tut...

Moderators: Sandy, mini

Re: tut...

Berichtdoor mel » 07 okt 2011, 19:54

ik heb geen tips maar het is wel vervelend hé als je er s'nachts uit moet voor die tut, ik wou eigenlijk bij Thomas ook geen tut gebruiken maar Thomas lag op neonatologie de eerste drie dagen en daar hebben ze hem een tut gegeven en hij had ook enorme zuigbehoefte en kreeg geen bv dus ja maar nu krijgt hij ze enkel in bed en in de auto en dat vind hij prima, ook bij de OM moeten ze hun tut afgeven behalve de kleine babytjes.
s'nachts slaapt hij gewoon verder als hij ze kwijt is.
Noah heeft nooit kunnen zuigen op een tut en het eerste jaar was dat soms wel lastig maar nu ben ik wel blij dat hij geen tut heeft, hij valt wel nog altijd in slaap aan de borst maar dat duurt maar 10 min. :D
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 20:12

Ik vind dat nu absoluut niet zo erg dat een kindje een tut heeft :shock: das toch niet zo'n drama?
Kindjes hebben nu eenmaal een grote zuigbehoefte en als ze daarmee getroost kunnen worden...
Ik vind het wel niet kunnen dat een kind van 3 jaar (zelfs 2!) overdag nog op straat rondloopt met een tut, dat vind ik erover...

Hier heeft Jozefientje hem dus enkel nog 's nachts :)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor mel » 07 okt 2011, 20:16

nee dat is geen drama maar het is toch makkelijker als ze geen hebben vind ik nu ik kan vergelijken
Noah zuigt aan de borst dus geen tut nodig
onlangs zag ik een jongen van een jaar vijf in de winkel met zijn tut en zijn doekje :roll:
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Sandy » 07 okt 2011, 20:20

Idd, een te groot kind met een tut is geen zicht.
Milan was ze kwijt geraakt op vakantie (had geen reserve mee), hij was net 2 jaar. Hij liep er ganse dagen mee rond.
Ik dacht dat we de eerste nachten de hel gingen zien, maar nee hoor. Tut kwijt: geen probleem van Milan.....
De dag nadien vonden we ze terug, maar omdat de nacht zo goed was gegaan, heb ik ze nooit meer teruggegeven.... :mrgreen:
Binnenkort ga ik hem dat toch eens vertellen dat die gewoon in mijn kast ligt :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor mel » 07 okt 2011, 20:23

haha sandy, mijn vriend heeft Thomas ook al zonder tut in zijn bed gelegd en die is ook gewoon gaan slapen, hij vroeg er zelf niet achter maar s'andersdaags zag hij ze liggen en heeft hij ze toch maar vlug weer in zijn mond gestopt :D
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor Sandy » 07 okt 2011, 20:25

Jamaar ja, moest Milan ze de dag nadien gevonden hebben, hij was er ook weer mee vertrokken hé. Want tut verslaafd was hij wel zunne.... :roll:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Vivache » 07 okt 2011, 20:25

ik heb er zo deze zomer in de gavers zien zitten ook, zeker ouder dan Pepijn, met die tut daar half uit de mond bengelend, zand eraan, je kon ze amper verstaan als ze iets zeiden
nee... daar heb ik het niet voor
voor de rest: Pepijn heeft dus wel degelijk een tut hé, en Floris ook, maar je zal ze er dus nooit wakker mee zien ;) (of tmoet zijn dat Floris in slaap moet vallen van me natuurlijk :lol: )
Vivache
Baby

Berichtdoor mini » 07 okt 2011, 20:25

gniffel :)
Ik wou soms dat Fien er geen had. Want ze weet ze maar al te goed zitten en ze probeert hier echt toeren te doen om eraan te geraken. :?
Ze krijgt ze van mij als ze echt moe is, maar overdag probeer ik het zeker te vermijden, al hebben we hier wel een periode gekend dat ze overdag ook meer een tut had, omdat Lore er pas was en ze zag het van Lore.
Vandaag heeft ze zelfs geen gehad, ze heeft haar vingers gevonden :roll:
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 20:28

ik vind dat ook geen zicht zo'n ouder kind met een tut. Op een gegeven moment zijn ze toch aan een leeftijd dat ze het zonder moeten kunnen doen hé, vooral overdag!
Maar een baby'tje met een tutje moet kunnen vind ik...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 07 okt 2011, 20:30

Dan vind ik duimen erger.....niet in de zin van niet mooi, maar ze raken daar moeilijk vanaf hé..... :roll:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 20:35

ik ook eerlijk gezegd...en ik was een duimertje vroeger! tot m'n 5 jaar! m'n ouders hebben vanalles geprobeerd maar lukte aan geen kanten ;) totdat ik een Garfield knuffel kreeg, en 't duimen was gedaan! :D

Sandy schreef:Dan vind ik duimen erger.....niet in de zin van niet mooi, maar ze raken daar moeilijk vanaf hé..... :roll:
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 07 okt 2011, 20:37

Mijn metekindje wordt 4 jaar in december en loopt een ganse dag met de duim in haar mond....
Dan wil ze haar nageltjes gelakt en ge weet het wel hé..... :roll:
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Vivache » 07 okt 2011, 20:39

Pepijns nichtje mocht ook eerst geen tut van m'n zus
ze heeft vorig jaar (F was toen al bijna twee denk ik) uiteindelijk toch nog een tut moeten geven want het duimen 's nachts werd te erg (gelukkig niet overdag)
F moet nu nog steeds met haar handen in een washandje slapen
Vivache
Baby

Berichtdoor Voila » 07 okt 2011, 20:46

ocharme zeg...

Vivache schreef:Pepijns nichtje mocht ook eerst geen tut van m'n zus
ze heeft vorig jaar (F was toen al bijna twee denk ik) uiteindelijk toch nog een tut moeten geven want het duimen 's nachts werd te erg (gelukkig niet overdag)
F moet nu nog steeds met haar handen in een washandje slapen
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Tijger » 07 okt 2011, 20:49

Lena had ook van in het begin een grote zuigbehoefte en kreeg dus al snel een tutje.
Vooral 's nachts heeft ze het nodig en als ze moe is, als ze dan haar tutje ziet, zucht ze opgelucht! :)
Overdag proberen we het ook te beperken, maar als ze ze ziet liggen, gaat ze er naartoe.
Vaak speelt ze er ook mee. Wij hebben er hier enkele liggen, zo hebben we er zeker een reserve.
Dan kruipt ze soms met 3 tutjes rond en steekt de ene na de andere in haar mond. :)
Maar als je haar zegt: geef het tutje aan mama, dan doet ze het meteen. :)
Ik heb ook liever een tutje dan duimen.

Voila, wij hadden dat probleem ook met Lena, met daarbij ook dat ze altijd in haar oogjes wreef en dus wakker werd.
Wij hebben ze dan een tijdje ingebakerd om te slapen, zo kon ze ook niet bij de tut en was ze erg rustig.
Hopelijk vind je snel iets dat helpt.
Gelukkig slaapt ze 's nachts wel flink!
Gaat ze al naar de kribbe?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tijger
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 07 okt 2011, 21:56

Een tut is geen garantie op niet duimen ze, ik ben na men tut beginnen duimen tot m'n 15j en ben er ook vanaf geraakt. Kn zelfs iemand die tot haar 35ste heeft geduimd, Femke net hetzelfde. Tut tot ze 3 was en toen beginnen duimen. Sitske geen tut en heeft 2 vingers in de mond om in te slapen, eens in slaap valt dat er uit voor rest van nacht, zelfde ook met Femke haar duim :mrgreen:

En tandarts ziet bij geen vzn beiden dat ze duimen of met vingers slapen, ik lig er niet wakker vzn ze ooit leren ze dat af als er e klaar voor zijn ;) maar toch is duim of vingers handiger dan tut voor de nachten ;)

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor elien » 08 okt 2011, 08:35

hier wast ook geen navans zenne, ons Fien moest absoluut geen tut hebben, maar is nu een duimertje. Zo heb ik van ieder eentje :D en hoe we dat afleren zien we dan wel weer. Fien duimt ook alleen maar als ze naar boven gebracht wordt en als ze in haar bedje ligt voor in te slapen. Derest van de nacht verloopt ook zonder duim. Maar mij er niet teveel zorgen over, we zien wel!
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor beefje » 09 okt 2011, 07:14

hier merken we toch ook dat tiegan haar duim in haar mond steekt (of nog erger haar vier andere vingers) als ze moe is en we geen tut geven (tut is hier enkel voor te slapen)
het heeft nog geen dramatische vormen aangenomen maar denk als ze nog ni klaar zijn voor tut af te geven je idd kan creeëren dat ze dan beginnen te duimen.
ons tiegan steekt ook heel veel in haar mond, nu nog altijd, miatan heeft dat altijd veel minder gehad en die is dus ook makkelijk van zijn tut afgeraakt.
Ik twijfel nu om Tiegan haar tut al te laten afgeven aan de Sint want ik wil dus idd niet dat ze zou gaan duimen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor bioMam » 09 okt 2011, 08:15

Onze jongens waren zeker drie jaar en half toen ze moesten afbouwen en een tijd later stoppen en dar was serieus doorbijten, maar bij J had de juf gezegd dat we dat best zouden doen omdat zijn anders zo geode uitspraak er door begon te verslechteren en bij R was het voor de stand van zijn tandje sen ik wist dat het bij J een miserie was geweest om die tut af te schaffen - nu ja, rond 2 jaar hadden we dat ferm afgebouwd, maar na de verhuis was het plots hopeloos en moest hij die tut constant hebben (veranderingen waren toen al een groot punt) en dan werd het nadien dus een gedoe dis ik dacht R geen tut te geven, maar dat was een huilbaby en ik heb dat 4 maanden volgehouden, maar ben dan gecapituleerd en heb hem tutjes gegeven om het wat leefbaarder te houden, maar dat afleren was ook weer gedoe. Ze hebben uiteindekijk allebei hun tut voor de tutjesfee klaargelegd en er elk een sprinbal voor in de plaats gekregen, maar ik moest toch niet constant opstaan om de tut terug te geven en bij Runar hielp dat doekje van koeka ook goed om de tut in zijn bed terug te vinden en hij stak hem zelf terug. Bij Jelmer gebruikte ik nog zo een tutlintje aan een clip die je aan de kleertjes kan vastmaken, maar bij Runar riskeerde ik dat niet meer, want had het gevoel dat het gevaarlijk kon zijn.

SEg als je har in bedje legt boven en de zus is beneden, kan je dan niet iets inlassen dat je met de zus (eventueel in een aangrenzende kamer boven) kan doen zodat je in de buurt bent en rap de tut kan geven? Nu ja, misschien is dat geen optie, maar hier sliep de oudste eerst en die kreeg voorgelezen met de babybroer op mijn schoot en ik dacht zo dat je dat ook kan omdraaien en de kleinste sussen met de oudste in de buurt, maar misschien doet de grote zus dan te druk en kan de kleinste dan helemaal niet slapen? Dat is moeilijk in te schatten van hieruit, maar het is dus iets dat ik zou overwegen. :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor Sandy » 09 okt 2011, 16:08

Nog toen Yana en ik op de materniteit lagen, stak ze haar vingertjes in haar mondje. De verpleegsters zeiden dat als ik geen duimertje wou, ik de vingertjes eruit moest halen een tutje geven. En zodoende.....
Tuurlijk leren ze duimen wel af, maar geef toe: een meisje van 15 die duimt..... :|
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

VorigeVolgende

Keer terug naar Babies