slecht slapen 10 maanden

Moderators: Sandy, mini

Re: slecht slapen 10 maanden

Berichtdoor ikke » 07 nov 2011, 15:00

Denk ni da ze wakker word van de honger, want een fles wilt ze niet drinken dus...
ikke
Eicelletje

Berichtdoor Liesjeroen » 07 nov 2011, 20:17

In mijn topic heb je het mss ook gelezen.. onze meid van 7 maanden slaapt ook niet door.. Maar hier heeft geholpen om om 18u een fles te geven, 20u in bed en dan om 22u laatste fles te geven...
En ja nu slaapt ze door tot 5 uur ( heeft wel een week geduurd... voor ze het deed) Soms wordt ze wakker voor haar tutje maar slaapt direct cerder, dit deed ze een week geleden nog niet.
Ze ging was terug slapen na een flesje, ... nu hebben we het laatste flesje verschoven en moet zeggen nu valt het veel beter mee!!

Succes
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Berichtdoor ikke » 07 nov 2011, 22:36

Ja heb jouw topic ook gelezen, ze heeft nu om half 8 gegeten, acht uur bedje in en net was ze wakker dus aan de borst gehangen.
Heb het ook al eens met de fles gedaan, maar toen had ze percies te veel gegeten want ze had krampen (denk ik)
Bij jou zit er natuurlijk wel 4 uur tusse die twee voedingen, schilt miss ook weer
ikke
Eicelletje

Berichtdoor bioMam » 07 nov 2011, 22:37

g&f&s schreef:Mijn kinderen zijn 4 en 9 en sta nog steeds bij minste kik naast hun bed ;) daarom slapen ze niet slechter hoor, net door dat te doen krijgen ze snel het vertrouwen dat je wel komt als er iets is en gaan ze geruster slapen. Nu stoppen met bv gaat je mss nog meer nachtrust kosten hè, als je dan flesjes moet gaan maken...

Doei
G&F&S

Daar sluit ik me bij aan :D en als je een kind aandacht geeft omdat het die nodig heeft dan ben je niet aan het verwennen of zo hè, maar aan het (ver)zorgen.

Je kan maar proberen en ik hoop dat je er snel uit bent waarom ze opeens zoveel moeite heeft ...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bioMam
Embryo

Berichtdoor ikke » 07 nov 2011, 23:44

Thnx, ja ik hoop het ook!
ikke
Eicelletje

Berichtdoor ikke » 07 nov 2011, 23:48

En vind ook niet dat er iets mis is hoor met aandacht, maar vb: ze is om acht gaan slapen, om tien werd ze wakker en heb ze aangehangen en dik uur later huilt ze weer, ik kan niet elk uur a twee uur aandacht geven s'nachts :-(
ikke
Eicelletje

Berichtdoor Liesjeroen » 08 nov 2011, 17:19

Ik gaf vroeger s'avonds ook om 20u en dan nog eens rond 22u, maar dan dronk ze niets (logisch ze had 2u gelden nog gedronken) en nu geven we bewust om 18u eten en dan pas om 22u, en ze huilt tussendoor niet ofzo :)
Alle tis maar een tip.. Dan houdt ze he toch vol tot zeker 4u, zoals deze nacht...
Afbeelding

Afbeelding
Liesjeroen
Zwemmertje

Berichtdoor ikke » 08 nov 2011, 19:41

da's gek seg :p en gaat slapen om?
ikke
Eicelletje

Berichtdoor beefje » 09 nov 2011, 10:04

ikke schreef:En vind ook niet dat er iets mis is hoor met aandacht, maar vb: ze is om acht gaan slapen, om tien werd ze wakker en heb ze aangehangen en dik uur later huilt ze weer, ik kan niet elk uur a twee uur aandacht geven s'nachts :-(

mijn dochter is tussen haar 7de levensmaand en haar 15de levensmaand elke nacht zowat 10 keer wakker geworden, ze kreeg ook nog borst maar daar lag het niet aan. Ze was lastig en huilde veel en we wisten niet wat er aan de hand was. Flesjesvoeding zou dit niet veranderd hebben. Ze lag in een co-sleeper bij ons in de kamer dan moest ik niet uit bed om haar aan de borst te hangen. Dat was behoorlijk moordend, ik voelde mij een zombie, zag er ook niet uit maar uiteindelijk doe je dat voor je kind want ik heb altijd blijven geloven dat zij er niks kon aan doen, dat ze het niet express deed en dat er iets was.
Uiteindelijk bleek ze veel vocht achter haar oortjes te hebben zitten en nu deze zomer is ook vastgesteld dat ze glutenintolerantie heeft (buikpijn dus van tarwe, gerst en mout en producten waar dat inzit).
Nu snap ik waar al dat gehuil die periode dus vandaan kwam en ben ik blij dat ik er altijd ben geweest voor haar, het moet voor een kind enorm frustrerend zijn om pijn te hebben en niet getroost te worden of ouders te hebben die alleen maar geïrriteerd zijn omdat je niet kan doorslapen.....
neemt niet weg dat ik ook mijn moeilijke momenten heb gehad en huilend haar in mijn armen had, maar met die co-sleeper was het een wereld van verschil, ik legde ze bij mij en ze kon aanhappen en ze was iets rustiger daardoor al werd ze nog wel veel wakker maar geen onbedaarlijke huilbuien meer.

Een vriendin van mij heeft 2 mega zware reflux baby's gehad, die hebben ook altijd er voor hun kinderen geweest, afwisselend opstaand of zelfs in een aparte kamer gaan slapen om mekaar wat nachtrust te gunnen. Zij wisten dat de kinderen daar zelf niet konden aan doen....

Tegenwoordig legt de maatschappij al druk op baby's als ze nog maar pas geboren zijn: ze moeten zo snel mogelijk doorslapen, ze moeten zo snel mogelijk min 4u tussen hun voeding laten, ze moeten zo snel mogelijk zitten, kruipen, stappen,..... laat die kindjes nu maar gewoon zijn zoals ze zijn, honger hebben wanneer ze honger hebben, nood hebben aan hun mama als ze daar nood aan hebben, daar is absoluut niks mis mee...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
beefje
Embryo

Berichtdoor ikke » 09 nov 2011, 13:53

Mijn dochter had ook zware reflux, heeft echo's gehad, gastroscopie ... waaruit bleek dat ze ook allergisch is voor koemelk eiwitten.
Ik heb altijd geweten da ze ni zomaar brulde en heb haar altijd bij mij gepakt terwijl anderen zeiden da ik ze verwende, ik zag da zo niet.
De eerste maanden heeft ze bij me in bed geslapen, maar daarna wou ze dit niet meer, ook op de kamer slapen was geen optie meer.
Ze heeft tien maand om de twee uur gegeten, dus denk niet da ik de 'maatschappij' volg :?

Maar nu denk ik echt dat ze het meestal om de aandacht doet.
Ze heeft momenteel ook nog wat vocht in de oren vd ontsteking, dus daar hou ik rekening mee.
Maar hier na zal ik toch eens gaan moeten doorbijten vrees ik.
ikke
Eicelletje

Berichtdoor bioMam » 09 nov 2011, 14:00

Wat bedoel je met doorbijten en je zei hierboven dat je er niet om het uur à twee uur voor haar kan zijn ... Tja, het weegt, maar je doet dat toch gewoon, of niet? Ik kan er niet bij als iemand dat niet doet, sorry. Heel dat idee van ze moeten en ze moeten dat is vaak meer een ik kan effe niet meer en dan moet de papa misschien maar eens inspringen of zo, maar van dat kind gaan eisen dat ze doorslaapt terwijl ze nog genezende is dat lijkt me toch een illusie en eens ze beter is dan zal het moeten afwachten hoe het loopt hè. Met wat geluk slaapt ze dan terug beter, maar als dat nu niet zo is dan kan je haar ook niet negeren. Een klein kindje dat aangeeft dat er iets is dat kan het nog niet uitleggen, maar dat er iets is dat is dan wel zo en dan vind ik dat je dat niet mag negeren. Het is even lastig, maar het gaat uiteindelijk weer over.
bioMam
Embryo

Berichtdoor beefje » 09 nov 2011, 18:01

ikke schreef:Mijn dochter had ook zware reflux, heeft echo's gehad, gastroscopie ... waaruit bleek dat ze ook allergisch is voor koemelk eiwitten.
Ik heb altijd geweten da ze ni zomaar brulde en heb haar altijd bij mij gepakt terwijl anderen zeiden da ik ze verwende, ik zag da zo niet.
De eerste maanden heeft ze bij me in bed geslapen, maar daarna wou ze dit niet meer, ook op de kamer slapen was geen optie meer.
Ze heeft tien maand om de twee uur gegeten, dus denk niet da ik de 'maatschappij' volg :?

Maar nu denk ik echt dat ze het meestal om de aandacht doet.
Ze heeft momenteel ook nog wat vocht in de oren vd ontsteking, dus daar hou ik rekening mee.
Maar hier na zal ik toch eens gaan moeten doorbijten vrees ik.

wat is er mis met een baby die aandacht nodig heeft?
mijn dochter slaapt nu ook al een paar dagen 's nachts bij ons, wss heeft ze iets verkeerd gegeten met gluten in en nu heeft ze last en nood aan mijn nabijheid, na verloop van tijd slaapt die toch terug gewoon in haar eigen bedje hoor... als je daarop vertrouwd, dan komt het wel goed

ik vind dat veel te veel mensen direct spreken van gewenning en verwennerij. Ze is nog maar 10 maanden eh? Als je kind 10 jaar is en nog in je bed slaapt elke nacht, kan je je wel eens vragen gaan stellen.
beefje
Embryo

Berichtdoor ikke » 11 nov 2011, 20:30

Ik ben alleenstaande dus dat zal niet lukken.
Tuurlijk ben ik gewoon blijven opstaan voor haar!
En heb haar gehuil nooit genegeerd s'nachts.
Mn meisje heeft altijd veel aandacht gevraagd en da zal ook nog wel een tijd zo blijven en heb die aandacht ook altijd gegeven, maar ik kan niet continu haar bezig houden hé? Ik moet ook poetsen en andere dingen doen, dan zorg ik da zo ofwel slaapt of wel me overal mee kan volgen, maar dat kan niet altijd.

Zijn er ook genoeg die zeggen da ik haar dan maar moet laten brullen als ze om aandacht vraagt dus?
Je geeft me de indruk dat je mij een slechte moeder vind biomam en da's ni fijn en al helemaal niet als je niet heel de situatie kent.

Deze nacht is ze maar 1 keer wakker geworden, weet niet hoe dit komt, maar zal moete afwachten hoe het deze nacht loopt.
Ik ben al weken van alles aan het uitproberen terwijl de grotendeel zegt da ik haar maar gewoon moeten laten wenen...
ikke
Eicelletje

Berichtdoor ikke » 11 nov 2011, 20:54

Ze gaat nu elke week een nachtje op logement zodat ik kan doorslapen en dat doet voor mij al veel, dus dat is ook al iets.
Uiteindelijk zal ze wel doorslapen en denk ook ni dat ze weent om mij uit mijn slaap te houden, maar het lijkt ook niet de bedoeling dat ze gewoon zo vaak wakker wordt gewoon omdat ze het gewoon is zo.
ikke
Eicelletje

Berichtdoor bioMam » 11 nov 2011, 22:18

Kijk, ik vind dat je gewoonweg doorgaat en roeit met de riemen die je hebt en daar is niks slechts mee en klagen kan helpen om te ventileren, maar het leek soms alsof je het echt niet wil om er voor haar te moeten blijven zijn en goh ja, ik denk dat elke mama wel van die momenten heeft en alleen zijn dat maakt het extra zwaar, maar ik heb veel alleenstaande vriendinnen die het toch ook volhielden en blijven doorgaan.
andezijds helpt het niemand als je alleen kritiek krijgt en laat ze allemaal maar zagen. Ik zou haar niet laten wenen en als anderen dat vinden en jij vindt dat het niet zo hoort dan volg je toch gewoon je hart en misschien is een cosleeper wel een goeie tussenoplossing: dan slaapt ze bij jou, maar heb je elk een afgebakend plakje. Wij hebben het meegroeibed gewoon een tijd tegen het grote bed gezet en dat als cosleeper gebruikt en omdat R dan lager dan ik, had ik iets meer rust en hij toch het veilige gevoel van mama vlakbij. Het geeft haar ook aan dat dit een tijdelijkere oplossing is en hier wist hij rap dat dat het "noodbedje" was en hij mag dat nog altijd gebruiken, maar liever niet en hij slaapt al lang in zijn bed in een eigen kamer nu, maar zo af en toe als hij nachtmerries heeft of ziek is dan kruipt hij terug in dat noodbedje en dan zet ik het terug dichter tegen mijn kant van het grote bed, want nu staat het wat meer opzij omdat het gewoon niet praktisch was anders. Ik kom ook nog eens graag uit mijn bed zonder acrobatie ;) en goh ja, ik ga zeker ook terug vloeken op de gebroken nachten als die er weer zijn, maar ik vind het zo jammer dat we in onze cultuur alsmaar dat gezever krijgen waarbij mensen blijkbaar denken dat het normaal is dat een kind rond 3 maanden kan doorslapen terwijl het helemaal niet abnormaal is dat ze dat nog niet doen en tja, het is afmattend, maar probeer op die ene nacht dat ze elders is en ook op de kalme momenten overdag - als zij dutjes doet - eelf bij te rusten. Al de rest gaat niet lopen en tja, het betert echt wel eens hoor.
bioMam
Embryo

Berichtdoor bioMam » 11 nov 2011, 22:27

Is ze nu trouwens al beter? Ze moest toch medicatie nemen hè? Heeft dat geholpen??

Ik zag net je andere berichtje en goh jammer dat ze niet slaapt in jouw kamer, maar hoe doe je het nu dan? Ga je elke keer gewoon even in haaar kamer zitten of hoe pak je dat aan?? Het is misschien overdreven om het te zeggen, maar probeer zeker om haar indien het geen noodzaak is om haar te pakken haar in haar bedje te laten en ze zo te troosten en grust te stellen - als je haar moet vluieren of voeden dan gaat dat natuurlijk niet op, maar ik herinner me nog dat mijn ouders onze J indertijd direct in paniek uit dat bed haalden, alle lichten aandeden en dan verbaasd waren dat ze hem niet terug in slaap kregen :shock: :roll: tsja ... maar ja, ik heb die fasen van veel opstaan ook gekend hoor en ik sta er nog eens voor en ik geef toe dat ik daar niet zo naar uitkijk - understatement of the year ;) LOL en ik zal ook wel komen ventileren als ik terug een walking zombie ben, maar ik heb echt geleerd om mezelf voor te houden dat je de zaken kan relativeren. Het zijn maar die luttele maanden op een heel mensenleven hè en rond de tijd dat ze naar de kleuterschool gaat, ben je zoveel fasen door en zoveel verdere dat je dit al ver achter je hebt.

Toi toi toi.
bioMam
Embryo

Berichtdoor ikke » 12 nov 2011, 10:45

Die oorontsteking is door nu, maar nu zijn haar twee bovenste snijtandjes aan het doorkomen, ook een pijnlijke zaak hé.
Eergisteren was ze om 8.20 ongeveer gaan slapen en rond een uur of 1 is ze wakker geworden al brullend, heb ze toen nurofen gegeven (was duidelijk dat ze pijn had) en dan aan de borst gehangen. Dan heeft ze doorgeslapen tot 8 uur.
Gisteren is ze om 8 gaan slapen, om 22u de borst (aangeraden door kinderarts maar maak haar er niet wakker voor), rond twee weer brullend wakker (stomme tandjes) iets gegeven en dan is ze zonder borst weer in slaap gevallen (heuse prestatie voor haar!) en dan rond zes werd ze weer wakker, heb ik zo muziekje opgezet en is ze zo weer ingeslapen tot 8.40...
Ik doe nooit s'nachts het licht aan op haar kamer eigenlijk.
Als ik ze eten gaf s'nachts was het op haar kamer.

Ik weet dat een baby best veel wakker wordt s'nachts en ik denk dat zij gewoon veel problemen had om die slaap terug te vinden en mijn borst was natuurlijk een goeie manier voor weer loom te worden en in te slapen.
Als ik nu s'nachts haar muziekje opzet en ze slaapt zo in, leert ze misschien ook dat ze zonder mij ook weer kan inslapen?
ikke
Eicelletje

Berichtdoor beefje » 12 nov 2011, 11:04

@ ikke het is soms niet gemakkelijk maar probeer je moederhart hierin te volgen
is ze mss een tandje aan het maken? heeft ze last van een sprongetje (tijdje niet meer gegroeid dan is soms meer drinken vaak een teken dat ze een groeispurtje gaat doen)? ah lees nu dat het idd ook tandjes zijn....
maar ik moet zeggen dat mijn kinderen tegen hun 2 jaar pas hebben leren doorslapen zonder mij en soms is het gewoon voldoende dat ik even over hun bolleke kom aaien en dan slapen ze rustig door.

het is soms echt gissen. En ik moet hier zeggen dat ik bij mijn dochter soms ook ten einde raad was, als je alleen bent voor 's nachts kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk is en dan is het goed dat je 1 keer op de week toch al eens je batterij kan bijtanken. Ik heb andere topic nog niet gelezen maar blijf erbij dat mss samenslapen met haar mss wel een tijdelijke oplossing kan bieden.

Veel succes
beefje
Embryo

Berichtdoor bioMam » 12 nov 2011, 13:40

Een muziekje kan inderdaad ook helpen en ik heb dat lang niet meer gebruikt en voor kort toen R eens onrustig was die muziekknuffel gegeven en gemerkt dat hij dan wel beter in slaap viel en hij kan die zelf in gang trekken nu en zette dat dan wel tig keren achter elkaar terug aan en toen hij dat ineens niet meer deed, bleek hij te slapen en ik heb qua muziekjes ook een goeie CD-tip mocht je daar iets aan hebben: vrienden van me hebben twee Cdtjes uitgebracht ism Lannoo en een archeologisch project rond Lullabies en daar staan allemaal slaaplietjes op. De eerste CD heette "Ninnah Oh" en de nieuwe heet "Slaap nu, Ninette" en ik heb ze zelf nog niet in huis tot mijn scha en schande want ik wil hun project dolgraag steunen, maar ik vind het een prachtidee voor kraamcadeautjes, Sinterklaas, Kerst en noem maar op. Eens een rustgevend cadeau met diepgang. :mrgreen:

Die tandjes ... dat helpt inderdaad niet. Haar kamillethee en/of kamillemiddeltjes tegen tandjeslast geven (vraag bij de apotheek eens naar de Chamomilareeks: bestaat in siroop, smelttabletjes en druppeltjes) en je kan haar wangen ook insmeren met een mengsel van 1 lepel amandelolie met een druppeltje etherische kamille-olie. Dat werkte hier wel een beetje en is veel beter dan die walgelijke teegel die je ook bij de apotheek kan vinden - onze jongens krijsten daar alleen nog harder door, zo vies.

Zoals beetje zegt is het soms zo moeilijk om te weten waaraan het ligt en weet je het soms pas nadien, maar volg je hart hè - en als dat ingaat tegen mijn advies of dat van anderen dan is dat zo. Jouw moederinstinct telt en al die goede raad is soms te negeren, maar ik help graag genoeg en als je er we iets aan hebt dan des te beter.
bioMam
Embryo

Berichtdoor ikke » 12 nov 2011, 19:28

S. hier vind de teejel niet vies en zal wel weten dat het helpt denk ik.
Ja ga s'nachts om 10 nog borst geven als ze wilt en rest vd nacht eerst met muziek proberen en anders ga ik even kijken.
Alles proberen hé..
Thnx voor de reacties
ikke
Eicelletje

VorigeVolgende

Keer terug naar Babies