Tandenknarsen

Moderators: Sandy, mini

Tandenknarsen

Berichtdoor aquake » 25 feb 2011, 15:52

Een paar maanden geleden tandenknarste Jitse maar hij heeft dat een tijd achterwege gelaten. Nu doet hij het echter weer, hij heeft van de eerste periode al duidelijk zichtbare slijtplekken op zijn bovenste snijtanden en ook op zijn onderste maar die zijn gelukkig minder opvallend. Kan ik dat niet op de één of andere manier tegenhouden? Ik zeg wel dat hij niet mag maar ja, luisteren is niet zijn sterkste kant ... 'k Vind het zo'n zonde, hij moet nog zolang doen met die tandjes ... Ikzelf doe dat ook erg en moet daarom een nachtbeugel dragen maar voor hem zal dat wss nog niet gaan hé, hij heeft nog niet al zijn tanden en zijn mond groeit nog ... 'k Heb het al eens gezegd tegen de tandarts maar die ging er niet echt op in.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Re: Tandenknarsen

Berichtdoor Linda » 25 feb 2011, 15:56

Inderdaad, ik heb ook zo'n beugel moeten dragen en dacht daar ook meteen aan maar ja, hij is er nog wat klein voor hé.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Nath » 25 feb 2011, 16:00

Amaai, ik wist niet dat kindjes dat al van zo jong af deden.

Mijn man doet dat 's nachts en dan kan ik er niet van slapen :roll: :evil:
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor EEE » 25 feb 2011, 16:05

Elissa doet dat hier soms ook en meestal heeft ze dat in een periode waarin er een nieuw tandje doorkomt.
Ik probeer er geen belang aan te hechten want als ik er iets van zeg vindt ze dat leuk en doet ze dat met opzet
weet niet of er een manier is om het te verhelpen. mss zien dat er altijd een bijtring is?
doet hij dat altijd? ook 's nachts?
Afbeelding
Afbeelding
EEE
Blastocyste

Berichtdoor aquake » 25 feb 2011, 16:25

's Nachts weet ik niet, 'k heb het nog niet gehoord maar mss komt dat door de babyfoon. Overdag gelukkig niet constant, ineens doet hij dat en dan stopt hij weer. Maar 't moet serieus hard zijn om zo snel al slijtage te hebben denk ik, ofwel heeft hij flauwe tandjes ... Nu is er idd een tandje aan het doorkomen, de vorige keer deed hij dat geloof ik toen hij juist boven en onder twee snijtanden had.

Heb in de opvang eens een kindje gehad die dat soms ook deed maar 'k geloof niet dat die schade had aan de tandjes, toch niet dat ik me kan herinneren.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor cindyd » 25 feb 2011, 16:34

hier doet Elinka dat ook iedere nacht en soms heel luid en met dat ze al tandglazuurdefect heeft vind ik het ook niet zo leuk
maat toen ik het vermelde bij de tandartse zei ze dat er heel veel kindjes tandeknarsen en dat je daar dus niks kan aan doen :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor Boke » 25 feb 2011, 20:50

Hier doet Daantje dat ook heel vaak. De tandarts heeft ons gezegd dat dat niet erg is omdat het nog maar melktandjes zijn. Ze zullen wel afslijten en dus 'vlak' worden daar waar ze normaal wat gekarteld zijn. Onze oudste zoon deed dat vroeger ook, maar is daar toch mee gestopt op een gegeven moment. Nu is hij aan het wisselen en omdat hij niet meer tandenknarst blijven zijn nieuwe tandjes mooi.
Boke
Vruchtje

Berichtdoor aquake » 26 feb 2011, 14:20

Boke schreef:De tandarts heeft ons gezegd dat dat niet erg is omdat het nog maar melktandjes zijn.

Da's waar, maar 'k vind het toch jammer dat het nu al zo opvallend afgesleten is, hij moet er nog een paar jaar mee doen hé ...
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor Vivache » 26 feb 2011, 14:36

Pepijn heeft dat een periode heel veel gedaan, en we probeerden hem dan altijd af te leiden en zo, dat hij stopte
ik had dat toch ook niet te graag
Vivache
Baby

Keer terug naar Babies