snachts slapen

Moderators: Sandy, mini

snachts slapen

Berichtdoor Winnie » 17 dec 2009, 15:15

Kyan sliep tot een paar dagen geleden in een puckababy (slaapzakje waarbij de armpjes bij in het zakje zitten). en dat ging vrij goed, er was natuurlijk wel is ne nacht bij dat hij slecht sliep en constant achter zijn tutje vroeg, maar kom we hadden eigenlijk ni te klagen. hij vroeg geen nachtvoeding meer, met een tutje was hij content. nu in die puckababy mogen ze maar slapen tot 6 maanden, dus Kyan slaapt nu in een gewone slaapzak waarbij de armpjes zich buiten de zak bevinden. de reden waarom Kyan in die puckababy sliep is omdat hij nogal een beweeglijke baby is, ook in zijn slaap. nu hebben zijn armpjes terug alle bewegingsvrijheid en beweegt hij zich echt wakker. het lijkt wel alsof die armpjes een eigen leven leiden en hem beletten om rustig te slapen.
overdag slapen lukt heel goed, maar dat is dan ook maar voor eventjes hé dat hij in zijn bedje moet. maar een ganse nacht is heel moeilijk hier! hij begint de nacht goed en slaapt zo'n 4 uur ononderbroken, maar dan wordt hij wakker en dan is het 'feest' voor zijn armpjes en handjes: tutje vastnemen en op de grond smijten, dan beginnen zeuren omdat zijn tutje verdwenen is, met zijn handjes tokkelen tegen de bedspijlen....
er wordt dus met andere woorden nadien nog heel weinig geslapen.

hebben jullie tips om hem toch wat een rustigere nacht te laten hebben? hij heeft al een vast 'gaan slapen ritueel' dus hij weet wel dat het bedtijd is. het zijn alleen die armpjes hé die hem wakker houden.

hoe slapen jullie kindjes met de armpjes 'los'?
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Re: snachts slapen

Berichtdoor Sofie » 17 dec 2009, 15:25

hangt er geen bedomranding in zijn bedje? Dat kan al voorkomen dat hij het tutje uit bed gooit.
Thilde heeft altijd 3 tutjes in haar bedje. Als ze dus een tutje kwijt is, moet ze maar een beetje rond voelen en ze vindt er wel een ander ;)

Als je hem in bed steekt, zijn lakentjes misschien goed instoppen, met zijn armpjes er in, zodat hij toch minder kan wrikkelen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sofie
Blastocyste

Berichtdoor Winnie » 17 dec 2009, 15:50

tja we zitten hier echt met een mini houdini ;) zijn armpjes gaan altijd stevig onder het lakentje, ik hou het ene armpje vast terwijl ik het andere mee onderstop want die zijn constant in beweging :roll: als ze eindelijk stilletjes onder het laken liggen, kan ik me nog ni omdraaien of ze zijn alweer 'ontsnapt' :) toen hij heel klein was sliep hij in een echte inbakerdoek, die zo een paar keer rond zijn lijfje werd gewikkeld en zelfs daar kreeg hij op de een of andere manier zijn armpjes uit los :lol:

een bedomranding hebben we niet, ik heb mij laten vertellen om dat best ni te doen in een bedje? :?
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor Sandy » 17 dec 2009, 20:52

De mijne hebben allebei een bedomranding gehad. Een tut is ook gevaarlijk hoor in bed.
Zo ben je nooit gerust.
Maar echt tips ivm de loswrinkende handjes, heb ik niet.... ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor melleke79 » 17 dec 2009, 21:28

Hier zitten we met hetzelfde probleempje selina is ook een wilde in haar bedje ze ligt altijd opeens andersom in haar bedje of de lakens/dekentjes van haar af echt heel beweeglijk .
ik geef haar een knuffel mee in haar bedje niet dat het heel veel helpt maar dan is ze een beetje afgeleid he,verder slaapt ze wel heel de nacht door zonder tut ofzo dat hebben wij uit principe haar niet aangeleerd (moeilijk om weer af te leren of als deze kwijt is oei oei )dus vandaar.
Hopelijk gaat ze op een tijd wat rustiger slapen en die van jou ook he hopelijk komt wel goed ... ;)
melleke79

Berichtdoor Winnie » 17 dec 2009, 22:05

tja dat tutje :roll:
Kyan is er eentje met een heeeeell grote zuigbehoefte. soms zuigt hij op dat tutje dat ik denk dat er niks meer van over gaat blijven. en als hij zijn tutje niet heeft, zuigt hij op zijn vingers, tenen, mamas handen, knuffels, eigenlijk alles waar hij maar aan kan geraken. ;)

we hebben Kyan vandaag iets langer wakker gehouden zodat hij goed moe was in de hoop dat hij stevig gaat slapen, we zullen zien... :?
hij ligt in een slaapzakje met lange mouwen en ik heb wantjes rond zijn handjes gedaan zodat hij zijn vingertjes niet vrij heeft om aan alles te liggen frutsen :oops:
overdag heeft hij ook al geslapen met die wantjes aan maar hij slaagt er dus iedere keer in om die uit te doen :roll:

zijn er trouwens bedomranders die niet uit stof gemaakt zijn? de reden waarom ik niet zo voor zo'n omrander te vinden ben is omdat we zoveel mogelijk 'stofmagneten' moeten vermijden. er zit astma en stofallergie in de familie...
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor Kim » 17 dec 2009, 22:44

Heb je al eens geprobeerd om de puckababy terug aan te doen en langzaam af te bouwen? Beginnen met 1 armpje vrij en een week of 2 weken later pas het 2e armpje. En dan pas terug naar een gewone slaapzak.

Jerrit is net 6 maanden en slaapt nu in het vervolg van de puckababy. De puckabag. Dit is een 4 seizoensslaapzak die toch nog wat meer de geborgenheid van een bakerslaapzak geeft omdat hij wat smaller is. De mouwen zijn ook iets smaller en er zijn wandjes aan gemaakt zodat die vingertjes niet opeens door de ring van de tut kunnen schieten. En met dit koud weer heeft Jerrit lekkere warme handjes. groot verschil met een gewone slaapzak, dan kreeg ik 's nachts ijsklopmjes tegen m'n borst :mrgreen:
Onderaan trek je de slaapzak samen zoals je de puckababy samenbind. Zo liggen de beentjes ook lekker geborgen.
Jerrit is een enorme woelwater en stampt zonder slaapzak zich altijd bloot...

wij hebben voor onze oudste zijn park ooit een kunststoffen rand gekocht. Was in hetzelfde materiaal en print dan de parklegger. Misschien dat je zoiets ook nog wel vindt voor een bedje? Ik zou alleen niet weten waar...
Kim
Zwemmertje

Berichtdoor Vivache » 18 dec 2009, 06:16

is ambetant hé
Pepijn is ook een erg beweeglijke baby, maar dan vooral zijn beentjes
zijn armpjes houdt hij stil als hij zijn knuffel vastheeft, het enige dat hij dan af en toe doet is eens met die knuffel zwaaien of voor hem houden zodat hij ernaar kan kijken
zijn beentjes, dat is een ander verhaal. Eerst een inbakerdoek gebruikt, toen dat niet meer mocht, slaapzakken hé. Erzonder werpt hij zijn beentjes op en neer, of draait hij zich op zijn buik. Zijn armpjes, dat is moeilijker denk ik. Die puckabag is misschien een goeie tip?
Vivache
Baby

Berichtdoor Winnie » 18 dec 2009, 12:40

ik had gisterenavond nog wat aant googlelen geweest en had toen al wat gevonden over die puckabag. maar jij bent er dus echt tevreden van Kim? de reacties op internet waren nogal verdeeld. maar we gaan morgen dus een puckabag kopen en hopen dat Kyan daar rustig in kan slapen. het is in ieder geval het proberen waard. en anders voorlopig toch maar terug in zijn puckababy en zoals Kim zegt langzaamaan armpjes 'vrijlaten'.

vannacht was echt een ramp! hij heeft redelijk rustig geslapen tot een uur of 2 (wel een paar keer zijn tutje moeten geven maar soit) en toen begon het: armpjes in de lucht olé olé olé. om 5 uur hebben we hem terug in zijn puckababy gelegd :roll: het doorzettingsvermogen van mama en papa was effe ver te zoeken hoor. hij heeft dan nog een kwartiertje liggen woelen maar is dan toch in slaap gevallen en geen last meer van gehad tot het tijd was voor zijn ochtendpap.

hij ligt nu boven te slapen in een gewone slaapzak met mouwen. en overdag lukt dat dus perfect hé, maar om gans de nacht zo door te brengen dat blijkt echt een grote opdracht. ik ga hem denk ik overdag wel in de gewone slaapzak laten slapen omdat dat eigenlijk vrij goed lukt. en dus vanaf morgennacht in de puckabag.
een goede nachtrust is toch belangrijk hé,als Kyan snachts slecht slaapt kan ik overdag met hem maar weinig aanvangen.
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor Kim » 18 dec 2009, 16:52

ik ben er best wel tevreden van hoor!!
Het enge negatieve dat ik erover kan zeggen is dat de fabricant zegt dat ze van 6m tot minimum 2,5j is, maar ik vrees dat die daar wel wat te klein voor uitvalt.

Van waar ben je? Als je niet te ver van Vosselaar woont, kan je hem vanavond nog hebben. Ik heb er nog eentje op voorraad in mijn winkeltje.
Kim
Zwemmertje

Berichtdoor Kim » 18 dec 2009, 16:59

oh ja, vergeten vragen:
krijgt je kapoentje nog een laatavondvoeding? Anders kan je hem laten slapen in een slaapzak tot aan de laatavondvoeding en vanaf dan in de puckababy.
Of het eerste deel van de nacht dat hij rustig slaapt in de slaapzak en de rest in de puckababy. Zo zal hij waarschijnlijk steeds langer in de slaapzak slapen en steeds korter in de puckababy. Dat is de bedoeling toch :-)
Kim
Zwemmertje

Berichtdoor Kim » 18 dec 2009, 17:25

waar heb je ervaringen gevonden? Heb aan het googlen geweest, maar kan er eigenlijk geen vinden.... Was eigenlijk wel eens benieuwd!
De 4 seizoensslaapzak is nog maar van deze zomer uit, dus nog niet zo veel ervaringen over te vinden denk ik. De puckabag zelf bestaat al wel langer, maar hij is ondertussen erg veranderd.
Kim
Zwemmertje

Berichtdoor Winnie » 18 dec 2009, 21:39

hey Kim,

Vosselaar is een beetje ver uit de richting vrees ik. ik heb ondertussen al gebeld naar de babywinkel van onze geboortelijst en die hadden vandaag een nieuwe voorraad binnengekregen, dus ik ga hem morgen halen. maar in ieder geval toch bedankt voor het aanbod hoor! :)

Kyans laatste voeding is ongeveer rond 8 à 9 u savonds en gaat daarna dan ook meteen slapen. en zo slaapt hij relatief rustig tot 1 à 2 u snachts. dus das inderdaad wel een idee om hem vanaf dan in de puckababy te leggen.

wat betreft die ervaringen: op google 'puckabag ervaring' zoeken en dan kom je wel redelijk wat forums tegen waar er ook over de puckababy en puckabag gesproken wordt. ik had ook een site gevonden waar ze babyproducten uittesten en dan zowel de positieve en negatieve ervaringen omtrent dat product gaven. ik weet alleen ni meer welke site het juist was :roll: maar het meeste lees ik wel dat de puckabag ni zo heel veel verschilt van een gewone slaapzak met mouwen :? en dat het dus een beetje te prijzig is voor wat het is. en andere mensen zeggen dan weer dat het echt de ideale opvolger is voor de puckababy.

in elk geval, ik ga hem toch kopen hoor en is zien wat dat geeft hier bij Kyan.

bedankt Kim!
Laatst bijgewerkt door Winnie op 18 dec 2009, 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor Winnie » 18 dec 2009, 22:02

de puckababy is trouwens echt te klein aan het worden dus we moeten wel naar iets anders overschakelen. maar er zou nog een puckababy maxi bestaan lees ik op de site van puckababy? maar die is enkel te koop via die site dacht ik? maar dan vraag ik me af of het wel veilig is om hem nog veel langer in een zakje met de armpjes erbij in te laten slapen? Kyan kan heel vlot omrollen naar alle kanten... ook daarom dat ik hem dus graag in iets wil laten slapen waarbij zijn armpjes niet gevangen zitten.
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor Winnie » 21 dec 2009, 10:52

die puckabag :shock: :D :o

Kyan slaapt er nu 2 nachten in en zijn armpjes blijven braafjes 'slapen', geen rondzwaaiende armpjes meer die hem wakker maken :D hij wordt nog wel is wakker tijdens de nacht voor zijn tutje, maar als ik dan zijn tutje geef slaapt hij rustig verder. echt, voor ons een heel groot hulpmiddel om Kyan en zijn mama en papa ;) een goede nachtrust te geven :D
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor mel » 21 dec 2009, 12:13

hoi winnie ik ben blij dat hij echt werkt, ik ga er deze week of volgende week om, ben eens benieuwd :D
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor inneke » 21 dec 2009, 12:51

Oh fijn dat hij jullie zo verder heeft geholpen!

Inneke
Afbeelding

Afbeelding
inneke
Embryo

Berichtdoor Kim » 21 dec 2009, 13:39

het is toch nog net iets anders dan een gewone slaapzak he Winnie!?
Ben blij dat het werkt!!
Kim
Zwemmertje

Berichtdoor Winnie » 21 dec 2009, 17:17

mel schreef:hoi winnie ik ben blij dat hij echt werkt, ik ga er deze week of volgende week om, ben eens benieuwd :D

hey mel,

hier werkt hij voorlopig echt heel goed, het is ni echt een goedkope slaapzak (heb hem 85 euro betaald) maar hier is hij zijn centen dubbel en dik waard :D en ik vind hem nog mooi ook :D

het enige 'nadeel' is zoals Kim hierboven al is schreef, zo heel groot is hij niet. ik denk ni da Kyan daar tot zijn 2 jaar in kan ;)

hopelijk slaapt Thomas er ook rustig in hé!
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Berichtdoor Winnie » 21 dec 2009, 17:20

Kim schreef:het is toch nog net iets anders dan een gewone slaapzak he Winnie!?
Ben blij dat het werkt!!

toch vreemd hé, dat dat zoveel verschil kan uitmaken voor onze kindjes hé
en ik vind dat de puckabag er ni echt heel anders uitziet dan de slaapzak met mouwen die Kyan al had en toch, voor Kyan is het een wereld van verschil ;)
Afbeelding

Afbeelding
Winnie
Vruchtje

Volgende

Keer terug naar Babies