Tandjes poetsen / ongewenst gedrag afleren

Moderators: Sandy, mini

Tandjes poetsen / ongewenst gedrag afleren

Berichtdoor Kattenvrouwtje » 10 jul 2011, 10:02

Hey iedereen!

Twee vraagjes ivm Febe.
Ze heeft al een tijdje twee tandjes en we laten haar sindsdien spelen met de tandenborstel, ze zit daar dan wat in haar mond mee te prutsen. Nu krijgt ze ineens bovenaan 5 tanden bij, dus wil ik graag effectief poetsen. Maar ze is nog heel klein he, dus ze kan haar mond niet spoelen na het poetsen. Poetsen jullie dus al met tandpasta, of zonder? We hebben kidstandpasta staan...

En dan, dingen afleren. De meeste dingen lukken redelijk (zaken die ze niet mag pakken, of bv. pletsen met haar pollen in de drinkbak van onze hond), maar wat ik haar niet kan afleren is "pietsen". Ze nijpt echt als je haar vasthebt. Ik heb al geprobeerd met "nee" en wegzetten. Helpt niet, ze doet het de volgende keer gewoon terug. Eergisteren heb ik geprobeerd met te doen of ik begon te wenen, maar dan is zij zo hard beginnen wenen... had er medelijden mee. En moest het nu nog werken, ok, maar nee hoor: meteen daarna pietst ze terug. Nu begint ze wel al bijna te wenen als ik "aauw" zeg, dus het heeft wel indruk gemaakt op haar, maar ze blijft het doen. Any tips?
Afbeelding
Afbeelding
Ronde 1...
Kattenvrouwtje
Zygote

Re: Tandjes poetsen / ongewenst gedrag afleren

Berichtdoor g&f&s » 10 jul 2011, 10:34

Voor het tanden poetsen, gewoon een proberen of ze het laat doen en ofwel nadien ofwel ervoor zelf laten spelen met tandenborstel. Tandpasta mag je zeker gebruiken, die tot 2j dan, die is zo gemaakt rekening houdend met inslikken en kan dus niet echt kwaad. Maar niet teveel gebruiken, een erwt groot raden ze aan.

Dat pietsen, ik zou doen zoals je bezig bent, auw zeggen en ze dan even opzij zetten, sitske die beet op die leeftijd en die moest dan op de "strafstoel'' zitten voor een minuutje, gewoon een kinderzeteltje dat apart stond. En die heeft dat wel afgeleerd zo, hoewel dat nog even heeft geduurd, maar bij haar hing dat samen met frustraties van nog niet kunnen praten...

Doei
G&D&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Re: Tandjes poetsen / ongewenst gedrag afleren

Berichtdoor aquake » 10 jul 2011, 12:18

Ik ben gewoon direct met tandpasta beginnen poetsen, van die speciale met max 500 ppm fluoride, daar moet je wel op letten dat er niet meer in zit. Spoelen kun je idd niet doen, heb dat nog gevraagd aan K&G. Ahja, welk merk gebruik je? Mocht ze het echt niet willen, kun je eens Theramed voor kids gebruiken, da's met aardbeiensmaak, is wel maar vanaf 1 jaar maar dat is ze bijna hé, dus als je het eerst even probeert met de andere ... 't Is een roze tube met een krokodil op. Jitse had ook absoluut niet graag da'k zijn tanden poetste en heb dan de tip gekregen van eens Theramed te proberen en 't gaat veel beter!
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Keer terug naar Babies