig.....
Dan vooral bij Yana, die had er erg van.....
Tja, mss eens proberen zonder tut en anders tandenbijten.....helaas ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 12:14

believe me, ze wil een tut, want als ze er geen heeft is't nog erger!!! :shock:
't rare is dat ze die er gewoon uittrekt constant.... bij Jozefien heb 'k ook massa's moeten opstaan voor haar tutje terug te geven, maar die viel er tijdens het slapen gewoon uit, bij Jasmijn is het anders: ze trekt hem er constant uit! hmmm.... :?
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor mini » 07 okt 2011, 12:42

Lore heeft de tutjes van bibi, en die kan ze ook al uittrekken.
Nuja... ze is gelukkig wel ni zo tutjes-aanhankelijk... enige 'nadeel' is dat ze dan op duim sabbelt.
't Heeft allebei z'n voor -en nadelen.
Maar ik ben ni van plan om x-aantal tutjes te proberen. ;)

Fien heeft die mam, zonder ring en ook tientallen keren mogen opstaan omdat ze haar tut kwijt was.
Tegenwoordig vind ik het een drama om +6m tut te vinden van mam, of je betaalt 7,5 euro per tut :o
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 12:51

de bibi's heb 'k es in het begin geprobeerd, maar die wou ze niet...mss nu wel...ik weet het niet...'k weet ni of het echt ad tut ligt...

Jozefien was direct weg met de bibi tutjes (en nog altijd 's nachts ;)).
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 07 okt 2011, 12:57

Ze vind dat misschien leuk?
En ze heeft dan nog het verstand niet om de tut er weer zelf in te steken.....
Mss ligt daar het probleem?
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Vivache » 07 okt 2011, 13:03

ik heb het Floris hier ook al zien doen hoor: hop handje errond (niet rond de ring maar rond heel de tut) en pllllllop
ben je zeker dat ze dan echt moe is? want Floris doet het enkel als hij wil spelen, als hij écht moe is is hij maar al te blij met zijn tutje
Vivache
Baby

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 13:10

wel, daarnet heb ik gewacht tot ze echt hééééééééééééééééél moe was, haar dan in bedje gestoken (ongeveer uurtje geleden), en ze was snel weg! maarrr half uur erna was ze daar terug! weeral die tut eruit... :shock: heb tutje teruggegeven, ben nog maar beneden, hop er weer uit! en kwaad dat ze dan is............

nu is het terug stil.... zucht....
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 07 okt 2011, 13:15

Ajaj.... :roll:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 13:22

ja, 't is de moeite zu... T blijft soms bij haar id kamer als het echt niet te doen is (meestal in het weekend als hij dus thuis is), dan zijn we met twee en is er één iemand bij Jozefien hier beneden.. maar hij is een paar keren zo nerveus naar beneden gekomen... echt niet te doen zu, tut erin, hup er weer uit, en we gaan zo maar door...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor beefje » 07 okt 2011, 13:31

ik blijf het zeggen, wij waren hier geholpen met tutlapje
ten eerste, als je dat tutlapje wat tegen die tut legt, dan floept die niet zo keiver weg en is het soms makkelijker om hem terug te happen voor je kindje.
als ze wat groter zijn, vinden ze zo hun tut ook makkelijker terug in bed
maar ja, je zei al dat dat geen optie was
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 13:48

nee idd, heb er al een tutdoekje aan gehangen en dan trekt ze dus aan dat doekje... bij Jozefien was dat ook de oplossing maar 't zijn dus twee totaal verschillende kindjes ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor bijou » 07 okt 2011, 16:07

Hier geen ervaring met tutje.
Beau heeft nooit een tutje gehad. Hij wilde het al niet in het ziekenhuis en vanaf dat we thuis waren hebben we het hem nooit meer gegeven.
Makkelijk, we hebben er geen huilconcerten voor gehad om de tut weer af te leren.

Vaak zal het wel troost bieden, maar zelf ben ik niet voor gebruik van het tutje.
Op school zie ik er soms ook kinderen voor huilen, het tutje wordt dan door de ouders afgenomen wanneer ze de schoolpoort ingaan.
Waar zijn we mee bezig dan?
Maar dat is maar mijn mening, respect voor ieders keuze daarin ;)
Afbeelding
bijou
Vruchtje

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 17:49

dat maakt mij niet uit, of ze nu een tut hebben of niet, mijn kindjes. Jozefien heeft echt wel veel gehad aan haar tutje, ze had daar echt troost van, en dan vind ik dat absoluut geen probleem, als ze er goed mee is :)
en nu heeft ze hem enkel nog 's nachts, overdag niet meer :)

Jasmijntje heeft minder haar tutje nodig, al van in het begin zo geweest, maar ze wil er wel mee inslapen anders vindt ze totaal haar slaap niet...
vanaf ze in slaap is, valt hij uit haar mondje ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 07 okt 2011, 17:59

Voila schreef:dat maakt mij niet uit, of ze nu een tut hebben of niet, mijn kindjes. Jozefien heeft echt wel veel gehad aan haar tutje, ze had daar echt troost van, en dan vind ik dat absoluut geen probleem, als ze er goed mee is :)
en nu heeft ze hem enkel nog 's nachts, overdag niet meer :)

Jasmijntje heeft minder haar tutje nodig, al van in het begin zo geweest, maar ze wil er wel mee inslapen anders vindt ze totaal haar slaap niet...
vanaf ze in slaap is, valt hij uit haar mondje ;)

Maar in een van je vorige posten schrijf je dat ze snel in slaap was met tut en er nadien van wakker werd omdat ze hem kwijt was en nu schrijf je DT hij uit mond valt eens ze slaapt... Als het enkel voor in te slapen is kan je er toch Ff bijblijven of anderzijds op tanden bijten en ze de tut terug afleren, nadien ga je het veel makkelijker hebben ze ;)

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 19:21

G&F&S, het is geen garantie dat hij er altijd uitvalt eens ze in slaap is ze, soms wel, soms niet. Meestal wel, maar dat kan ook in 't midden van de nacht zijn dus geen optie om er tot dan bij te blijven hé ;)

Het is vooral 'overdag' dat ze het probleemke heeft met de tut, 's nachts slaapt ze door van 21u tot 6u30 ;) dus 's nachts geen problemen, overdag wel! dan wordt ze idd wakker omdat ze haar tutje kwijt is.
's nachts valt hij uit haar mondje eens ze in slaap is ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Vivache » 07 okt 2011, 19:26

tja, Florisje slaapt ook maar korte dutjes hoor overdag, soms maar drie kwartier, en vaak wordt hij inderdaad wakker omdat hij zijn tut niet meer heeft
ze is nog jong hé :) dat betert wel
ik heb het hier al vaak gezegd aan J, dat dat het eerste is dat een babytje zou moeten kunnen: de tut terug in de mond steken :lol: je moet weten, de eerste drie maanden stond er hier beneden een grote kruk aan het park. Dat was dus omdat ik dan kon zitten terwijl ik constant Floris tutje terug gaf ;) Ik heb zelfs nog zitten typen hier met één hand, en met de andere de tut vast ;)
nu is het al iets beter maar ik zeg het, hij slaapt wel niet zolang omdat hij dan plots merkt dat hij de tut kwijt is

@bijou daar heb ik het idd ook niet voor. Daarom dat Pepijn zijn tut al van in het begin enkel krijgt om te slapen, net zoals Floris nu. Nog nooit problemen mee gehad dat hij ergens anders met zijn tut rondliep
Vivache
Baby

Volgende

Keer terug naar Babies