slapen overdag

Moderators: Sandy, mini

slapen overdag

Berichtdoor knuffeldoekje » 14 jul 2011, 12:05

hallo mama's en papa's !

ik kom even vragen hoe het zit of zat met het slapen overdag van jullie kleintjes op ongeveer 5 maanden oud.

ons zoontje is volgende week 5 maanden oud en sinds een paar dagen doet hij echt meer hazeslaapjes overdag.
daar waar hij tot een week-14 dagen terug zeker 2uur aan een stuk tussen 2voedingen door sliep is dit nu nu maximum 45minuutjes-een uurtje.
hij blijft ook vrij lang wakker na de voeding..bv nu om 11u10 bij me gedronken,eerst wat samen gespeeld en geknuffeld,nadien in parkje gelegd onder zijn mobieltje.
al eens terug opgepakt en nog wat geknuffeld,ander pampertje aangedaan,terug neergelegd op buikje (slaapt overdag altijd zo) en net weer aan het jammeren.
hij is net wel in slaap gevallen mits zijn slaapritueel : knuffeldoekje tegen zijn gezichtje aan,tutje of met gesabbel op de handjes,wat friemelen.
ik hoor dan wel aan hem dat hij moe is,lijkt dan wat te vechten tegen de slaap.
niet of nauwelijks slapen tussen 2 voedingen maakt dat hij te moe is om goed te drinken de volgende voeding,dus geen goed idee en zo'n kleintje heeft natuurlijk nog de nodige slaap nodig ook overdag lijkt mij.
's avonds is hij dan wel uitgeteld en slaapt hij vast,'s nachts ook tussen ongeveer 1u en 6u.
hem in zijn bedje leggen doe ik overdag niet (nooit gedaan tenzij teveel lawaai) wel in de vroege avond,kwestie dat hij wat gewaar wordt wanneer het dag/nacht is.

merkten jullie dit ook op op ongeveer die leeftijd?
iemand tips?
Afbeelding

Afbeelding
knuffeldoekje
Vruchtje

Re: slapen overdag

Berichtdoor Vivache » 14 jul 2011, 13:07

ik weet hoegenaamd niet meer hoe dat was met Pepijn :oops:
misschien een groeispurt? tlijkt me dat hij ongemakkelijk is of onder de indruk van 't een of 't ander
Vivache
Baby

Re: slapen overdag

Berichtdoor knuffeldoekje » 14 jul 2011, 16:09

ongemakkelijk of onder de indruk denk ik eerlijk gezegd niet,we doen althans niks anders dan anders dus dat kan het al niet zijn..
maar ze kunnen het je nog niet vertellen natuurlijk ;)
groeispurt ja wie weet...
Afbeelding

Afbeelding
knuffeldoekje
Vruchtje

Keer terug naar Babies