speelhoekje

Moderators: Sandy, mini

speelhoekje

Berichtdoor Voila » 11 aug 2011, 09:18

Jozefien heeft hier haar eigen grote speelhoek in de living, aan het grote raam :)

nu vraag ik mij af, zou graag een speelhoekje voor Jasmijntje ook maken ('t is nog een beetje vroeg, maar stilletjesaan), met speelmatje en wat baby speelgoed, maar hoe doen jullie dat met meerdere kindjes?

Ik kan het nl niet bij het hoekje van Jozefientje doen, want daar liggen veel te veel spulletjes die Jasmijn in haar mondje kan steken en die gevaarlijk zijn.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Re: speelhoekje

Berichtdoor Gucci » 11 aug 2011, 09:22

heeft ze een parkje? ik zou haar voorlopig daar veel inzetten. en dan mss daarna direct bij grote zus op haar mat? tis natuurlijk te zien of ze idd veel in haar mond stopt.
Zoë heeft dat eigenlijk nooit gedaan, dingen in haar mond steken. (wss veel geluk gehad daarmee :) )
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gucci
Zygote

Berichtdoor Linda » 11 aug 2011, 09:28

Even denken ... Torben en Tarja schelen 18 maanden en hij had een bak waar de "gevaarlijke" spullen in lagen. Andere spulletjes lagen gewoon in het rond. Dus regelmatig kijken dat er niets lag dat gevaarlijk was en in de bak terugzetten. En Tarja had ook wat specifiek babyspeelgoed in haar parkje maar daar zat ze nooit veel in. Nu zijn Torben en Tarja groot genoeg om het te verstaan maar ik moet nog regelmatig zeggen dat ze dit of dat moeten opruimen omdat het gevaarlijk is voor zusje.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Linda
Blastocyste

Berichtdoor Voila » 11 aug 2011, 09:53

ja, ze heeft een park, ze ligt er af en toe in als ze wakker is (want ze slaapt enoooooooooooooorm veel tijdens de dag ;)); maar kijkt nog niet echt naar haar speelgoed ze. Maar ik weet nog dat ik Jozefien af en toe op een speelmat op de grond legde met wat speelgoed en dat vond ze wel leuk, wat afwisseling hé :)

dat van die bak is interessant Linda!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor cindyd » 11 aug 2011, 09:56

hier wel gescheiden hoekjes want barbieschoentjes en dergelijke liggen hier dikwijls int rond :roll:
voormiddag zit ze meestal in haar park maar als ze het echt uithangt :mrgreen: dan draai ik het hek dat in de winter de kachel afschermt zijn zo 6dingen aan elkaar als park zodat ze nog bij de zetels kan en op haar mat en toch afgeschermd is van de 2 andere zussen anders mag ik er constant bijzitten en het gebeurt dan nog heel veel dat de andere 2 erbij gaan zitten en spelen met de babyspullen :lol: ,zo kan ze toch bij de zetels want ze stapt al aardig rond aan de boorden ;)
en als ze nog niet kroop durfde ik haar wel op de tegels op speelmat leggen want ze kon dan niet aan de gevaarlijke prullen en de zussen wisten dat ze ervoor moesten opletten maar nu ja ze zoekt alles zelf uit en komt overal aan en trekt zich overal aan recht als ik het niet afscherm :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cindyd
Zygote

Berichtdoor Liesjeroen » 12 aug 2011, 09:15

Hier heeft Jana haar parkje met zachte speeltjes en haar speelmat op de grond.
Lore gaat ook vaak mee op de speelmat liggen als Jana erop ligt. Later mag ze mee op de puzzelmatten van haar grote zus.
Dat lukt toch tot nu toe heel goed :)
Lore is ook ontzettend lief voor haar zus !
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Berichtdoor Voila » 12 aug 2011, 11:12

en als Lore alleen is met Jana, is ze braaf? Want gisteren moet Jozefien iets gedaan hebben, want ik was efkes in de keuken en Jozefien en Jasmijn zaten samen id living, Jozefien in haar zeteltje wat naar tv ah kijken, en Jasmijn in haar relax. en plots hoor'k Jasmijn wenen, echt niet van haar gewoonte. Jozefien stond ernaast en heeft wsl iets gedaan (zoals 2 weken geleden in Jasmijn haar vinger gebeten :( ), maar ik weet niet wat...

ik betrouw ze zo nog niet samen alleen...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor beefje » 12 aug 2011, 12:54

hier diende het park om te slapen als ze wat mobieler was, hebben we het park afgebroken
ze zat niet graag gevangen daarin
dus ze speelde hier gewoon op de grond op de speelmat
broer had wel een bak speelgoed die alleen boven kwam als zus in bed lag
maar echt een apart speelhoekje hebben we niet gemaakt voor haar. Al snel speelde ze gewoon mee met het speelgoed van grote broer
en nu ook met de lego en playmobil en ze steekt toch nog wel wat in haar mond hoor maar ja, tot hiertoe nog niks ingeslikt. een kind zijn mond dient om dingen structuren te leren kennen dus enkel als het echt te klein is of ze kan het volledig in haar mond steken dan reclameer ik erop.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor Sandy » 12 aug 2011, 14:13

Ik heb ze hier ook nooit echt uit elkaar moeten houden. Het is natuurlijk wel zo dat ze niet veel schelen, dus als het voor Milan te klein was, dan meestal voor Yana ook nog.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Keer terug naar Babies