slapen?

Moderators: Sandy, mini

slapen?

Berichtdoor Voila » 02 aug 2011, 21:21

Zit nog altijd zo wat met het slaappatroon van Jasmijntje overdag. Ze is nu 3.5 maand oud, en vandaag was ze de ganse dag voor de eerste keer bij m'n ouders (ze is daar gisteren blijven slapen) en mijn mama heeft ze elke keer een uurtje na haar voeding in bedje gestoken en ze sliep vrijwel snel in!

In totaal is dit 3 keer zo gegaan vandaag: deze morgen was ze om 7u30 wakker, mama heeft haar melkje gegeven en een uurtje erna terug in bedje gelegd en ze heeft geslapen tot 12u!!! dan terug melkje en dan een tweetal uurtjes wakker en dan rond 14 u terug in bedje, tot 16u en dan terug melkje.
Toen we thuis waren met haar heb ik haar dan nog rond 18u30 efkes in bedje gestoken en ze heeft nog geslapen tot 19u30, een uurtje dus.

Ze valt vrij snel in slaap dus ik denk wel dat ze er nood aan heeft, maar zou het niet teveel zijn? ze doet dus drie grote dutten op een dag. En slaapt 's nachts door.
kan geen kwaad zeker?

Deden jullie je kindje in bedje op een vast tijdstip of bij zien dat ze moe worden? + hoeveel dutjes per dag?

groetjes,
Voila
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Re: slapen?

Berichtdoor aquake » 02 aug 2011, 22:09

Ik stak Jitse in bed als ik zag dat hij moe werd, ik volg als ze zo klein zijn gewoon hun ritme. 't Moet zijn dat ze het nodig heeft hé :). Denk dat Jitse ongeveer 6 maanden was toen hij 2u wakker kon blijven en zo kwam hij ook aan 3 dutjes. De laatste in de vooravond was meestal wel korter, dikwijls maar half uurtje of zo. Gewoon haar ritme volgen!
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 02 aug 2011, 23:56

Ik vind dat niet zoveel hoor, veel baby's doen 3 dutjes per dag. Sitske sliep tot haar 2j ook heel veel, dan deed ze nog 2 dutjes van telkens 3u en ging dan nog redelijk vroeg gaan slapen, en toen sliep ze net door.

Een baby heeft gewoon veel slaap nodig en mss is ze vaak ongemakkelijk of wat moeilijker, doordat ze moe is. Hier gingen ze ook altijd kort na de voeding een slaapje doen, dat is een beetje het ritme dat je biedt en tevens ook zoekt voor je kindje hè.

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor mel » 03 aug 2011, 00:19

hier 3 dutjes tot ze 6 maand waren of zelfs nog ouder, weet het niet meer precies...
Noah doet nu nog 2 dutjes en Thomas 1 lange dut van 3 uur
Afbeelding
Afbeelding
mel
Zygote

Berichtdoor g&f&s » 03 aug 2011, 00:32

En een kind dat niet moe is zal ook niet slapen, dus als ze wel sliep is het teken dat ze nodig heeft.

Hier slaapt sitske ook nog vaak 3 uur over de middag,maar in de vakantie is dat minder omdat ze 's morgens uitslapen. Ze slapen hier gemiddeld net geen 14u per nacht :mrgreen: maar met haar 4j heeft ze er ook nog nood aan. Eens het weer school.is, zal ze ooopk weer dagelijks,een slaapje doen, zowel op school als de woensdagen hier thuis..

Doei
G&F&S
AfbeeldingAfbeelding
g&f&s
Blastocyste

Berichtdoor aquake » 03 aug 2011, 08:54

Jitse was 10 maanden toen hij dat 3e dutje geleidelijk aan begon te laten vallen :). Maar 'k geloof dat hij 12-13 maanden was tegen dat hij het niet meer nodig had. Hij is toen wel snel daarna begonnen met af en toe eens maar 1x te slapen maar hij was 16-17 maanden voor het volledig gedaan was met 2x slapen.
AfbeeldingAfbeelding
aquake
Zygote

Berichtdoor Voila » 03 aug 2011, 11:44

ok, thanx!! ze ligt er nu al een uurtje terug in maar wordt constant wakker :? maar wil haar er niet direct uithalen want ze zit te gapen tot en met...maar hoop dat ze grote zus niet wakker maakt...
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Nath » 03 aug 2011, 13:10

Ona'tje slaapt ook nog veel hoor ;)
Ze doet normaal gezien wel tussen elke voeding een tukje. Soms blijft ze eens wakker tussen twee voedingen.
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Voila » 03 aug 2011, 13:22

en leg je ze in bedje, Nath? hier leg 'k ze sinds een aantal dagen in haar bedje boven, maar daarpas heeft ze absoluut niet willen slapen... ik denk dat ze probeert kaka te doen, maar het lukt maar niet :( ocharme...
heb haar terug uitgehaald en ze ligt nu in haar parkje.

xxx
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor miere » 03 aug 2011, 15:58

Ik zat ook net met een slaapvraagje. Ons kleine meid slaapt overdag gewoon in haar park. In de voormiddag, zo'n uurtje na haar voeding rond 9 uur (eerste voeding van de dag) valt ze in slaap. En na de voeding 's middags slaapt ze ook nog. Telkens 1 à 2 uur. Maar daarna slaapt ze bijna niets meer tot 's avonds, dan gaat ze rond 21 uur naar boven.
Ik heb ze één keer in de namiddag boven gelegd, en toen sliep ze bijna 5 uur aan één stuk, maar dan heeft ze maar 4 voedingen op haar dag.

Wanneer gaan jullie pagadders gaan slapen 's avonds, en wanneer is dan die eerste voeding? En raden jullie dan toch aan dat ik ze overdag ook in haar bedje steek?
miere
Zwemmertje

Berichtdoor Voila » 04 aug 2011, 16:05

amai, is je kleine meid pas wakker om 9u 's morgens?? super zeg!

hier is Jasmijn haar ritme een beetje als volgt ( ze is nu 3.5 maand, dus eigenlijk nog niet echt een vast ritme, ze is nog klein hé): 's morgens rond 6 à 7u eerste flesje, een uurtje na dat eerste flesje slaapt ze nog een aantal uurtjes tot ongeveer 10 à 11u, dan volgende flesje en dan zie ik of ze moe is of niet. Indien wel, leg ik ze in bedje terug boven. Dan slaapt ze normaal nog een uurtje of langer. Dan volgend flesje (er zit elke keer zo'n 4u à 4u en half tussen haar flesjes), en dan slaapt ze soms ook nog een klein uurtje. Ik zie gewoon wanneer ze moe is, en leg ze dan in bedje boven.. het lukt niet altijd ze, soms geraakt ze dan echt niet in slaap en dan haal ik ze terug uit. Maar meestal slaapt ze wel vrij snel.

vanaf haar voorlaatste fles tot de laatste fles blijft ze hier beneden, ze ligt dan in haar parkje, of een beetje in de doomoo seat of in haar relax. Maar meestal in parkje waar ze nog een beetje ligt te soezen ;)

laatste flesje is hier meestal rond 23 à 24u ten laatste.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Nath » 06 aug 2011, 12:52

Voila schreef:en leg je ze in bedje, Nath? hier leg 'k ze sinds een aantal dagen in haar bedje boven, maar daarpas heeft ze absoluut niet willen slapen... ik denk dat ze probeert kaka te doen, maar het lukt maar niet :( ocharme...

xxx

Overdag slaapt ze in haar parkje.
Bij mijn ouders thuis heb ik haar wel al eens in haar bedje gelegd overdag om te slapen en dat ging best goed.

Ik vroeg me ook af hoe laat jullie 's avonds je kindje in bed leggen?
Ona heeft haar laatste voeding om 22u en daarna gaat ze pas naar haar bedje.
Dan maak ik haar om 7u wakker voor de eerste voeding.
Afbeelding
Nath
Zygote

Berichtdoor Voila » 06 aug 2011, 12:59

je moet haar wakker maken om 7u? wow, zalig zeg!!

Hier krijgt Jasmijn rond 23 à 24u haar laatste flesje, laat dus op de dag, maar dan slaapt ze wat langer 's nachts... alhoewel ze deze nacht wakker is geworden rond 4u en niet meer wou slapen...hmm... :(

ik zou het zo aanhouden hoor Nath, als ze daarmee goed is met dat ritme, zeker niet veranderen!!

xxx

Nath schreef:
Voila schreef:en leg je ze in bedje, Nath? hier leg 'k ze sinds een aantal dagen in haar bedje boven, maar daarpas heeft ze absoluut niet willen slapen... ik denk dat ze probeert kaka te doen, maar het lukt maar niet :( ocharme...

xxx

Overdag slaapt ze in haar parkje.
Bij mijn ouders thuis heb ik haar wel al eens in haar bedje gelegd overdag om te slapen en dat ging best goed.

Ik vroeg me ook af hoe laat jullie 's avonds je kindje in bed leggen?
Ona heeft haar laatste voeding om 22u en daarna gaat ze pas naar haar bedje.
Dan maak ik haar om 7u wakker voor de eerste voeding.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 06 aug 2011, 17:42

Zolang ze nog goed slaapt s'nachts, moet het zijn dat ze het echt nodig hebt. En ik vind dat je slaap niet mag ontzeggen.
Een paar maanden na de geboorte (maar vraag me niet hoe oud ze waren), deed ik ze rond 20u in bed en sliepen ze tot 8u. Dan 12u patatjes en 16u fruitpap.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Voila » 06 aug 2011, 17:54

ah, toen waren ze al meer dan 4 maand oud Sandy? Want hier krijgt Jasmijn nog geen patatjes en geen fruitpap (vanaf 4 maand pas), dus heeft ze nog 5 melkvoedingen per dag, en dus is de laatste fles laat op de avond... we houden ze dan hier beneden tot de laatste fles en dan naar boven allemaal

Sandy schreef:Zolang ze nog goed slaapt s'nachts, moet het zijn dat ze het echt nodig hebt. En ik vind dat je slaap niet mag ontzeggen.
Een paar maanden na de geboorte (maar vraag me niet hoe oud ze waren), deed ik ze rond 20u in bed en sliepen ze tot 8u. Dan 12u patatjes en 16u fruitpap.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 06 aug 2011, 18:58

Ja, dat wel. Maar ze waren nog geen jaar ook.
Ik denk zo een maand of 7-8.
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Voila » 06 aug 2011, 19:25

amai, super zeg, zo goed slapen aan 7 à 8 maand! ik weet nog dat dat lang geduurd heeft met Jozefien tegen dat ze doorsliep...

weet je nog om hoe laat je dan de laatste fles gaf toen ze zo oud waren? rond 19u of zo?

Sandy schreef:Ja, dat wel. Maar ze waren nog geen jaar ook.
Ik denk zo een maand of 7-8.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor Sandy » 07 aug 2011, 09:11

Ik heb nooit mogen klagen en al zeker niet met slapen.
Yana sliep door aan haar 8 weken en Milan aan een week of 12-14.
Ik denk idd dat ik zo rond 19u begon met badje geven op het gemakje, lekker flesje nadien, nog even rechtop en dan lekker in bedje.
Ik hou nogal van routine, nu nog. Ik probeer de kids altijd rond hetzelfde uur in bed te leggen. Uiteraard pas ik me aan, als ze naar school gaan en in de grote vakantie. En er worden uiteraard al eens uitzonderingen gemaakt: een feest, een uitstap.
Ik ben van mening dat je een kind daar een groot plezier mee doet ;)
Afbeelding Afbeelding
Sandy
Foetus

Berichtdoor Voila » 07 aug 2011, 11:25

ja, ik ben ook zo Sandy! Ik hou ook van routine, en zeker met kids in huis ;)

Jozefien gaat hier altijd rond 20u slapen, een uurtje daarvoor doe ik pyjama aan, dan vitamientjes en tandjes poetsen. En ze slaapt direct in, 't is wel ene hele goeie slaper :) ze slaapt dan meestal tot 7u30 à 8u.

Sandy schreef:Ik heb nooit mogen klagen en al zeker niet met slapen.
Yana sliep door aan haar 8 weken en Milan aan een week of 12-14.
Ik denk idd dat ik zo rond 19u begon met badje geven op het gemakje, lekker flesje nadien, nog even rechtop en dan lekker in bedje.
Ik hou nogal van routine, nu nog. Ik probeer de kids altijd rond hetzelfde uur in bed te leggen. Uiteraard pas ik me aan, als ze naar school gaan en in de grote vakantie. En er worden uiteraard al eens uitzonderingen gemaakt: een feest, een uitstap.
Ik ben van mening dat je een kind daar een groot plezier mee doet ;)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Voila
Zygote

Berichtdoor miere » 08 aug 2011, 08:49

Ik ben ook fan van routine. Is naar het schijnt zeer belangrijk voor kleine kinderen, en dat geloof ik ook wel.

Ons routine is nu een klein beetje veranderd, maar ze reageert er zeer goed op. Nu gaat ze rond 19h in bed (was vroeger 21h) en dan wordt ze rond 6h 's morgens wakker voor de eerste voeding. Tis een goe slaperke. Soms moet ik rond 4h eens opstaan omdat ik hoor dat ze op haar hand ligt te zuigen, en dan geef ik haar gewoon haar tuutje.
Das misschien vroeg in en uit bed, maar dat lijkt me wel handig voor als ze dan naar de crêche moet. Zo moeten we haar er niet speciaal voor wakker maken.

En wij gingen vroeger ook altijd om 19h gaan slapen. Tis wel jammer dat mijn man haar iets minder vaak ziet dan, maar denk dat het beter is voor de kleine.
miere
Zwemmertje

Volgende

Keer terug naar Babies