Tips voor tandjes poetsen?

Moderators: Sandy, mini

Tips voor tandjes poetsen?

Berichtdoor aquake » 21 dec 2010, 20:52

In het begin kon ik probleemloos Jitses tandjes poetsen, de laatste tijd is dat elke avond echter een gevecht. 'k Heb nu vanavond de truc gebruikt om mijn vinger bovenaan op zijn tandvlees te leggen zodat zijn mondje open blijft maar 'k zou eigenlijk liever hebben dat hij uit vrije wil zijn mondje opendoet, vooral omdat er nu ook vermoedelijk kiezen aan het doorbreken zijn. Als ik straks zijn hele gebit zo moet poetsen ... Wenen, lippen op elkaar klemmen ... Zijn tandvlees bloedt snel, ik gebruik op aanraden van de tandarts nochtans nu zo'n solo tandenborstel maar toch nog vaak bloeden. Mss omdat hij zich verzet? Iemand tips? 'k Heb al geprobeerd met 'aaa' te zeggen, met zelf mijn tanden te poetsen, hem mijn tanden laten poetsen ... maar zonder resultaat :(. Bedankt!
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Re: Tips voor tandjes poetsen?

Berichtdoor Thai » 21 dec 2010, 21:38

Hier ook zo'n periode gehad en heb Lana toen zelf een tandenborstel gegeven. Terwijl dat ze haar tanden aan het poetsen was probeerde ik ff mee te helpen. Het was niet zo grondig, maar ze waren tenminste "gepoetst"
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thai
Embryo

Berichtdoor Sandy » 22 dec 2010, 06:50

Naar mijn weten hebben mijn kinderen daar nooit moeilijk over gedaan, echt tips heb ik dus niet. En de tips die ik eerst wou opschrijven heb je al zelf geprobeerd......ik hoop dat het een korte fase is waar jullie doormoeten!
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor elien » 22 dec 2010, 07:22

Ik zou ook proberen om in bad een tandenborstel te geven om mee te spelen en dan eventueel met een andere borstel of dezelfde zijn tandjes te poesten.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
elien
Blastocyste

Berichtdoor Sandy » 25 dec 2010, 19:22

Hoe is het ondertussen Aquake?
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor boo » 28 dec 2010, 21:50

de enige echte tip die ik heb, is nooit iets forceren, maar daar is 't nu natuurlijk te laat voor...

hier gaat het ook soms eens wat minder, maar van eens enkele dagen wat minder grondig te poetsen krijgen ze ook niet direct gaatjes...ik zorg gewoon dat het leuk blijft, gekke bekken trekken, geluidjes maken,...en altijd, of het nu goed of slecht ging, mag ze zelf ook nog wat 'poetsen', en natuurlijk dan mama haar mond onder handen nemen. :mrgreen:
mama van een lief klein sterretje, een prachtig meisje en een stoere zoon!

Afbeelding

Afbeelding
boo
Zygote

Berichtdoor Vivache » 28 dec 2010, 22:22

ik laat Pepijn poetsen, want als we het zelf willen forceren lukt het idd niet
het zal idd niet allemaal even grondig gedaan zijn van zijn kant, maar het belangrijkste is dat ze ermee vertrouwd geraken
Vivache
Baby

Berichtdoor aquake » 02 jan 2011, 17:45

Oh, maar die truc heb ik maar één keer gebruikt hoor :wink:. 't Gaat iets beter, heb nu ontdekt dat hij heel gevoelig is voor het woordje 'flink'. Dus ja, tegen dat ik gedaan heb, heb ik zo'n miljoen keer 'flink' gezegd :lol:. 't Blijft wenen en doen maar ik kan tenminste poetsen en hij doet zijn mond wel open. Geen idee hoe goed ze effectief gepoetst zijn echter ... :?
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor VeggieRatje » 07 jan 2011, 16:24

Hier doet ze het grotendeels ook zelf hoor, en probeer tussendoor zelf wat te helpen
Afbeelding
Afbeelding[/url]
VeggieRatje
Vruchtje

Berichtdoor aquake » 07 jan 2011, 23:08

't Ging 2 dagen goed maar nu weer minder :(. Heb hem een oude tandenborstel van mij gegeven, eens kijken of het morgen beter gaat als hij ziet dat ik mijn tanden ook poets terwijl ik de zijne poets. Of zou het mss de smaak van de tandpasta zijn? Hij zat nogal gretig te zuigen op mijn tandenborstel, heb die maar afgepakt, is wel telkens goed afgespoeld maar zie dat er toch nog wat achtergebleven is ... Eens getest of ik met die tandenborstel wel kon poetsen maar 't was na 2 sec ook al lippen op elkaar.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor MamaEsther » 30 sep 2011, 08:53

hier doe ik altijd eerst zijn tandjes
en dan mag hij altijd poetsen en dat vind hij ok :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
MamaEsther
Zwemmertje

Keer terug naar Babies