Tot hoelang reflux?

Moderators: Sandy, mini

Tot hoelang reflux?

Berichtdoor Snoopie » 13 mei 2011, 08:55

Hallo iedereen,

ons mannetje had verborgen reflux, we hebben het pas na een paar maand bevestigd gekregen door de kinderarts. Maar die heeft toen geen medicatie meer voorgeschreven omdat hij zei dat het ergste achter de rug was, en tegen dat hij 6 maanden zou zijn, zou dat er wel uitgegroeid zijn.
Nu is hij dit weekend al 10 maanden :shock: , en vorige week had ik de telefoonboeken die zijn bedje wat schuin zetten, weg genomen. Ik dacht dat hij daar geen nood meer ging aan hebben. Ewout geraakt deze week heel moeilijk en al wenend in slaap, terwijl hij normaal gezien om 19u gaat slapen en binnen de 5 minuten slaapt.
Ik heb natuurlijk pas na 4 dagen beseft dat het misschien door die telefoon boeken kwam (ja kweet het, er bestaan waarschijnlijk wel elegantere manieren op het bedje wat te kantelen ;) ). Na een uurtje wenen en na mijn besef, de boeken terug gelegd, en binnen de 5 minuten sliep hij.
Hoe lang kunnen kindjes eigenlijk last hebben van reflux?
Elke dag geeft hij nog over, meestal naar de avond toe, er komt zeker altijd wat fruitpap (zelfs als het zonder appelsien is), en ook melk terug.
Veel last lijkt hij er wel niet van te hebben, behalve dus toen zijn bedje plat stond (iets waar hij overdag geen probleem mee heeft in de crèche).

Hoe lang laten jullie het bedje schuin? En is dat overgeven nog normaal, of zou ik best eens naar de kinderarts gaan?

dankjewel
Snoopie
Zygote

Re: Tot hoelang reflux?

Berichtdoor Gucci » 13 mei 2011, 09:00

bij mij waren het dikke omnibussen die er onder lagen. :D en ik heb ze eigenlijk gewoon laten liggen tot we een paar weken geleden verhuisd zijn, en Zoë is nu een jaar en 7 maanden. Ik had ook eens geprobeerd een hele tijd terug om ze weg te doen, en ze had er ook last van. dus heb ze maar gewoon teruggelegd dan. Ik weet niet precies vanaf wanneer ze er geen last meer van hebben, maar ze slaapt toch goed nu, dus tis allesinds over.
als het je niet stoort, zou ik ze laten liggen, kan nooit kwaad eh.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor kyrodu » 13 mei 2011, 09:18

Mijn zus haar oudste had verborgen reflux en die sliep op een speciaal toestel dat ze een paard noemen.
Hij sliep dus bijna rechtop.
En was doormiddel van gordels vastgegespt zodat hij er niet kon uit rollen.
Ze heeft dat moeten doen tot hij ongeveer een jaar was.
Hij stond wel onder strenge controle in het ziekenhuis omdat hij er wel extreem hard van had.
En daarvoor ook bijna 3 weken voor in het ziekenhuis gelegen had omdat hij enorme brandwonden had van het zuur dat in zijn slokdarm bleef!
Hij mocht max 1 uur per dag volledig plat liggen en nam 3 verschillende soorten medicatie + nog eens speciale melk die de appotheek moest bestellen.
Na dat jaar heeft ze hem gewoon in zijn bedje mogen leggen maar nog steeds lichtjes verhoogd.
Denk pas toen hij 2 jaar werd hij volledig plat mocht liggen.
Maar de meeste is max tot 1 jaar.
Trotse mama van Kyana (1998),Ronan (2001),Duncan (2004) en Ona (2010)!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kyrodu
Blastocyste

Berichtdoor sann » 13 mei 2011, 10:13

hier zijnt pakken laminaat dat er onder steekt :-)
en hier heeft alexander nog steeds last van teruggeven, vaak van melk, soms fruitpap en zelfs soms brood.
vroeg het me ook al af of het normaal is dat hij er nog steeds zoveel last van heeft...
Afbeelding

Afbeelding
sann
Zygote

Berichtdoor mini » 13 mei 2011, 11:29

Wij hadden van die bedblokken onder haar bed steken.
En we hebben die rond 10 maanden ook proberen weg te halen, helaas ook hetzelfde probleem.
Toen ze een jaar gepasseerd was, nogmaals geprobeerd en toen ging het beter.
Hier is het wel nooit bevestigd geweest door een KA dat ze verborgen reflux had, maar ik ben er toch vrij zeker van :roll:
Want toen een HA ons motilium voor baby's meegaf was het probleem opeens opgelost.
We gaven dit slechts enkele dagen tot we zagen dat het beter ging, wanneer ze er terug last van kreeg opnieuw een 'kuur' gegeven.
Nu is ze er gelukkig van verlost, al merk ik dat ze bepaalde dingen (net als ik) moeilijker verteerd, dus laat ik die dan ook weg.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
F. geboren op 27/11/2009 om 17u09 - 3kg810 en 52 cm
L. geboren op 11/07/2011 om 12u30 - 3kg410 en 51 cm
mini
Baby

Berichtdoor Snoopie » 13 mei 2011, 14:45

Haha, mijn telefoonboeken zijn dus niet de enige mogelijkheid :lol:
Ik wist niet eens dat zo'n bedblokken bestonden! Wel handig, en momenteel rode prijs in de dreambaby heb ik gezien, ik zal dat maar kopen, zal er al wat minder raar uit zien!

Amai, kyrodu, gelukkig is het hier zo erg niet als bij je zus haar kindje! Ocharme :( Gelukkig is het iets tijdelijks

Ok, dan zal ik nog eens twee maand wachten voor ik het nog eens probeer. Ik wil natuurlijk niet dat mijn ventje afziet!
dankuwel :D
Snoopie
Zygote

Berichtdoor Vivache » 14 mei 2011, 12:52

mijn kinderarts heeft gezegd dat bij de meeste kindjes de reflux eruit groeit tegen de leeftijd van één jaar. Vaak rond de periode dat ze beginnen stappen ook. Wij hebben de medicatie een eerste keer proberen af te bouwen op 10 maanden maar het was nog te vroeg
en daarna definitief met Zantac gestopt op 13 maanden
Sindsdien nooit meer last gehad ervan

al moet ik zeggen, sommige kindjes groeien er nooit uit...
hier achter deze computer zo'n geval :roll:
Vivache
Baby

Berichtdoor Sylvie S » 16 mei 2011, 12:35

Kjell had verborgen reflux. Wij geven wel medicatie eentje bij opstaan en eentje bij slapen (ik vergeet altijd de naam). Rond 6 maanden zijn we dan overgeschakeld op 1 pil voor 's nachts en dan ongeveer een maand later alles afgeschaft. Nu drinkt hij zelf al bambix melk ipv nan ar. Zijn bedje laten we nog schuin staan (bij ons zijn het houten balken die eronder zitten). Want als hij last heeft van slijmpjes dan geeft hij soms nog over maar pijn heeft hij er gelukkig niet meer van!
Afbeelding
Afbeelding
Sylvie S
Blastocyste

Berichtdoor Spooky » 16 mei 2011, 13:40

Wij hebben bakstenen onder zijn bedje gezet :oops:
Dit tot ongeveer 1jaar. We zijn met medicatie gestopt op ongeveer 10maanden.Maar het teruggeven is gebleven tot 16maanden ongeveer.
Hier was Ylian te dik en te groot voor een speciaal refluxkussen van het ziekenhuis.( op 3m). Dus kreeg hij prepulsid van het ziekenhuis in combi met Zantac.
Spooky
Embryo

Berichtdoor sterretje » 17 mei 2011, 08:01

wij hadden ook telefoonboeken onder de badden staan :-)

Nu,wanneer dat over is,dat scheelt van kind tot kind,denk ik.
Bij tjorven heeft het erg lag geduurd...hij was een jaar,zoiets,toen het over was.met tjorven zijn we naar de osteo geweest.

Arvid had verborgen reflux,en met hem zijn we naar een manueel therapeut geweest,en bij arvid was het over toen hij 4 maanden was.
Afbeelding
Afbeelding
sterretje
Vruchtje

Berichtdoor tima » 18 mei 2011, 08:20

Manon had ook verborgen reflux en is over gegaan na 10 maand ofzo wel verschillende sessies bij osteopaat gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
tima
Zygote

Berichtdoor marijke77 » 19 mei 2011, 09:03

Hier waren het dan weer grote houten blokken die onder het bedje zaten. Je ziet er zijn mogelijkheden genoeg om het bed te verhogen :lol:
De eerste keer hebben we de zantac proberen afbouwen op 6 maanden, maar hij begon terug veel over te geven en je zag dat hij echt wel pijn had. Daarna nog eens geprobeerd rond 9 maanden, maar ook geen succes. Rond zijn 11 maanden nog eens geprobeerd door 1X zantac weg te laten. Louis kwam in die periode in de spoed terecht en de spoedarts zei toen dat wanneer hij bij het weglaten van 1x zantac geen last ondervond, we gewoon helemaal konden stoppen. Dit hebben we dan ook gedaan. Af en toe gaf hij wel nog een keer over, maar hij had geen pijn meer. Dus hier heeft het toch een 11-tal maanden geduurd eer de reflux eruit gegroeid was.
Afbeelding Afbeelding[/url]
Afbeelding
marijke77
Zygote

Keer terug naar Babies